Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Czasami w czasie jazdy EGR zamyka sie całkowicie, dlaczego, no to już nie wiadomo.


Gdy w czasie jazdy się zamknie to masa powietrza jest np aktualna750 a oczekiwana 500. Dostaje za dużo powietrza bo zamkną się EGR, czy to wina zacinającego się EGR? Zawór się zacina? Wyczyścić filtr zaworu? Ktoś ma jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy często pytali aby sobie porównać:


Od ostatniej regeneracji minęło 600 km, poziom sadzy 27g i dopiero teraz nowa regeneracja została 'zamówiona' (zwykle rozpoczyna się w okolicach 40g). Ciśnienie wsteczne na jałowym nadal 7,9 hPa.

Jeździłem ostatnio same trasy (20km+) i DPF wypalał się najprawdopodobniej pasywnie.


Poziom popiołu 3g po jakimś przypadkowym resecie komputerem w warsztacie (przed resetem było 26g), BTool pokazuje błąd w polu ile zostało DPFowi do końca żywota, zapewne przez ten niefortunny reset, ale niczego nie dotykam dopóki wszystko działa jak należy. Silnik M57N, przebieg 183kkm.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@pawelgawel

Czy jest możliwość uzyskania dostępu do apki w wersji pro nie mając dostępu do sklepu google play? Oczywiście mam kupioną aplikację w markecie ale jedzie do mnie huawei p40pro w którym nie ma dostępu do usług googla...

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aplikacja zadziala z E36 M3 i silnikiem S50 za posrednictwem adaptera na OBD2?

Aktualnie nie, ale mogę dodać obsługę - tylko po kablu K+D-Can. Daj znać na PW jeśli mam działać.

 

@pawelgawel

Czy jest możliwość uzyskania dostępu do apki w wersji pro nie mając dostępu do sklepu google play? Oczywiście mam kupioną aplikację w markecie ale jedzie do mnie huawei p40pro w którym nie ma dostępu do usług googla...

 

Aktualnie tylko GP, ale chodzi mi po głowie pewne rozwiązanie z pominięciem GP. Przypomnij się na PW to coś wymyślimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o ios troche myslusz? ;)

Myśle i działam. Ale droga do celu jest długa.

 

Z innej beczki. Jak wygląda sprawa otwierania twojej aplikacji w Android Auto. Korzystam z tego systemu i nie ukrywam że było by to super rozwiązanie. Teraz muszę odpalać dodatkowo telefon w tym celu.

 

Nie wygląda wcale bo jeszcze nie wzgłębiałem tego tematu. Wymaga to zrobienia jakby adaptera między aplikacją a android auto. Zapisuje sobie na razie na liście rzeczy do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Jestem świeżo po zakupie elm327 i bimmer-tool'a. Równie świeży jestem w temacie diagnostyki swojego samochodu. Wczoraj trochę bawiłem się w logi według wskazówek zaczytanych tutaj.

https://log.malonetuning.com/chart/288585#H8KLCADCncOvwopeAgPCvcOQQQ7DgiAQBcOQwrvCsB4SwqZQw5TCs8KQLsKITCpJFQPDmMKowqcXw5rCjQvDqkpNWMK9H2Z%2Bw4YYFsOpHGbDosOOZsKbKDMQwqDDhAAtwpfCusOtw5hXP8KGKUTDv8KkKmzCpAtFwpvCicOVw4Q6w4cfw5zDnn1awrLDqMOHU17CgsOyw78tMFLCgcOsw6t%2Bw5DCsAcsTwLCqjIeOgRZSjFcw6fDnXJIw5fDicKvw4tVwrvClMO4BsOrw79zwrdRBQ%2FCn8KOw59ww7Vjw59tw7rDsAJjBsKtZ1YCAAA%3D

https://log.malonetuning.com/chart/288591#H8KLCABvw7HCil4CA8ONwo9BDgIhDEXDr8OCwrokw5Qyw6hdw4gswog0I8OJKAbDkMKowqcXZjYuwpjCnTEmXcK9wpfDvsOfWisSwp%2FDo8KdwqV3w4VlLgIUaDVCwo%2FCk8OpcxwaP8OGOcKmw7DDokbDhMOEF07CrsKwaMOGeS%2FCn8OSPUJeXArDk8KpLMKiw65%2FCEsaaGjDvWDDoABYwocAdcKNwocdAsOVwqMEwq55wrcSw7N1DmvCucOuH8Klwr7CgcONw6%2FDscOWP3%2FDh8O3wpt8fANGXsKea1YCAAA%3D

Czy ktoś jest w stanie pomóc mi je zinterpretować? Trochę tego nie ogarniam. Nie wiem też czy dobrze elm współpracuje z btoolem - obroty na wykresie są po ~1800 przez kilkanaście sekund i nagle bach 3500. Robiąc logi jakie wartości powinienem monitorować? Bo oczywiście w aplikacji ustawiłem wszystkie. :lol:

Samochód to e91 318d n47d20c 10.2008. Błędy to:

3F01 Czujnik ciśnienia doładowania, sygnał

447B Sonda Lambda

4C2F Sterownik silnika DDE (MONLIMSET)

4C2E Sterownik silnika DDE (MonLimLead)

4C29 Sterownik silnika DDE (MONLIMCURR)

4A64 Świeca żarowa - 1 cylinder - sterowanie

Z góry dziękuję za każdą pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z informacji jakie udało mi się odnaleźć w necie wysnuwam podobne wnioski. Trochę to dziwne, bo demonem mocy nie jest... Poprzedni właściciel ściągnął go z Belgii (jest to ta okrojona wersja 136 km) i twierdzi, że żadnej mapy nie robił. Czy jak pojadę wgrać na mapę (bo chodzi mi to po głowie) to tuner mi to ogarnie? Czy może przez te błędy nie chcieć tego ruszać?

Coś po logach można wywnioskować?

Sonda lambda szukać używki, czy nowego chińczyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jechać na program do kogoś kto się zna na rzeczy. Te błędy z DDE świadczą o błędach w mapie. Miałem tak w poprzednim aucie. Pojawiały się po dynamicznej jeździe. Pojechałem z tym do lepszego tunera niż ten pierwszy i ogarnął temat :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sonda lambda szukaj używki tylko nie BMW, bo to są już stare kapcie. BMW tego modelu sondy już dawno nie stosuje, bo skończyło na E90. Toyota ładuje je cały czas do aut. W zeszłym roku kupiłem dwu letnią za 80zł z przesyłką. Praktycznie nowa. Błąd świecy to raczej sterownik. Chociaż świece też warto wymienić. Producenci zalecają co 60 tysięcy wymiane.

P.S sondy szukaj po modelu BOSCH. Ja potrzebowałem BOSCH 0 281 004 079, czyli 13627804369 bmw. Jeździ w TOYOTA AVENSIS, RAV i VERSO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy może ktoś mi rozkodować te błędy, samochód to F32 2017, jeszcze na gwarancji, nie chce pojechać bez przygotowania do serwisu żeby mnie nie zbyli. MOTOR to sonda lambda, ostatnia, CIC to antena DAB, a reszta? coś dużo błędów jak na przebieg 33tyś km. Z góry dzięki za pomoc.

3f3f56f9fbed58bamed.jpg

3c2e83f190808220med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pacjent E92 320d 184km.


Problem z ciśnieniem wstecznym. Po włączeniu aplikacji wartość ciśnienia jest na „-’’ , na zapłonie to samo, po uruchomieniu samochodu to samo (wczoraj np. było -13 hPa , przed wczoraj -7hPa). Podczas jazdy z każdym kilometrem wartość rośnie na „+’’. Na rozgrzanym silniku czy to na wolnych obrotach czy podczas jazdy potrafi pokazywać wartości tylko na „+’’ a czasem pomiar skacze z wartości dodatnich na ujemne (np. z 5hPa na -2hPa) albo tyko ujemne oscylujące koło 0hPa (np. -1hPa bądź -2hPa). Generalnie rzecz biorąc ciśnienie wsteczne skacze na prze różne wartości.


Panowie w czym problem ? Czy to już czujnik ciśnienia skończył swój żywot czy może też być jakaś inna przyczyna?


Dodam, że DPF ma aktualnie 41g popiołu i ok. 12g sadzy i dystans od ostatniego wypalania ok. 180 km. Wypalanie średnio co 250-280km głownie jazda po mieście.

Błędów brak.


Poniżej dodaje screeny testy pomiaru ciśnienia wstecznego:

9db3adfc635cebebmed.jpg

01111dfb0ec97c6dmed.jpg

Pierwszy screen robiony kilka dni temu drugi wczoraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja podziele sie obserwacja

Trasa mieszana 60%miasto 40% autostrada

Wypalanie dpfa srednio co 500km i 24g sadzy Stan popiołu to 25g ale czy tyle jest naprawdę nie wiem bo skasowalem dpfa poprzez BC na początku posiadania auta 8 lat temu.

W ostatnią niedziele jadąc 1400km autostrada prędkość ok 140km sadza przy 1000km była na poziomie 16g. Widać różnicę w zbieraniu.

A najciekawsze ze jadac z coraz większą prędkością pdf sam się wypala nie mając ani zaplanowanego ani aktywnego wypalania.od około 200 kmh temperatura już wynosi około 500stopni. A przy pełnym bucie temperatura rzędu 600 i sam wypala bez trybu wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie podać jakie macie osiągi 0-100km w 525D Xdrive touring?

U mnie wychodzi 9,3sek, słabo to wygląda. Miałem prędzej 530i w e39, tam było ok 7,5sek, tutaj wg katalogu miało być ok 7,2sek. Oczywiście biorę poprawkę na wagę (czyli wyposażenie), ale i F11 i w E39 było sporo tego, waga ok 1950kg

Koła obecnie zima jeszcze 17ki, szerokość 225mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie podać jakie macie osiągi 0-100km w 525D Xdrive touring?

U mnie wychodzi 9,3sek, słabo to wygląda. Miałem prędzej 530i w e39, tam było ok 7,5sek, tutaj wg katalogu miało być ok 7,2sek. Oczywiście biorę poprawkę na wagę (czyli wyposażenie), ale i F11 i w E39 było sporo tego, waga ok 1950kg

Koła obecnie zima jeszcze 17ki, szerokość 225mm

 

pomyliłeś chyba tematy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopadła mnie kolejna od wczoraj usterka a mianowicie zaczęło się od wskazania egr na wolnych przy rozgrzanym silniku 95% i stał na tym odczycie. Zawsze miałem od 55-69% na postoju. Zlekceważyłem to ponieważ podczas jazdy odczyty zmieniały się w zależności od przyspieszenia. Zawsze jednak po zatrzymaniu pojazu wskazanie egr otwierał na 95%. Następnie po pewnym czasie zaświecił się check na żółto. Sprawdziłem więc błędy okazało się że błąd to 4501. Po skasowany wysterowanie egr zmieniło się i teraz pokazuje już cały czas na postoju 5% podczas jazdy skacze z 5 na 95 % nie jest to płynne tylko gwałtownie zmienia te wartości. Błąd 4501 kontrola recyrkulacji spalin odstępstwo od normy, ponownie wrócił i tylko ten błąd wyświetla. Ma ktoś jakieś pomysły. Dzieki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.