Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli na kompie są jakieś błędy związane z DPF to łatwo wejść w ISTA w funkcje serwisowe danego błędu, pokazuje się wtedy szereg czynności w celu weryfikacji stanu i ew. adaptacji poszczególnych czujników DPF. Niestety nie wiem jak tam wejść nie mając żadnego błędu związanego z filtrem.


U mnie czujnik różnicy ciśnień zaczął wariować po tym jak rozpadła się jedna z rurek. Te rurki po jakimś czasie twardnieją i się kruszą, mogą np zatkać czujnik. U mnie się ukruszyła zaraz przy czujniku i gorące spaliny wręcz stopiły czujnik różnicy ciśnień. Dlatego trzeba najpierw fizycznie zweryfikować stan przewodów przed robieniem resetu adaptacji.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie dzieje się to za każdym razem i nie ma żadnego błędu. Zacznę od wyszukania adaptacji czujników, a później sprawdzę rurek. Choć na chwilę obecną działa dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem ten sam problem z wypalajacym się dpf co 100km. Dałem dpf do czyszczenia ciśnieniowego i nic to nie pomogło. Wymieniłem także czujnik ciśnienia spalin i dalej to samo. Miałem już to wywalić, ale podpiąłem btool i sprawdziłem ustawienie egr. Miałem wartość - 0.5. Czyli dostawał więcej spalin niż powietrza. Zmieniłem na wartość +0.5 i pojechałem na wakacje. Pierwsze wypalanie po 700km. Wcześniej jeszcze wlałem do baku lm 2650. Obecnie jeżdżę tylko po mieście mam już 160km i sadzy 10g. U mnie winowajacą był egr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W swoim n57 przy okazji programu usunąłem całkowicie egr z mapy silnika. Żadnych problemów z regeneracją, czyste powietrze dla silnika. Jedyny minus będzie zimą z wolniejszym nagrzewaniem silnika, ale na tyle świadomie użytkuję auto, że nie powinno to zaszkodzić. Generalnie polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ograniczenie EGR wpłynie negatywnie na DPF. Pytanie jeszcze o którym czujniku mówisz i który wymieniałeś bo są dwa. Do jednego dochodzi jedna rurka, a do drugiego dwie od dołu.

 


Jedni piszą ze pomaga ograniczenie drudzy, że nie? więc jak to jest.

Ograniczenie EGR ( na plus ) spowoduje, że do silnika dostanie się więcej powietrza z dolotu niż spalin i jak to wpłynie na zapychanie dpf sadzą? na logike dpf powinien się szybciej zapełniać bo więcej spalin leci w DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mariusz ale skoro ograniczenie EGR-a pomaga to może lepiej jeszcze go zostawić

 

ale po co??? :D wolę więcej czystego powietrza do silnika i czysty kolektor. wystarczy,że zostawiłem DPF. w poprzednim aucie jak kiedyś mi się przyciął EGR to auto mi po prostu zgasło podczas jazdy, bez żadnego ostrzeżenia.dzięki Bogu nie była to autostrada. dziękuję.

 

Jedni piszą ze pomaga ograniczenie drudzy, że nie? więc jak to jest.

Ograniczenie EGR ( na plus ) spowoduje, że do silnika dostanie się więcej powietrza z dolotu niż spalin i jak to wpłynie na zapychanie dpf sadzą? na logike dpf powinien się szybciej zapełniać bo więcej spalin leci w DPF

 

ja u siebie nie zauważyłem żeby się szybciej DPF zapychał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak teraz wygląda sytuacja po wymianie czujnika bo objawy masz podobne do moich.

Panowie myślę, że takie sprawy powinniśmy przenieść w inne miejsce chociażby tu https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=354145

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powie mi ktoś może w jakim zakresie powinien pracować Egr? U mnie po odpaleniu pokazuje 20% a później cały czas jest 0. Był czyszczony. Wyskakuje mi check engine co jakiś czas. Czujnik ciśnienia wyczyszczony, ale dalej to samo. Błąd 290900. I teraz pytanie czy egr padł, ale nie wiem jak się powinien zachowywać podczas jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie w M47 pracuje w zakresie 60% - 5%
czyli mój nie działa pewnie

spróbuj wyczyścić zaworek - jest tam taka siateczka

U mnie zaworek się przycinał, czasami po mocnym wciśnięciu pedału gazu potrafił nie zamknąć dopływu podciśnienia do egr i był wielki bąk za samochodem.

Koszt nowego pierburga jest na tyle niski, że nawet nie bawiłem się w czyszczenie.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość wypaleń 335

Czyli średnio co niecałe 400km.

Podaj ciśnienie wsteczne z testu i ilość sadzy w tym samym czasie


Ilość sadzy przyrasta prawdopodobnie szybko bo masz duży opór czyli wysokie ciśnienie wsteczne

Poniżej zrzuty z aplikacji. Dodam tylko że po teście i wyłączeniu silnika na 5 minut po ponownym uruchomieniu silnika sądzą spadła do 14. Nie wiem czy to normalne. I jeszcze jedno EGR działa w zakresie 48-52 i nie schodzi do 5.

fd20cf556d8c0de0

1620dbf04c9f59c3

bfa1a4a977a14cb1

Edytowane przez zslawek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dlaczego na autostradzie jadąc 120 na tempomacie wypalał się co 120 km. Poprzednio jak sprawdzałem to przy tej prędkości sadzy powoli ale systematycznie ubywało bez wypalania. Wracając wczoraj zaczął wypalanie przy poziomie sadzy 24 g. Po wypaleniu w przeciągu paru minut znowu doszedł do poziomu sadzy 23 g. Dawniej nie było takiego zachowaniach a jazda z prędkością powyżej 100 km/h powodowała samoczynny spadek poziomu sadzy. Teraz tego efektu do 140 km/h nie obserwuję. Oczywiście komputer nie pokazuje jakichkolwiek błędów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.