Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak, brak błędów, pojemnosc paliwa itp wszystko jest. Ostatnie wypalanie 150km temu. Łącznie licznik wypaleń wskazuje 545. Wypala się i z tym nie ma problemu, tylko dlaczego w tym polu pojawia się szary X
a jak z temp spalin? może czujnik do wymiany
Opublikowano

temp spalin oscyluje do 300stopni, podczas wypalania jeszcze nie sprawdzałem, gdyż aplikacje testuje od powiedzmy 100km :)

Wydaje mi się, że jeśli czujnik czy coś inne byłoby uszkodzone to dpf by się nie wypalał w ogóle, a on się wypala tylko aplikacja pokazuje mi szare X i tutaj nie wiem co może być tego powodem.

Opublikowano
szary x zmienia się na zielony ptaszek tylko w momencie gdy wypala bądź ma zaplanowany itp. w każdym innym przypadku jest szary X tam nie ma żadnych wartości ilości km za ile zacznie czy skończy. Po prostu jak załączy się funkcja to wtedy X zmienia się na zielony ptaszek :)
Opublikowano

Witam, nie koniecznie. Mi czasem przy 12 g wypala i po 250 km jak jezdze po miescie.


A ile masz popiolu?

Witam;

Popiołu mam 33 gramy. Pamiętajcie że sztuczne wymuszanie przez b-tool sztucznie zwiększa ilość popiołu. Jest to czynnikiem do wymuszenia wypalania. Mi zwiększało o ok 3 gramy sztucznie po każdym wymuszaniu wypalania. Także zmiejsza się stucznie dystans do wymiany dpf. Mi przy wymuszaniu wypalania zmniejszało o ok 8000 km dystans do wymiany. Teraz zrezygnowałem z wymuszania wypalania. Samo sobie dobrze radzi a ja tylko przez apk obserwuje kiedy wypala i daję mu możliwość dokończenia procesu wypalania. Dzk.

Opublikowano
Witam;


Jaki poziom zużycia akululatora pokazuje wam apka ? Jak to interpretować ?

Ja mam około 55-58% nawet po ładowaniu aku przez całą noc. Po trasie 500km nic poziom naładowania się nie zwiększył. U siebie mam aku 80ah bez agm. Czasami mam wrażenie ze ta wartość nie pokazuje rzeczywistego poziomu naładowania aku.

Opublikowano
Zużycia nie naprawisz ładowaniem . Kupujesz nowy akumulator , rejestrujesz nowy i wtedy jest ok .

Kolego ale ja nie mówię o zużyciu tylko o poziomie naładowania które wynosi 55-58% nawet po 12h ładowania prostownikiem cyfrowym. Zużycie mam na poziomie 7%.

Opublikowano
Zużycia nie naprawisz ładowaniem . Kupujesz nowy akumulator , rejestrujesz nowy i wtedy jest ok .

Kolego ale ja nie mówię o zużyciu tylko o poziomie naładowania które wynosi 55-58% nawet po 12h ładowania prostownikiem cyfrowym. Zużycie mam na poziomie 7%.

 

Ja miałem podobnie, a gdy pozim zużycia sięgał 20% to pozim naładowania nie przekraczał 50%. Dopiero po ładowaniu zasilaczem z podwyższonym napięciem podskoczyło na 90% ale bardzo szybko spadało do 40-50%.

Po wymianie baterii i rejestracji stopień naładowania 99%. Teraz przy uruchamianu silnika z rana spada o 10-15% a wzrasta po jedździe i zgaszeniu.

Co na starym akumulatorze auto odpalało bez problemu i pewnie bym go nie wymieniał ale auto wyłączało odbiorniki, kasowała się godzina i nie można było włączyć webasto.

Opublikowano
Z moim już 7 letnim aku problemów nie miałem do teraz, przed oddaniem samochodu na naprawę do ASO miałem SOH na poziomie 2% i naładowanie na poziomie 72-75%. Auto postało z tydzień na kilku stopniowym mrozie i ostatnio po odbiorze auta z ASO mam SOH na poziomie 18% i stopień naładowania w granicach 55-64%. Oznacza to kończący się aku, czy jeszcze można na tym bezpiecznie jeździć? Ogółem nie ma żadnych objawów zużytego aku.
Opublikowano

A jeżeli chodzi o reset funkcji uczenia się skrzyni biegów, to wpływa wyłącznie na zapamiętane ustawienia jeżeli chodzi o styl jazdy?

Czy reset jest głębszy i wnika także w inne parametry pracy skrzyni, a przez to można wyeliminować jakieś ewentualne szarpnięcia i temu podobne sprawy?

Opublikowano

Sugestie dot. btool, jeżeli autor znalazł by czas.

1. Odnośnie prędkości czytania parametrów:

Często rzeczywista prędkość czytania parametrów nie zawsze idzie w parze z ustawioną.

Zależy ona nie tylko od ustawień aplikacji Mode1,Mode2, czytaj blokami, itp., ale również od tego ile parametrów mamy akurat wybranych w danym bloku. Bez takiego wskaźnika dopiero po zrobieniu wykresów okazuje się, że prędkość jest zbyt mała - np. w przypadku, gdy parametry szybko się zmieniają.

Optymalnie by było jakby rzeczywista prędkość czytania bloków była pokazywana na ekranie danego bloku danych.

Ważne, żeby jednostka prędkości czytania bloków była wyrażona w odczytach tego samego parametru w jednostce czasu .

Np. Chcąc zrobić przyzwoite - nie schodkowe pomiary-wykresy - np. doładowania i masy powietrza - trzeba uzyskać rzeczywisty interwał odczytu jednego pararmetru minimum 0,2s. Oczywiście przy gaz-max.

2. Po modyfikacji parametrów (kluczyk) wraca do pierwszego bloku, a nie do tego co był edytowany. Najlepiej (intuicyjnie) jakby wrócił do bloku z którego był wywołany.

3. Czy będzie dużym problemem dorobienie więcej jak 3 bloki. Myślę, że 10 nie jest przesadą. Ze względu na to, ze czyta wolno, trzeba porobić kilka zestawów z małą ilością parametrów.

4. Nie zaszkodziłoby dodać standardowe bloki kontrolne typu:

obroty,masa pow.,doładowanie,wysterowanie Turbo

5. Automatyczny Pomiar przyspieszenia przez aplikacje.

Fajny jest test ten od 0-100, ale jest zależny od umiejętności kierowcy np. prędkości zmiany biegów.

Bardziej miarodajnym do porównywania osiągów testem byłby pomiar od 60-100 np. na biegu IV.

Aplikacja sugerowałaby drogę bez wzniesień oraz utrzymanie prędkości np. 50km na biegu 4 oraz gdy warunki drogowe na to pozwolą dać gaz-max.

Po wciśnięciu gazu w podłogę aplikacja automatycznie rozpocznie pomiar przy prędkości 60km/h i zakończy po 100km/h

Chodzi też o to, aby wykluczyć zwłokę reakcji człowieka, chodzi przecież o osiągi samochodu, a nie umiejętności kierowcy.

Automat zrobi to precyzyjniej niż człowiek pod warunkiem odpowiedniej prędkości czytania parametrów.

Ewentualnie test 80-120 na biegu V - dla testów przy wyższym obciążeniu.

Opublikowano
Sugestie dot. btool, jeżeli autor znalazł by czas.

1. Odnośnie prędkości czytania parametrów:

Często rzeczywista prędkość czytania parametrów nie zawsze idzie w parze z ustawioną.

Zależy ona nie tylko od ustawień aplikacji Mode1,Mode2, czytaj blokami, itp., ale również od tego ile parametrów mamy akurat wybranych w danym bloku. Bez takiego wskaźnika dopiero po zrobieniu wykresów okazuje się, że prędkość jest zbyt mała - np. w przypadku, gdy parametry szybko się zmieniają.

Optymalnie by było jakby rzeczywista prędkość czytania bloków była pokazywana na ekranie danego bloku danych.

Ważne, żeby jednostka prędkości czytania bloków była wyrażona w odczytach tego samego parametru w jednostce czasu .

Np. Chcąc zrobić przyzwoite - nie schodkowe pomiary-wykresy - np. doładowania i masy powietrza - trzeba uzyskać rzeczywisty interwał odczytu jednego pararmetru minimum 0,2s. Oczywiście przy gaz-max.

Ktoś już sugerował żeby apka podawała aktualną prędkość odczytu parametrów. Mam to na uwadze. Do precyzyjnych pomiarów jedynie Kabel K+D-Can ma sens.

 

2. Po modyfikacji parametrów (kluczyk) wraca do pierwszego bloku, a nie do tego co był edytowany. Najlepiej (intuicyjnie) jakby wrócił do bloku z którego był wywołany.

Poprawię

 

3. Czy będzie dużym problemem dorobienie więcej jak 3 bloki. Myślę, że 10 nie jest przesadą. Ze względu na to, ze czyta wolno, trzeba porobić kilka zestawów z małą ilością parametrów.

Przemyślę jak to rozwiązać. Można definiować ile ma być bloków.

 

4. Nie zaszkodziłoby dodać standardowe bloki kontrolne typu:

obroty,masa pow.,doładowanie,wysterowanie Turbo

5. Automatyczny Pomiar przyspieszenia przez aplikacje.

Fajny jest test ten od 0-100, ale jest zależny od umiejętności kierowcy np. prędkości zmiany biegów.

Bardziej miarodajnym do porównywania osiągów testem byłby pomiar od 60-100 np. na biegu IV.

Aplikacja sugerowałaby drogę bez wzniesień oraz utrzymanie prędkości np. 50km na biegu 4 oraz gdy warunki drogowe na to pozwolą dać gaz-max.

Po wciśnięciu gazu w podłogę aplikacja automatycznie rozpocznie pomiar przy prędkości 60km/h i zakończy po 100km/h

Chodzi też o to, aby wykluczyć zwłokę reakcji człowieka, chodzi przecież o osiągi samochodu, a nie umiejętności kierowcy.

Automat zrobi to precyzyjniej niż człowiek pod warunkiem odpowiedniej prędkości czytania parametrów.

Ewentualnie test 80-120 na biegu V - dla testów przy wyższym obciążeniu.

W ustawieniach na tym ekranie można sobie zdefiniować jakie mają być progi pomiaru przyspieszenia.

 

a jak z moim aku?

Pomału do wymiany. Ale możesz jeździć dopóki auto nie wyłącza odbiorników i sprawnie odpala.

 

Czy w programie będzie kiedyś możliwość kalibracji czujnika kąta skrętu kierownicy?

Kiedyś będzie ale muszę to jakość dodatkowo zabezpieczyć bo wiele osób bezmyślnie uruchamia w apce co popadanie a potem mają pretensje.

Opublikowano

Zaktualizowałem dzisiaj aplikację (robię to zawsze na bieżąco) i po dzisiejszej aktualizacji nie mogę się połączyć. A do tej pory nigdy nie było problemu. Używam jej już ponad rok.

Czy to tylko u mnie problem czy ktoś też tak ma?

Opublikowano

1. Fajnie by było jakby można było w każdej chwili wrócić do poprzedniej wersji aplikacji.

Jeszcze, lepiej jakby była możliwość zainstalowania wersji normalniej i wersji beta osobno.

W razie czego zawsze, szybko można podejrzeć różnice w działaniu między betą, a stabilną.

To pomoże w wyszukiwaniu np. bugów, gdy coś działało, a teraz nie działa.

Nawet najlepszym się to czasem zdarza. Normalna sprawa w kodowaniu.


2. Czy aplikacja daje powiadomienia, gdy rozpoczyna proces wypalania DPF i gdy wypalanie jest zaplanowane będąc np. na ekranie live data?

Jeszcze lepiej by było jakby aplikacja działała w tle, gdy np. jadę na nawigacji - nie przegapiłbym wypalania lub innych ważnych informacji/powiadomień.

Ewentualnie czy aplikacja mogłaby pamiętać ostatni najwyższy zarejestrowany parametr: dystans od regeneracji?

Jeszcze lepiej jakby mogłaby w tle ten parametr co np. minutę działając w tle i zapisując do pliku - robiąc loga z datą i godziną wypalenia i po ilu km - to już bajka. Bez tego czasem przegapię ile dokładnie miałem kilometrów od ostatniego wypalania. Niestety ta informacja ginie bezpowrotnie.

Ogólnie wyskakujące powiadomienia o reg.aktywna oraz takie automatyczne logi zwalniają od częstego śledzenia ekranu. Dużo lepiej w tym czasie obserwować drogę :)


3. Back-pressure offset - znalazłem coś na ten temat na forum, ale nie dużo. Faktycznie jest to jakaś korekcja czujnika. Czy wiecie jak on się nazywa w np. Inpie? Chętnie coś poszukam w necie.

U mnie zawsze po zapaleniu silnika jest trochę inna wartość - ja mam nawet -40.

Zauważyłem, że zaraz po wypalaniu ten parametr ma dużo mniejszy minus - coś koło -10

Sprawdzałem u kolegi - u niego ten parametr ma wartości dodatnie coś koło +20.

Możecie napisać jakie są u Was doświadczenia z tym parametrem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.