Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takim razie wystarczy że wejdziesz w btool w funkcje serwisowe, następnie Motor/silnik i tam znajdziesz tą opcję do rejestracji nowego akumulatora.
Opublikowano
dzisiaj sprawdzałem czy to działa jeszcze na starym aku ,wchodze w funkcje motor/silnik próbuje sie połaczyc i wyskakuje "nie rozpoznano" czy dopiero na nowym zadziała?
Opublikowano
Pojemność 91Ah to pojemność zakodowana w aucie +1Ah (nie wiem skąd ta jedynka, w niektórych autach jest 90 w innych 91...)

Pojemność pozostała 95Ah - to faktyczna pojemność.

 

Jeśli mamy zakodowany akumulator kwasowy 90Ah będzie pokazywało 90Ah, jeśli mamy zakodowany 90Ah AGM sterownik pokaże 91AH.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Małe info, nie wiem czy było to już poruszane ale jeżeli chodzi o M47N2 2006 to u mnie interwał oleju liczy z 30kkm a nie z 27kkm jak w podpowiedzi przy ustawianiu :)

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanko, jak wygląda opcja adaptacji EGR, jest sens zmieniać tam jakiekolwiek wartości czy lepiej tego nie ruszać w e60 525d

w tym temacie znajdziesz odpowiedź

Opublikowano

Pytanie do Autora


Pawelgaweł przy pomiarze/teście ciśnień spalin DPF,

aby wynik był wiarygodny trzeba zamknąć, wymusić zamknięcie zaworu EGR.

czy można w aplikacji to dodać przy teście, aby automatycznie zamykał lub jakiś dodatkowy przycisk "zamknij EGR" ??


pozdrawiam Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po przejechaniu równym tempem 80-100 40 km się wypaliło.

Ale, na biegu jałowym pokazuje teraz -2hPA i pojawiają się ciągle błędy 4D03 i 41BA Exhaust Gas counter pressure sensor.

Czujnik z przodu jest nowy ori, czujnik z tyłu jest nowy hella. Ta hella jest do d..y? Jeszcze wężyk ten z tyłu muszę sprawdzić po on potrafi się wykruszyć.

 

Wymień te wężyki. Jeden kolega z forum też miał złe odczyty z czujnika ciśnienia. Kupił wężyk o średnicy 7 - 8 mm , sprzedawany na metry . Uciął na długość , zamontował i po sprawie.

Instrukcja mówi , że średnica wewnętrzna przewody to 7,3 mm.

Spytałem go czy owe wężyki wytrzymują temperaturę wypalania DPF???. Oznajmił , że nic się z nimi nie dzieje.


Tutaj masz instrukcję jak wypalić DPF ......

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/exhaust-re-treatment/system-diesel-particulate-filter/EZjPC6cq

Opublikowano

Witam,


może to offtop, ale mam jedno pytanie.

Posiadam wersję ekspert aplikacji BTool. Dzięki niej dowiedziałem się, że mam walnięty sterownik świec żarowych.

Wszystkie świece nowe, wymieniłem sterownik świec żarowych na nowy BERU GSE105, odpaliłem Btool, pojawiły się owe błędy, skasowałem i nie powróciły.

Jednakże, dwa dni później pojawił się błąd o kodzie: 4A7E (system świec żarowych, komunikacja) i tu pytanie się pojawia następujące:

czy należy przeprowadzić "funkcję serwisową" sterownika, czyt. jego adaptację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


może to offtop, ale mam jedno pytanie.

Posiadam wersję ekspert aplikacji BTool. Dzięki niej dowiedziałem się, że mam walnięty sterownik świec żarowych.

Wszystkie świece nowe, wymieniłem sterownik świec żarowych na nowy BERU GSE105, odpaliłem Btool, pojawiły się owe błędy, skasowałem i nie powróciły.

Jednakże, dwa dni później pojawił się błąd o kodzie: 4A7E (system świec żarowych, komunikacja) i tu pytanie się pojawia następujące:

czy należy przeprowadzić "funkcję serwisową" sterownika, czyt. jego adaptację?

Na początek sprawdź czy dobrze podłączyłeś (docisnąłeś) wtyczki na sterowniku świec - ewentualnie przeczyść styki jakimś kontaktem i dobrze dociśnij wtyczkę.

spacer.png

Opublikowano

Sprawdź wtyczki do sterownika zwłaszcza ten okrągły gruby . Lubi sir wytropić w wtyczce




 

Witam,


może to offtop, ale mam jedno pytanie.

Posiadam wersję ekspert aplikacji BTool. Dzięki niej dowiedziałem się, że mam walnięty sterownik świec żarowych.

Wszystkie świece nowe, wymieniłem sterownik świec żarowych na nowy BERU GSE105, odpaliłem Btool, pojawiły się owe błędy, skasowałem i nie powróciły.

Jednakże, dwa dni później pojawił się błąd o kodzie: 4A7E (system świec żarowych, komunikacja) i tu pytanie się pojawia następujące:

czy należy przeprowadzić "funkcję serwisową" sterownika, czyt. jego adaptację?

Na początek sprawdź czy dobrze podłączyłeś (docisnąłeś) wtyczki na sterowniku świec - ewentualnie przeczyść styki jakimś kontaktem i dobrze dociśnij wtyczkę.

Opublikowano
Witam koledzy czy ktoś jest w stanie ocenić te logi ? Szczególnie nie podoba mi się cisnienie paliwa . Auto ma problem z bardzo kulawą praca silnika po rozgrzaniu.


https://zapodaj.net/aed518cffba88.jpg.html https://zapodaj.net/8b310a757c2dc.jpg.html

Byc może masz uszkodzony czujnik ciśnienia na Listwie. Ciśnienie powinno być prawie identyczne między aktualnym a oczekwanym a y Ciebie są duże rozbieżności .

Opublikowano

Mnie już ten dpf doprowadza do szału.. Czujnik Hella, miałem już dwa ori używki zawsze to samo. Wartości ciśnienia wstecznego skaczą, wartości się powtarzają.

Jadac dziś kawałek autostrada myślę odpale Btool - sadza 40g, 30km autostrady spadło do 0, jadę spowrotem 30km, w domu odpalam btool - 22g sadzy. Wysiadam

Opublikowano
Sprawdź wtyczki do sterownika zwłaszcza ten okrągły gruby . Lubi sir wytropić w wtyczce




 

Witam,


może to offtop, ale mam jedno pytanie.

Posiadam wersję ekspert aplikacji BTool. Dzięki niej dowiedziałem się, że mam walnięty sterownik świec żarowych.

Wszystkie świece nowe, wymieniłem sterownik świec żarowych na nowy BERU GSE105, odpaliłem Btool, pojawiły się owe błędy, skasowałem i nie powróciły.

Jednakże, dwa dni później pojawił się błąd o kodzie: 4A7E (system świec żarowych, komunikacja) i tu pytanie się pojawia następujące:

czy należy przeprowadzić "funkcję serwisową" sterownika, czyt. jego adaptację?

Na początek sprawdź czy dobrze podłączyłeś (docisnąłeś) wtyczki na sterowniku świec - ewentualnie przeczyść styki jakimś kontaktem i dobrze dociśnij wtyczkę.

 

Wtyczki odpiąłem i docisnąłem na nowo. Na razie błąd nie wraca, jednakże zauważyłem wcześniej, ze ów błąd wraca po przejechaniu około 10-15 minut.

 

Mnie już ten dpf doprowadza do szału.. Czujnik Hella, miałem już dwa ori używki zawsze to samo. Wartości ciśnienia wstecznego skaczą, wartości się powtarzają.

Jadac dziś kawałek autostrada myślę odpale Btool - sadza 40g, 30km autostrady spadło do 0, jadę spowrotem 30km, w domu odpalam btool - 22g sadzy. Wysiadam

 

Miałem identyczny problem. 36g sadzy, 55km na autostradzie - 0g sadzy. Dojeżdżam do miejsca zamieszkania - 36g sadzy.

Umówiłem termin regeneracji filtra DPF. Od tej chwili przejechałem już 200km (z czego 50km na autostradzie), a ilość sadzy jest na poziomie 20g. Ani jednej aktywacji dopalania filtra, spalanie spadło.

Przed regeneracją przepustowość filtra była na poziomie 177mbar.

Po regeneracji przepustowość spadła do poziomu niemalże fabrycznego - 17mbar.

Opublikowano
Też mam dpf po myciu chemicznym i sadza dalej przybywa szybko . Czujnik nowy orginał i trochę się poprawiło ale i tak wypalanie co 200-300km a autostrada przybywa szybciej niż na zwykłym cyklu mieszanym. Już przestałem się w to zagłębiać bo można wsadzić kupę kasy a okaże się że tak ma być
Opublikowano

Witam;

Panowie czy u was też tak jest że przy wymuszonym wypalaniu przez B-TOOL spada dystans do wymiany dpf o ok 3000 km?


Tak miałem we wrześniu:


2019-09-26 10:42:09

X1/E84/2011/Auto / D70N47B0

-----------------------------------------------------------------------------------

Temp. chłod. 49,0 °C

Temp. spalin 104,34 °C

Popiół 28,63 g

Sadza 6,88 g

Reg. zaplanowana 0,0 -

Reg. aktywna 0,0 -

Reg. zablokowana 0,0 -

Reg. przerwana 0,0 -

Liczba udanych regeneracji 271,0 -

Dystans od regeneracji 129,83 km

Dystans do wymiany DPF 135440,0 km

Ciśn. wsteczne 6,96 hPa

-----------------------------------------------------------------------------------

Przejechałem ok 3000 km

Teraz mam liczba udanych regeneracji : 280

Dystans do wymiany DPF 120650,0 km


Przy samoczynnym wypalaniu dystans do wymiany spada mniej więcej o tyle ile dystans od ostatniej regeneracji a przy wymuszonej o ponad 3000 km. Bedę jeszcze obserwował ale na trasie chciałem utrzymać w porządku DPF i włączałem wymuszone wypalanie ok 4 razy ( nie pamiętam dokładnie). Czy u mnie coś nie tak ?

E84 18d s drive 2011

przebieg 121000 km

Opublikowano

Pojawiła się nowa opcja w btoot właśnie. Czas przyspieszania od 0-100km/h. Bardzo fajna opcja moim zdaniem :-)


Ciekawe jak czasy z aplikacji będą wiarygodne do np urządzenia racelogic

Opublikowano
Witam;

Panowie czy u was też tak jest że przy wymuszonym wypalaniu przez B-TOOL spada dystans do wymiany dpf o ok 3000 km?

 

Tak właśnie działa wymuszenie wypalania przez btool. Gdzieś w wątku było wyjaśnienie autora, że aby wymusić wypalania ustawia sztucznie dystans od ostatniego wypalania na bardzo dużą wartość. Algorytmy komputera aktuwyją wypalanie.

Nie tylko dystans do wymiany znacznie się zmienia, ale także poziom popiołu rośnie dość znacząco (jest to następna wartość wyliczana sztucznie na podstawie przebiegu pomiędzy wypaleniami).


@pawelgawel czy jest jakaś możliwość aby wymuszenie wyalania nie powodowało takich skutków ubocznych? Jak poziom popiołu jest tylko informacyjny, to dystans do wymiany przy systematycznym używaniu btoola dość szybko może spowodować fałszywe alarmy dotyczące końca życia DFPa na konsoli

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.