Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
korekty mozna olac do czasu wywalania bledu smooth running controller

 

Czyli tego: 4B10 Regulator płynnej pracy


Bo taki się pojawił, myślałem że to raczej wina że aku się rozładował ostatnim czasem przy sprzątaniu.

 

BTW to jest E60?


Tak E60. Czemu temperatura wody taka wysoka?

 

Może DPF się wypalał samoczynnie muszę sprawdzić nie zwróciłem uwagi podjechałem po trasie pod domem wpiąłem wtyczkę i podłączyłem za korektami.

Edytowane przez kepa416
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no jak masz 4B10 to masz klopot :( niestety skonczylo sie remontem silnika w tym aucie. podobno - bo tego juz nie wiem - mechanik ktory to naprawial powiedzial ze to skutki urwanego kiedys rozrzadu. ktos nie zrobil porzadnie i wysypalo sie do reszty.


auto jezdzilo normalnie. poza lekkimi wibracjami (w 6tce tego praktycznie nie czuc) i tym ze bardzo dlugo krecila zanim zapalila - nie bylo zadnych objawow, ze cos jest nie tak.

Opublikowano
Witam

D70BX7A0


Wartości jakie mogę zmienić dla zaworu EGR mieszczą się w przedziale ..... - 0,4 do 1.0.

W innych autach jest możliwość od - 40 do + 87.

Próbowałem ustawić na .... + 1.0 ...... wyskoczył komunikat żądanie poza dopuszczlnymi wartościami . Tak samo dla wartości + 0,9. Nie sprawdzałem dla innych wartości.


Rok temu miałem akcję na chłodniczke spalin . Inspekcja wypadła pozytywnie, chlodniczka sprawna . Podobno przy takiej akcji wygrywali nowy program ( informację wyczytałem z internetu ). Nie wiem czy ten zabieg nie ograniczył wykonania regulacji zaworu EGR.


Wyczytałem też ,że dla DDE6 i DDE7 nie można wykonać korekt pracy zaworu EGR..?

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379&p=2514144&hilit=Egr+warto%C5%9Bci#p2514144


Tutaj Pawel opisywal co do tych wartosci. Pelne liczby sa w silnikach M, zas rzeczywiste w silnikach N. Ja u siebie w n47 moge ustawic max 0.7 z tego co pamietam, roznicy nie widziałem, wiec pozostalem przy 0.

Opublikowano
U mnie się błąd pojawił dopiero po wymianie uszczelki pod pokrywą i wyjęciu wtrysków. Wcześniej go nie miałem. Możliwe że przy odpowietrzaniu coś poszło nie tak. Na razie wykasowałem nie wraca będę obserwował. Zastanawia mnie tylko że korekty tak wyglądają.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

D70BX7A0


Wartości jakie mogę zmienić dla zaworu EGR mieszczą się w przedziale ..... - 0,4 do 1.0.

W innych autach jest możliwość od - 40 do + 87.

Próbowałem ustawić na .... + 1.0 ...... wyskoczył komunikat żądanie poza dopuszczlnymi wartościami . Tak samo dla wartości + 0,9. Nie sprawdzałem dla innych wartości.


Rok temu miałem akcję na chłodniczke spalin . Inspekcja wypadła pozytywnie, chlodniczka sprawna . Podobno przy takiej akcji wygrywali nowy program ( informację wyczytałem z internetu ). Nie wiem czy ten zabieg nie ograniczył wykonania regulacji zaworu EGR.


Wyczytałem też ,że dla DDE6 i DDE7 nie można wykonać korekt pracy zaworu EGR..?

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379&p=2514144&hilit=Egr+warto%C5%9Bci#p2514144


Tutaj Pawel opisywal co do tych wartosci. Pelne liczby sa w silnikach M, zas rzeczywiste w silnikach N. Ja u siebie w n47 moge ustawic max 0.7 z tego co pamietam, roznicy nie widziałem, wiec pozostalem przy 0.

 

Super..... :cool2:

Dziękuję.... :D

Opublikowano

pawelgawel


E90 N47 2009r.


według aplikacji błąd 4D03 czujnik ciśnienia spalin, według komputera bosch błąd 41BA czujnik ciśnienia spalin. Zgłaszał już ktoś do Ciebie nie zgodność kodów błędów??

Opublikowano
Ciekawe. A nie było aby tak że najpierw był jedną apką błąd odczytany i skasowany a potem drugą? Mogą być to dwa różne błędy chociaż obydwa dotyczą czujnika. Kod błędy jest odczytywany wprost z silnika i dodawany jets tylko opis z apki więc tu raczej nie ma miejsca na pomyłkę. Wcześniej zdarzał się taki problem w apce że czasami błędy pokazywane były w niewłaściwych modułach ale same kody były OK i to już zostało poprawione.
Opublikowano
Kup interfejs i zainstaluj kilka aplikacji w wersji free , zobacz co ci pasuje. Bimmerlink bardzo wybiórczo działa w g30, bimmer tool oficjalnie nie wspiera, ale jak wybrałem F10 to większość logów mam dostępne. Wg mnie najlepsza kombinacja to interfejs unicarscan ( tańszego nie kupuj bo nie obsługują wszystkich funkcji) , aplikacja car scanner pro (bardzo tania , mnóstwo logów dynamicznych obsługuje), do tego bimmer tool do błędów , do kodowania bimmercode. Nie polecam Carly, błędy niby pokazuje ale cześć błędów i ich opis czasem nic nie pomagają, a kodowania w g30 są bardzo okrojone.
Opublikowano

Hey, czy jest albo będzie wersja BTOOLA na IOS?


Mam jeszcze takie pytanie. DPF i poziom sadzy. Do 20 g idzie bardzo powoli. Przekroczy, 20 g i zaczyna bardzo szybko wartość rosnąć. Potrafi skoczyć o kilka gram na kilku kilometrach po czy dochodzi do okolo 37 i wlacza sie wypalanie. Co tego może być przyczyną?

Opublikowano

Witam


Mam pytanie odnośnie temp oleju wskazanego w aplikacji,

W mojej f30 n47 mogę osiągnąć na aplikacji max. 90 st C natomiast wskaźnik na desce pokazuje równe 100 po nagrzaniu czy jest to błąd aplikacji tolerancja czy jest problem z niedogrzanym silnikiem?

Dodam że temp płynu chłodzącego jest 90 st ?

Opublikowano
Robiło parę osób łącznie ze mną - zmieniałem aku niedawno. Pamiętaj że apką zrobisz rejestrację akumulatora o takiej samej pojemności (lub zbliżonej) i tego samego typu tzn. AGM/Zwykły.

 

w F10 wszystko zrobione bez problemów przynajmniej wg appki :) dodatkowo egr ustawiony na 0.7 :cool2:

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

Witam,


posiadam bmw f10 i jak mam się podłączyć pod telefon jak tam jest wejście rj45 a nie usb? Przejsciówka ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup porządny adapter bluetooth i w ten sposób się połączysz.
Opublikowano
Chcę kupić Carista ale widzę nie działa pod F10. Jaki polecacie do 150zł ?
Opublikowano
Chcę kupić Carista ale widzę nie działa pod F10. Jaki polecacie do 150zł ?

 

ja zanim to jeszcze było popularne kupiłem zwykłego Vgate za 38zł z przesyłka z aliexpress, wszystko działa, łączy sie bez problemów. Jak masz kabel ENET rj45 to musisz kupić adapter usb-c czy co tam masz w telefonie i tez powinno być ok. Możesz ściągnać wersje tej aplikacji darmową bimmer-tool lite i zobaczyć czy wszystko się łączy.

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

W mojej f30 n47 mogę osiągnąć na aplikacji max. 90 st C natomiast wskaźnik na desce pokazuje równe 100 po nagrzaniu czy jest to błąd aplikacji tolerancja czy jest problem z niedogrzanym silnikiem?

 

Wskaźnik temperatury oleju w serii F kłamie. Podczas jazdy np. po autostradzie można osiągnąć sto kilkanaście stopni a wskazówka i tak stoi pionowo. Podczas dynamicznej jazdy albo na autostradzie przy większej prędkości sprawdzałeś jaką temp. oleju apka pokazuje?

 

Chcę kupić Carista ale widzę nie działa pod F10. Jaki polecacie do 150zł ?

Carista działa bez zarzutu z serią F.

 

Jak masz kabel ENET rj45 to musisz kupić adapter usb-c czy co tam masz w telefonie i tez powinno być ok.

 

Niestety apka nie obsługuje jeszcze ENET.

Opublikowano

Wskaźnik temperatury oleju w serii F kłamie. Podczas jazdy np. po autostradzie można osiągnąć sto kilkanaście stopni a wskazówka i tak stoi pionowo. Podczas dynamicznej jazdy albo na autostradzie przy większej prędkości sprawdzałeś jaką temp. oleju apka pokazuje?

 

Sprawdziłem to przyjechałem jakieś 100km 2000-2500 tys obrotów nie była to jakaś szybka jazda ale udało mi się osiągnąć temp na apce 90st natomiast gdy wchodzę w ukryte menu F30 to sensor pokazał 101st. Myślę że po 100km ciągłej jazdy to jednak za mało te 90st chociaż mogę się i mylić

Opublikowano
Używam apki od ponad półtora roku i oczywiście 99% zadowolenie. Mam jednak pytanie do autora. Kiedy będzie odczyt modułu DSC dla wersji F. Kiedyś na początku pytałem i było w planach. Jak po roku zaawansowanie? Byłoby kompletnie, tym bardziej że ostatnio dodawane były nowe moduły do diagnostyki. Pozdrawiam
Opublikowano
Cześć Wam, program wykazał mi uszkodzony EGR, w tym samym czasie zaczęła skrzynia czasem szarpać przy zmianie biegów, tak jakby ktoś samochód przytrzymywał a on chce na siłę do przodu. Oddaje zaraz na gwarancje samochód, pytanie tylko mam czy to ma związek EGR z szarpaniem? Kasując błąd EGR nic nie pomaga, pojawia się zaraz znów.
Opublikowano
Cześć Wam, program wykazał mi uszkodzony EGR, w tym samym czasie zaczęła skrzynia czasem szarpać przy zmianie biegów, tak jakby ktoś samochód przytrzymywał a on chce na siłę do przodu. Oddaje zaraz na gwarancje samochód, pytanie tylko mam czy to ma związek EGR z szarpaniem? Kasując błąd EGR nic nie pomaga, pojawia się zaraz znów.

 

Skoro jest uszkodzony EGR to kasowanie błędu Ci nic nie da, oddaj na serwis niech Ci to naprawią. Sporo przypadków szarpania/utraty mocy itd było spowodowanych problemem z EGR, pewnie wszystko ustąpi po serwisie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam zawór ulega uszkodzeniu bardzo rzadko, najczęstszą przyczyną jest uwalony zaworek sterujący
Opublikowano

Witam proszę o opinię korekty wtrysków na nagrzanym, bieg jałowy. Aktualnie mam wlany LM na wtryski plus paliwo premium z Shell



https://photos.app.goo.gl/WxDq4PTimQe93ZAg8


A gdy włączę klimę to



https://photos.app.goo.gl/bDTCLndjgmmnwNHS9



Odczuwam lekkie wibracje na jałowym przy drzwiach od kierowcy i na kierownicy oraz gdy przyspieszam gwałtownie z 80km/h + to słychać buczenie i jakby lekkie zgrzyty, jakby z przodu ... Buczenie pojawia się gdy gwałtownie przyspieszę od ok 80km/h, obroty od ok 1700.. najmocniej czuć gdy jest pod górkę. E91 320d LCI 184km automat. Mam jeden błąd 4873 Ktoś coś ? Ogólnie auto ma moc i jedzie fajnie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4873



Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie klapy obejścia, chłodnica EGR

Temperatura za chłodnicą EGR jest zapisywana w określonych momentach.

Z zapisanych wartości temperatur tworzone są dwa gradienty temperatury.

Klapa obejściowa chłodnicy EGR jest uruchamiana podczas tworzenia gradientów temperatury. Zmiana temperatury musi być możliwa do zidentyfikowania, jeśli klapa obejścia jest OK. Natomiast zmiany temperatury są ledwo zauważalne przy wadliwej klapie obejściowej.

Błąd jest rejestrowany, gdy bezwzględna różnica między limitami temperatury spadnie poniżej wartości granicznej.

Wartość graniczna: od 3 K do 5 K (zależnie od wersji).

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 100 ms, gdy spełnione są następujące warunki:

- Gradient wartości zadanej momentu obrotowego jest mniejszy niż wartość graniczna przez pewien okres czasu.

. Prędkość obrotowa silnika mieści się między dolną a górną granicą.

- Modelowana szybkość recyrkulacji spalin przekracza określony czas limit.

- Silnik znajduje się w trybie jałowym.

- Kontrola recyrkulacji spalin jest aktywna.

- Pojazd nieruchomy.

- Silnik nie znajduje się w trybie regeneracji.

. Temperatura płynu chłodzącego mieści się między dolną a górną granicą.

- Temperatura za chłodnicą recyrkulacji spalin jest niższa niż wartość dopuszczalna.

. Szybkość wtrysku paliwa mieści się między dolną a górną granicą.

Moment obrotowy okresu: od 0 ms do 1000 ms (zależnie od wersji).

Wartość graniczna momentu obrotowego: od 0,3 Nm / s do 4 Nm / s (w zależności od wersji).

Dolny limit prędkości: od 500 obr./min do 810 obr./min (w zależności od wersji).

Górny limit prędkości: 875 obr./min.

Okres recyrkulacji spalin: od 0 ms do 1000 ms (zależnie od wersji).

Wartość graniczna recyrkulacji spalin: od -0,2 do 30 (w zależności od wariantu).

Dolna granica temperatury chłodziwa: od 49,96 ° C do 84,96 ° C (zależnie od wariantu).

Górna granica temperatury płynu chłodzącego: od -0,04 ° C do 99,96 ° C (zależnie od wersji).

Temperatura graniczna chłodnicy recyrkulacji spalin: od 0 K / s do 0,4 K / s (zależnie od wersji).

Dolna granica prędkości wtrysku paliwa: od 3 mg / skok do 10 mg / skok (w zależności od wersji).

Górna granica prędkości wtrysku paliwa: od 18 mg / skok do 80 mg / skok (w zależności od wersji).

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

-

Plan serwisowy

1. Sprawdź wpisy kodów błędów czujnika temperatury spalin za chłodnicą EGR.

2. Odczytaj temperaturę spalin za chłodnicą EGR, gdy silnik jest zimny (zatrzymany silnik), a następnie uruchom silnik i sprawdź, czy wzrost temperatury jest prawdopodobny.

3. Sprawdź zasilanie podciśnienia zaworu przełączającego klapy obejściowej chłodnicy EGR.

4. Wykonaj kontrolę działania klapy obejścia chłodnicy EGR. Sprawdź, czy podczas aktywacji próżnia jest włączona w jednostce próżniowej.

Jeśli poprzednie kontrole są

prawidłowe : Wymień chłodnicę recyrkulacji spalin (sprężyna powrotna przepustnicy klapy obejściowej może być uszkodzona).

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.