Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DDE 6.0 / 6.3 Recyrkulacja spalin (AGR)

W zależności od stanu pracy pewna ilość spalin jest zawracana przez zawór EGR do układu wydechowego w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń.

 

Chyba to nie błąd merytoryczna a przejęzyczenie.


W zależności od stanu pracy pewna ilość spalin przedostaje się przez zawór EGR do układu dolotowego ( kolektora ssącego) w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń. Do układu wydechowego niezależnie do wysterowania EGR zawsze przedostaje się 100% spalin. Tylko w różnym stopniu ilości emisji zanieczyszczeń. Zawór EGR jest odpowiedzialny za kierowanie części spalin z powrotem do silnika. EGR jest elektrozaworem montowanym w układzie wydechowym. Cześć spalin uchodzących z silnika jest kierowane z powrotem do układu dolotowego. Efektem wpuszczenia spalin do komory spalania jest zmniejszenie tlenu w zassanym powietrzu. Spalanie odbywa się w gorszy sposób, ale dzięki temu temperatura zostaje znacząco obniżona. Efektem tego jest niełączenie się tlenu z azotem. Spaliny nie uczestniczą w reakcji spalania. Ich główna rola to wypełnienie cylindrów. Dzięki zastosowaniu zaworu EGR jesteśmy w stanie cały czas sterować ilością spalin zwracanych do silnika. Spaliny są zwracane w określonych okolicznościach – przeważnie w środkowym zakresie obrotów. Często odbywa się to przy średnim bądź niskim obciążeniu. W przypadku dodawania gazu lub pracy silnika na wolnych obrotach zawór EGR powinien zostać zamknięty, a powrót spalin do silnika staje się niemożliwy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DDE 6.0 / 6.3 Recyrkulacja spalin (AGR)

W zależności od stanu pracy pewna ilość spalin jest zawracana przez zawór EGR do układu wydechowego w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń.

 

Chyba to nie błąd merytoryczna a przejęzyczenie.

 

Pewnie tak , translator tak przetłumaczy instrukcję newtis......

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pisze tego złośliwie. Na przyszłość zwróć uwagę co piszesz. Skutkuje to niestety dość powszechna opinią że na forach ludzie różne bzdury piszą.
Opublikowano
to ciekawy jestem teraz co powiecie, czy wyprogramowanie EGR ma wpływ na szybsze zapychanie się DPF? czy przy wyłączonym EGR, spaliny będą czystsze? jak by to dziwnie nie brzmiało, paliwo lepiej się spali bez dodawania spalin, czysto teoretycznie, wpływ EGR negatywnie podchodzi do DPF czy się mylę? :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z wyłączonym EGR DPF nie będzie wypalany więc szybko się zapcha.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Z wyłączonym EGR DPF nie będzie wypalany więc szybko się zapcha.

 

W silniku M47N2, wypalanie DPF występuje bez udziału EGR, przyglądałem się kilka razy przy wypalaniu to EGR zawsze był 5%, czyli zamknięty. Nie wiem jak to wypada w nowszych silnikach. Przy wypalaniu trzeba podnieść temp spalania, więc EGR by ją zapewne obniżył, dlatego ECU zamyka dopływ spalin przy wypalaniu.


Czytałem trochę niemieckie/angielskie fora, to sporo osób jeździło z chip + wywalenie programowo EGR i jakoś im te DPF-y żyły, ciekawy jestem waszej opinii oraz czy ktoś tak jeździ. :?: :!:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to ciekawy jestem teraz co powiecie, czy wyprogramowanie EGR ma wpływ na szybsze zapychanie się DPF?



Około dwa lata temu chcąc ograniczyć działanie EGR tez próbowałem znaleźć konkretną odpowiedź na wpływ szybkości zapychania DPF. Na forum zdania podzielone. Dzwoniłem do osób siedzących w temacie do kilku tenerów i w śród nich opinie też były podzielone. Z moich obserwacji nie byłem w stanie jednoznacznie w 100% stwierdzić jak wpływa na zapychanie DPF ograniczenie EGR, wydaje mi się że zapełniał się szybciej, wydaje mi się. Natomiast jestem pewien że wzrosło trochę spalanie i pogorszyła się kultura pracy silnika bardziej twarda. W konsekwencji tylko minimalnie ograniczyłem EGR. Pozycja w apce w silniku B47- 0,15.

Opublikowano
To fakt, mi jak tuner zrobił mapę bez EGR to zauważyłem dość twarda pracę silnika, poprosiłem go o włączenie i od razu słuchać różnice, ograniczyłem EGR do +40mg/s w M47N2 i do tej pory tak jeżdżę i jest chyba optymalnie. Wypalanie DPF co 250-350km w mieście
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, całkowita dezaktywacja EGR nie jest korzystna dla prawidłowej pracy silnika. Pisałem już kiedyś z jakiego powodu. W skrócie - mapa silnika została napisana przez nieliche głowy inżynierów w BMW która uwzględnia również pracę EGR. Toner może wyłączyć programowo ERG i nic więcej ale żaden nie jest w stanie stworzyć nowej mapy która zapewniałaby najlepsze warunki pracy np.bez EGR.
Opublikowano
To fakt, mi jak tuner zrobił mapę bez EGR to zauważyłem dość twarda pracę silnika, poprosiłem go o włączenie i od razu słuchać różnice, ograniczyłem EGR do +40mg/s w M47N2 i do tej pory tak jeżdżę i jest chyba optymalnie. Wypalanie DPF co 250-350km w mieście

 

Przy ograniczeniu +40mg/s nie pojawia się błąd w DDE? U mnie po ograniczeniu pojawił się błąd EGR, po przywróceniu 0 i skasowaniu błędu tak jak wcześniej, nic się nie pojawia.

Opublikowano

Witam


Pytanko zarówno do autora apki oraz innych użytkowników.

Dlaczego w seri f 30 n47 nie ma wartości dla czujnika ciśnienia oleju , czy w przyszłości będzie taka opcja? Czy to wyłącznie jakiś problem z moją apka?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie odpowiem do końca na twoje pytanie ale u mnie też nie czyta ciśnienia oleju. Wartość jaką pokazuje to - 1.

Może mamy padnięte czujniki.

Według instrukcji , niedziałający czujnik nie bądzie wywalał błędu.

Zobaczymy co powie pawelgawel???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czekamy na odp.?

A gdzie dokładnie mogę zlokalizować ten czujnik?

Rozumiem że podpięcie manometru nie będzie jakimś problemem ?

 

Tyle co kojarzę to w F10 czujnik jest zaraz obok filtra oleju. Koledzy z forum mówili ,że po odkręceniu czujnika wyleci trochę oleju silnikowego.

Opublikowano

Cześć.

Dziś zakupiłem aplikacje i podejrzałem kilka wyników z mojego BMW F31 330d xDrive 138000km.

Proszę Was o komentarz bo ja znam się na tym jak kot na gwiazdach.


DPF popiół 22.1g


Wtryskiwacze:

+0,17

-0,17

+0,22

+0,19

-0,34

-0,10


Bardzo proszę znawców o komentarz

Pozdrawiam Piotr

Opublikowano
Z wyłączonym EGR DPF nie będzie wypalany więc szybko się zapcha.

 

W silniku M47N2, wypalanie DPF występuje bez udziału EGR, przyglądałem się kilka razy przy wypalaniu to EGR zawsze był 5%, czyli zamknięty. Nie wiem jak to wypada w nowszych silnikach. Przy wypalaniu trzeba podnieść temp spalania, więc EGR by ją zapewne obniżył, dlatego ECU zamyka dopływ spalin przy wypalaniu.


Czytałem trochę niemieckie/angielskie fora, to sporo osób jeździło z chip + wywalenie programowo EGR i jakoś im te DPF-y żyły, ciekawy jestem waszej opinii oraz czy ktoś tak jeździ. :?: :!:

 

Z wyłączonym EGR i chipem jeżdżę ponad pół roku i DPF potrafi wypalać się po 700km więc nie ma żadnych problemów.

Opublikowano
Mógłby ktoś rzucić okiem jakie wartości pokazuje mu opcja świece żarowa aktywacja o poranku podczas jazdy? (zakres pracy 0-1, czy większe wartości)
Opublikowano
Większe wartości, które zmieniają się do temperatury płynu 60st.C, po jej przekroczeniu wartość świec żarowych to 0 o ile pytasz o parametry w Live Data.
Opublikowano
Mam dość dziwny objaw, sterownik w miare świeży, dzisiaj rano 3 stopnie, ikonka podgrzania odpala z sekundowym mruknięciem... Patrzę w blędy błąd 4 świec sterowanie. Błąd cyklicznie się pojawia- natomiast czasem świece w live data mają wartość od 130 do bodaj 170

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.