Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie skołowałem kabel K+DCAN i dalej lipa.

Po ustawieniu USB itd. Jeśli dam wykryj silnik automatycznie wybija nie rozpoznano ECU. Jeżeli wybiorę ręcznie N57 aplikacja niby działa połączenie świeci się na zielono, ale jeśli dam odczyt błędów - nie rozpoznano ECU. Jeżeli otwieram live data wtedy mam błąd odpowiedzi ECU....


Co może być nie tak próbowałem z dwóch innych telefonów.... Najlepsze że jak testowałem lite to było cacy, później zrobiłem aktywację i się zaczęło chrzanić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy ktoś ma schamowany samochód i jest w stanie porównać moment obrotowy z tym, który jest wyliczany przez silnik (aktualny/oczekiwany) ? - najlepiej w M47/M57

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moze ktoś podpowie. 2.0d m47 e61. 2005. Były problemy z dpf częste wypalanie ok 170km. Aż w końcu blad czujnika temperatury spalin przed dpf więc nie dało się wypalic filtra . Po wymianie czujnika auto samo rozpoczęło regenerację filtra I sadze z 40g zbilo do 0. Przejechalem 20km I sadza nadal pokazuje 0.00. Wiem że 20km to mało Ale żeby nic nie wzrosła? Przed awaria czujnika nie zauważyłem żeby tak długo się na 0 utrzymywała. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa że aplikacja będzie działać z niektórymi modelami serii G. Wybrać można F30 - nie ma to wielkiego znaczenia bo aplikacja sama wykrywa typ sterownika silnika niezależnie od modelu.

Gdyby okazało się że jakiś silnik nie jest jeszcze obsługiwany to proszę o info na PW, dodam obsługę a przyszłości dodam serię G do listy modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez przypadek usunąłem apke, a po zainstalowaniu od nowa pojawia się komunikat "nie można otworzyć plik adaptera"

Podpowie ktoś co z tym zrobić?


Ps, zmieniłem ustawienia w apce i już działa... Post do usunięcia :)

Pozdrower Krzysztof :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n43, 2.0i

msd80


pelna wersja aplikacji

wchodze do service functions i nie dziala mi wiekszosc funkcji

dziala w sumie tylko reset serwisu i kasowanie adaptacji

nie ma dostepu do CAS DSC i FRM

cos zle robie czy aplikacja nie obsuguje tych modulow?

dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kupował ktoś może ostatnio jakiś sprawdzony adapter żeby działał z f11? Icar 4.0 mi nie działał kabel też nie bardzo, może Cariste wypróbuje, ciekawe czy uda się kupić oryginał bo te Icary Vgate to chyba same podróby i czasem któryś zadziała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy kupował ktoś może ostatnio jakiś sprawdzony adapter żeby działał z f11? Icar 4.0 mi nie działał kabel też nie bardzo, może Cariste wypróbuje, ciekawe czy uda się kupić oryginał bo te Icary Vgate to chyba same podróby i czasem któryś zadziała.

ja używam do serii F Foxwella z ali i wszystko działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie do autora aplikacji. W live data mam zaznaczone reg. aktywna i reg. zablokowana, a po przejściu do zakładki DPF zaznaczone są reg. zaplanowana i reg. aktywna. Skąd te rozbieżności?

I jeszcze jedno pytanie. Po wodnym czyszczeniu DPF-a próbowałem zresetować go aplikacją. Wyskoczył mi jednak błąd "Warunki niespełnione lub nieprawidłowa sekwencja żądań". Ilość sadzy się wyzerowała, ilość popiołu pozostała bez zmian (1,7g), dystans od regeneracji z 249km zwiększył się do 2444km i wyskoczyła mi reg. zaplanowana. Co może być powodem że wyskakuje mi taki błąd, zwiększył się dystans od regeneracji i została zaplanowana regeneracja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n43, 2.0i

msd80


pelna wersja aplikacji

wchodze do service functions i nie dziala mi wiekszosc funkcji

dziala w sumie tylko reset serwisu i kasowanie adaptacji

nie ma dostepu do CAS DSC i FRM

cos zle robie czy aplikacja nie obsuguje tych modulow?

dziekuje

 

 

Jaki adapter?

"Nie ma dostępu" - rozumiem że wybierając np. FRM pojawia się komunikat 'Nie można rozpoznać ECU'?

 

uzywam adaptera caristy

po wybraniu gearbox - komunikat EGS not recognised

po wybraniu CAS - no service functions available for selected module

po wybraniu DSC - jak wyzej


pozostale dzialaja


Pytanko dodatkowe co to jest ten nox aging factor, u mnie pokazuje 0.21. Jak to interprateowac


dzieki

Edytowane przez roadrunner78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Przewertowałem prawie cały wątek.

Od wczoraj jestem użytkownikiem btool expert (specjalnie dla niej kupiłem telefon z androidem i nie żałuję).


W programie uniwersalnym CarScanner OBD dodatkowo wyrzucało błędy zaczynające się na P (np. P14A3, P0471) w statusie "Oczekujący" a z kolei w ISTA jak i BTool tylko te podstawowe które mam (41bb, 4c5e, 4d03) i teraz pytanie, w ogóle nie brać pod uwagę tych błędów "Oczekujących" dopóki nie widzę ich w Btool?

Dziwi mnie ich obecność i status (jakby czekały w kolejce :shock: ?)


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.