Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam


Panowie zerknijcie na odczyty..i prosze mi potwierdzic czy dpf juz umarł..bo cisnienie wysokie..mimo ze wymuszam regeneracje to dość szybko sie zapełnia..zresetowalem filtr...przed tym zabiegiem bylo 12.5 popiołu..

często pojawiał sie błąd od czujnika cisnienia

moze on przeklamuje..tu podsylam zdjecia


https://www.imageshack.us/user/marcindepowski80

 

Wartość ciśnienia wstecznego mnie martwi.

Jest, o ile dobrze pamietam, za wysoka jak na 3 tyś. obr/min

Ja miałem podobnie, dopiero regeneracja DPF pomogła, jednakże nie w samym DPF problem leży.

Turbina mi powoli siada i założenie w tej okolicy wzrasta z miesiąc na miesiąc.

Podjedź na diagnostykę, niech Ci obejrzą okolice intercoolera, turbo i DPF.

Dwa błędy przy DPF świadczą o jego zapchaniu lub ileś razy z rzędu dopalanie zostało przerwane.

 


Diesel particulate filter is loaded too much. Monitoring detects the fault as follows:

1. The fault is detected if the exhaust gas pressure exceeds a limit value.

The limit value is calculated from a characteristic map dependent on the engine speed and fuel injection rate.

2. The fault is detected if the exhaust gas pressure exceeds a limit value. The limit value is calculated from a characteristic map dependent on the engine speed and fuel injection rate.

Note:

An excessively high soot deposit in the diesel particulate filter in connection with thermal regeneration can cause overheating of the filter. Consequently, this fault causes the thermal regeneration to be blocked from a certain soot deposit level.

 

Opublikowano
Wyłącz wszystkie takie aplikacje, zresetuj telefon i włącz tylko btoola.

 

Spróbuje,mam narazie wersje podstawowa ,czyli darmowa.Jesli by smigala to odrazu kupuje ta B-tool expert.

Sprobuje jutro w mojej F20

Opublikowano
Jakiś czas nie używałem apki, pewnie jakaś aktualizacja była. Teraz w live data nie mam podglądu zupełnie na nic, nawet stan naładowania akumulatora pokazuje -1. Wcześniej było ok, odczyt błędów działa poprawnie z czego wnioskuje, że nie jest winny uszkodzony adapter. N45B16 benzyna
Opublikowano

Dziś po pracy sprawdzę w moim e90 przedlift adapter Carly ten najnowszy który wyszedł ostatnio (pod IOS i Android w 1 adapterze).

M

am pytanko w aplikacji jak jest poziom naładowania akumulatora. Obserujac go nigdy nie uzyskałem więcej jak 65% naładowania. Po trasie 30km wg apki nie doładowało nic. Błędów klemy IBS nie mam ale mam wątpliwości czy wszystko jest O.K.. Nawet po 100km trasie czasami pokazuje taki sam stopień naładowania.

Opublikowano

Jeśli podładujesz akumulator solidną ładowarką to stopień naładowania sięgnie 100%.

Z wielu względów auto może nie ładować baterii do pełna: bateria AGM i odzysk energii hamowania gdzie podobno auto nie ładuje baterii do pełna żeby był bufor na odzysk, lub po prostu cześciowo wyeksploatowany akumulator.

Opublikowano
Dzięki za szybką odp. Systemu start-stop nie mam seryjnie, odzysku z hamowania tez nie. Muszę sprawdzić u siebie czy mam akumulator AGM czy zwykły i czy jest poprawnie to zakodowane.
Opublikowano

Witam,

W aplikacji btoola mam otwarcie EGR mam na 5%. Zauważyłem że jest brak zasilania na wtyczce od elektrozawru EGR. Czy mógł by ktoś z forumowiczów sprawdzić u siebie czy po odpaleniu w te mroźniejsze dni też macie zamknięty zawór EGR czy otwarty.

Opublikowano
Dziś po pracy sprawdzę w moim e90 przedlift adapter Carly ten najnowszy który wyszedł ostatnio (pod IOS i Android w 1 adapterze).

M

am pytanko w aplikacji jak jest poziom naładowania akumulatora. Obserujac go nigdy nie uzyskałem więcej jak 65% naładowania. Po trasie 30km wg apki nie doładowało nic. Błędów klemy IBS nie mam ale mam wątpliwości czy wszystko jest O.K.. Nawet po 100km trasie czasami pokazuje taki sam stopień naładowania.

 

Też mam swieżo kupiony adapter Carly (dokładnie ten poniżej), ale niestety nie da się go wykryć przez BT i WiFi. Jedynie jak odpalasz apkę, to sama się z nim połączy. Chyba, że jest jakiś magiczny sposób, o którym nie wiem. Jak coś daj znać pls :)

rPqK0nn.png

Opublikowano

Mam identyczny- jak przetestuje z Btool to dam znać bo testowałem narazie tylko z Carly na IOS i działa rewelacyjnie.

PS.robiłeś w nim coś w Carly już?

Opublikowano
Mam identyczny- jak przetestuje z Btool to dam znać bo testowałem narazie tylko z Carly na IOS i działa rewelacyjnie.

PS.robiłeś w nim coś w Carly już?

 

Z tego co do tej pory zrobiłem:

- zakodowałem cyfrowe pokazywanie prędkości,

- cyfrowe bieżące spalanie,

- sygnał dźwiękowy przy zamykani auta,

- zregenerowałem sobie dodatkową pompę wody (błąd A6D1, były skończone szczotki),

- niestety nie mogę kodować nic w FRM (jedynie na własne ryzyko, jak wprowadzić 4-cyfrowy kod), bo można uwalić boot loadera (już raz mi padł FRM, ale całe szczęście na diagnostyce u mechanika i zrobili mi go za friko),

- wyłączyłem ostrzeżenie przy niskiej temperaturze.


Było tam jeszcze kilka rzeczy, ale już nie pamiętam dokładnie.


@pawelgawel

Myślisz, że jest szansa wykryć ten adapter w Twojej apce?

Opublikowano
Witam,

W aplikacji btoola mam otwarcie EGR mam na 5%. Zauważyłem że jest brak zasilania na wtyczce od elektrozawru EGR. Czy mógł by ktoś z forumowiczów sprawdzić u siebie czy po odpaleniu w te mroźniejsze dni też macie zamknięty zawór EGR czy otwarty.

 

W zimne dni zawór egr sterownik zamyka aby szybciej dogrzać silnik. Praktycznie ja na krótkich trasami po mieście cały czas mam zamknięty. Było już o tym pisane

Opublikowano
Witam,

W aplikacji btoola mam otwarcie EGR mam na 5%. Zauważyłem że jest brak zasilania na wtyczce od elektrozawru EGR. Czy mógł by ktoś z forumowiczów sprawdzić u siebie czy po odpaleniu w te mroźniejsze dni też macie zamknięty zawór EGR czy otwarty.

 

W zimne dni zawór egr sterownik zamyka aby szybciej dogrzać silnik. Praktycznie ja na krótkich trasami po mieście cały czas mam zamknięty. Było już o tym pisane

 

Dokładnie, wystarczy +4C na dworze i juz częściej sie otwiera EGR, przy 0C czy na minusie praktycznie zamknięty, czego efektem jest trochę głośniejsza praca przy zamkniętym EGR to juz wystestowałem od razu można poznać po pracy silnika gdy zimno :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Jest nowa wersja beta 2.139, a w niej możliwość wyboru dodatkowych parametrów na ekranie wtryskiwaczy. Powinien też działać odczyt korekcji w silnikach benzynowych przed 2008r na adapterze bluetooth. Wcześniej działo to tylko po kablu dla benzyny.

 

U mnie działał wcześniej odczyt w zakładce wtryskiwacze, pokazywało odczyty dla 6szt. Teraz zmiany w odczycie są tak częste, że praktycznie nic sensownego z tego nie wynika. Nie wiem czy tak to teraz działa czy to wina jakiś poprzednich ustawień apki i trzeba wywalić cache. Odczyt ma format xxx.xx. Jakie dodatkowe opcje można ustawić dla N53 w tej zakładce?

Opublikowano
Ja mam natomiast pytanie co do sondy lambda. Do tej pory wskazania lambda miałem na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku 3-5 natomiast od dwóch dni mam 7-10. Błędu żadnego nie mam. Jak u was z odczytem wartości.
Opublikowano
Ja mam natomiast pytanie co do sondy lambda. Do tej pory wskazania lambda miałem na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku 3-5 natomiast od dwóch dni mam 7-10. Błędu żadnego nie mam. Podczas jazdy wartosci sie zmieniają przy przyspieszniu sie zmniejszają przy hamowaniu silnikiem 32.5. Jak u was z odczytem wartości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
miałem taki i odesłałem bo nie chciał współpracować z apką , polecam Foxwella z Aliexpress
Opublikowano


Jest nowa wersja beta 2.139, a w niej możliwość wyboru dodatkowych parametrów na ekranie wtryskiwaczy. Powinien też działać odczyt korekcji w silnikach benzynowych przed 2008r na adapterze bluetooth. Wcześniej działo to tylko po kablu dla benzyny.

 

U mnie działał wcześniej odczyt w zakładce wtryskiwacze, pokazywało odczyty dla 6szt. Teraz zmiany w odczycie są tak częste, że praktycznie nic sensownego z tego nie wynika. Nie wiem czy tak to teraz działa czy to wina jakiś poprzednich ustawień apki i trzeba wywalić cache. Odczyt ma format xxx.xx. Jakie dodatkowe opcje można ustawić dla N53 w tej zakładce?

 

Powinno już działać tak jak wcześniej. Można teraz monitorować dowolne parametry razem ze wtryskiwaczami.

 

Czy ktoś wie czy ten interfejs da radę?

 

U mnie działa ale jak miałbym go kupić to pewnie tego bym nie zrobił :wink:

Są dwa rodzaje tego adaptera. Tańszy nie będzie działał z btool. Droższy za około 45zł ma procesor PIC18 i działa prawidłowo. W ELM identifier powinny być pełne zielone belki do wersji 1.4.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pawelgawel: Faktycznie jest 'po staremu'. Był jakiś błąd w apce?
Opublikowano

Witam


Mam pytanie odnośnie wersji beta czy to jest to samo co wersja expert ? W google apps nie mogę znalewf wersji beta tylko przy wersji expert w nawiasie napisane jest (beta)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczytaj pierwszą stronę tego tematu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.