Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

ile jeszcze razy padnie to samo pytanie? Były na ostatnich stronach wskazywane sprawdzone adaptery, to usilnie szukacie czegoś 5zł tańszego.

Nie szukam niczego usilnie :roll: Taki adapter podał sam autor, lecz chce się upewnić czy będzie działał, bo to było bardzo dawno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć czy ten adapter będzie współpracował z bimmertoolem?


https://bimmer-connect.com/products/bg-mhdfg?utm_source=ShoppingAds&utm_medium=Google&utm_campaign=bg-mhdfg&gclid=EAIaIQobChMI1tuMw8--7gIVgrrVCh2XRwFVEAQYASABEgJ7fvD_BwE


Pytam dlatego, bo zależy mi na tym żeby mieć uniwersalny adapter do bimmercode, xdelete i bimmertool?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłeś w moment, bo dzisiaj właśnie go testowałem z F11. W najnowszej wersji beta jest on obsługiwany. Za tydzień wypuszczę publiczną wersję z obsługą ENET. Podejrzewam że inne adaptery ENET Wifi też będą działać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie odnosnie zaworu AGR w aplikacji mozna zmienic parametry ale co zrobic po jego wymianie na nowy?

I czy jest mozliwosc po wymianie filtra paliwa aktywowanie odpowietrzenia systemu paliwowego?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz ten sam problem, jest ktoś w stanie pomóc?

Wymienione termostaty oba na ORI bmw, pompa wody wymieniona na ORI bmw, nowy płyn w układzie HEPU, układ odpowietrzony zgodnie ze sztuką.

Regeneracja dpf załącza się bardzo często.... W czym jest problem?

Tutaj macie screena - przejechane po regeneracji zaledwie 6 km i już nawaliło 26,8g sadzy... Albo w trasie 21 km od regeneracji i już 20,8g sadzy.

b855838bfe705a9bmed.png

8686daedb136f516.png

Ciśnienia są na takim poziomie:

7868796640d01e23.png


Ktoś może mnie pokierować w którą stronę iść?? Bo ja już nie wiem, czy to apka źle pokazuje, czy faktycznie u mnie coś jest skopane...

Dodam, że jak auto było na wymianie termostatów, to żadnych błędów od dpf nie ma zapisanych na kompie.

Ps. mam fabryczne webasto - ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie....


Bardzo proszę o pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolejny raz ten sam problem, jest ktoś w stanie pomóc?

Wymienione termostaty oba na ORI bmw, pompa wody wymieniona na ORI bmw, nowy płyn w układzie HEPU, układ odpowietrzony zgodnie ze sztuką.

Regeneracja dpf załącza się bardzo często.... W czym jest problem?

Tutaj macie screena - przejechane po regeneracji zaledwie 6 km i już nawaliło 26,8g sadzy... Albo w trasie 21 km od regeneracji i już 20,8g sadzy.

b855838bfe705a9bmed.png

8686daedb136f516.png

Ciśnienia są na takim poziomie:

7868796640d01e23.png


Ktoś może mnie pokierować w którą stronę iść?? Bo ja już nie wiem, czy to apka źle pokazuje, czy faktycznie u mnie coś jest skopane...

Dodam, że jak auto było na wymianie termostatów, to żadnych błędów od dpf nie ma zapisanych na kompie.

Ps. mam fabryczne webasto - ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie....


Bardzo proszę o pomoc!!

 

Napisz jakim autem jeździsz, silnik , przebieg

Ja bym szukał winy w czujnikach bądź w przewodach gumowych od tych czujników

( ustaw w aplikacji odczyt czujników Lambda, nastaw odczyt na napięcie [ mV ] )

Zdarzało się nawet , że złe połączenie elektryczne do tych czujników było winowajcą awarii.

Opisz jeszcze temperatury Max bo że zdjęć nie wynika iż zachodzi proces wypalania DPF.

Tak szybkie wypalanie może też wynikać z zabitego już filtra. Opisz też bjak zachowuje się auto , czy ma moc, przyspieszenie , pobiera olej bądź go przybywa ?


Czy zczytałeś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burza1234 dzięki za odzew! :)

Więc tak - auto to e61 lci 2009r 530d xdrive 235 km, przebieg blisko 245tys.

Póki co nie zauważyłem żadnych spadków mocy itp. Auto jest zwawe tak jak do tej pory.

Jedyne co zauważyłem, to czasami potrafi delikatnie falować na wolnych, zwłaszcza nasiliło się to teraz gdy mam problemy z dpf. No i przybywa dość sporo oleju według mnie. Ostatnio wymieniłem, poziom nie na maks i po 500km już jest czarny jak smoła i poziom max...

Błędów żadnych nie ma ani od dpf, ani innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj pawelgawel :modlitwa:


Bmw E90 318D n47 2009r.


Czy zgłaszał ktoś ostatnio problemy z odczytem błędów??


Pytam, ponieważ miałem dwa błędy:

498E- Czujnik poziomu oleju (prawdopodobnie uszkodził się, ponieważ miałem wyciek z podstawy filtra oleju i czujnik był cały zalany)

4B1C- Podgrzewanie filtra paliwa-sterowanie (ten błąd miałem od początku)


Ostatnio aktualizowałem aplikacje, dzisiaj sprawdzam błędy i w silniku nie ma ani jednego, a nic nie robiłem poza wyciekiem oleju.


Zastanowiło mnie to, bo od około 2tygodni EGR nie otwiera się, a błędu nie ma żadnego, mimo to DPF wypala się bez problemu.


Pytanie czy kod błędu 498E odpowiada na pewno za czujnik poziomu oleju??

Czy ewentualnie błąd czujnika poziomu oleju może mieć wpływ na nie otwieranie się EGR???


Samochód jeździ bez problemu, jedynie dłużej się nagrzewa.


Pytam o to wszystko, ponieważ kiedyś miałem uszkodzony czujnik ciśnienia spalin i komputer BOSCH widział błąd, a aplikacja nie widziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Burza1234 dzięki za odzew! :)

Więc tak - auto to e61 lci 2009r 530d xdrive 235 km, przebieg blisko 245tys.

Póki co nie zauważyłem żadnych spadków mocy itp. Auto jest zwawe tak jak do tej pory.

Jedyne co zauważyłem, to czasami potrafi delikatnie falować na wolnych, zwłaszcza nasiliło się to teraz gdy mam problemy z dpf. No i przybywa dość sporo oleju według mnie. Ostatnio wymieniłem, poziom nie na maks i po 500km już jest czarny jak smoła i poziom max...

Błędów żadnych nie ma ani od dpf, ani innych.

 

Powiem ci że , że jest to bardzo dziwne ,że nie masz żadnych błędów?

Może załóż nowy temat bądź znajdź podobny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burza1234 a wiesz jakie powinno być wskazanie tego czujnika dpf? Ten czujnik to ta słynna sonda lambda?

U mnie pokazuje tylko wartości dla lambda i napięcie. Wartości te zmieniają się cały czas. Słyszałem też, że przy zgaszonym motorze wartość tego czujnika powinna wynosić 0, a jeśli tak nie jest, to znaczy że czujnik uszkodzony... Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czujnik ciśnienia wsteczonego przy rozgrzanym silniku powinien wynosić do 35mBar. U mnie po wypaleniu DPF na biegu jałowym + rozgrzany silnik do ok 90°C , wynosi ok 5mBar.


Sonda lambda.....na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku powinna pokazywać ok 850mV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma pytanie. Czy ten program obsłuży BMW E46 2.0 d m47 ale bez złącza obd tylko ma ta okrągła wtyczkę pod maską. Rok produkcji auta bodajże 1998-99.

Wiem że ma jakąś przejaciwoke z tej okrągłej wtyczki na obd? Bo chciałby w ten adapter wpiąć ten obd carista. I bezprzewodowo się z autem łączyć? Ma to rację bytu taka opcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu męczy mnie problem mrugających xenonów. Wymieniłem już oba żarniki, przetwornice, regulator napięcia a one nadal mrugają, najmocniej podczas hamowania gdy działa ABS. Postanowiłem, że sprawdzę parametry akumulatora z użyciem aplikacji podczas jazdy. Napięcie waha się od 14,7V do 14,44V a prąd akumulatora od 0,96A do 0,48A według odczytu live data. Czy te dane świadczą o tym, że akumulator jest do wymiany? Jest ktoś kto może je porównać z odczytami w swoim samochodzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak te dwie wartości. U mnie wygląda to tak, że Akumulator [V] ciągle waha się w przedziale który podałem a Prąd akumulatora [A] spada wraz z przebytym dystansem/czasem pracy. Np: chwilę po odpaleniu jest to 0,96 a po przejechaniu 30km już 0,48. Edytowane przez Herhor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od jakiegoś czasu męczy mnie problem mrugających xenonów. Wymieniłem już oba żarniki, przetwornice, regulator napięcia a one nadal mrugają, najmocniej podczas hamowania gdy działa ABS. Postanowiłem, że sprawdzę parametry akumulatora z użyciem aplikacji podczas jazdy. Napięcie waha się od 14,7V do 14,44V a prąd akumulatora od 0,96A do 0,48A według odczytu live data. Czy te dane świadczą o tym, że akumulator jest do wymiany? Jest ktoś kto może je porównać z odczytami w swoim samochodzie?

U mnie napięcie w granicach 14,1 - 14,3 natomiast prądu akumulatora nie mogę sprawdzić bo opcja jest nieaktywna: może ktoś wie czemu?


pr-d-aku.jpg


Sprawdziłem też zakładkę "Akumulator", sprawdź u siebie jak to wygląda:


aku.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.