Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:roll:

Mowisz o 2 gr sadzy? Bo rozumiem, że popiol zlicza od 0, licznik wypaleń też się wyzerował?

Nie pamiętam teraz,ale chyba się wyzerował, a zostaje mi około 2g sadzy ostatnio na autostradzie zszedłem do 1,7g.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:roll:
Mowisz o 2 gr sadzy? Bo rozumiem' date=' że popiol zlicza od 0, licznik wypaleń też się wyzerował?[/quote']

Nie pamiętam teraz,ale chyba się wyzerował, a zostaje mi około 2g sadzy ostatnio na autostradzie zszedłem do 1,7g.

 

Ja miałem podobnie.

Zrobiłem dwa wypalenia DPF.

Po pierwszym zostało mi sadzy niecałe 2g , ale po przejechaniu ok.5 km szybko ta wartość urosła do niecałych 5g. Przejechałem jeszcze ok 5km ,sądza wzrosła powyżej 6g, więc powtórzyłem wypalanie DPF.

Skończył proces na niecałym 1g. Ciśnienie wsteczne, na biegu jałowym wyniosło 1 .

Na razie krótko użytkuje aplikacje, może inaczej, mało zrobiłem kilometrów.

Myślę ,że na wnioski będę musiał jeszcze poczekać , jeśli chodzi o częstotliwość i odległość jaką pokonuje pomiędzy wypaleniami DPF.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Chciałbym wypróbować Btool

Mam X5 40d E70 (N57) r. 2012 oraz Vgate Icar Pro 4.0

prośba o kod promocyjny Btool

To zainstaluj wersję lite ze sklepu Play i jak się spodoba zakup pełną...

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Witam


Pacjent E61 3,0d 2005r. W Live data wartości przy Akumulator pokazują między 14,4 a 14,8 czy to regulator napięcia czy w trakcie jazdy tak pokazuje ?? Temperatura chł. również faluje wprawdzie sprawdzone na dość krótkim odcinku ale jednak od 87-92 czy to termostat ?? Jeśli tak to który ??


Kolejna sprawa w opcji aktualne/oczekiwane wartości w trakcie jazdy są mocno zbliżone jedynie doładowanie różnic się o 200-300 czego to może być przyczyna tzn. gdzie szukać winowajcy ??

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Witam,mam od kilku dni problem z pełną wersją,live data oraz wtryskiwacze nie pokazują parametrów,w wersji lite wszystko ok.Sprawdzałem ustawienia wszystko ok,silnik M47,proszę o pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,mam od kilku dni problem z pełną wersją,live data oraz wtryskiwacze nie pokazują parametrów,w wersji lite wszystko ok.Sprawdzałem ustawienia wszystko ok,silnik M47,proszę o pomoc.

odchacz "czytaj live data blokami" w Ustawieniach zaawansowanych połączenia

Opublikowano

Do Autora

Proponuje stworzenie jakis profili gdzie bedzie mozna skonfigurowac pod dane auto aplikacje.

Na te chwile. Jak skacze miedzy ostatnimi autami to jest lipa. Bo na kazdym sa te same ustawienia. Znaczy jak mam cos pod diesla snonfigurowane i przelacze na inne auto benzyne to mam parametry które nie są obsługiwane i trzeba je wtedy wyłączać trochę taka lipa. Mowa rzecz jasna o tych co mają więcej aut , mieszaninę benzynka i diesel.

Opublikowano

Witam! Krótkie i szybkie pytanko odnośnie aplikacji btool expert. Przy około 190kkm wyskoczył mi błąd 452a. Już wyczytałem że to że względu na przebieg i tak wyskakuje, bo już ileś tam cykli wypalania nastąpiło. Może zaznaczę sadza 6g popiół 51,6g. Przebieg obecny 205kkm

Z informacji które wyczytałem muszę zainicjował wymianę dpf na nowy aby błąd/informacja znikła. Czy da radę zrobić to tym programem z pozycji smartfona?Poprosze o informację i z góry dziękuję!

I tak BTW jaki jest limit tego popiołu? Troszkę dużo mi się wydaje jak na ten przebieg, bo rozumiem że oprócz użycia chemii on nie zmaleje?


Pozdrawiam

Opublikowano

Dużo jak na ten przebieg. Ja przy 300k miałem 61g

Da radę zrobić reset z pozycji smartfona.

Popiołu co coś ok 70g może być.

Możesz jeździć z tym błędem. Nic się nie będzie działo

Opublikowano

Super, dzięki! A jeszcze nasuwa mi się pytanko odnośnie aplikacji, czy jest możliwość albo może będzie? Zmienić parametry pojemności akumulatora? Widziałem pytania o to w pierwszych kilku stronach aczkolwiek nie znalazłem odpowiedzi.

Mianowicie zakupiłem nowy 95ah a w aucie zapisany jest 80ah. Podjechałem do specjalisty u siebie w mieście, powiedział przez tel że ogarnie, a jak dojechałem to powiedział że musiałby auto zatrzymać na cały dzień żeby to zrobić, nie wie czy musiałby flashowac (nie wiem co to oznacza) ale wtedy cena tej usługi to 500zl a jak nie będzie musiał flashowac to 300zl, więc skasował 100zl za diagnostykę i sobie go darowalem, bo widac było że coś kręci i naciaga. Efekt za pewne jest taki że akumulator jest cały czas nie doladowany.

Ale to już inny temat, pytanie zadałem i wielki szacun dla twórcy aplikacji.

Pozdrawiam

Opublikowano
Widzę, ze podejście połowy psełdo mechaników do BMW I Mercedesa jest takie samo. Wyciąganie kasy za pierdoły. Tak z tego co pamiętam chyba w funkcjach serwisowych jest taka opcja, ale może się mylę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super, dzięki! A jeszcze nasuwa mi się pytanko odnośnie aplikacji, czy jest możliwość albo może będzie? Zmienić parametry pojemności akumulatora? Widziałem pytania o to w pierwszych kilku stronach aczkolwiek nie znalazłem odpowiedzi.

Mianowicie zakupiłem nowy 95ah a w aucie zapisany jest 80ah. Podjechałem do specjalisty u siebie w mieście, powiedział przez tel że ogarnie, a jak dojechałem to powiedział że musiałby auto zatrzymać na cały dzień żeby to zrobić, nie wie czy musiałby flashowac (nie wiem co to oznacza) ale wtedy cena tej usługi to 500zl a jak nie będzie musiał flashowac to 300zl, więc skasował 100zl za diagnostykę i sobie go darowalem, bo widac było że coś kręci i naciaga. Efekt za pewne jest taki że akumulator jest cały czas nie doladowany.

Ale to już inny temat, pytanie zadałem i wielki szacun dla twórcy aplikacji.

Pozdrawiam

kodowania w apce nie ma, jest tylko rejestracja nowego aku, poszukaj w okolicy kogoś kto Ci to zrobi istą albo inpą za flaszkę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podjechałem do specjalisty u siebie w mieście, powiedział przez tel że ogarnie, a jak dojechałem to powiedział że musiałby auto zatrzymać na cały dzień żeby to zrobić, nie wie czy musiałby flashowac (nie wiem co to oznacza) ale wtedy cena tej usługi to 500zl a jak nie będzie musiał flashowac to 300zl, więc skasował 100zl za diagnostykę i sobie go darowalem, bo widac było że coś kręci i naciaga. Efekt za pewne jest taki że akumulator jest cały czas nie doladowany.

Ale to już inny temat, pytanie zadałem i wielki szacun dla twórcy aplikacji.

Pozdrawiam

 

Omijaj tego naciągacza, taką zmianę pojemności i rodzaju akumulatora robi się w 5 minut.

Opublikowano
Niezły naciągacz...... NCS-em robi się to w 5 minut łącznie z podłączeniem kabla. Ja mam Carly więc jeszcze szybciej idzie to ogarnąć. Poszukaj na forum- może w Twojej okolicy ktoś polecony to ogarnie. Flashować to powinien ten gość swój mózg......
Opublikowano
Dzięki za pomoc! Wszystko już wiem co i jak :) Co do naciągacza to wiem gdzie już umieścić wpis na jego temat...(tak przy okazji- Jaro z Konina jakby ktoś kiedyś próbował to odradzam, sry za offtop)
Opublikowano

Witam,


BTOOL Expert używam ponad miesiąc i jest spoko.

Mam pewne obserwacje i pytania:


1. Jak powstaje procentowa ilość sadzy? Czy jest jakiś algorytm obliczania w apce BTOOL, czy jest ona odczytana ze sterownika?

2. Czy sadza w gramach jest parametrem odczytanym, czy wyliczonym w aplikacji BTOOL? Ogólnie rzecz biorąc to czy są jakieś parametry przeliczane przez aplikację BTOOL, czy jest to zawsze tylko odczyt ze sterownika samochodu? Jeżeli są jakieś przeliczane to które? Pytam po to aby lepiej interpretować niektóre parametry.

3. W jakich przypadkach aplikacja BTOOL wysyła powiadomienie o zakończeniu wypalania DPF? Miałem raz taką sytuację, gdzie nie było wypalania pełnego , a dostałem komunikat o zakończeniu wypalania. A może jest jakieś małe i duże wypalanie ? Chyba, że zaczęła się procedura wypalania, a ja od razu zgasiłem silnik i sterownik podał info, że procedura się zakończyła, bo odpuścił wypalanie, skoro zgasiłem silnik. Na pewno tego faktu nie przegapiłem, bo bym widział Reg.Aktywna.

4. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o parametrze Back-pressure offset - czy ktoś coś wie o tym parametrze?

5. Podobno test wtryskiwaczy powinno robi się na zimnym silniku, bo na zimnym odchyłki są największe?

6. Fajnie by było jakby Apka podawała prędkość czytania bloków. Miałem taki przypadek, że w BMW X3, czytała bardzo wolno parametry (jeden na sekundę) - to trochę za mało, chcąc zrobić wykresy. Próbowałem kombinować z parametrami MODE 1, MODE 2, MODE 3, ale ciężko mi było porównać prędkość odczytywania. Próbowałem na kablu K+DCAN i na vGate. U mnie czyta wystarczająco szybko.

7. Jak rozpoznać czy mam wersje Beta? W wersja aplikacji pisze tylko 2.142-expert, a nic nie piszę czy Beta, czy nie. Zaznaczyłem oczywiście, że chcę być Beta-testerem.

BMW E87 120d, LCI 2007, N47 2.0, Kabel USB-OTG od Viakena K+DCAN,, interfejs VGATE iCAR PRO BT4.0

Opublikowano
Witam


Pacjent E61 3,0d 2005r. W Live data wartości przy Akumulator pokazują między 14,4 a 14,8 czy to regulator napięcia czy w trakcie jazdy tak pokazuje ?? Temperatura chł. również faluje wprawdzie sprawdzone na dość krótkim odcinku ale jednak od 87-92 czy to termostat ?? Jeśli tak to który ??


Kolejna sprawa w opcji aktualne/oczekiwane wartości w trakcie jazdy są mocno zbliżone jedynie doładowanie różnic się o 200-300 czego to może być przyczyna tzn. gdzie szukać winowajcy ??

 

Ktoś coś podpowie ?? Ewentualnie przekieruje do odpowiedniego tematu.

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano

Pacjent E61 3,0d 2005r. W Live data wartości przy Akumulator pokazują między 14,4 a 14,8 czy to regulator napięcia czy w trakcie jazdy tak pokazuje ?? Temperatura chł. również faluje wprawdzie sprawdzone na dość krótkim odcinku ale jednak od 87-92 czy to termostat ?? Jeśli tak to który ??


Kolejna sprawa w opcji aktualne/oczekiwane wartości w trakcie jazdy są mocno zbliżone jedynie doładowanie różnic się o 200-300 czego to może być przyczyna tzn. gdzie szukać winowajcy ??

 

1) Ładowanie jest prawidłowe, zmienia się w trakcie jazdy.

2) Turbo: chwilowe odchyłki przy przyspieszaniu mogą się pojawić. Zobacz przykładowo jak to wygląda u mnie:

https://log.malonetuning.com/chart/240823#H8KLCAA0w5IZXgIDbcKNPQ7CgzAMRsOvw6I5wpFAwqpQOUvClMOBbcKsw5QSYMOkwpjCqsOlw7QlYcOpw4DDusOew7cTAijDjcOyJsKfw5DCsMKQwoHDq8OcGMOdFcK%2BX8OjwqHDosKnw4wPXsOIZ8KVbS0HPsOhJMOKO8OVFGRaSMORCMKqw4HClMO8w5fDo8KHS3PDisO5ZU0cwpt%2FIgx1CMO6wrPCs8KZwpR1w6J2w5rDn2LDvAHDtyoRP8K8AAAA

3) Termostat - pytaj w temacie o termostatach.

 

1. Jak powstaje procentowa ilość sadzy? Czy jest jakiś algorytm obliczania w apce BTOOL, czy jest ona odczytana ze sterownika?

2. Czy sadza w gramach jest parametrem odczytanym, czy wyliczonym w aplikacji BTOOL? Ogólnie rzecz biorąc to czy są jakieś parametry przeliczane przez aplikację BTOOL, czy jest to zawsze tylko odczyt ze sterownika samochodu? Jeżeli są jakieś przeliczane to które? Pytam po to aby lepiej interpretować niektóre parametry.

3. W jakich przypadkach aplikacja BTOOL wysyła powiadomienie o zakończeniu wypalania DPF? Miałem raz taką sytuację, gdzie nie było wypalania pełnego , a dostałem komunikat o zakończeniu wypalania. A może jest jakieś małe i duże wypalanie ? Chyba, że zaczęła się procedura wypalania, a ja od razu zgasiłem silnik i sterownik podał info, że procedura się zakończyła, bo odpuścił wypalanie, skoro zgasiłem silnik. Na pewno tego faktu nie przegapiłem, bo bym widział Reg.Aktywna.

4. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o parametrze Back-pressure offset - czy ktoś coś wie o tym parametrze?

5. Podobno test wtryskiwaczy powinno robi się na zimnym silniku, bo na zimnym odchyłki są największe?

6. Fajnie by było jakby Apka podawała prędkość czytania bloków. Miałem taki przypadek, że w BMW X3, czytała bardzo wolno parametry (jeden na sekundę) - to trochę za mało, chcąc zrobić wykresy. Próbowałem kombinować z parametrami MODE 1, MODE 2, MODE 3, ale ciężko mi było porównać prędkość odczytywania. Próbowałem na kablu K+DCAN i na vGate. U mnie czyta wystarczająco szybko.

7. Jak rozpoznać czy mam wersje Beta? W wersja aplikacji pisze tylko 2.142-expert, a nic nie piszę czy Beta, czy nie. Zaznaczyłem oczywiście, że chcę być Beta-testerem.

BMW E87 120d, LCI 2007, N47 2.0, Kabel USB-OTG od Viakena K+DCAN,, interfejs VGATE iCAR PRO BT4.0

 

1. Sterownik podaje ilość sadzy w gramach. Procentową ilość sadzy oblicza apka przy założeniu że 60gram to max.

2. Sadza w gramach jest odczytana wprost ze sterownika. A sterownik oblicz to głównie na podstawie ciśnienia spalin.

3. Aplikacja tylko sygnalizuje że zmienił się parametr reg. aktywna/reg. zaplanowana. Nie bierze pod uwagę czy regeneracja była pełna.

4. Pisałem o tym wielokrotnie. Jest to jakiś współczynnik korekcji wskazań czujnika ciśnienia. Tzn, silnik porównuje sygnał z czujnika ciśnienia spalin z ciśnieniem atmosferycznym. Jeśli są rozbieżności to koryguje wskazania właśnie tym ofsetem.

5. Rózie teorie są na ten temat. Lepsze paliwo daje lepsze korekcje.

6. Zrobię coś w stylu prędkość połączenia.

7. Beta: Gdy wejdziesz na stronę Google Play apki to obok nazwy pojawi się w nawiasie (beta).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam


Pacjent E61 3,0d 2005r. W Live data wartości przy Akumulator pokazują między 14,4 a 14,8 czy to regulator napięcia czy w trakcie jazdy tak pokazuje ?? Temperatura chł. również faluje wprawdzie sprawdzone na dość krótkim odcinku ale jednak od 87-92 czy to termostat ?? Jeśli tak to który ??


Kolejna sprawa w opcji aktualne/oczekiwane wartości w trakcie jazdy są mocno zbliżone jedynie doładowanie różnic się o 200-300 czego to może być przyczyna tzn. gdzie szukać winowajcy ??

 

Ktoś coś podpowie ?? Ewentualnie przekieruje do odpowiedniego tematu.

 

Jeśli masz akumulator AGM to wartości ładowania akumulatora masz ok.

Temperaturę płynu chłodzącego masz w porządku.

Opublikowano
Witam,mam od kilku dni problem z pełną wersją,live data oraz wtryskiwacze nie pokazują parametrów,w wersji lite wszystko ok.Sprawdzałem ustawienia wszystko ok,silnik M47,proszę o pomoc.

odchacz "czytaj live data blokami" w Ustawieniach zaawansowanych połączenia

Wielkie dzięki za pomoc,wszystko działa poprawnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.