Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To zależy które X3.

W E83 LCI N47 177kM mam tak samo, a w F25 N47T 184kM wszystko działa poprawnie.

Opublikowano
To zależy które X3.

W E83 LCI N47 177kM mam tak samo, a w F25 N47T 184kM wszystko działa poprawnie.

No właśnie LCI mam. Pawelgawel można coś z tym zrobić?

Opublikowano

Panowie, jak tam u was praca EGR przy minusowych temperaturach?


Dzisiaj włączyłem live data i zobaczyłem że masa powietrza jest dużo większa niż oczekiwana i EGR 5 % czyli cały czas zamknięty... Przy minusowych temp to raczej nie jest dobry pomysł bo silnik się wolniej nagrzewa.


Czy może jakiś błąd aplikacji?

Opublikowano
U mnie tak samo. Przy niższych temperaturach egr na 5% aby szybciej zagrzać silnik. Sadza wolniej wzrasta i Dpf przy tym rzadziej mi się wypala.
Opublikowano
Co? Przecież EGR obniża temperaturę spalania.

 

Więcej tlenu, wyższe sprężanie, większa temperatura spalania, czasami mądrego to warto posłuchać.


Szkoda ze auto głośniej troszkę chodzi wtedy zaraz po odpaleniu.



PS: Świece wymienione, zero błędów, wtryski ok, telepie budą nadal po odpaleniu z rana, sterownik?

Opublikowano
Gdyby był sterownik świec też by wywalał błąd. Tak sądzę Już to przerabiałem w e46 2.0d. Dziwi mnie jedynie stwierdzenie że przy zamkniętym egr na 5% masa powietrza jest większa od oczekiwanej. U mnie odwrotnie przy zamkniętym egr masa jest równa z oczekiwaną natomiast przy otwartym egr masa powietrza jest mniejsza od oczekiwanej. Prosiłbym grupę o sprawdzenie tej zależności bo może coś u mnie nie tak. Za pomoc dzięki.
Opublikowano
Gdyby był sterownik świec też by wywalał błąd. Tak sądzę Już to przerabiałem w e46 2.0d. Dziwi mnie jedynie stwierdzenie że przy zamkniętym egr na 5% masa powietrza jest większa od oczekiwanej. U mnie odwrotnie przy zamkniętym egr masa jest równa z oczekiwaną natomiast przy otwartym egr masa powietrza jest mniejsza od oczekiwanej. Prosiłbym grupę o sprawdzenie tej zależności bo może coś u mnie nie tak. Za pomoc dzięki.

 

Jeśli masz sprawny EGR to masy powietrza są równe, tak sobie komputer ustala, przy zamkniętym EGR spaliny nie wlatują do kolektora, wieć komputer dodaje sobie powietrza, wtedy zwiększa sie masa do oczekiwanej, przy całkowicie otwartym EGR, jest zbyt duzo spalin, słabe spalanie, dymienie auta i mało mocy, gdy jest bardzo mało tlenu, występuje mniejsze sprężanie.


Przez aplikacje jak ograniczysz EGR, to też masa powietrza jest większa od oczekiwanej, jeśli mam zamknięty EGR przy pełnym bucie masy powietrza sie równają.

Opublikowano
Gdyby był sterownik świec też by wywalał błąd. Tak sądzę Już to przerabiałem w e46 2.0d. Dziwi mnie jedynie stwierdzenie że przy zamkniętym egr na 5% masa powietrza jest większa od oczekiwanej. U mnie odwrotnie przy zamkniętym egr masa jest równa z oczekiwaną natomiast przy otwartym egr masa powietrza jest mniejsza od oczekiwanej. Prosiłbym grupę o sprawdzenie tej zależności bo może coś u mnie nie tak. Za pomoc dzięki.

 

Jeśli masz sprawny EGR to masy powietrza są równe, tak sobie komputer ustala, przy zamkniętym EGR spaliny nie wlatują do kolektora, wieć komputer dodaje sobie powietrza, wtedy zwiększa sie masa do oczekiwanej, przy całkowicie otwartym EGR, jest zbyt duzo spalin, słabe spalanie, dymienie auta i mało mocy, gdy jest bardzo mało tlenu, występuje mniejsze sprężanie.


Przez aplikacje jak ograniczysz EGR, to też masa powietrza jest większa od oczekiwanej, jeśli mam zamknięty EGR przy pełnym bucie masy powietrza sie równają.

 


Co do sterownika, ja sam już nie wiem co to może być, ale były wypowiedzi ze czasami cos nadpalonego na wtyczce jest i może zakłócać, a błędu nie pokaże, jedynie rano tak buja budą, każde kolejne odpalenie, to zjawisko nie występuje, obroty nie falują....

Chyba trzeba wysłać do Rogera i tyle, spróbować, jedynie chyba to zostało do rozwiązania zagadki.

Opublikowano
Gdyby był sterownik świec też by wywalał błąd. Tak sądzę Już to przerabiałem w e46 2.0d. Dziwi mnie jedynie stwierdzenie że przy zamkniętym egr na 5% masa powietrza jest większa od oczekiwanej. U mnie odwrotnie przy zamkniętym egr masa jest równa z oczekiwaną natomiast przy otwartym egr masa powietrza jest mniejsza od oczekiwanej. Prosiłbym grupę o sprawdzenie tej zależności bo może coś u mnie nie tak. Za pomoc dzięki.

 

Jeśli masz sprawny EGR to masy powietrza są równe, tak sobie komputer ustala, przy zamkniętym EGR spaliny nie wlatują do kolektora, wieć komputer dodaje sobie powietrza, wtedy zwiększa sie masa do oczekiwanej, przy całkowicie otwartym EGR, jest zbyt duzo spalin, słabe spalanie, dymienie auta i mało mocy, gdy jest bardzo mało tlenu, występuje mniejsze sprężanie.


Przez aplikacje jak ograniczysz EGR, to też masa powietrza jest większa od oczekiwanej, jeśli mam zamknięty EGR przy pełnym bucie masy powietrza sie równają.

 


Co do sterownika, ja sam już nie wiem co to może być, ale były wypowiedzi ze czasami cos nadpalonego na wtyczce jest i może zakłócać, a błędu nie pokaże, jedynie rano tak buja budą, każde kolejne odpalenie, to zjawisko nie występuje, obroty nie falują....

Chyba trzeba wysłać do Rogera i tyle, spróbować, jedynie chyba to zostało do rozwiązania zagadki.

 

Niesprawny sterownik zawsze wywali błąd. Może wywalić błąd jednej świecy jak i czterech w zależności od tego,


które połączenie jest uwalone. Zresztą łatwo go sprawdzić multimetrem. Sam regenerowalem już kilka zarówno w m47 jak i n47.

Opublikowano

Tak jak pisałem, błąd 1 świecy, wymieniłem wszystkie, błąd skasowany nie pojawia się, sterownik drugi taki sam wysłałem do Rogera do naprawy będę miał na podmiankę w razie czego.


Ktoś kiedyś pisał ze wymienił świece, zero błędów autem dalej bujało, wymienił sterownik i jak ręką odjął, wszystko pięknie, także, teoretycznie można sterownik nie dawać dobrego napięcia lub coś źle robi a błąd pokażę tylko przy spalonej ścieżce....

Opublikowano
Przecież jeśli nie wywala błędów to napięcie na sterowniku możesz normalnie sprawdzić btoolem, w live data masz wskazanie ile sterownik zapodaj na świece
Opublikowano (edytowane)
Przecież jeśli nie wywala błędów to napięcie na sterowniku możesz normalnie sprawdzić btoolem, w live data masz wskazanie ile sterownik zapodaj na świece

 

Jeśli włączysz zapłon wskazuje wartość 1, po odpaleniu wskazuje około 140-150


Cytat pawełgaweł z PW " Wysterowanie przekłada się na moc grzania, im więcej tym mocniej grzeje. Ale to względna wartość bez jednostek."

Edytowane przez PiotrLublinBMW
Opublikowano
Przecież jeśli nie wywala błędów to napięcie na sterowniku możesz normalnie sprawdzić btoolem, w live data masz wskazanie ile sterownik zapodaj na świece

 

Jeśli włączysz zapłon wskazuje wartość 1, tak się dzieje, po odpaleniu wskazuje około 140-150

 

No to u mnie pokazuje na zimnym około 2500, następnie napięcie stopniowo spada, po osiągnięciu jakiejś tam temp. nie wiem teraz dokładnie ile (trzeba by to przy obserwować) spada do zera. Podczas wypalania dpf również sterownik podaję napięcie na max.

Opublikowano
Przecież jeśli nie wywala błędów to napięcie na sterowniku możesz normalnie sprawdzić btoolem, w live data masz wskazanie ile sterownik zapodaj na świece

 

Jeśli włączysz zapłon wskazuje wartość 1, tak się dzieje, po odpaleniu wskazuje około 140-150

 

No to u mnie pokazuje na zimnym około 2500, następnie napięcie stopniowo spada, po osiągnięciu jakiejś tam temp. nie wiem teraz dokładnie ile (trzeba by to przy obserwować) spada do zera. Podczas wypalania dpf również sterownik podaję napięcie na max.

 

U mnie po odpaleniu około 140, dochodzi max do 200 przy rozgrzewaniu, przy 60C płynu chłodniczego wyłącza, przy wypalaniu DPF nie zauważyłem żeby sterownie świec żarowych coś pokazywało było na pewno na 0.


masz silnik n47 moża u ciebie jakieś inne wartosci pokazuje... ciekawe, trzeba by zapytać pawełgaweł

Opublikowano
Na zimnym max. następnie spada do 0 jak już rozgrzany. Jak wypala dpf to podaje znowu napięcie.
Opublikowano
Na zimnym max. następnie spada do 0 jak już rozgrzany. Jak wypala dpf to podaje znowu napięcie.

 


To ciekawe jak powinno być w silniku m47n2, może ktoś sie wypowie co ma taki sam silnik i obserwuje live date?


Drugie to czy w m47n2 świece żarowe pomagają w wypalaniu DPF.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem, błąd 1 świecy, wymieniłem wszystkie, błąd skasowany nie pojawia się, sterownik drugi taki sam wysłałem do Rogera do naprawy będę miał na podmiankę w razie czego.


Ktoś kiedyś pisał ze wymienił świece, zero błędów autem dalej bujało, wymienił sterownik i jak ręką odjął, wszystko pięknie, także, teoretycznie można sterownik nie dawać dobrego napięcia lub coś źle robi a błąd pokażę tylko przy spalonej ścieżce....

 


Awaryjne świecenie:


W przypadku awarii komunikacji między DDE a jednostką sterującą podgrzewania przez ponad 1 sekundę, wstępne nagrzewanie jest uruchamiane na 3 minuty. W tym przypadku jednostka sterująca podgrzewania wykorzystuje wartości bezpieczne, aby zapobiec uszkodzeniu układu podgrzewania.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/preheating-system/preheating-control/Y1aWhqz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Na zimnym max. następnie spada do 0 jak już rozgrzany. Jak wypala dpf to podaje znowu napięcie.

 


To ciekawe jak powinno być w silniku m47n2, może ktoś sie wypowie co ma taki sam silnik i obserwuje live date?


Drugie to czy w m47n2 świece żarowe pomagają w wypalaniu DPF.

 


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde6/preheating-system/X3izA96



https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-23-glow-plugs/Bu8Y2bE

Jak widać z tego opisu ,świece są inne dla silnika M47 i dla M47TU.

Tylko nie mogę znaleźć opisu , czym się różnią od siebie (chodzi mi o parametry )...

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie po odpaleniu moc grzania świec jest w przedziale 150-220W. Podczas przygotowania do wypalania moc dochodziła do 420W. Pewnie moc świec po odpaleniu będzie zależała od wielu czynników ale na pewno od temperatury zewnętrznej powietrza.


Świece działają po każdym odpaleniu auta ,na chwilkę lub dłuższy czas do momentu aż płyn chłodniczy uzyska 75°C.

Na pewno zawsze pomagają w zagrzaniu płynu chłodzącego do temperatury 30°C ( ukryte grzanie ).

Opublikowano

Tak Burza, ale chciałem się dowiedzieć czy inny w silnikach m47n2, tych z DPF, zauwazyli czy włączają się świece do wypalania DPF?


A ty chyba mówisz o N47, tam to wiadomo troche inaczej to wygląda już.


Co to świec M47 a M47tU to są to generacyjnie inne świeczki, nowocześniejsze, szybciej się nagrzewają i uzywają 5V a nie 12V



BTW. Tis nie wiem czemu nie pokazuję prawie wcale informacji co do grzania świec dla silnika m47t2, przy e91 pokazuje info o m47 czy m47tu, a to generacyjnie starsze silniki....


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-21-preheating-relay/659oE0L

Opublikowano

Witam wszystkich. Przeglądam od dłuższego czasu forum, ale przyszedł moment, by zapytać bardziej doświadczonych ...

Do rzeczy :

Btoll mam w wersji expert, generalnie chodzi ok, no może poza tym że nie widzi wszystkich błędów w sterowniku silnika ( może autor się pochyli nad tym zagadnieniem), dla przykładu btool widzi tylko błąd czujnika jakosci oleju, a inpa pokazała dodatkowo 3ff0, ale z tym sobie poradziłem, wyczyściłem zawór sterujący egr-em, masy powietrza się wyrównały, jest ok.

Mój główny problem jest taki, że mój dpf ostatnio wypalał się ponad 5300.km temu.... w lipcu przejechałem kraj z góry do dołu i z powrotem. Zrobiłem lekko ponad 1500km, po powrocie btool pokazał dystans od wypalenia 1300 km, czyli gdzieś jak jechałem w tamtą stronę. I od tamtego czasu masa sadzy oscyluje w okolicach 14,3 g. Wymieniłem termostaty, temperaturę podczas jazdy mam 89/900 C. Podczas dłuższej jazdy expresówką, poziom sadzy spada do ok. 14g, i tak w kółko. Popiół też stoi w miejscu praktycznie ( bodajże 26,4g).

Poza tym auto normalnie odpala, jeździ, nie kopci, ma moc itd.

Mnie skończyły się już pomysły, więc pomyślałem że może ktoś rzuci jakieś inne światło na ten problem.

Aha ciśnienie wsteczne też jakby dziwne, bo z testu wychodzi wsz÷dzie "0", jakiekolwiek dodatnie wartości pojawiają się tylko w momencie dodawania gazu...

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.