Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie ile Wam przybywa sadzy powiedzmy na 50km? Głównie krajowka

Jazda bez wygłupów? Powiem Wam ze nie wiem o co kaman ale ostatnio szybko poziom sadzy przybywa:/

 

Nie sadzy ci przybywa tylko ciśnienie wsteczne masz wysokie więc komputer szacuje że masz zatkane sądzą.

Dlatego zaraz po wypaleniu potrafi pokazać 5 czy 8 gram. Na tyle ocenia komputer.

Sprawdzałem ciśnienie i jest na idealnym poziomie. ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle mam ten błąd 4909 i nie mogę dojść od czego on jest.

Na forum dowiedziałem się, że po wymianie wtryskiwaczy (co miało miejsce) i zakodowaniu ich kodów IMA należy jeszcze wykonać reset ECU, coś jak adaptacja wtryskiwaczy.

Czy pojawi się możliwość takiego resetu w aplikacji?

Czy ktoś może wie jak pozbyć się tego błędu?

Robiłem reset komputera przez odłączanie akumulatora i nadal tego błędu nie da się skasować.

http://i.imgur.com/4IgkD8f.jpg

Edit:

Po 2 godzinach grzebania w internecie tyle rozumiem, że to błąd kodowania wtryskiwaczy. Czyli możliwe, że wyświetla się po to, by serwisant upewnił się, że zakodował wtryskiwacze.

Wtryskiwacze zakodowałem na pewno dobrze, a błąd został. Wykonuje się jeszcze jakąś adaptację wtryskiwaczy dodatkową, czy koduje się jedynie te kody IMA?


Edit2:

Znalazłem, najprawdopodobniej musze wykonać "mean value adaptation" w ista. Spróbuję zainstalować i zobaczę co to da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czego szukasz to jest reset korekcji wtrysków? Jak znajdziesz daj znać kolego gdzie to jest i co to daje ok?

W ista jest opcja właśnie "mean quantity adaptation" czy jakoś tak i jeszcze z 3 inne adaptacje które powinno się zrobić po wymianie wtryskiwaczy.

Tylko że kiedy próbuję je wykonać to dostaje błąd w ISTA i dalej nie idzie, próbowałem też z prostownikiem podłączonym pod aku i dalej nie mogę zrobic żadnej adaptacji. Jak mi się uda to na pewno dam znać.

co daje ta adaptacja ?

Czytałem, że powinno robić się ją też po wymianie przepływki.

Tych adaptacji jest kilka w sterowniku silnika. Po wymianie przepływki jest adaptacja przepływki.

Po wymianie wtryskiwaczy należy:

1. wpisac poprawne kody IMA - to sa korekty\kompensacje fabryczne wtryskiwaczy

2. zresetować "quantity adaptation"

3. zresetować "mean value adaptation"

4. do tego można zresetować czujnik ciśnienia paliwa jeśli dobrze zrozumiałem

Skomplikowane to trochę.

Na razie zrobiłem tylko kody IMA, jeździłem tak rok.

Teraz zrobiłem jeszcze reset kompa przez odłączenie akumulatora, nie wiem czy coś to dało ale tak jakby mniej drga drążek zmiany biegów.

Z ista walczę dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poniżej to co podaje ista

Więc adaptację trzeba zrobić też po wymianie przepływki.

Jeżeli chodzi o adaptację czujnika ciśnienia paliwa to słowa nie było o tym nigdzie więc nie sądzę, że coś takiego istnieje.


For the Quantity Mean Value Adaptation function, a Lambda oxygen sensor is required in all EU4 diesel engines. This sensor is fitted near the engine in the pre-catalytic converter, immediately after the turbine of the exhaust turbocharger. The oxygen sensor is a wide-band sensor that provides exact lambda values over a wide measuring range. The quantity mean value adaptation is a learning procedure in which the fuel-air ratio (oxygen sensor value) is correctly adjusted by adapting the air mass or exhaust gas recirculation rate. This procedure does not affect the individual injectors.


Important: On the M67TÜ, two oxygen sensors are fitted; their signals are evaluated individually by the DDE control units master and slave. What is described below applies to both of the oxygen sensors. Oxygen sensor 1 is located in the direction of travel on the right.


Operating principle of the MMA

The oxygen sensor value measured by the Lambda oxygen sensor and the air mass measured by the HFM are used to determine a mean injection quantity across all cylinders. This value is compared with the injection quantity specified by the DDE control unit. If there is a deviation, the air mass is adapted to the actual amount of fuel by adjusting the exhaust gas recirculation valve in such a way that the correct lambda value is set.


The MMA is not a rapid control operation, rather an adaptive learning procedure. That means that the error in injection quantity is learned in an adaptive characteristic map that is stored permanently in the DDE control unit.


Application

The Reset MMA service function must be run if any of the following components has been replaced:

- Hot-film air-mass sensor (HFM)

- Rail pressure sensor


Use

The Quantity Mean Value Adaptation function is required to achieve the exhaust emission regulation EU4. This exhaust emission regulation came into force in the years 2005. The MMA is deployed as follows:

M47TÜ2/EU4: E87 (from 06/04), E90 (from 12/04), E83 (from 09/05), E60 (from 09/05)

M57TÜ2/EU4: E90 (from 09/05), E83 (from 09/05), E60 (from 09/05), E65 (from 03/05)

M67TÜ/EU4: E65 (from 03/05)


After this introductory phase, all new diesel models will be equipped with oxygen sensors to comply with this exhaust emission regulation.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba jakieś specjalne warunki spełnić róży adaptacji? Bo próbuję robić adaptacje i wywala mi błędy. Pamięć błędów wykasowana, podłączony prostownik pod akumulator i dalej nic

Dzisiaj skasowałem zarówno na włączonym silniku jak i na samym zapłonie - ale silnik miałem rozgrzany (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie). Nie pokazwało żadnych wymaganych warunków ani przed skasowaniem adaptacji ani po.

Jestem ciekawy czy pomoże na zimnym silniku bo do 40 stopni falowały mi obroty. Mam wrażenie, że silnik delikatniej pracuje na jałowym.


Jaki masz kabel? Ja kasowałem przez ICOM. Nie sprawdzałem na zwykłym kablu KCAN.

Kiedyś czytałem, że niektórych adaptacji nie da się skasować na "tanich" kablach. Nie wiem czy Ciebie to dotyczy i czy to w ogóle prawda.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz kabel? Ja kasowałem przez ICOM. Nie sprawdzałem na zwykłym kablu KCAN.

Kiedyś czytałem, że niektórych adaptacji nie da się skasować na "tanich" kablach. Nie wiem czy Ciebie to dotyczy i czy to w ogóle prawda.

Mam ten kabel. Zainstalowałem nowsza ISTA i nadal to samo, błędy czyta ale adaptacji nie wykonuje. Sterowniki też w lapku najnowsze.

Kabel ten:

https://allegro.pl/oferta/bmw-k-d-can-interfejs-diagnostyczny-inpa-dis-tis-5750929942

Jaką konkretnie wykonałeś adaptacje? Najlepiej nazwę angielską podaj jeśli możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tego nie wiem, od początku mam ista-p i ista-d więc nie interesowałem się co bez czego może działać :)

Jutro mogę sprawdzić czy zwykłym kablem k+dcan mogę skasować tą adaptację jeśli do tego czasu nikt nie da Ci odpowiedzi.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem, od początku mam ista-p i ista-d więc nie interesowałem się co bez czego może działać :)

Jutro mogę sprawdzić czy zwykłym kablem k+dcan mogę skasować tą adaptację jeśli do tego czasu nikt nie da Ci odpowiedzi.

O byłbym wdzięczny, wtedy wiedziałbym czy mam trefny kabel czy po prostu nie można go użyć do kasowania adaptacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiecie koledzy gdzie szukać resetu adaptacji wtryskiwaczy? Chodzi mi o coś takiego jak

reset przepływki.

Zgodnie z instrukcjami w ISTA to:

mean quantity adaptation, zero quantity adaptation i injection quantity adaptation. Do tego warto zresetować czujnik ciśnienia paliwa, ale nie wiem jak to jest po angielsku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A nie wiecie koledzy gdzie szukać resetu adaptacji wtryskiwaczy? Chodzi mi o coś takiego jak

reset przepływki.

Zgodnie z instrukcjami w ISTA to:

mean quantity adaptation, zero quantity adaptation i injection quantity adaptation. Do tego warto zresetować czujnik ciśnienia paliwa, ale nie wiem jak to jest po angielsku

mean quantity adaptation poszło też na zwykłym kablu

Ista nie pokazuje mi w opcjach adaptacji ani nic na temat czujnika paliwa ni zero quantity adaptation

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiecie koledzy gdzie szukać resetu adaptacji wtryskiwaczy? Chodzi mi o coś takiego jak

reset przepływki.

Zgodnie z instrukcjami w ISTA to:

mean quantity adaptation, zero quantity adaptation i injection quantity adaptation. Do tego warto zresetować czujnik ciśnienia paliwa, ale nie wiem jak to jest po angielsku

mean quantity adaptation poszło też na zwykłym kablu

Ista nie pokazuje mi w opcjach adaptacji ani nic na temat czujnika paliwa ni zero quantity adaptation

A jaki masz konkretnie kabel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiecie koledzy gdzie szukać resetu adaptacji wtryskiwaczy? Chodzi mi o coś takiego jak

reset przepływki.

Zgodnie z instrukcjami w ISTA to:

mean quantity adaptation, zero quantity adaptation i injection quantity adaptation. Do tego warto zresetować czujnik ciśnienia paliwa, ale nie wiem jak to jest po angielsku

mean quantity adaptation poszło też na zwykłym kablu

Ista nie pokazuje mi w opcjach adaptacji ani nic na temat czujnika paliwa ni zero quantity adaptation

 

Mean quantity coś zmieniło kolego? Robisz adaptacjom i już czy później trzeba coś adaptować z palca? Dziś może uda mi się odpalić Rheingolda i coś popatrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jaki masz konkretnie kabel?

Zwykły kabel mam tylko z KCAN - dał nawet radę zaktualizować cały samochód (jak masz N47 to potrzebujesz K+D) https://www.viaken.pl/pl/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.html

Ten kabel działa też świetnie z Btool :)

No i mam też ICOM.

Mean quantity coś zmieniło kolego? Robisz adaptacjom i już czy później trzeba coś adaptować z palca? Dziś może uda mi się odpalić Rheingolda i coś popatrzeć.

Adaptacji "nie robisz" tylko kasujesz bieżące wartości które zapisane ma silnik. Po ich usunięciu silnik po spełnieniu wymaganych warunków pracy (temp. płynu, dolotu, ciśnienia, itp. itd.) sam zapisuje nowe wartości.


Po skasowaniu adaptacji mean quantity mam wrażenie, że silnik delikatniej pracuje ja biegu jałowym i po wrzuceniu "Drive" ale to tylko moje odczucia i jeden dzień jazdy to za krótko żeby wyciągnąć jakieś wnioski. W każdym bądź razie nie zauważyłem jakichś "mega" efektów.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz konkretnie kabel?

Zwykły kabel mam tylko z KCAN - dał nawet radę zaktualizować cały samochód (jak masz N47 to potrzebujesz K+D) https://www.viaken.pl/pl/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.html

Masz konkretnie ten kabel, tak? Bo mam inny i on nie daje rady, ale wyglądają podobnie. Aktualizowales przez KCan emulując icom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz konkretnie kabel?

Zwykły kabel mam tylko z KCAN - dał nawet radę zaktualizować cały samochód (jak masz N47 to potrzebujesz K+D) https://www.viaken.pl/pl/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.html

Ten kabel działa też świetnie z Btool :)

No i mam też ICOM.

Mean quantity coś zmieniło kolego? Robisz adaptacjom i już czy później trzeba coś adaptować z palca? Dziś może uda mi się odpalić Rheingolda i coś popatrzeć.

Adaptacji "nie robisz" tylko kasujesz bieżące wartości które zapisane ma silnik. Po ich usunięciu silnik po spełnieniu wymaganych warunków pracy (temp. płynu, dolotu, ciśnienia, itp. itd.) sam zapisuje nowe wartości.


Po skasowaniu adaptacji mean quantity mam wrażenie, że silnik delikatniej pracuje ja biegu jałowym i po wrzuceniu "Drive" ale to tylko moje odczucia i jeden dzień jazdy to za krótko żeby wyciągnąć jakieś wnioski. W każdym bądź razie nie zauważyłem jakichś "mega" efektów.

Dziękuję bardzo. Ciekawe czy korekty się trochę poprawiły:-) Napiszę do Ciebie PW aby nie zaśmiecać wątku:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.