Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak próbowałem innymi apkami, elm jest widoczny i jestem połączony z telefonem, może z innym telefonem spróbuję.


Z innego telefonu to samo:

https://imgur.com/a/KyjavYG

próbowałeś zmieniać konfigurację apki? zmień urządzenie bluetooth na inne a następnie wróć do ELM

Opublikowano

próbowałeś zmieniać konfigurację apki? zmień urządzenie bluetooth na inne a następnie wróć do ELM

 

Okey, po robocie spróbuje tak zrobić.


#edit

Próbowałem tak jak napisałeś nic nie dało.


Sciągnałem inną apke Scanmaster

status, informacje i kody błędów nie działają. Nadal nie łączy się z ECU

https://imgur.com/a/B11kifd


ale za to działa wyświetlanie obrotów i prędkości.

https://imgur.com/a/B11kifd


Zna ktoś może przyczynę dlaczego nie mogę się połączyć z ECU?


#edit


Połączyłem się za pomocą InCarDoc free i zaobserwowałem że, przy korzystaniu z tej apki migają dwie dodatkowe diody na ELM a korzystając z B-Tool migają tylko przez chwile przy próbie połączenia.

Mimo wszystko chyba nie dokońca było OK z InCarDoc ponieważ aktualnie pali mi się kontrolka od DPF a w błędach nic nie pokazuje.


Ustawienia w B-Tool

https://imgur.com/sgHtZJr


#Edit

Zainstalowałem Torque i tak samo nie wyświetliło błędów ale zadziałało usunięcie.


Tak czy siak zależy mi na podglądzie stanu DPF :/




Pozdrawiam :)

Opublikowano
W pierwszym poście masz link: https://blog.fcpeuro.com/how-to-reset-relearn-e90-bmw-automatic-transmission-adaptations-zf6 W punkcie "Relearn Procedures:" masz opisane procedury dla różnych wersji oprogramowania skrzyni a powyżej tabelkę które pomoże ustalić wersję oprogramowania.

Znajdź właściwą instrukcję i zapoznaj się z nią. Znajdź odpowiednie miejsce żeby przeprowadzić jazdę adaptacyjną. W aplikacji zrobisz reset: Funkcje Serwisowe > EGS > Reset adaptacji. Następnie musisz wykonać jazdę adaptacyjną możliwie jak najbardziej zgodną z instrukcją.

 

Dziękuje Paweł za odpowiedź, teraz mam pytanie mam się odnosić do oprogramowania P czy T? Auto to e320d e91 rok 1 rej 25.01.2007, lecz jak wymieniałem termostaty to siedziały jeszcze oem BMW i one miały oznaczenia roku 06, także prawdopodobnie wyprodukowany w 2006r. To czy dobrze myśle ze powinienem sie kierować tabelka od 320i i software P ?


Pozdrawiam

Opublikowano

Półtora roku temu kupiłem nowy akumulator, ponieważ napięcie mierzone miernikiem po nocy spadało poniżej 12V i zapalała się kontrolka akumulatora na liczniku, ale auto odpalało normalnie.

Wtedy jeszcze aplikacja nie posiadała funkcji adaptacji akumulatora, a sprzedawca powiedział że jeżeli akumulator identyczny z poprzednim to nie trzeba tego robić.

Obecnie zauważam podobną sytuację tzn. zapala się kontrolka akumulatora i zdarzyła się również sytuacja że nie dało się uruchomić silnika.

Ładowanie prostownikiem pomaga na dwa dni, aplikacja pokazuje stopień zużycia akumulatora już 40% czy to nie za dużo w tak krótkim okresie ?


Jak wygląda ta wielkość u Was w stosunku do wieku akumulatora. Zaznaczam że autem tym jeżdżę głównie w jakieś nieodległe trasy średnio raz na tydzień, a na co dzień do miasta mam inne auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
fantomas666 sprzedawca to jak widać oszołom nie mający pojęcia o tym co mówi..ja u siebie w mieście też musiałem w jednej hurtowni ich przeszkolić żeby bzdur nie opowiadali. Załatwiłeś sobie aku przez to, że nie zapisałeś wymiany, jest to KONIECZNE przy każdej wymianie akumulatora gdy w aucie jest klema ibs, tak samo jak po ładowaniu go poza autem. Jeżeli pojemność jest inna to trzeba to zmienić przy pomocy ncs.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
fantomas666 sprzedawca to jak widać oszołom nie mający pojęcia o tym co mówi..ja u siebie w mieście też musiałem w jednej hurtowni ich przeszkolić żeby bzdur nie opowiadali. Załatwiłeś sobie aku przez to, że nie zapisałeś wymiany, jest to KONIECZNE przy każdej wymianie akumulatora gdy w aucie jest klema ibs, tak samo jak po ładowaniu go poza autem. Jeżeli pojemność jest inna to trzeba to zmienić przy pomocy ncs.

 

Pojemność i parametry są identyczne co poprzedni akumulator.

Czy mogę coś jeszcze zrobić żeby go uratować ?

Ewentualnie co mogę zrobić żeby uznali reklamację, akumulator jest na gwarancji 2 letniej ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja autku nie powiedziałeś że go nie wymieniłeś na nowy to źle go ładował i rozwalił. Myślał że ma starego kloca którego trzeba naładować, a miał nowy. Teraz to go wykręć i na reklamacje, pewnie ci uznają, bo te młotki w sklepach nie maja pojęcia o tym że użytkownicy nie potrafią tego obsłużyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy uznają, z reguły zwalają na problemy z instalacją w aucie, często niesłusznie, ale próbuj oczywiście. Jeżeli parametry są takie same to wystarczy tylko zapisać wymianę, to tak na przyszłość.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

pamietaj jeszcze ze musi to być aku typu "START-STOP" , bo zwykły własnie po kilku miesiącach używania wywala błąd rozładowanego aku, pomimo rejestracji.

a ze masz BMW 123d to na 100% - start stop


takze 1. rejestracja, 2. zakup aku typu START STOP

miałem te same problemy jak ty - teraz juz wiem jak to funkcjonuje.

Opublikowano
pamietaj jeszcze ze musi to być aku typu "START-STOP" , bo zwykły własnie po kilku miesiącach używania wywala błąd rozładowanego aku, pomimo rejestracji.

a ze masz BMW 123d to na 100% - start stop


takze 1. rejestracja, 2. zakup aku typu START STOP

miałem te same problemy jak ty - teraz juz wiem jak to funkcjonuje.

 

Akumulator jaki kupiłem to Varta Silver AGM STARTSTOP F21 80Ah 800 identyczny z parametrami tego który był zamontowany i w związku z tym sprzedający i jednocześnie "fachowiec" który go zamontował stwierdził że rejestracja nie jest potrzebna.

Moje BMW to automat i nie mam funkcji start/stop.

Dzisiaj byłem w innym punkcie sprzedaży i poprosiłem o dokonanie pomiaru. Facet stwierdziła że akumulator jest sprawny tylko nienaładowany!

Wczoraj byłem w trasie, a dzisiaj już nienaładowany i zapala się na liczniku kontrolka akumulatora. Sprawdził mi też prąd ładowania i wyszło 15V

Czy takie napięcie może być skutkiem braku rejestracji akumulatora w aucie przez co system "myśli" że ma stary akumulator i ładuję go większym napięciem ?

Jak akumulator ładuję taką ładowarką impulsową z Lidla to też np. po 2-3 dniach stania zapala się kontrolka akku.


W tej chwili totalnie nie wiem co mam zrobić, bo jak pojadę z reklamacją tam gdzie kupowałem to powiedzą że za duże napięcie i "załatwiłem" akumulator, a jeżdżenie na czymś takim jest dla mnie niepewne.

Opublikowano
pamietaj jeszcze ze musi to być aku typu "START-STOP" , bo zwykły własnie po kilku miesiącach używania wywala błąd rozładowanego aku, pomimo rejestracji.

a ze masz BMW 123d to na 100% - start stop


takze 1. rejestracja, 2. zakup aku typu START STOP

miałem te same problemy jak ty - teraz juz wiem jak to funkcjonuje.

 

Wcale nie MUSI być AGM " typu START-STOP" . Wystarczy przekodować auto na zwykły akumulator i wszystko hula. Przy przekodowaniu auta na zwykły akumulator start-stop z automatu przestaje się włączać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie masz w tym aucie STAR/STOP i klemy IBS? Nie chce mi sie wierzyć. Jak rozkodowywałeś VIN to nie ma tam informacji ze jest STARTSTOP?

W autach gdzie jest akumulator AGM zaprogramowany to ładowanie jest OK. Jak już mówiłem skoro ci powiedzieli że nie trzeba go rejestrować to sprzedawca powinien spożywką handlować a nie akumulatorami. Może z producentem się skontaktuj?

Opublikowano
pamietaj jeszcze ze musi to być aku typu "START-STOP" , bo zwykły własnie po kilku miesiącach używania wywala błąd rozładowanego aku, pomimo rejestracji.

a ze masz BMW 123d to na 100% - start stop


takze 1. rejestracja, 2. zakup aku typu START STOP

miałem te same problemy jak ty - teraz juz wiem jak to funkcjonuje.

 

Akumulator jaki kupiłem to Varta Silver AGM STARTSTOP F21 80Ah 800 identyczny z parametrami tego który był zamontowany i w związku z tym sprzedający i jednocześnie "fachowiec" który go zamontował stwierdził że rejestracja nie jest potrzebna.

Moje BMW to automat i nie mam funkcji start/stop.

Dzisiaj byłem w innym punkcie sprzedaży i poprosiłem o dokonanie pomiaru. Facet stwierdziła że akumulator jest sprawny tylko nienaładowany!

Wczoraj byłem w trasie, a dzisiaj już nienaładowany i zapala się na liczniku kontrolka akumulatora. Sprawdził mi też prąd ładowania i wyszło 15V

Czy takie napięcie może być skutkiem braku rejestracji akumulatora w aucie przez co system "myśli" że ma stary akumulator i ładuję go większym napięciem ?

Jak akumulator ładuję taką ładowarką impulsową z Lidla to też np. po 2-3 dniach stania zapala się kontrolka akku.


W tej chwili totalnie nie wiem co mam zrobić, bo jak pojadę z reklamacją tam gdzie kupowałem to powiedzą że za duże napięcie i "załatwiłem" akumulator, a jeżdżenie na czymś takim jest dla mnie niepewne.

 

Trzeba mieć tester do akumulatora AGM. Tester do zwykłych akumulatorów kwasowych pokazuje na śmieciowym AGM, że jest niedoładowany. Temat przerabiałem u siebie. Prąd ładowania wysoki bo aku zużyte.

Opublikowano
Trzeba mieć tester do akumulatora AGM. Tester do zwykłych akumulatorów kwasowych pokazuje na śmieciowym AGM, że jest niedoładowany. Temat przerabiałem u siebie. Prąd ładowania wysoki bo aku zużyte.

 

Czyli jak będę chciał go reklamować to powinni wiedzieć dlaczego prąd ładowania jest wysoki.

Tylko żeby nie stwirdzili że to jest przyczyną obecnego stany akumulatora.


A może teraz zarejestrować nowy akumulator w aplikacji i automatycznie prąd ładowania się zmniejszy ? To tak dla sprzedawcy akku żeby nie powiedział że mam za duży prąd ?

Opublikowano

Witam


Miałem wymieniana sondę lambda profilaktycznie (silnik N47 177km) po tym jak pojawiał się błąd 447B bez żadnych innych objawów.

Wymieniona na dedykowany zamiennik.


Błąd sondy po wymianie nie występuje.


Poniżej parametry z B-Toola:


Time Lambda (1) Lambda (1) napiecie [mV]

18:26:03.545 32,77 760,18


Czy to są prawidłowe wartości?


Sugestia do autora apki. Byłoby dobrze, aby widzieć poziomy referencyjne poszczególnych parametrów w celu łatwiejszej interpretacji prze laików.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super pomysł tylko to my byśmy musieli dostarczyć tych wartości Pawłowi.

Jaki zamiennik kupiłeś? Skoro nie ma błędu to pewnie jest ok. Ja kupiłem używkę z TOYOTY z 2016 roku za 80zł.

Opublikowano
Została zamontowana sonda lambda BOSCH 0281004079. Koszt koło 500 zł w serwisie plus zamontowanie. Polecali jeszcze sondy firmy PIERBURG. Uzywaja zamienników tylko z tych firm do BMW.
Opublikowano
Witam


Miałem wymieniana sondę lambda profilaktycznie (silnik N47 177km) po tym jak pojawiał się błąd 447B bez żadnych innych objawów.

Wymieniona na dedykowany zamiennik.


Błąd sondy po wymianie nie występuje.


Poniżej parametry z B-Toola:


Time Lambda (1) Lambda (1) napiecie [mV]

18:26:03.545 32,77 760,18


Czy to są prawidłowe wartości?


Sugestia do autora apki. Byłoby dobrze, aby widzieć poziomy referencyjne poszczególnych parametrów w celu łatwiejszej interpretacji prze laików.

 

Wartości są prawidłowe 32,77 pokazywać będzie jeśli jedziemy i zdejmiemy nogę z gazu

Opublikowano
Ok dziękuję. Pomiar był dokonywany po zatrzymaniu sie na światłach.

Sprawdź jakie są odczyty w trakcie jazdy - wartości powinny oscylować w okolicy 1,0-2,0, a po zdjęciu nogi z gazu spadać momentalnie do 32,77. Skoro masz ten błąd to coś jest nie tak z mieszanką lub sondą. DPF Ci się nie zapycha?

Opublikowano
witam pobralem btool w wersji podstawowej i nie mogę się połączyć kablem elm 1.4 , viaken oraz autocom. Dodam że teraz nawet nie mogę się połączyć bezpośrednio autocomem. Mam pytanie czy jest możliwość uwalenia gniazda obd? auto odpala i normalnie jeździ. Czy może to jest tylko zbieg okolicznosci i kabel od autokomu padł gdyż mam go już z 5 lat.Pytanie tylko dlaczego nie działa na kablu elm i viaken.
Opublikowano

Na początek spróbuj połączyć się przez ELM używając jakiegoś programu niewymagającego konfiguracji - np. Torque.

Jeśli zadziała to można próbować z Btool. Dla auta z Twojego opisu wybierz protokół KWP-2000. Ewentualnie wymuś zatrzymanie btool i innych aplikacji diagnostycznych.

Rozumiem że ten viaken to kabel K+D-Can? Wówczas protokół ustawiamy D-Can.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.