Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę za duże namącone nie wiesz czy właściwy sterownik jak i świece :shock:. Do ustalenia tego należy zacząć.

Czterech mierników chyba nie będziesz miał,tak w każdej świecy z osobna.

Opublikowano (edytowane)

Mam jeszcze stary sterowniki tzn.oryginal może lepiej będzie go podpiąć i wtedy sprawdzić świece ?


Jeszcze jedno jak najlepiej dobrać świece zapłonowe oraz sterownik do mojego auta tak jak mówiłem podchodzą tam 2 różne rodzaje zamawiałem przez stronę polecana na forum i w sumie jak widać trochę się pomieszało.

Edytowane przez davidgm
Opublikowano (edytowane)

No dziwne bo na oryginale wyskoczyly mi błędy świec jednak nie było żadnych innych objawów


I jeszcze raz żebym nic nie pomylił,

Wymuszam funkcje serwisowa, miernikiem --mierze napięcie na każdej świecy po kolei tzn. jedna końcówka miernika na minus do aku a druga do podłączonej świecy ( bez jej odpinania ) ??

Edytowane przez davidgm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

[quote="davidgm"


Jeszcze jedno jak najlepiej dobrać świece zapłonowe oraz sterownik do mojego auta tak jak mówiłem podchodzą tam 2 różne rodzaje zamawiałem przez stronę polecana na forum i w sumie jak widać trochę się pomieszało.




Dzwoń https://czescidobmw.pl/

Opublikowano
Tak jest ze wszystkimi aplikacjami, bez sensu by było gdyby miały działać tylko na jednym urządzeniu bo wiadomo że co jakiś czas zmienia się telefony.

Aplikacje nie sa przypisane do Maila tylko do konta Google a to już różnica. Musisz na telefonie do własnego google się zalogować i wtedy pobrac

Opublikowano
Jak jest u was z adapterem Caristą ,czy po wyłączeniu aplikacji i zamknięciu auta powinna się wyłączyć,bo ja sprawdzałem siebie to cały czas świeci się na czerwono .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mógłby ktoś dokładnie rozkodować poniższy błąd BMW F30?

Chodzi o sterownik świec czy same świece ?

241A00

 

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Zainstalowane elementy świecące nie pasują do silnika.

DDE wykrywa błąd za pomocą sygnału komunikatu LIN.

Sygnał LIN może przyjmować następujące wartości:

- 1: nieprawidłowa kombinacja typu silnika / elementu świecącego

- 3: instalacja mieszana, typy elementów świecących

- 13: nieokreślony

- 15: nieprawidłowy

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Komunikat LIN jest wysyłany co 500 ms

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 1200 ms

Plan serwisowy

Zainstaluj prawidłowe elementy świecące.

Jeśli usterka wystąpi ponownie: Wymienić jednostkę sterującą podgrzewania.

Wpływ na awarię

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Usunąć elementy żarowe z silnikiem o temperaturze roboczej, aby zapobiec uszkodzeniu głowicy cylindrów.

© 2020 - BMWFaultCodes

Opublikowano
Czy któryś z posiadaczy e92 320d z automatem (inne nadwozia również) mógłby zmierzyć u siebie tą aplikacją przyśpieszenie 0-100 (tryb D bez przytrzymania hamulca) i podzielić się wynikiem w celu porównania? Mam u siebie soft alpiny i jednocześnie wrażenie, że spowolnił auto.
Kupię komplet felg styling 270
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy można prosić o kod do pobrania aplikacji?

1 post na forum i od razu z góry :norty: :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
btool niestety pokazuje rozne bledy, ktorych nie pokazuje ista. jakis czas temu apka za kazdym razem pokazywala blad grzenego fotela po kazdym wlaczeniu funkcji. teraz juz nie pokazuje a nic nie bylo zmieniane w aucie.
Opublikowano
Jak jest u was z adapterem Caristą ,czy po wyłączeniu aplikacji i zamknięciu auta powinna się wyłączyć,bo ja sprawdzałem siebie to cały czas świeci się na czerwono .

U mnie tak samo. Ktoś pisał że obd2 wyłącza się po jakimś czasie, u mnie nie. Teraz wyciągam z gniazda cariste na noc. Nie jest to zabezpieczone a przez gniazdo myślę że można namieszać jak podłaczysz się przez bt. Trochę lipa z tym obd2 Carista za 140 pln. No i dlaczego gniazdo nie wyłącza zasilania po zamknięciu auta. Można to jakoś zmienić ?

Opublikowano

Witam,


W koncu zainstalowalem bimmer toola z uwagi na wyzsze spalanie i w czasie testow wyszlo ponizsze:


https://ibb.co/ZLRk1r5

https://ibb.co/5GV7Fsb


Po pierwsze termostat do wymiany. Druga sprawa to przeplywka? Wywalilo mi SES 4862 (Air system, air to EGR mass flow, plausibility). W opisie bledu jest informacja: "The measured air mass is too high compared with the calculated air mass" - https://bmwfault.codes/XMLDiagView?doc=MgAwADAAMAAwADEANgA3ADQANwAwADQANgA1ADAANAA=

Tymczasem na screenach z BToola actual < expected, czy to nie stoi ze soba w sprzecznosci? Chyba, ze measured to expected, a calculated to actual - prosba o potwierdzenie. Przy pomiarach wiele razy (przy roznych obrotach silnika) wartosc expected dla air mass osiagala wartosc dokladnie 1500 - czy to normalne?

Opublikowano

Panowie czy reset/adaptacja przepływomierza w E91 320D M47N2, na starej przepływce coś zmieni??? Mam takie wrażenie że jak pedał w podłodze to auto przyspiesza, ale jak odpuszczę tak do 80% pedał gazu to lepiej jeszcze ciągnie.


Nic po takim resecie nie spartoli się, jeśli nie wymieniałem przepływki na nową? Tylko zrobię to na starej?


Pozdrawiam Piotrek

Opublikowano

Po pierwsze termostat do wymiany. Druga sprawa to przeplywka? Wywalilo mi SES 4862 (Air system, air to EGR mass flow, plausibility). W opisie bledu jest informacja: "The measured air mass is too high compared with the calculated air mass" - https://bmwfault.codes/XMLDiagView?doc=MgAwADAAMAAwADEANgA3ADQANwAwADQANgA1ADAANAA=

Tymczasem na screenach z BToola actual < expected, czy to nie stoi ze soba w sprzecznosci? Chyba, ze measured to expected, a calculated to actual - prosba o potwierdzenie. Przy pomiarach wiele razy (przy roznych obrotach silnika) wartosc expected dla air mass osiagala wartosc dokladnie 1500 - czy to normalne?

 

Zrób pomiary podczas przyspieszania i porównaj sobie: https://log.malonetuning.com/chart/240823#H8KLCADClcK8S14CA23CjT0OwoMwDEbDr8OiOcKRQMKqUDlLwpTDgW3CrMOUEmDDpMKYwqrDpcO0JWHDqcOAw7rDnsO3EwIow43DsibCn8OQwrDCkMKBw6vDnBjDnRXCvl%2FDo8Khw6LCp8OMD17DiGfClW0tBz7DoSTDijvDlRRkWkjDkQjCqsOBwpTDvMOXw6PCh0tzw4rDuWVNHMKbfyIMdQjDusKzwrPCmcKUdcOidsOaw59iw7wBw7cqET%2FCvAAAAA%3D%3D

 

Panowie czy reset/adaptacja przepływomierza w E91 320D M47N2, na starej przepływce coś zmieni??? Mam takie wrażenie że jak pedał w podłodze to auto przyspiesza, ale jak odpuszczę tak do 80% pedał gazu to lepiej jeszcze ciągnie.


Nic po takim resecie nie spartoli się, jeśli nie wymieniałem przepływki na nową? Tylko zrobię to na starej?


Pozdrawiam Piotrek

 

Nic się na nie zepsuje ale efekt o ile jakiś będzie to tylko krótkotrwały.

Opublikowano

Po pierwsze termostat do wymiany. Druga sprawa to przeplywka? Wywalilo mi SES 4862 (Air system, air to EGR mass flow, plausibility). W opisie bledu jest informacja: "The measured air mass is too high compared with the calculated air mass" - https://bmwfault.codes/XMLDiagView?doc=MgAwADAAMAAwADEANgA3ADQANwAwADQANgA1ADAANAA=

Tymczasem na screenach z BToola actual < expected, czy to nie stoi ze soba w sprzecznosci? Chyba, ze measured to expected, a calculated to actual - prosba o potwierdzenie. Przy pomiarach wiele razy (przy roznych obrotach silnika) wartosc expected dla air mass osiagala wartosc dokladnie 1500 - czy to normalne?

 

Zrób pomiary podczas przyspieszania i porównaj sobie: https://log.malonetuning.com/chart/240823#H8KLCADClcK8S14CA23CjT0OwoMwDEbDr8OiOcKRQMKqUDlLwpTDgW3CrMOUEmDDpMKYwqrDpcO0JWHDqcOAw7rDnsO3EwIow43DsibCn8OQwrDCkMKBw6vDnBjDnRXCvl%2FDo8Khw6LCp8OMD17DiGfClW0tBz7DoSTDijvDlRRkWkjDkQjCqsOBwpTDvMOXw6PCh0tzw4rDuWVNHMKbfyIMdQjDusKzwrPCmcKUdcOidsOaw59iw7wBw7cqET%2FCvAAAAA%3D%3D

 

 

pawelgawel juz teraz widac, ze moje logi sie bardzo roznia. Na wykresie od Ciebie actual jest wieksze lub bardzo zbliczone do expected w calym okresie natomiast u mnie actual jest zawsze nizszy od expected - i to bardzo - nie widac pelnego zakresu na 2 zalaczonych screenach ale pamietam jak to testowalem. Dzis jeszcze raz to powtorze i zgram dane zeby wykres zrobic. Z ktorego czujnika pochodza dane? MAF, MAP? Nie czuje zadnego ubytku mocy. Jedyne co mi sie przypomina to jedynie szarpniecie przy zmianie biegu z 2 na 3 (automat) przy wcisnietym gazie (przy odpuszczonym nie pojawia sie) ale to sobie do tej pory tlumacze adaptacja skrzyni.


Wieczorem ogarne jeszcze test air mass system w ISTA i zobacze czy wartosci beda zbiezne z BToolem.

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1195370

Opublikowano

Na szybko pomiary z BTool


3cbcff741593.jpg

a035f11a0b36.jpgbca7917446bd.jpg

5717c38b4a1f.jpg

a29888714e3a.jpg



bca7917446bd.jpg

Apka rewelacja przy okazji wyłapałem dwa małe błędy,dodatkowa pompa wody i czujnik brzydkich zapachów.

Opublikowano

https://ibb.co/MMHF2rL

https://ibb.co/YcTyJ90


Dolaczam logi z BToola do poprzedniego postu odnosnie air mass. Oba wykresy reprezentuja te same dane jedynie inaczej zagregowane.

Jak widac air mass expected ma wyrazne dwa poziomy 1500 i 2000, na ktorych sie opiera. Max air mass expected zostal osiagniety przy maks rpm i booscie w danym okresie czasu i juz sie nie zmienil, jakby sie zawiesil - silnik juz byl wtedy rozgrzany. Pytanie czy to blad pomiaru tylko u mnie czy jednak to jest powszechny blad. Wersja expert BToola, silnik m57 us.


EDIT


https://ibb.co/9b5H4qC


Log z przejazdu wczesniejszego przed zatrzymaniem (zimny silnik) niz powyzszy. Jak widac nie ma tu zwiechy na air mass expected ale roznice miedzy expected, a actual sa bardzo duze. Co ciekawe widac, ze zaraz pod odpaleniu (zimny silnik) roznice sa najmniejsze (niska amplituda wahan) w tym okresie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Vgate wyłącza się od razu po wyłączeniu apki i zapłonu, przeplacacie niepotrzebnie na cariste...

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Który Vgate? bo ja mam V2 i jak wejdzie w stan uśpienia po 30min.to już przyciskiem ani zapłonem nie idzie włączyć, tylko ponowne wyjęcie i wpięcie w gniazdo obd go uruchomi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.