Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pomimo że Xiaomi ma OTG to z nieznanego mi powodu nie wykrywa podłączonego kabla. Jest to problem telefonu, nie kabla.

rozwiązany w najnowszym oprogramowaniu

Jack_Strong-
Opublikowano
cześć Wam, udało mi się nagrać denerwujące buczenie w silniku B47, występuje tylko na jałowym biegu, obroty ok 780, w kabinie słychać to ze zdwojoną siłą, z obserwacji wydaje mi się że pochodzą od przodu samochodu, najgłośniej jak wsadzę głowę miedzy silnik a prawe koło. Na filmie zaczyna buczeć od 6 sekundy nagrania. FILMIK :
dobrze słychać na słuchawkach, basowy dźwięk.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cześć Wam, udało mi się nagrać denerwujące buczenie w silniku B47, występuje tylko na jałowym biegu, obroty ok 780, w kabinie słychać to ze zdwojoną siłą, z obserwacji wydaje mi się że pochodzą od przodu samochodu, najgłośniej jak wsadzę głowę miedzy silnik a prawe koło. Na filmie zaczyna buczeć od 6 sekundy nagrania. FILMIK :
dobrze słychać na słuchawkach, basowy dźwięk.

Masz kierownicę po złej stronie. U mnie w B47 z kierą po lewej nic nie buczy :)

spacer.png

Opublikowano

Panowie jak wygląda u was napięcie akumulatora? Mnóstwo tematów przeczytałem ale dalej nie znalazłem odpowiedzi bo elektrycy z mojego miasta twierdzą że jest ok.

Mianowicie mam akumulator AGM i napięcie w btool pokazuje najczęściej 14.0-14.6V ale martwią mnie czasami spadki podczas jazdy tj na 13.0V albo na 12.5V (wczoraj nawet przez 5 min takie napięcie się utrzymywało). Akumulator nowy, regulator nowy, alternator zregenerowany...

Czy takie spadki napięcia są normalne? Elektrycy twierdzą, że tak zażądza napięciem więc tak ma być ale.. wyskoczył mi błąd 4a07 generator, tylko on sam w pojedynkę. Po usunięciu nie wrócił jak na razie.

Opublikowano

Z tego co mi wiadomo akumulator nie jest doładowywany do pełna ze względu na Efficient Dynamics czyli odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Jak masz nowy akumulator i jest naładowany to komputer go nie ładuje.

Moim zdaniem wszystko ok.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie to jest ciekawe, większość osób i elektryków z którymi rozmawiam mówi, nie może spadać i ch.. ma być ciągle ok 14V...

Akumulator ma pół roku, natomiast jest troszeczkę rozładowany przez to że 3 miesiace temu padł mi regulator i niestety z 10km zrobiłem bez ładowania.


Wtedy został:

Zregenerowany alternator (wirnik i szczotki?)

nowy regulator napięcia



Wszystko byłoby cacy, gdyby nie ten błąd który mi wyskoczył a on świadczy o braku komunikacji z alternatorem a sterownikiem silnika, ale nie wpływa on na pracę alternatora tylko po prostu gorzej zarządza. Sprawdzę po prostu te przewody i zobaczymy..



Znalazłem ciekawy post:

Skończyły się czasy że wysokość nap. ładowania ma być 14,4V a jak jest inne to uszkodzony alternator lub regulator napięcia itp.


Nie wszyscy posiadacze klemy IBS są świadomi tego że:

- przy rozruchu silnika przez kilka sekund alternator praktycznie nie ładuje akumlatora, bo sterownik w trakcie rozruchu zmierzył pobór prądu i napięcie ( wyliczył rezystancje wewnętrzną akumlatora i poj. rzeczywistą ) utrzymuje 12V i po kilku chwilach liniowo zwiększa napięcie ładowania do np. 13,7V lub 13,9V jeśli temperatura akumlatora wynosi mniej więcej 20 stopni, jeśli akumlator jest zimny np ma temp 0 stopni, to nap. ładowania początkowo będzie wynosić 14,7V w późniejszym czasie zostanie ono zmniejszone do 13,5V lub 13,9V i będzie się zmieniać.

- w trakcie jazdy na dłuższych odcinkach, takich na których akumulator może się doładować, nap. ładowania akumlatora zostanie "wyłączone/zmniejszone" nawet do 13,2V. ( bo po co ładować akumlaltor kiedy jest naładowany, standardowy akumlator naładowany posiada nap. =12,6V), wystarczy że utrzyma się stan naładowania a nie tak jak w starszych autach mimo że akumlator nowy to i tak ładowanie jest ciągłe ok 14,4V, a taki stan rzeczy powodował szybsze zużycie akumlatora, częstsze przepalanie żarówek a w skali makro większe zużycie energii/paliwa.

- IBS też jest pomocne, jeśli akumlator jest naprawdę słaby dostaniesz odpowiedni komunikat na "pulpicie", sterownik nie pozwoli rozkręcić dmuchawy ( w trybie Auto ) nawet zimą do więcej niż 50% no chyba że włączysz ręcznie nawiew na przednią szybę, dodatkowo nie włączysz ogrzewania tylnej szyby, elektryk zdemoluje Ci pół instalacji elektrycznej i nic nie stwierdzi lub stwierdzi że panel uszkodzony/komputer itp. gdy silnik wyłączony po chwili system wyłączy Ci radio oraz system nawigacji w aucie, wszystko po to aby rozruch zawsze był możliwy. Taka klema IBS też może narobić bałaganu, jeśli nowy akumlator szybko się rozładowuje to oznacza że klema IBS jest uszkodzona i budzi systemy elektroniczne.

Wniosek jest taki że klemy IBS są bardzo pożyteczne, dzięki nim mamy dłuższą trwałość alternatora, żarówek,wydłużone działanie akumlatora, mniejsze zużycie paliwa w skali roku, mniej awarii systemów elektronicznych.


Czy może jakiś posiadacz aplikacji i najlepiej silnika N47/N57 potwierdzić czy ma takie same objawy? Tj. napięcie skacze bardzo różnie? Często mam 14,1V a za chwilę 13V które się utrzymuje.

Edytowane przez fekooo
Opublikowano

Poniżej 14 to zrozumiałe i akceptowalne ale 12.5V albo mniej niż 13.5V? Ktoś też tak ma i to jest ok?


W swojej opcji mam:

 

S1CD Brake Energy Regeneration 

Więc spadki napięcia chyba są normalne ale czy poniżej 13?

Opublikowano
Witam. W mom e87 122KM wymieniałem w tamtym roku świece żarowe, Teraz B-tool nagle pokazuje błąd na wszystkich świecach. Jak podglądam w tym programie pacę swiec, to niby normalnie grzeją do osiągnięcia temp 60 C. Czy to sterownik do wymiany? czy program coś źle pokazuje?

 

Jak to w tej aplikacji można spr świece żarowe? Bo chyba grzania poszczególnej świecy nie pokazuje.

Opublikowano
Można sprawdzić uruchamiają grzanie w funkcjach serwisowych. Po tym zabiegu sterownik silnika wyrzuci błąd jeśli któraś ze świec lub sterownik świec są uszkodzone.

Aaaa to tak to działa. Dzięki za info.

Opublikowano

Szanowni Państwo,

Potrzebuję informacji od kogoś, kto posiada btoola i 320d m47.


Jaką posiadacie dawkę wtrysku na wolnych obr. Bez klimy i z?


U mnie bez- okolice 10mg/stk

Z klimą ~12 mg/stk

(Powinno być 7/8?)


Gdzie szukać?


Egr+ kolektor po gruntownym czyszczeniu, korekcje wtrysków w normie, dpf drożny.


Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

witam mała sugestia odnośnie funkcji aplikacji mianowicie 7

fajne by było jak można by kalibrować wartość spalania realną z tą z OBD

wiadomo można zrobić to z poziomu ukrytego menu w zegarach lub ista ale jak by była możliwość zrobienia tego z poziomu aplikacji było by spora wygodą.

Ciekawe że kalibracja spalania poprzez ista nie zmienia wartość w ukrytym menu w zegarach i odwrotnie

prosiłbym jeszcze o sprawdzenie parametru moment obrotowy w sterowniku D62M57A0 u mnie cały czas jest 50Nm różnicy między zadany a aktualny i zastanawiam sie czy to wina aplikacji czy mam szukać dziury w całym po mojej stronie... :roll:


pozdrawiam autora mega robota szacun

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
Szanowni Państwo,

Potrzebuję informacji od kogoś, kto posiada btoola i 320d m47.


Jaką posiadacie dawkę wtrysku na wolnych obr. Bez klimy i z?


U mnie bez- okolice 10mg/stk

Z klimą ~12 mg/stk

(Powinno być 7/8?)


Gdzie szukać?


Egr+ kolektor po gruntownym czyszczeniu, korekcje wtrysków w normie, dpf drożny.


Pozdrawiam

 

Mam ten silnik. U mnie na rozgrzanym jałowym 5.0-5.9 z klimą 10-11

Opublikowano
Jakie opory.. rozmawiamy o biegu jałowym. Wszystkie inne wartości są wzorowe, tylko ta dawka paliwa

na jalowym uklad korbowo tlokowy i osprzęt nie stawia oporów? jakosc oleju w automacie...poprzycierane panewki gladzie pierścienie... osprzęt alternator przytarta pompa wspomagania sprzearka od klimy pompa wody... pompa oleju... suma sumarum koze się nazbierać... do tego silnik moze byc juz po strzale... i mamy roznice na jalowym...

automat vs manual gdzie w manualu oedzony jest ttlkonjeden wałek na jałowym w autoamcie dodatkowo pompa oleju...

w manualu wcisnij sprzęgło na jalowym i zobaczysz minimalna roznice w dawce.

Jack_Strong-
Opublikowano
Jakie opory.. rozmawiamy o biegu jałowym. Wszystkie inne wartości są wzorowe, tylko ta dawka paliwa

na jalowym uklad korbowo tlokowy i osprzęt nie stawia oporów? jakosc oleju w automacie...poprzycierane panewki gladzie pierścienie... osprzęt alternator przytarta pompa wspomagania sprzearka od klimy pompa wody... pompa oleju... suma sumarum koze się nazbierać... do tego silnik moze byc juz po strzale... i mamy roznice na jalowym...

automat vs manual gdzie w manualu oedzony jest ttlkonjeden wałek na jałowym w autoamcie dodatkowo pompa oleju...

w manualu wcisnij sprzęgło na jalowym i zobaczysz minimalna roznice w dawce.

 

Zwiększenie obrotów a co za tym idzie zwiększona dawka paliwa w manualu nie jest spowodowana obciążeniem skrzyni biegów a za sprawą czujnika sprzęgła który celowo podaje sygnał do ecu o jego położeniu.

W sprawnym aucie gdzie wszystko jest na miejscu po wciśnięciu sprzęgła obroty podbijają się minimalnie.

Dzieje się to za sprawą tego że ecu jak widzi wciśnięte sprzęgło to zmienia kont zapłonu aby silnik był w tym momencie bardzo elastyczny i zminimalizować efekt szarpnięcia.

wystarczy podłączyć inpe i obserwować kont zapłonu.

Opublikowano

Zwiększenie obrotów a co za tym idzie zwiększona dawka paliwa w manualu nie jest spowodowana obciążeniem skrzyni biegów a za sprawą czujnika sprzęgła który celowo podaje sygnał do ecu o jego położeniu.

W sprawnym aucie gdzie wszystko jest na miejscu po wciśnięciu sprzęgła obroty podbijają się minimalnie.

Dzieje się to za sprawą tego że ecu jak widzi wciśnięte sprzęgło to zmienia kont zapłonu aby silnik był w tym momencie bardzo elastyczny i zminimalizować efekt szarpnięcia.

wystarczy podłączyć inpe i obserwować kont zapłonu.


to oczywiste...

nie kąt zaplonu tylko początek wytrysku

Jack_Strong-
Opublikowano
zauważyłem ciekawą rzecz, na wolnych obrotach +/- 830 dawka okolo 11-13, natomiast wystarczy lekko podnieść pedałem przyśpieszenai obroty na 900~ i dawkę aktualną pokazuje 7-8( podczas trzymania 900)
Opublikowano

Przy okazji, bo ten temat żyje!

Zła wiadomość. NewTIS.info zamknięty!

Zespół NewTIS.info zmuszony został do zamknięcia portalu. To naruszenie elementarnych praw konsumenckich w EU. Portal informacyjny BMW jest teraz wysokopłatny - $2500 / rok.


ZYGI BMW

ZYGI-BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy okazji, bo ten temat żyje!

Zła wiadomość. NewTIS.info zamknięty!

Zespół NewTIS.info zmuszony został do zamknięcia portalu. To naruszenie elementarnych praw konsumenckich w EU. Portal informacyjny BMW jest teraz wysokopłatny - $2500 / rok.


ZYGI BMW

 


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=84&t=376273

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.