Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W ostatniej wersji beta apki (2.157) są zmiany polegające na tym że nie trzeba wybierać protokołu, wystarczy wybrać np. bluetooth i resztę zrobi apka.

Wycofałem część zmian po sygnałach od was, tzn. jest dostępna wersja beta 2.158.

Gdyby nadal były z nią problemy to można wrócić do wersji publicznej: https://play.google.com/apps/testing/pl.pw.btool.expert > opuść program > odinstalować i zainstalować ponownie apkę z GP.


Jeśli są problemy z apką to piszcie w jakiej wersji - to znacznie pomaga znalezienie przyczyny.

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano

W wersji 2.154 podczas wypalania

DPF zrywa połączenie a przy odczycie Live Data

Do połowy listy(dane które chce widzieć) ładuje dane a później błąd wywala.

Ponowne połączenie i dziala poprawnie.

Adapter Carista n57

Opublikowano

Witam, w moim 530d 2008 rok poziom popiołu mam na poziomie 50g , przebieg 210 tys , filtr DPF oryginał.

Dzisiaj zrobiłem test ciśnienia wstecznego

I tak:

Na postoju , bieg jałowy : 20hp

Przy 2000 obrotach: 51hp

Przy 3000 obrotach :. 103hp

Przy 4000 tys obrotach : 168hp


Czy te wartości są ok???

Wydają mi się dziwne bo na jałowym do 35 maksymalne

A u mnie 20hp

Czy ten DPF już przypchany?

Dziękuję za informacje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W niedziele sprawdzałem działało wszystko dobrze po BT, dzisiaj rano ale to pewnie jeszcze przed ostatnią aktualizacją łączyło z interface ale w trakcie odczytu danych wywalało błąd komunikacji z ECU, odczytywał szczątkowo jakieś dane, nie pomogło czyszczenie ustawień aplikacji. Przed chwilą znalazło niby nowszą wersje, zrobiłem aktualizację. O tyle dziwne, że jak sprawdzałem rano to miałem wersje z marca, teraz mam z 29.02.20020 /2.158/ Jak znajdę chwilę czasu to zejdę do auta i sprawdzę odczyty, jak nie to po 18 dam znać jak teraz działa.


Ta wersja 2.158 wychodzi ze u mnie działa.

Opublikowano

Potwierdzam, błąd był w wersji beta 2.157. Jeśli ktoś jeszcze jej używa to zaktualizujcie sobie.

 

W wersji 2.154 podczas wypalania DPF zrywa połączenie a przy odczycie Live Data

 

To jest akurat wersja sprzed ostatnich zmian i problem mi znany. Czasami telefon zerwie połączenie z adapterem - szczególnie z tymi tańszymi. Przy Carista jeszcze mi się to nie zdarzyło. Może przyczyną jest umiejscowienie adaptera względem telefonu? W serii f złącze jest głęboko pod kierownicą, a mając telefon przy szybie jest po drodze wiele elementów które mogą powodować zakłócenia. Ja mam telefon na tunelu środkowym i rozłączanie się u mnie nie zdarza.

Opublikowano

Zrobię aktualizację i sprawdzę.

Wcześniej nie było tego typu problemów więc to raczej nie jest wina odległości pomiędzy adapteraem a tel

edit:

Zapomniałem dopisać że to wersja ekspert i nie ma aktualizacji w tej chwili

Opublikowano

Witaj PawelGawel, widze ze nie tylko ja mam problem ze zrywaniem połączenia z adapterem.

otóż używam aplikacji praktycznie od samego początku jej istnienia i wszystko było pięknie na adaptarze Icarly Gen 2 Bluetooth , ale faktycznie od 2-3 miesięcy zrywa połączenia.

Tz. np uruchomię Live data i chwile coś czyta następnie rozłącza z adapterem i próbuje się ponownie łączyć i tak w kółko. dopiero restart telefonu pomaga


Adapter i telefon ten sam cały czas, wiec raczej coś się zepsuło przy którejś aktualizacji apki.

trudno mi powiedzieć dokładnie od kiedy to jest, bo nie używam apki codziennie, ale na pewno od 2-3 miesiące.

BMW f11 2015 rok 530d.

Opublikowano

Cześć,


Mam następujący problem. Jakieś pół roku temu dałem DPFa do czyszczenia, wszystko zrobione jak należy. Samochód jednak dalej wyrzucał błędy w takiej kombinacji, ale to pewnie z powodu przerwania wypalania:

4CA0 czujnik ciśnienia oleju, wiarygodnosc

4C5E system filtracji cząstek stałych

480A system filtracji cząstek stałych

4D03 czujnik ciśnienia spalin


Ostatnio zacząłem obserwować DPFa by uniknąć przerywania wypalania. Zauważyłem że czasami wartość sadzy mocno się zmienia na odległości kilku km. NP z wartości 7g wzrosło do 23g i następnie wróciło do 7g. Wartość ta rosła przy spokojnej jeździe, zaś gdy obroty wchodzily na ponad 2500 wartość sadzy spadała.


Gdy automatycznie zaczął się wypalać DPF wartość Sadzy była ok 17g. Przy następnym uruchomieniu samochodu wskazywało 25g i znowu się zaczął wypalać (przejechane 10 km od ostatniego wypalania). Po następnym uruchomieniu wartość sadzy znowu wskoczyła na 20g i przy tym wyskoczył błąd:

40E9 regulator powrotu spalin, kontrola położenia. (podejrzewam zawór egr)


Zauwazyłem też ze na nieodpalonym samochodzie wartość pomiaru ciśnienia wstecznego skacze z 3 przez 6 do 9


Pomożecie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem z czujnikiem ciśnienia lub zapchany filtr.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,


Mam następujący problem. Jakieś pół roku temu dałem DPFa do czyszczenia, wszystko zrobione jak należy. Samochód jednak dalej wyrzucał błędy w takiej kombinacji, ale to pewnie z powodu przerwania wypalania:

4CA0 czujnik ciśnienia oleju, wiarygodnosc

4C5E system filtracji cząstek stałych

480A system filtracji cząstek stałych

4D03 czujnik ciśnienia spalin


Ostatnio zacząłem obserwować DPFa by uniknąć przerywania wypalania. Zauważyłem że czasami wartość sadzy mocno się zmienia na odległości kilku km. NP z wartości 7g wzrosło do 23g i następnie wróciło do 7g. Wartość ta rosła przy spokojnej jeździe, zaś gdy obroty wchodzily na ponad 2500 wartość sadzy spadała.


Gdy automatycznie zaczął się wypalać DPF wartość Sadzy była ok 17g. Przy następnym uruchomieniu samochodu wskazywało 25g i znowu się zaczął wypalać (przejechane 10 km od ostatniego wypalania). Po następnym uruchomieniu wartość sadzy znowu wskoczyła na 20g i przy tym wyskoczył błąd:

40E9 regulator powrotu spalin, kontrola położenia. (podejrzewam zawór egr)


Zauwazyłem też ze na nieodpalonym samochodzie wartość pomiaru ciśnienia wstecznego skacze z 3 przez 6 do 9


Pomożecie?

 



4C5E

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Zmierzone ciśnienie spalin porównywane jest z wartością dopuszczalną w celu monitorowania filtra cząstek stałych silnika Diesla. Usunięty filtr lub znaczne uszkodzenie jest wykrywane, jeśli przeciwciśnienie wydechu jest poniżej tego limitu. Limit jest zapisany na mapie charakterystycznej jako funkcja objętościowego natężenia przepływu i stale symulowanego osadu sadzy w filtrze cząstek stałych silnika Diesla. Monitorowanie umożliwia wykrycie uszkodzenia, gdy filtr jest pusty, i ustalenie, że przeciwciśnienie wydechu rośnie wraz ze wzrostem obciążenia, a zatem gromadzi się sadza.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Kontrola odbywa się w sposób ciągły w odstępach 100 ms, pod warunkiem spełnienia następujących warunków:

- Regeneracja nie zachodzi.

- Przepływ objętościowy wynosi powyżej 280 m ^ 3 / h.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Debounce (2000 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź, czy można usunąć filtr cząstek stałych (rura wydechowa pokryta sadzą).

2. Filtr cząstek stałych jest uszkodzony, jeśli wydostaje się on z filtra cząstek stałych, a rura wydechowa jest pokryta sadzą.

3. Jeśli wylot spalin filtra cząstek stałych i rury wydechowej nie jest pokryty sadzą, ale kod usterki jest nadal rejestrowany: Wąż odłączony od czujnika przeciwciśnienia spalin lub czujnik przeciwciśnienia spalin jest uszkodzony (zarejestrowano kod usterki dotyczący czujnika przeciwciśnienia spalin).

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes




4CA0

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Prawdopodobieństwo przełącznika ciśnienia oleju.

Jeżeli stan ciśnienia oleju powraca do tego samego stanu przy wyłączonym silniku i gdy pracuje, oznacza to wadliwy przełącznik ciśnienia oleju i wykrycie usterki.

Zatrzymany silnik jest wykrywany, gdy spełnione są następujące warunki:

- Prędkość obrotowa silnika wynosi 0.

- Zacisk 15 jest aktywny.

Pracujący silnik jest wykrywany, gdy spełnione są następujące warunki:

- Prędkość obrotowa silnika jest większa niż następujące ograniczenie prędkości:

500 obr / min

- Silnik pracuje w trybie normalnym.

- Temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż następujący limit temperatury:

24,96 ° C

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Stan ciśnienia oleju jest wyprowadzany, jeśli nie zostanie wykryta usterka elektryczna.

Monitorowanie jest dezaktywowane po okresie diagnozy, gdy silnik jest zatrzymany i zacisk 15 lub zacisk R są aktywne.

Okres diagnozy: 30000 ms

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres: 6500 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczek 2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są prawidłowe:

3. Sprawdź ciśnienie oleju zgodnie z instrukcją naprawy, numer zadania 11 40 000.

4. Jeśli ciśnienie oleju jest prawidłowe:

Wymień przełącznik ciśnienia oleju.

Wpływ na awarię

Brak

Zatrzymaj silnik.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes




480A

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Filtr cząstek stałych jest zbyt pełny. Monitorowanie wykrywa błąd w następujący sposób:

1. Błąd jest wykrywany, gdy ciśnienie wsteczne spalin przekracza limit.

Wartość graniczną oblicza się z charakterystycznej mapy zależnej od prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa.

2. Błąd jest wykrywany, gdy ciśnienie wsteczne spalin przekracza limit. Wartość graniczną oblicza się z charakterystycznej mapy zależnej od prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa.

Uwaga:

Nadmiernie wysokie osady sadzy w filtrze cząstek stałych w połączeniu z regeneracją termiczną mogą spowodować przegrzanie filtra. W konsekwencji ta usterka powoduje zablokowanie regeneracji termicznej od pewnego osadu sadzy.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Bez przerwy

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wykonywanie deklaracji czasu (10000 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź poziom oleju i częstotliwość wymiany. Prawidłowy poziom oleju lub wymienić olej.

2. Sprawdź klapy wirowe.

3. Wykonaj test przeciwciśnienia spalin.

4. Sprawdź filtr cząstek stałych (wizualnie sprawdź, czy rura wydechowa i wylot filtra cząstek stałych są pokryte sadzą).

5. Wykonaj regenerację. Możliwe tylko podczas jazdy ze stałą prędkością przez co najmniej 30 minut. (W związku z tym błędem regeneracja nie może zostać zainicjowana za pomocą odpowiedniej funkcji serwisowej).

Wpływ na awarię

Pojazd można nadal prowadzić, maksymalna prędkość jest zmniejszana do momentu usunięcia usterki.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes





4D03

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd jest wykrywany, gdy różnica między ciśnieniem spalin przed filtrem cząstek stałych silnika wysokoprężnego a ciśnieniem otoczenia jest większa niż wartość graniczna.

Wartość graniczna: 60 mbar

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Gdy silnik jest zatrzymany, monitorowanie odbywa się przez pewien okres testowy podczas wybiegu jednostki sterującej i po upływie okresu oczekiwania.

Okres oczekiwania: 4,7 s

Okres testu: 2 s

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż przez następujący okres: 50 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczki

2. Sprawdź rury węża czujnika pod kątem uszkodzeń i prawidłowego poprowadzenia.

Jeśli poprzednie kontrole są prawidłowe:

wymienić czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych.

Wpływ na awarię

Brak

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes

Opublikowano
Warto w takim przypadku usunąc z kompa DPF i EGR, rozwiercić DPFa, usunąć klapy wirowe i przy okazji podnieść moc?
Opublikowano
Warto w takim przypadku usunąc z kompa DPF i EGR, rozwiercić DPFa, usunąć klapy wirowe i przy okazji podnieść moc?

Ja bym ci powiedział że warto było by za to wysokie kary płacić!!!!

Opublikowano

Podzielę się informacją może komuś pomoże.

Miałem problem z niemogącą się zakończyć regeneracją, wypalało i wypalało prze z200+ km i trochę redukowało ciśnienie ale regeneracja się nie mogła zakończyć i tak to trwało przez ostatnie 3 tys km.

Myślałem że DPF już szrot do wyrzucenia albo jakieś mega czyszczenie wymiana czyjników - generalnie koszty w kosmos.

Tak wyglądały logi z przejazdu:

DPF-Log.jpg


Widać że temperatura spalin nie była w stanie osiągnąć 600st, ciśnienie wsteczne dobijało do 500mbar i to pewnie było przyczyną przerywania wypalania.


Wczoraj doszedłem do wniosku że trzeba by spróbować w trakcie wypalania nie przekroczyć 300mbar i zrobiłem trasę 200km nie przekraczając 2,5tys rpm (przy okazji okazało się że to auto potrafi spalić poniżej 5l :shock: ) czyli autostrada i max 120, brak gwałtownych przyspieszeń it

I udało się!

DPF-Log2.jpg


Wypaliło dwa razy, kompletnie do zera, temperatura na spalinach 500-600.

Wniosek mam taki że przy standardowej jeżdzie 160+ nie nadąża wypalać więc chyba leje jakiś wtrysk?


BTWczy taka praca egr (pomarańczowy wykres) jest poprawna? Cały czas skacze od 0 do 15-20% tylko podczas wypalania trzyma 0%


A na marginesie, dpf oryginalny i ma 464tys km :)

pozdr


s

Opublikowano

seler, przecież jest wątek który napisał aaben. wystarczyło przeczytac, nawet instrukcje TIS !!!


Jasno napisane jest ze idealna prędkość do wypalania DPF to 100km/h !!!


Obroty mogą być od 2200-2500 wystarczająco, a do tego włącz klime, ogrzewanie szyby, radio na full i jedz nawet 80km/h i wypali sie super szybko....

Opublikowano

Kurde, jak szukałem, pytałem to nie znalazłem... myślałem że odkryłem amerykę... :/

Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wniosek mam taki że przy standardowej jeżdzie 160+ nie nadąża wypalać więc chyba leje jakiś wtrysk?

 

Komputer silnika zabezpiecza silnik i pod dużym obciążeniem nie robi aktywnego wypalania. Jest tylko pasywne które nie jest tak skuteczne. Gdyby DDE (albo wtrysk) lał paliwo pod dużym obciążeniem to tłoki by płynęły...

3A0jS9b.png
Opublikowano

Witam Panowie,

BMW E90 318D 2009 N47

czy takie wskazania przepływomierza są w porządku ??? według mnie nie

Drugie pytanie, jak to jest z EGR??, jadąc dzisiaj do pracy 15km, EGR ani razu się nie otworzył (0%), wracając po pracy był już otwarty.

Pytam ponieważ mam co jakiś czas problem że auto poszarpuje przy jednostajnej jeździe, wystarczy dodać gaz i przestaje + idzie dużo lepiej jak zwykle.

W komputerze tylko błąd podgrzewacza filtra paliwa.


Screensho_qawraea.png

Screensho_qawrawp.png

Opublikowano

Cześć,

Kupilem kabel rj45 do tego przejsciowke rj>micro usb i nie moge nawiazac polaczenia.

Mam uwalony kabel czy jednak w ustawieniach musze poszperać?

Opublikowano
Witam Panowie,

BMW E90 318D 2009 N47

czy takie wskazania przepływomierza są w porządku ???

 

W e90 LCI oraz serii F sterownik źle podaje oczekiwaną masę powietrza. Najlepiej zrobić test podczas jazy i porównać sobie: https://log.malonetuning.com/chart/240823#H8KLCADClCVlXgIDbcKNPQ7CgzAMRsOvw6I5wpFAwqpQOUvClMOBbcKsw5QSYMOkwpjCqsOlw7QlYcOpw4DDusOew7cTAijDjcOyJsKfw5DCsMKQwoHDq8OcGMOdFcK%2BX8OjwqHDosKnw4wPXsOIZ8KVbS0HPsOhJMOKO8OVFGRaSMORCMKqw4HClMO8w5fDo8KHS3PDisO5ZU0cwpt%2FIgx1CMO6wrPCs8KZwpR1w6J2w5rDn2LDvAHDtyoRP8K8AAAA

 

Cześć,

Kupilem kabel rj45 do tego przejsciowke rj>micro usb i nie moge nawiazac polaczenia.

Mam uwalony kabel czy jednak w ustawieniach musze poszperać?

 

RJ45 tzn. ENET nie jest obsługiwany, jedynie K+DCan.

Opublikowano

pawelgawel Widzę że też masz N47, wiem że jest osobny dział o DPF, ale chciałbym spytać Ciebie jako autora aplikacji czy ciśnienie wsteczne po wypalaniu jest w porządku, czy może mam problem z czujnikiem ciśnienia?? Na jałowych nie kiedy wyskakuje ciśnienie -1.00


cc2dd111cf39.jpg 0e840be31d43.jpg

Opublikowano

A ja nadal borykam sie z komunikacja apki z moimi adapterami,Vgate icar i ELM327.

I nie wiem o co kaman,czy apka nie dziala czy co?

Mam.narazie werscje darmowa.Ale czy zacznie ske laczyc jak kuoie wersje pro?

Chyba raczej nie.

Czy mial ktos podobny problem i wie krok po kroku jak to sparowac?

Prosze pomuszcie

Opublikowano
W jaki sposób usunąć serwis olejowy w e46 M47N, nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji.
157992081-3762885980414854-7007785023654069831-n.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.