Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Czy aplikacja dobrze odczytuje wam wartość ciśnienia doładowania (rzeczywista)? W moim 535d f11 oszukuje o ok.

500hpa / prawie połowę. Skąd wiem? I launch i ista wskazują na jalowych ok 995hpa gdy bimmer 505hpa. Mam vgate 3 i Huawei p30 pro. Ustawienia standardowe. Wyszukiwanie automat. Łączę przez bluetooth.

Co dziwne tyłka ta jedna wartość jest przeklamana. Wwssytkie pozostałe są zgodne z odczytami z isty i Launcha.

Jak to możliwe?


Edit: wersja bimmer : PŁATNA OF COURSE

Opublikowano
Sprawdzę to. Napisz mi tylko czy apka wykrywa sterownik D73N57A0 czy inny.

 

Cześć.

Tak. Dokładnie ten sterownik. Mówię z pamięci. Na milion procent D73N57. Nie wiem czy A0...

Jeśli mogę jakoś pomóc w sprawdzeniu tego to z chęcią. Bo aplikacje zrobiłeś super...


Edit: w ustawieniach widzę D73N57E0

Opublikowano

@pawelgawel

Czy jest cień szansy, że dodasz opcje adaptacji wtryskiwaczy w N47? Wymieniłem samodzielnie, zakodowałem je w inpa, ale mam ciągle błąd "4909 zerowanie kompensacji dryfu objętościowego", INPA nie może wykonać adaptacji wtryskiwaczy, ISTA też nie ogarnęła. Nie wiem już co robic, to jedyny błąd jaki mam i denerwuje mnie to że nie została wykonana adaptacja wtryskiwaczy po ich wymianie. Poza zakodowaniem ich w INPA wymagana jest adaptacja żeby wszystko było cacy :\

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdybym zrobił adaptacje w apce to działałby dokładnie tak samo jak w ISTA.

 

Jak tam prace przy opcji odpowietrzania układu paliwowego po wymianie filtra paliwa....???

Opublikowano

Na razie jest dla N47 serii E. Funkcja jest aktualnie domyślnie ukryta do momentu aż będzie zrobione dla wszystkich silników.

Żeby włączyć tę funkcje (i w przyszłości inne ukryte funkcje) trzeba wejść w wersję aplikacji i kliknąć 10x numer wersji. Pojawi się komunikat, potwierdzamy i funkcja pojawi się w funkcjach serwisowych.

Opublikowano
Jak to ISTA nie ogarnęła?

Mam chyba zły kabel bo ten zwykły z allegro na USB, gdzieś tak czytałem że to może być tego wina, też instalacja isty nie jest taka prosta i mogłem coś popsuć.

Po prostu dawałem procedurę resetu adaptacji wtryskiwaczy, wszystkie kroki były pomyślne, ale błąd nadal nie znika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W N47/N57 poza korekcjami wpisywanymi oraz chwilowymi są jeszcze średnioterminowe, i należy je skasować po zmianie wtryskiwaczy. ISTA to ogarnia, to prosta funkcja serwisowa.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Gdybym zrobił adaptacje w apce to działałby dokładnie tak samo jak w ISTA.

Rozumiem, jednak aplikacja jest dużo bardziej poręczna i staje się coraz bardziej kompleksowym narzędziem. Gdyby pojawiła się taka funkcja byłbym bardzo wdzięczny.

Twoja aplikacja jest świetna i wszystko mi w niej dziala, wczoraj zdemontowalem i myłem dpf i wykonałem jego adaptację, do pełni szczęścia brakuje mi tylko tej adaptacji wtryskiwaczy. :wink:

Wolę zrobić donate na twoją aplikacje niż zapłacić komuś za zrobienie tego.

Opublikowano
W N47/N57 poza korekcjami wpisywanymi oraz chwilowymi są jeszcze średnioterminowe, i należy je skasować po zmianie wtryskiwaczy. ISTA to ogarnia, to prosta funkcja serwisowa.

Kolego a w M47 jak to wygląda? Da się skasować adaptacje? Pytam ponieważ świrują mi korekcje wtryskiwaczy strasznie mimo że fizycznie są ok. Chciałbym je jakby zerować. Coś jak reset adaptacji przepływki np. Da się to zrobić?

Opublikowano
W N47/N57 poza korekcjami wpisywanymi oraz chwilowymi są jeszcze średnioterminowe, i należy je skasować po zmianie wtryskiwaczy. ISTA to ogarnia, to prosta funkcja serwisowa.

Masz może do tego instrukcję? Wykonywałem taki reset ale błąd nie zniknął, więc nie wykonał się poprawnie.

Opublikowano

pytanie diagnostyczno programowe, czy jest możliwość podnieść obroty na D w automacie z 780 na 830? Silnik M47 e90 żeby były takie samie jak na P?


Chodzi mi, żeby było tak samo jak w LCI, lub prelci benzynach itp, denerwujące jest strasznie że odgłos silnika na D jest taki zły....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pytanie diagnostyczno programowe, czy jest możliwość podnieść obroty na D w automacie z 780 na 830? Silnik M47 e90 żeby były takie samie jak na P?


Chodzi mi, żeby było tak samo jak w LCI, lub prelci benzynach itp, denerwujące jest strasznie że odgłos silnika na D jest taki zły....

Możesz podnieść obroty ale na jałowym też się podniosą.

spacer.png

Opublikowano
pytanie diagnostyczno programowe, czy jest możliwość podnieść obroty na D w automacie z 780 na 830? Silnik M47 e90 żeby były takie samie jak na P?


Chodzi mi, żeby było tak samo jak w LCI, lub prelci benzynach itp, denerwujące jest strasznie że odgłos silnika na D jest taki zły....

Możesz podnieść obroty ale na jałowym też się podniosą.

 

Kurde, czyli nie ma odrębnego podnoszenia dla D i N.... A myślałem ze sie udą, no nic spróbuje podnieść jałowe na 850, wtedy na D będzie 800 i sprawdzę jak to się zachowuje, na jałowych rzadko stoję itp ze względu na DPF czy koło pasowe, to mi to rybka, bardziej chciałbym na D obczaić co będzie gdy delikatnie zwiększę.


Ktoś taki działania już przechodził? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy DDE3 i DDE5 czyli w silnkach M47 i M47N można było to zrobić programem DIS. zakres był niewielki bo tylko +/-50 obr, ale wystarczało. M47N automat miał 730 obr/min, więc podniesienie na 780 obr/min poprawiało telepanie i dzwięk. Robiło się to tak.

Krótka instrukcja:

- wchodzimy w DISie w diagnostykę

- service function

- drive - wybieramy sterownik silnika DDE w zaleznosci od wersji

- calibration

- idle speed

- test plan

- reszta dalej z instrukcja DISa


Dodam tylko, ze robimy wszystko na wlączonym silniku.

Podnosiło to tylko obroty biegu jałowego. Nie wiem czy nowsze DDE tez mają taką możliwość lub ISTA.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś taki działania już przechodził? :)

Poniesiesz za pomocą isty.

spacer.png

Opublikowano

Witam,


Odpowietrzanie ukł. paliwowego np. po wymianie filtra paliwa - za pomocą uruchomienia pompy wstępnej.

Wszedłem w ukryte opcje 10xklik na wersje - pojawiła się dodatkowa funkcja serwisowa: Wstępna pompa paliwa sterowanie.

Zostawiłem wartość 240 i kliknąłem WYKONAJ >

Pojawiło się OK, a po minucie napis: Funkcja serwisowa zakończona. Wszystko dokładnie tak jak pisał autor - więc niby ok, ale nie słyszałem w ogóle pompy. Siedziałem w zamkniętym aucie przy wyłączonym silniku, więc teoretycznie powinno być słychać.

Czy powinno się funkcje uruchamiać na włączonym zapłonie, czy obojętne?

Czy u Was słychać pompę ??? Jeżeli nie to jak sprawdzić, czy pompa faktycznie chodzi?

Czy może ktoś pamięta, gdzie znajduje się pompa w e87 120d 2007 LCI (silnik N47 2.0), aby jej bliżej posłuchać, czy pracuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te pompy są w zbiorniku który jest pod kanapą.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Czesc,


dolaczam zrzut.

https://ibb.co/L5SYCbz

Jak to mozliwe, ze te temperatury chodza 1 do 1?


Czy moze byc to spowodowane uszkodzonym temostatem? Ta max temperatura osiagnieta na postoju, auto stalo od okolo 83c.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.