Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jakieś błędy, jakie ciśnienie wsteczne?poziom sadzy i popiołu? Ostatnia udana regeneracja i ciśnienie na wyłączonym silniku?Może czujnik przeklamywac.
Opublikowano
Jakieś błędy, jakie ciśnienie wsteczne?poziom sadzy i popiołu? Ostatnia udana regeneracja i ciśnienie na wyłączonym silniku?Może czujnik przeklamywac.

błędy : 480A oraz 447B

cisnienie wsteczne 180hPa

poziom sadzy 39g

poziom popiołu 0,5 g

ostatnia udana regenracja 480 km wstecz

Cisnienia na wyl silniku nie zmierzylem


czekam az przyjdzie mi sonda lambda - jak podmienie dam znac czy cos sie zmienilo. Nie wiem czy czytales moje posty wstecz ale borykam sie z tym ze auto na hamowni wypluwa 144 koni zamiast w granicach 170(auto pracuje rowno - nie gasnie i nie ma odczuwalnych jakis zmian- pali tez w granicach 7,2l ) i po wymyciu dpf znow mi sie zatkal - mam wlasnie nadzieje ze winowajca jest lambda

Opublikowano

Filtr jest definitywnie przytkany ale warto też sprawdzić czujnikcisnienia czy nie przeklamuje oraz przepływomierz .Jest jakiś chip?

Spróbuj go wypalić w trybie z automatycznym kasowaniem błędów.Przez uszkodzoną sondę może kopcic zła mieszanka.

Po wypaleniu jak wyskoczy błąd sondy to uszkodzona jest i tyle. Pamiętaj jednostajna jazda z ok 2tys obrotów.

Opublikowano
Filtr jest definitywnie przytkany ale warto też sprawdzić czujnikcisnienia czy nie przeklamuje oraz przepływomierz .Jest jakiś chip?

Spróbuj go wypalić w trybie z automatycznym kasowaniem błędów.Przez uszkodzoną sondę może kopcic zła mieszanka.

Po wypaleniu jak wyskoczy błąd sondy to uszkodzona jest i tyle. Pamiętaj jednostajna jazda z ok 2tys obrotów.

Chipa nie ma.

czujnik Cisnienia to jedynie sprawdzam w btool - rurka jest drozna do niego tez. Natomiast przeplywka to w btool oznaczona bedzie jako masa powietrza? jezeli tak to w wrtosci aktualne/oczekiwane to idzie w miare z oczekiwanymi. Doladowanie maxymalnie jest o 100 hPa wieksze niz oczekiwane np 1347(aktualne) a 1256 (oczekiwane) - tak to w miare rowno. Jezeli to nie przeplywka to gdzie za nia patrzec i jak ją sprawdzic dokladnie


Wypalalem na trasie z automatycznym kasowanie bledow - wypalanie szlo ladnie - schodzilo do ok 3 gr sadzy po czym zostawalo przerwane - znikla "okejka/fajka" przy regeneracji aktywnej a licznik udanych regenracji pokazywal 0 po czym sadza zaczela wzrastac. Jak wchodzilem wtedy w usterki widnial przewaznie blad 480a i dodadkowo czasami lambda

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U Ciebie jest problem z czujnikiem różnicowym a do niego idą dwie rurki...
3A0jS9b.png
Opublikowano
Ja bym się przyjrzał czujnikowi ciśnienia wstecznego bo pewnie przeklamuje albo się uszkodził od zapchanego filtra.Jak będziesz wymieniał tylko oryginał.
Opublikowano
U Ciebie jest problem z czujnikiem różnicowym a do niego idą dwie rurki...
Mozesz mi go pokazac na schemacie bo sam nie moge...
Ja bym się przyjrzał czujnikowi ciśnienia wstecznego bo pewnie przeklamuje albo się uszkodził od zapchanego filtra.Jak będziesz wymieniał tylko oryginał.
dzis sprawdzalem na wylazonym silniku wartosci cisnienia wstecznego i tak : glownie 0,96 i skakalo na -1,00 i potem na 0,96 i na 4,03 hPa

Lambda jest juz w drodze do mnie, czujnik mam drugi uzywke ale kolega aaben mowil ze trzeba go zaprogramowac a tego juz pewnie w btool nie zrobie...

Ps. Dzis troszke po miescie jezdzilem i zero bledow natomiast pokazalo mi w liczniku ze regeneacja sie ostatnio powiodla tzn 16 km wstecz :) chyba cos z opoznieniem komp to zarejestrowal bo wczoraj przed wylaczeniem silnika sprawdzalem i nic nie bylo udanej regeneracji ( w tym regeneracja aktywna na postoju :roll: )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U Ciebie jest problem z czujnikiem różnicowym a do niego idą dwie rurki...
Mozesz mi go pokazac na schemacie bo sam nie moge...

 

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU51-EUR-09-2007-E91-BMW-320d&diagId=18_0721

Nr 4 i faktycznie rurka jest jedna, przepraszam za wprowadzenie w błąd. Ostatnio robiłem podobny silnik i były dwie, trochę inna wersja.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Wymienilem lambde - stara byla walnieta - nowa po rozgrzaniu w btool zaczela pokazywac juz wartosci od ok 1 v do 30 v - auto troche jakby bardziej zrywne lecz dpf przerywa wypalanie nawet wymuszone - przegonie go jeszce kilka razy i zobaczymy - pytanie wlasnie mam jeszcze co do czujnika cisnien - jego wartosci na postoju skacza i spadaja mniej wiecej o 4 hPa np 20 , potem znow 24 i zaraz spada do 20 i tak w kolko. Wymienie go jeszcze i dam znac czy jest jakas poprawa.
Opublikowano
Nie pamietam dokladnie, ale cisnienie zmienialo sie wraz z obrotami i powinno byc stabilne. Na jalowym mialem 12mbar po doprowadzeniu auta do uzytku, pozniej juz nie sprawdzalem.
[2008 325d LCI E90]
Opublikowano
Właśnie mam pytanie co do czujnika ciśnienia wstecznego. Tylko oryginał wchodzi w grę? Czy jest jakiś sprawdzony zamiennik (przecież ktoś dla Bmw musi je produkować)?
Opublikowano

Witam

Pytanie do autora czy jest możliwość wprowadzenia opcji adaptacji sterownika świec do systemu, po wymianie sterownika w f30 N47 2012 pokazuje mi błąd sterownika świec mimo że zamontowany jest oryginalny?

Opublikowano
Tak najpierw wymienilem świece po 2k km zaczęlo mi sypać błędami wymirnilem sterownik jest ok ale mam błąd sterownika nadal z tego co czytałem nowy sterownik trzeba adaptować a nie mam dostępu do insta itp
Opublikowano
Wszystkie świece wymieniłeś na takie same? Po wymianie świec żarowych trzeba przeprowadzić funkcję serwisową. Poszukaj w okolicy kogoś kto oferuje diagnozę lub ma dostęp do ISTA. Pomimo tego sprawdziłbym multimetrem rezystancje na samych świecach czy któraś nie siedzi
Opublikowano

Witam ponownie,

Wymienilem czujnik roznicy cisnien,wymienilem zepsuta lambde,3x zrobilem wypalanie z pozytywnym skutkiem ale po wypaleniu sadzy do zera praktycznie. Zaraz po wypalaniu sadza rosnie do ok 30 gr i tak w kolko. Gdzies szukac jeszcze przyczyn takiego zachowania auta?

Opublikowano

Może czujnik przeklamuje albo silnik kopcic.

Miałem podobnie filtr był zapchany przez złego chipa.

Kopcil bo dostawał za dużo paliwa

Opublikowano

Jak wyrzuca 480a to zapchany filtr.

Za duże ciśnienia lub brak możliwości poprawnego wypalenia filtra.

Skąd wiesz ze niekombinowane w mapach z czytanebyly? Egr może szwankuje.

Przeczytaj temat od początku tu jest mnóstwo przydatnych informacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób test czujnika ciśnień. Na włączonym teście ciśnienia wstecznego przegazuj auto i je zgaś. Interesuje Cię czy wartość po zgaszeniu będzie większa od 7hpa.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.