Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Pojechalem do polecanego serwisu w tarnowie - sprawdzili - wszystko z silnikiem okej, natomiast walniety czujnik roznicy cisnien - pokazuje -1 i 2 i tak skacze na wylaczonym silniku (twierdza ze powinien pokazywac 0) , DPF uszkodzony na wylocie przez co sie zatyka sadza.

Koszt wymiany dpf na nowy 8 tysiecy a samego wkladu 4 tysiace :lol:

I teraz pytanie: Czy warto kupic np na popularnym serwisie ( https://allegro.pl/oferta/filtr-czastek-stalych-dpf-bmw-3-e90-e91-318d-320d-7245793802) za te ok 850 zl filtr - czy ktos sie moze na ten temat wypowiedziec?

Czy szukac uzywki z nie rozwalonym fizycznie filtrem?

 

Dobrze że w końcu udałeś się do warsztatu, jak pisałem na początku tylko kompleksowo oceniając stan auta można ruszyć tę sprawę do przodu. Co do rozwiązań to:


Nie warto brać żadnych chińczyków, temperatura na filtrze podczas wypalania to ponad 600 stopni, wiele było przypadków zapłonów samochodu przy różnych usterkach DPF.

Używany oryginał trudno sprawdzić przed zakupem, ale jeżeli ktoś da gwarancję rozruchową to można spróbować.

Oryginał nowy jest niestety drogi ale rozwiąże problem.

Musisz sam podjąć decyzję, bo wynika ona bardziej z finansów.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tutaj ewidentnie spalona 3 świeca? Korekta wtryskiwacza na zimnym +2, na 90C sa wszystkie równe czyli bliskie 0. Auto ma błąd świeca żarowa cylindra 3 - sterownik.

 

Trudno powiedzieć bo często awaria sterownika rozpoczyna się od błędu na jednej świecy a potem dochodzą kolejne.

Pomiar rezystancji świecy i porównanie z pozostałymi powinien dać odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moi drodzy,


dodaje video z btoola czy tutaj ewidentnie spalona 3 świeca? Korekta wtryskiwacza na zimnym +2, na 90C sa wszystkie równe czyli bliskie 0. Auto ma błąd świeca żarowa cylindra 3 - sterownik.


Dzisiaj po odpaleniu rano gdy było 4C, przez 2-3 sek go telepało.


Wymieniać świece? pozdro


VIDEO YT - https://www.youtube.com/watch?v=9GczWWECcqk

 

Mogę wiedzieć jakiego programu użyłeś żeby nagrać taki filmik z wyświetlacza telefonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moi drodzy,


dodaje video z btoola czy tutaj ewidentnie spalona 3 świeca? Korekta wtryskiwacza na zimnym +2, na 90C sa wszystkie równe czyli bliskie 0. Auto ma błąd świeca żarowa cylindra 3 - sterownik.


Dzisiaj po odpaleniu rano gdy było 4C, przez 2-3 sek go telepało.


Wymieniać świece? pozdro


VIDEO YT - https://www.youtube.com/watch?v=9GczWWECcqk

 

Mogę wiedzieć jakiego programu użyłeś żeby nagrać taki filmik z wyświetlacza telefonu?

 

W xiaomi po prostu w menu mam taka opcje nagrywanie ekranu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam pytanie odnośnie zakładki akumulator. Czy Pojemność wskazuje fabryczną pojemność akumulatora, natomiast Pojemność pozostała pokazuje pojemność faktyczną (uwzględniająca stopień zużycia)?

Wskazania z aplikacji mam jak poniżej i zastanawiam, się czy poniższe pola 1 i 4 nie pokazują informacji na odwrót?:

Pojemność 91Ah

Stopień naładowania (SOC) 69%

Stopień zużycia (SOH) 5%

Pojemność pozostała 95Ah


Drugie pytanie mam do posiadaczy e60 i interfejsu iCar3 Wifi. Mianowicie interfejs mam wpięty do gniazda cały czas, telefon podłącza się pod wifi, aplikacja B Tool działa jak należy. Problem mam natomiast z automatycznym wybudzeniem interfejsu iCar3 po włączeniu zapłonu np po kilku godzinach postoju. Wifi od iCar3 jest niewidoczne. Dopiero wypięcie i wpięcie ponowne do gniazda interfejsu iCar3 powoduje aktywację i wifi jest widoczne.

Czy ktoś miał podobny problem? Czy iCar3 tak po prostu ma, że sam sie nie wybudza, czy może jest uszkodzony, lub gniazdo OBD nie wysyła sygnału?


Pozdrawiam,

Adam

Edytowane przez mitas82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam błąd 4D03, Btool na wyłączonym silniku pokazuje 3-5hpa i waha się. Ostatnio wymieniałem ten czujnik ciśnienia co jest bardziej z tyłu bo się stopił od częstych wypaleń na hellę.

Czy to ta hella jest do bani czy uszkodzony jest ten drugi czujnik, bardziej z przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie pytanie mam do posiadaczy e60 i interfejsu iCar3 Wifi. Mianowicie interfejs mam wpięty do gniazda cały czas, telefon podłącza się pod wifi, aplikacja B Tool działa jak należy. Problem mam natomiast z automatycznym wybudzeniem interfejsu iCar3 po włączeniu zapłonu np po kilku godzinach postoju. Wifi od iCar3 jest niewidoczne. Dopiero wypięcie i wpięcie ponowne do gniazda interfejsu iCar3 powoduje aktywację i wifi jest widoczne.

Czy ktoś miał podobny problem? Czy iCar3 tak po prostu ma, że sam sie nie wybudza, czy może jest uszkodzony, lub gniazdo OBD nie wysyła sygnału?


Pozdrawiam,

Adam

niestety mam dokładnie tak samo, więc to raczej normalne działanie tego modułu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z adapterami WiFi jest taki problem że większość telefonów wymaga wyłączenia komórkowej transmisji danych żeby aplikacja mogła połączyć się z adapterem.

W praktyce wygląda to tak, że żeby diagnozować auto trzeba najpierw wyłączyć w telefonie internet.

Jeśli już ktoś chce WiFi to jest adapter Thor (info w pierwszym poście). Jest to po prostu połączenie kabla K+DCan z modułem wifi. Jest bardzo szybki i niezawodny jak kabel. Działa z e90/e60 oraz nowszymi autami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników icar3 wifi -polecacie ten sprzęt czy może jest coś bardziej niezawodnego godne polecenia?

 

Jeżeli chcesz korzystać z iCar3 sporadycznie, czyli podłączasz do ODB, analizujesz/kasujesz błędy i potem go odłączasz to jak najbardziej polecam.

Natomiast jeżeli potrzebujesz zainstalować adapter w aucie i zapomnieć o nim, a z telefonu łączysz sie w razie potrzeby lub chcesz każdorazowo oglądać parametry w aucie to nie polecam ze względu na to co opisałem w moim pytaniu. Dodatkowo adapter iCar3 nie posiada diod pokazujących status urządzenia, co nawet w najtańszych adapterach za 20 pln się znajduje...


Czy iCar3 blutetooth też tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie,

W moim BMW aplikacja pokazuje różne wartości sadzy na włączonym silniku i zgaszonym, czy to normalne? Wypalanie włącza się przy 23g i spada do około 3 g, potem dość szybko rośnie, jednak kiedy zgadze silnik to pokazuje sadzy mniej, wypalania odbywają się co około 350 km. Dodam, ze miałem czyszczony filtr i wymieniony czujnik ciśnienia spalin

 

Mam podobnie. Wczoraj miałem juz 43 g sadzy wiec przejechałem sie s8 i spadło do kilku g. Wracając do domu przez miasto jakieś 15 km wzrosło od 1 g do 24 g. Dzisiaj rano po odpaleniu 1.2 g na start i po 6 km w mieście 1.4 g.


Miałem czyszczony filtr chemicznie na początku lipca po tym jak na i-drive pojawił się komunikat o zapchanym filtrze.

Od czasu do czasu pokazuje się błąd 480A, który kasuje apką.

 

Ciąg dalszy przygody z DPF. Rano jechałem godzinę w korku. Gdy odpaliłem samochów wieczorem to pokazywało juz 36g sadzy. Sprawdzam błedy i znowu 480A, który wykasowałem apką. Po przejechaniu 5 km sprawdzam ciśnienia wsteczne i na wolnych obrotach wskazanie -1.


8f223bee5a1e.png


Na zimnym silniku pokazywało ujemne wartości ciśnienia wstecznego.


Z czym moze byc problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie,

W moim BMW aplikacja pokazuje różne wartości sadzy na włączonym silniku i zgaszonym, czy to normalne? Wypalanie włącza się przy 23g i spada do około 3 g, potem dość szybko rośnie, jednak kiedy zgadze silnik to pokazuje sadzy mniej, wypalania odbywają się co około 350 km. Dodam, ze miałem czyszczony filtr i wymieniony czujnik ciśnienia spalin

 

Mam podobnie. Wczoraj miałem juz 43 g sadzy wiec przejechałem sie s8 i spadło do kilku g. Wracając do domu przez miasto jakieś 15 km wzrosło od 1 g do 24 g. Dzisiaj rano po odpaleniu 1.2 g na start i po 6 km w mieście 1.4 g.


Miałem czyszczony filtr chemicznie na początku lipca po tym jak na i-drive pojawił się komunikat o zapchanym filtrze.

Od czasu do czasu pokazuje się błąd 480A, który kasuje apką.

 

Ciąg dalszy przygody z DPF. Rano jechałem godzinę w korku. Gdy odpaliłem samochów wieczorem to pokazywało juz 36g sadzy. Sprawdzam błedy i znowu 480A, który wykasowałem apką. Po przejechaniu 5 km sprawdzam ciśnienia wsteczne i na wolnych obrotach wskazanie -1.


8f223bee5a1e.png


Na zimnym silniku pokazywało ujemne wartości ciśnienia wstecznego.


Z czym moze byc problem?

Przyglądnij się czujnikowi ciśnienia wstecznego

Pewnie przeklamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie odnośnie wartości masy powietrza. Otóż aktualne,a oczekiwane sporo się różnią, tzn oczekiwane są na poziomie ok 1200, a aktualne w zależności od obrotów skaczą od okolo 300 do 800, prawie w ogóle nie zbliżają się nawet do tego poziomu oczekiwanego. Gdzie szukać problemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.