Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U mnie to samo. Odinstalowałem i zainstalowałem ponownie, sprawdzę za godzinę czy to coś dało.


UPDATE: po odinstalowaniu i ponownym zainstalowaniu aplikacja działa poprawnie ( używam adapteru Carly II generacja). parametry live ok, ale przepływomierza nadal nie idzie zresetować ;)

Edytowane przez kulfon3
Opublikowano
Może jest 30 stopni w dolocie, bo masz rozgrzany dolot do 30 stopni :)

Czujnik za IC przed przepustnicą/egr.

rozgrzany dolot 30st. na mrozie -15 st ??? wydaje mi sie że powinna byc niższa temperatura

Opublikowano
Może jest 30 stopni w dolocie, bo masz rozgrzany dolot do 30 stopni :)

Czujnik za IC przed przepustnicą/egr.

rozgrzany dolot 30st. na mrozie -15 st ??? wydaje mi sie że powinna byc niższa temperatura

pewnie czyjnik padł mój HELLA wytrzymal ledwie 6 miesiecy... i dolocie pokazuje teraz cały czas 90'c jutro jadę po oryginalny do ASO

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za chwilę pojawi się kolejna poprawka która to rozwiąże. Ewentualnie można usunąć ustawienia aplikacji lub przeinstalować.

pomogło :cool2:

Opublikowano
Może jest 30 stopni w dolocie, bo masz rozgrzany dolot do 30 stopni :)

Czujnik za IC przed przepustnicą/egr.

rozgrzany dolot 30st. na mrozie -15 st ??? wydaje mi sie że powinna byc niższa temperatura

pewnie czyjnik padł mój HELLA wytrzymal ledwie 6 miesiecy... i dolocie pokazuje teraz cały czas 90'c jutro jadę po oryginalny do ASO

dasz namiar który to czujnik?

Opublikowano (edytowane)

czasem wystarczy go przeczyscić ale u mnie bie pomogło. Generalnie nie polecam czujników HELLA tak jak pisalem ten od backpressure DPF nie wytrzymał nawet dwóch dni a ten od temperatury cos ok 6 miesiecy.

Ten czujnik znajduję sięie rurze pomiędzy intercoolerem a kolektorem dolotowym tak w połowie.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

a wydaję mi sie ze mam do wymiany MAF jeszcze 1700zł

przyznam szczerze że już powoli tracę siły do tego auta i poważnie zastanawiam sie nad przesiadką na Priusa

Jack_Strong-
Opublikowano
Witam, nowy na forum, powiedzcie mi jezeli oczywiscie mozecie, do bmw e91 2.0d 2006r m47 silnik w jaki sposob najlepiej polaczyc glownie myslalem and interfejsem carista ale nie moge doczytac czy bedzie to pracowalo w tym modeu, glownie o wypalanie dpf mi chodzi . Jezeli posiadacie dany mode rocznik i silnik prosze o porade :D
Opublikowano
Czy ktoś się orientuje czy błąd 0042DE ma wpływ na dopalanie DPF bo mam tylko ten błąd i nie moge uruchomic dopalania zawsze jest nieaktywne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś się orientuje czy błąd 0042DE ma wpływ na dopalanie DPF bo mam tylko ten błąd i nie moge uruchomic dopalania zawsze jest nieaktywne.

 

Zazwyczaj ten błąd nie powoduje problemu z wypalaniem, ale ostatnio na zagranicznym forum koleś miał błąd świec w 3 litrowej X5 i nie chciało mu wypalać. Po naprawie poszło. Sprawdź czy to sterownik czy świece, miernikiem i wymień co trzeba. Naprawiam te sterowniki. Jakbyś potrzebował instrukcji, jak pomierzyć sterownik i świece to pisz. Niestety sterownik trzeba wyjąć z auta.

Opublikowano

W disie probowaem wypalac i nie ma szans.Udao mi sie w btool extra aplikacja i szacun dla programisty ale zawsze musze wymuszac nie startuje sama ,zawsze jest zaplanowana i nie startuje a wszystkie parametry sie zwiekszaja i straszą.Swiece wymieniłem bo były błedy i sterownik tez na nowy BERU,ale jest problem ze brak komunikacji ze sterrownikiem i wywala błąd 42DE.Mechanik stwierdził ze przekaznik nie orginalny i dlatego tak jest ale ze to sama komunikacja i swiece działają dobrze i wszystko gra.Zdarzyło sie ze dwa razy na 3 miechy ze wywaliło błąd 483Dsiłownik zaworu dławiącego ale teraz jest spokoj.Poprosze wiec o instrukcje jak sprawdzic stan swiec a co wazniejsze samego sterownika.Pozatym lubie cos sam zrobic i miec pewnosc i satysfakcje bo nie mam sił do pseudo mechaników i dupków którzy tylko potrawią wymienic na nowe .A w kraju którym jestem to już do potegi warsztat na każdym rogu a wiedzy w temacie kopletnie żadnej .Kraj cudów i fuszerki to {ES} Wakacje jak najbardziej zapraszam ale bez auta najlepiej na osiołku bo oni tylko to potrafią .


pozdrawiam i dziekuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz błąd komunikacji to według mnie świece nie działaja. Przyczyną może być wsadzony nie ten sterownik. M57 nie jest zamienny z N57, a tym bardziej z M47 i N47. Żadne nie są zamienne. No i sprawdź jeszcze bezpievznik F02 w komorze silnika.

Screenshot-20210122-153744779-1.jpg

Opublikowano
Siema, mam problem bmw e90 2006r 2.0d m47, jakiejs porady potrzebuję wzialem wszystko to co zalecany lecz dalej nie laczy mi przez obd caristy, czytalem pierwsza strone i wywnioskowalem ze poprzed obd moge normalnie sie polaczyc chyba ze sie jednak myle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Siema, mam problem bmw e90 2006r 2.0d m47, jakiejs porady potrzebuję wzialem wszystko to co zalecany lecz dalej nie laczy mi przez obd caristy, czytalem pierwsza strone i wywnioskowalem ze poprzed obd moge normalnie sie polaczyc chyba ze sie jednak myle

 

Jeśli masz sprawne gniazdo OBD to powinno działać wszystko bez problemu. Może poprzedni wlaściciel zabezpieczył je sobie lub przeniósł w inne miejsce? Może jest uszkodzone? Łączyłeś się kiedyś tym gniazdem z czymś do diagnozy?

Opublikowano
Siema, mam problem bmw e90 2006r 2.0d m47, jakiejs porady potrzebuję wzialem wszystko to co zalecany lecz dalej nie laczy mi przez obd caristy, czytalem pierwsza strone i wywnioskowalem ze poprzed obd moge normalnie sie polaczyc chyba ze sie jednak myle

 

Sparowałeś (po podłączeniu do obd2) urządzenie carista ze swoim telefonem? Bez tego nie wykryje Ci caristy w aplikacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pawelgawel, po ostatniej aktualizacji apka nie zapamiętuje wybranych parametrów live. Ustawiam co mi się podoba, a po ponownym uruchomieniu muszę to robić na nowo, bo są tylko te defaultowe. Poprzednie wersje trzymały te ustawienia. Tak przynajmniej jest u mnie. Plus dalej nie działa reset przepływki :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pawelgawel, po ostatniej aktualizacji apka nie zapamiętuje wybranych parametrów live. Ustawiam co mi się podoba, a po ponownym uruchomieniu muszę to robić na nowo, bo są tylko te defaultowe. Poprzednie wersje trzymały te ustawienia. Tak przynajmniej jest u mnie. Plus dalej nie działa reset przepływki :lol:

potwierdzam

Opublikowano

Witam wszystkich Forumowiczów, jestem tu nowy na Forum...


Od kwietnia 2020r. jestem posiadaczem "nowego" BMW F30 LCI 318D 150KM z silnikiem B47D20.

"Nowego", ponieważ zakupiłem je wtedy w kwietniu jako dwuletnią używkę z zerowym przebiegiem (z ekspozycji z salonu BMW, data produkcji: wrzesień 2018). Jest to końcówka serii F30, spełniająca poziomy emisji spalin wg normy EURO6 - taki zapis mam w dowodzie rejestracyjnym). Wątek ma w tej chwili 280 stron, udało mi się przebrnąć na razie tylko przez 50 pierwszych stron, ale nie udało mi się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, które chodzi mi po głowie...

Stąd moje pytanie:


Czy aplikacja BTOOL będzie współpracować i pobierać dane ze sterowników mojego silnika B47D20 ??? Działa ona rzecz jasna ze starszymi silnikami M47 i N47, a czy z obecnie produkowanymi B47 także ???


Wprawdzie najechałem autem dopiero 15 tys. km (sposób użytkowania 85% trasa, 15% miasto, przebiegi dzienne rzędu 60-70km, jak dla Diesla z DPF-em to warunki pracy chyba wymarzone) i wszystko pracuje póki co jak w szwajcarskim zegarku, ale chciałbym wiedzieć, kiedy DPF się wypala, ponieważ przy dotychczasowym użytkowaniu samochodu już raz chyba zaliczyłem drobną wpadkę. Jestem prawie pewien, że zgasiłem silnik w trakcie procedury wypalania (po wyłączeniu silnika i wyjściu z samochodu pracował wentylator chłodnicy, od auta z przodu "biło" wyraźne gorąco, unosił się zapach smażonej gumy, a końcówka wydechu parzyła tak, że nie można było jej dotknąć). Nie było to na pewno zwykłe przegrzanie silnika, bo gasząc auto miałem na wskaźniku temp. na zegarach normalną temp. oleju. Zdarzyło mi się to tylko raz, regularnie kontroluję poziom oleju w misce (analogowo - bagnetem :-) ) i poziom nie rośnie. Jedna taka przerwana procedura wypalania to jeszcze nie tragedia, ale na przyszłość chciałbym mieć kontrolę i wiedzieć kiedy DPF się wypala, aby już więcej nie zgasić auta w takim właśnie momencie. Zamierzam kupić adapter CARISTA, bo wszyscy tutaj zgodnie twierdzą, że jest z nim najmniej problemów i nie zrywa połączenia, tylko kluczową sprawą jest to czy aplikacja będzie w ogóle obsługiwała ten silnik (B47D20 z września 2018r.)


Z góry dzięki za odpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.