Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,


Jaka jest u was wartość Masy Powietrza (kg/h) na wolnych obrotach?

Teoria mówi, że na wolnych powinno być 6kg/h dla 1 lira pojemności.

Dla mojego silnika 2.0 N47 wychodzi więc 12kg/g. Tylko nie wiem czy ta teoria pasuje do silników z Turbiną.

U mnie w Btool pokazuje 36 kg/h na wolnych (przy EGR=54%). Kolega w e87 też 2.0 ma 29kg/h (przy EGR=0%).


Szukam, bo mam wypalanie DPF co 200km i lekko okopconą rurę. Podejrzewam przepływomierz. Jak jest u was?

U mnie jest 23 kg/h na wolnych Egr wysterowanie 30%

70 kg/h jest przy 2000 obrotów

Opublikowano

Dzięki House.


Jaką masz pojemność silnika 2.0 ? I jaki masz przebieg?


Przyznam, że masz niskie w stosunku do mojego. Acha no i niższy masz EGR na wolnych - czy zawsze na wolnych masz 30% bez względu na temperature silnika?

Upolowałem jakąś niby dobrą przepływkę - używkę, dziś dopiero założyłem.

Na wolnych jest trochę niżej bo 30kg/h - trochę mi to pływa aż do 34, ale na tamtej też tak było. Przy 2000 jest podobnie jak u Ciebie koło 70 - też ciut niżej.

Musze pojeździć teraz - zobaczę czy coś pomogło.


Fajnie by było jakby ktoś jeszcze wrzucił dane dla porównania :cool2:

Opublikowano

Dzień dobry,. E90 320d m47

Pojawił się u mnie błąd 4413/4423/4433 wtryskiwacz sterowanie. Silnik po odpaleniu ma nieregularną nierówną pracę i potrafi zgasnąć. Normalnie idzie go odpalić. Korekty wtrysków na ciepło w granicach+/- 0.3 na dwóch, reszta 0. Dodatkowy błąd to sterownik świec żarowych( ale podejrzewam, że przy 18°+ to różnicy nie zrobi... Ze zrobionych rzeczy to wrzucony regenerowany DDE. Paliwo uważam, że z uczciwej stacji. Przy rozgrzaniu od 70 st+/- wsio normalnie( czasem bez klimy na ciepłym lekko drgnie ale nie ma reguły).


Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Witaj pawelgawel


Z podglądu DPF zniknęła temp. spalin

Czy ustawiając temp. spalin (bank1) daje te same pomiary??


Silnik N47

Opublikowano
Panowie co ile wypala wam się dpf? U mnie przy jeździe po mieście zazwyczaj co 400 KM i nie wiem czy to nie za szybko. Zauważyłem że w mieście nie wypala się do końca. W trasie jak sprawdzałem wypala się praktycznie do zera. Pozdr
Opublikowano

Z podglądu DPF zniknęła temp. spalin

Czy ustawiając temp. spalin (bank1) daje te same pomiary??

Tak, tylko nazwa się zmieniła.

 

Panowie co ile wypala wam się dpf? U mnie przy jeździe po mieście zazwyczaj co 400 KM i nie wiem czy to nie za szybko. Pozdr

400 km w mieście to bardzo dobry wynik. Wszystko zależy od stylu jazdy a raczej warników na drodze. W zatłoczonym mieście przy jeździe na krótkich odcinkach może wypalać się np. co 150km. W trasie powinien zrobić 600km i więcej.

Zauważyłem że w mieście nie wypala się do końca. W trasie jak sprawdzałem wypala się praktycznie do zera.

Bo w ruchu miejskim nie ma odpowiednich warunków i regeneracja nie jest zbyt efektywna.

Opublikowano

Dzisiaj w trasie zauważyłem dziwne zachowanie na aplikacji.

Mianowicie, podczas spokojnej jazdy drogami krajowymi przez dłuższy czas po wjeździe na autostradę patrzę co tam pokazuje, było około 42% zapełnienia filtra i myślę są dobre warunki może wymuszę wypalanie, ale z drugiej strony dystans dopiero 380km to nie ruszam. Po chwili widzę zafajkowana tylko regeneracja aktywna i za momencik zgasła. Myślę może chciał wypalić ale zrezygnował, jednak spalanie chwilowe takie cały czas coś wysokie pokazuje,więc podglądam temperatury spalin a tam 600 stopni. I tak w pierwszej chwili zaczęło wzrastać szybko zapełnienie filtra do 50% i stanęło, po chwili zaczęło spadać systematycznie, po około 20 kilometrach zeszło do chyba 2%. Cały czas się to działo przy X na regeneracji zaplanowanej i aktywnej. Następnie licznik od ostatniej regeneracji się wyzerował i koniec lecz w pozycji udanych regeneracji nic nie ruszyło pokazuje to samo choć filtr się musiał wypalić przecież, później temperatury spalin wróciły do 350 stopni...

Dodam jeszcze że nawet wyświetliło mi się powiadomienie DPF monitor że regeneracja zakończona.

Opublikowano
Dzięki House.


Jaką masz pojemność silnika 2.0 ? I jaki masz przebieg?


Przyznam, że masz niskie w stosunku do mojego. Acha no i niższy masz EGR na wolnych - czy zawsze na wolnych masz 30% bez względu na temperature silnika?

Upolowałem jakąś niby dobrą przepływkę - używkę, dziś dopiero założyłem.

Na wolnych jest trochę niżej bo 30kg/h - trochę mi to pływa aż do 34, ale na tamtej też tak było. Przy 2000 jest podobnie jak u Ciebie koło 70 - też ciut niżej.

Musze pojeździć teraz - zobaczę czy coś pomogło.


Fajnie by było jakby ktoś jeszcze wrzucił dane dla porównania :cool2:

 

Mam 2.0 D N47 przebieg 209000 km i zapchanego DPF-a który nadaję się do czyszczenia bo cały czas wali błędami 480A i 4D03

Opublikowano

Podpowie mi ktoś dlaczego raz jest połączenie ok. a innym razem jest połączenie na zielono a w każdej zakładce Btoola wywala błąd/brak odpowiedzi ECU...?

Łączę się przez Cariste.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

Coś zmieniło się w formacie budowania pliku logowania.

Stary plik jaki miałem zapisany - https://www.dropbox.com/s/o673b6x78jlka3g/stary%20log.csv?dl=0

Nowy jaki zrobiłem dzisiaj - https://www.dropbox.com/s/gj2zjitackln6e1/nowy%20log.csv?dl=0

W nowym kolumny oddzielone są przecinkami i problem polega na tym, że log.tunezilla.com przestał rozpoznawać prawidłowo kolumny - ma wartości z przecinkami i kolumny oddzielone przecinkami - gubi się.

stary log LOG TUNEZILLA

nowy log LOG TUNEZILLA


EDIT - w między czasie znalazłem w ustawieniach możliwość zmiany znaków które określają nową kolumnę. Co ciekawe nigdy tego nie zmieniałem - na telefonie świeżo pobrana aplikacja ma ustawiony znak tabulacji (\t) ale apka pobrana na nawigację w samochodzie ma ustawiony domyślnie znak przecinka. Dziwne ale problem rozwiązany :)

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć.


pawelgawel mam problem aby połączyć się z G30 adapterem unicarscan UCSI-2000, ustawienia takie jak podałeś na pierwszej stronie i nadal nic, natomiast używając adaptera carly 2 gen. łączy się bez problemu wybierając model F10, co może być problemem ?

Opublikowano

Hej,

Moze mialby wiedze i checi pomoc mi z moim autem. DPF wypala sie co ok 40km

e91, m47, 2.0, 2006.

Wrzucam logi z przejazdow. Moze ktos bardziej doswiadczony cos z tego wyczyta. Narazie nie moge podjechac do mechanika bo potrzebuje auta do pracy. Wczesniej jak bylem u innego to nie bardzo mi pomogl.

W planach mam wybrac sie do https://www.dpfwroclaw.pl/ na sprawdzenie auta.


https://drive.google.com/drive/folders/1jp7VUlxjaSIicjSxZGZGz-H6ChEv6AHn?usp=sharing

Opublikowano

Cześć,

Pacjent bmw f30 328i na elm327 połączenie bluetooth z 2013r, brak możliwości zakodowania nowego aku. Informacja: warunki niespełnione lub nieprawidłowa sekwencja żądań

Nowy aku jest o 5ah mocniejszy

Opublikowano

Piotrek,


Loguj mniej parametrów, bo masz zbyt wolne odczyty, co 20-30 sekund.

Najpierw musisz sobie przygotować parametry w Live DATA. W ustawieniach pokombinuj też z MODE1,MODE2,MODE3. U mnie czyta najszybciej parametry na MODE2 - acha no i najszybciej działa na kablu. Do tego zaznacz odczytuj parametry blokami.


Zrób tak:

prędkość 50km/h (obroty 1500) bieg 4 i rozpocznij logowanie z interwałem np. co 0.2 sekundy. Wciśnij gaz 100% (od razu decha) i trzymaj do np. 3500 obrotów.

Zakończ logowanie.


Wybierz sobie parametry

Obroty

Masa pow.

Masa pow. oczek.

Doladowanie

Doladowanie oczek.

TurboWysterowanie

Lambda


Potem zrób drugi przejazd - log z innymi parametrami:


Obroty

cisnienie paliwa

cisnienie paliwa oczek.

dawka wtrysku

dawka wtrysku oczek.

Moment obr.

Moment obr. czek.


Potem zrób krótkiego loga z pracy na wolnych obrotach, ale nie ma sensu dawać takich parametrów jak popiół, sadza, akumulator, dystans do wymiany DPF itp. jak i wszystkie znaczniki o regeneracji - wszystko to odznacz.

wtedy można lepiej ocenić pracę.


Piszesz, że Ci się wypala co 40km, a masz tutaj 275km od regeneracji ?


pozdrawiam,

Opublikowano

@sorandix


Wlasnie myslalem ze logowanie co 0,1 nie jest potrzebne dlatego zmienilem. Inne logowania sa juz po 0,1s. np live-data_2020-08-23_220710 Dodalem wszystko co bylo bo nie wiem co jest istotne. W excelu i tak zawsze wszystko mozna usunac.


Z ta regeneracja to wlasnie dziwne, bo dystans tak jakby sie nie zerowal. Regeneracje co 40km opieram na zielonej fajce przy parametrze aktywna regeneracja. Jak tam sie swieci to wtedy tez sadza schodzi w dol.

Opublikowano

Cześć,


Nie wiem czy się zrozumieliśmy?

Chodzi o to, że nawet jeżeli ustawisz 0.1s to i tak jak masz wolny odczyt to realnie ci zmiany odczytuje co 10sekund - 30sekund.

Zwróć uwagę co ile sekund Ci się cokolwiek zmienia, a nie ile masz wierszy. Co z tego, że jest dużo odczytów jak się nic nie zmienia.

Poprostu im więcej parametrów dodasz tym wolniejszy odczyt pojedyńczego parametru. Wykresy są wtedy mocno schodkowe.

Opublikowano
Dobra juz rozumiem, rzeczywiscie jak tak patrze to moze zmienia sie troche pozniej. Zrobie dzis takiego loga jak pisales. Akurat bede jechal 40km w jedna (autostrada 25km) i pozniej powrot.
Opublikowano

Co do diagnozy DPF w BimmerTool:

  • • Liczba udanych regeneracji

 

Po każdej udanej procedurze wypalania DPF wartość ta wzrasta o 2 zamiast o 1 (bo przecież była jedna udana regneracja)

Przykład:

Przed wypalaniem miałem liczbę 124 udanych regeneracji, po wypaleniu filtra i ponownym podłączeniu adaptera do samochodu (inaczej nie aktualizuje ilości wypaleń) pokazuje 126 zamiast 125.

Już druga taka sytuacja z rzędu, a jestem pewien, że wszystko przebiegło prawidłowo.


Szukałem w temacie ale nie znalazłem podobnych zapytań.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do diagnozy DPF w BimmerTool:

  • • Liczba udanych regeneracji

 

Po każdej udanej procedurze wypalania DPF wartość ta wzrasta o 2 zamiast o 1 (bo przecież była jedna udana regneracja)

Przykład:

Przed wypalaniem miałem liczbę 124 udanych regeneracji, po wypaleniu filtra i ponownym podłączeniu adaptera do samochodu (inaczej nie aktualizuje ilości wypaleń) pokazuje 126 zamiast 125.

Już druga taka sytuacja z rzędu, a jestem pewien, że wszystko przebiegło prawidłowo.


Szukałem w temacie ale nie znalazłem podobnych zapytań.

 


Mam to samo.

Wyjątkowo dzisiaj , w czasie jazdy po mieście rozpoczął mi się proces wypalania DPF. W czasie wypalania wyświetlił się pięć razy zielony ptaszek przy wierszu regeneracja aktywna. Aby dobrze wypalić DPF udałem się na drogę ekspresową.

Oczywiście liczba udanych wypaleń wzrosła o pięć .

Opublikowano
Może coś się zmieniło i zaczyna liczyć pasywne wypalenia? :D Sprawdzę teraz na weekend jak to u mnie się zlicza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.