Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy czy jest możliwość że aplikacja pokazuje "regenerację zaplajowana V"

A ta regeneracja nie jest zaplanowana?

Jakiś błąd chwilowy?

Warunki spełnione....a ona nie wlacza sie.

Dopiero jak nacisne przycisk regeneracja to idzie ok.

Błedow brak.

M47 automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marioF30

U mnie w N47 wysterowanie turbo na jałowym mam na poziomie 93%

Teraz pytanie czy u mnie jest problem czy u MariooE92

 

Właśnie dobre pytanie?


A co do wysterownia EGR też się właśnie zastanawiam jakie powinny być prawidłowe wartości bo czasem mam 15-16% wysterowania a czasem 0% na biegu jałowym.

Edytowane przez MariooE92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni, pytanko.


Jakie są właściwe wskazania dla parametrów Lambda (1), Lambda (1) napięcie?


Silnik M47 w E90 wersja 163km fabrycznie bez DPF - produkcja koniec 2005 roku.


Jestem po regeneracji turbo i generalnie auto jeździ dużo lepiej, ale mam wrażenie że ciągle brakuje trochę mocy. Wydaje mi się że powinno lepiej (szybciej) reagować na wciśnięcie pedału gazu. Może to być wina katalizatora? Lambdy? Nalot 296kkm.


Log z wczoraj: https://log.tunezilla.com/s/MbsCO9Rm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak ja ostatnio byłem w swoim na hamowni i na serii wyszło mi 162 konie 340 niutonometrów ale co z tego jak ten niutonometry dopiero były przy 2800 obrotów a inne modele tego silnika miały już przy dwóch tysiącach tyle niutonometrów Zrobiłem program i mam 396 niutonometrów ale też przy 2800 obrotów a przy 2 tysiącach zaledwie 250 i winna tego jest turbina która Późno wstaję A też mam turbinę po regeneracji i podobno za bardzo nie idzie tego wyregulować też czytałem dużo tematów że ludzie kupują nową nie regenerował turbinę by właśnie wrócił moment w dolnych partiach obrotów

Znajomy ma założona turbine garetta do tego silnika I zupełnie inne auto

Szanowni, pytanko.


Jakie są właściwe wskazania dla parametrów Lambda (1), Lambda (1) napięcie?


Silnik M47 w E90 wersja 163km fabrycznie bez DPF - produkcja koniec 2005 roku.


Jestem po regeneracji turbo i generalnie auto jeździ dużo lepiej, ale mam wrażenie że ciągle brakuje trochę mocy. Wydaje mi się że powinno lepiej (szybciej) reagować na wciśnięcie pedału gazu. Może to być wina katalizatora? Lambdy? Nalot 296kkm.


Log z wczoraj: https://log.tunezilla.com/s/MbsCO9Rm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/XMvwR8x


A ty nie masz czasem jednej sondy....????



W N47 , po rozgrzaniu silnika ,na biegu jałowym wartości napięcia wynoszą 850 mV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jest jedną natomiast w btool są te 2 parametry:

Lambda (1)

Lambda (1) napięcie {mV}


Wskazania jednak mocno skaczą w trakcie jazdy, co trochę mnie martwi. Czy uszkodzona sonda mogłaby nie wywalać check engine? Może sonda do wymiany?


Będę za 2 tygodnie pewnie u tunera na jakiś program sensowny. Chyba zdecyduje się przy okazji na zaślepienie EGR i zobaczymy jak wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dla posiadaczy silnika N47 (ja mam 177km) w wersji z dpf.

Jakie wartości ciśnienia wstecznego macie na zgaszonym silniku? U mnie znów czujnik zaczął świrować, sprawdzałem 3 różne sztuki i każdy pokazuje co innego.. auto wypala się co chwilę.

Na zimnym wartości są ujemne, sadza parę gram, auto się rozgrzeje sadza skacze do 30-40g i się wypala.

DPF wyjąłem i czyściłem. Chcę porównać Wasze wartości czy też zdarzają się ujemne. Może to jest problem z wiązką a nie czujnikami? Da się taką wiązkę wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dla posiadaczy silnika N47 (ja mam 177km) w wersji z dpf.

Jakie wartości ciśnienia wstecznego macie na zgaszonym silniku? U mnie znów czujnik zaczął świrować, sprawdzałem 3 różne sztuki i każdy pokazuje co innego.. auto wypala się co chwilę.

Na zimnym wartości są ujemne, sadza parę gram, auto się rozgrzeje sadza skacze do 30-40g i się wypala.

DPF wyjąłem i czyściłem. Chcę porównać Wasze wartości czy też zdarzają się ujemne. Może to jest problem z wiązką a nie czujnikami? Da się taką wiązkę wymienić?

 

0-6 mbar w zależności jak offset się zmieni. Wartości ujemne powinien negować offset (chyba, że ciśnienie jest bardzo bardzo na minusie), na zimnym aż tak bardzo ciśnieniem bym się nie interesował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka myślę przydatna informacja dla tych co im się często wypala dpf .warto wykodować egr całkowicie z sterownika . Po tym zabiegu przy spokojnej jeździe sadza praktyczne stoi e miejscu . Jak się prxycisnie to wzrosnie, ale jadąc później dalej spokojnie to sama spada. Zauważyłem też że gdy egr jest zamknięty .To ciśnienie wsteczne nie wariuje I pokazuje w miarę stabilnie A nie jak przy aktywnym egr jadąc równo raz 30hpa A za chwilę 50 Hpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka myślę przydatna informacja dla tych co im się często wypala dpf .warto wykodować egr całkowicie z sterownika . Po tym zabiegu przy spokojnej jeździe sadza praktyczne stoi e miejscu . Jak się prxycisnie to wzrosnie, ale jadąc później dalej spokojnie to sama spada. Zauważyłem też że gdy egr jest zamknięty .To ciśnienie wsteczne nie wariuje I pokazuje w miarę stabilnie A nie jak przy aktywnym egr jadąc równo raz 30hpa A za chwilę 50 Hpa

 

Może spadłeś mi z nieba:) Mam cyrk z dpfem od kilku miesięcy. Wypala się za często bo średnio około 250 km. Ostatnio zmieniłem dwa razu czujnik ciśnienia spalin, w końcu założyłem oryginał. Mam tak, że przez około 130 km sadza rośnie powoli średnio 0,1g na 1,5 km. Potem zaczyna sie jazda, gwałtownie skacze po czym potrafi gwałtownie spaść, albo stać długo w jednym miejscu. Czasami jak przycisne gwałtownie rośnie, czasem stoi w miejscu. Mieszkam na zadupiu mało u mnie fachowców w tego tematu każdy coś zaleca ale nikt nie wie na sto procent co tak naprawdę się dzieję. Pomiary ciśnienia wstecznego wychodzą idealnie. Popiołu mam 5 g. DPF był wymieniany i po wymianie przez ponad pół roku nic się nie działo wypalał mi sie srednio co 600 km. Wtryski w bardzo dobrej kondycji. Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałes nowy filtr e zamiennik

? 600km to już dobry wynik


 

Taka myślę przydatna informacja dla tych co im się często wypala dpf .warto wykodować egr całkowicie z sterownika . Po tym zabiegu przy spokojnej jeździe sadza praktyczne stoi e miejscu . Jak się prxycisnie to wzrosnie, ale jadąc później dalej spokojnie to sama spada. Zauważyłem też że gdy egr jest zamknięty .To ciśnienie wsteczne nie wariuje I pokazuje w miarę stabilnie A nie jak przy aktywnym egr jadąc równo raz 30hpa A za chwilę 50 Hpa

 

Może spadłeś mi z nieba:) Mam cyrk z dpfem od kilku miesięcy. Wypala się za często bo średnio około 250 km. Ostatnio zmieniłem dwa razu czujnik ciśnienia spalin, w końcu założyłem oryginał. Mam tak, że przez około 130 km sadza rośnie powoli średnio 0,1g na 1,5 km. Potem zaczyna sie jazda, gwałtownie skacze po czym potrafi gwałtownie spaść, albo stać długo w jednym miejscu. Czasami jak przycisne gwałtownie rośnie, czasem stoi w miejscu. Mieszkam na zadupiu mało u mnie fachowców w tego tematu każdy coś zaleca ale nikt nie wie na sto procent co tak naprawdę się dzieję. Pomiary ciśnienia wstecznego wychodzą idealnie. Popiołu mam 5 g. DPF był wymieniany i po wymianie przez ponad pół roku nic się nie działo wypalał mi sie srednio co 600 km. Wtryski w bardzo dobrej kondycji. Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałes nowy filtr e zamiennik

? 600km to już dobry wynik

/quote]

Tak nowy zamiennik. Przez pół roku było rewelacyjnie, teraz mam już totalnie dosyć. Dzisiaj to samo wypalony na zero do 100 km sadza bardzo powoli rośnie, po 110 km zaczyna się swirowanie, tj. nagle wzrosty potem spadki, potem znow wzrosty. Do 100 km mialem 11 g sadzy, teraz juz wskoczylo przez 10 km na 22 gramy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pomocą kolegi mrssilence_94 udało się wyjaśnić dlaczego niektórym osobom nie działa inicjalizacja czujnika deszczu.

Problem jest przy adapterach bluetooth/wifi ELM i autach do 2007r (z linią K).

Adaptery ELM mają nie pozwalają na wysyłanie tzw. długich wiadomości na linik K do auta, co jest wymagane właśnie przy resecie RLS.

Jedyne rozwiązanie to użycie kabla K+D-Can. Po 2007r nie ma tego problemu.

 

Jestem po wymianie szyby czołowej i mam problem z kalibracją czujnika deszczu w e90 n47 2009r. poprzez Caristę (wersja aplikacji 2.173). W module RLS jest bład A129 (Rain sensor not calibrated to windscreen). W funkcjach serwisowych łączę się do modułu RLS87, zaczynam kalibrację-> pojawia się proszę czekać -> pojawia się Ok -> wyciągam kluczyk -> wkładam kluczyk -> włączam zapłon i czekam 10s -> błąd w module nadal występuje, czujnik nadal nie działa. Czy coś robię źle? Próbowałem usuwać błąd przez kalibracją, ale też nie pomaga. Ktoś miał taki problem?


Edit: czujnik zmierzchu działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie czujnika ciśnienia spalin. Wymieniałem, bo poprzedni w pewnym momencie zaczął pokazywać już bardzo przekłamane wartości np. -100. Kupiłem nowy, wstawiłem i nim uruchomiłem miałem wartość 15. Chciałem go wymieniać, ale formalności mnie zniechęciły i postanowiłem na nim pojeździć. Po pewnem czasie wskazania na wyłączonym silniku zaczęły zbliżać się do 0. Czy ktoś tak miał? czy komputer odczytuje wskazanie i kalibruje je? Nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.