Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Próbowałem doszukać jak to wygląda wszystko

Niestety znaleźć cokolwiek jest ciężko :)


Na pewno częstotliwość wypalania zależy od ilości sadzy i popiołu, ale też od ciśnienia wstecznego..

Dlatego przy zatkanym filtrze (duże ciśnienie) wypalanie będzie odbywać się częściej.


Na pewno jeśli filtr po wypaleniu miałby wartości ciśnienia duże to albo bym trasę większą zrobił albo próbował używać środków które podaje się do DPF żeby pomóc mu się wypalić i wyczyścić. O ile pamiętam liqui Molly polecał ktoś

Opublikowano

Czy ktoś testował aplikację z interfejsem od Viaken STN1170 ?

Potrzebuje taki zamówić do podłączenia z motocyklem BMW, więc może dało by radę ogarnąć dwie aplikacje na raz...

Opublikowano
Próbowałem doszukać jak to wygląda wszystko

Niestety znaleźć cokolwiek jest ciężko :)


Na pewno częstotliwość wypalania zależy od ilości sadzy i popiołu, ale też od ciśnienia wstecznego..

Dlatego przy zatkanym filtrze (duże ciśnienie) wypalanie będzie odbywać się częściej.


Na pewno jeśli filtr po wypaleniu miałby wartości ciśnienia duże to albo bym trasę większą zrobił albo próbował używać środków które podaje się do DPF żeby pomóc mu się wypalić i wyczyścić. O ile pamiętam liqui Molly polecał ktoś

 

U mnie o tyle jest dziwna sytuacja, że ostatnio wypalał się już przy 70km od ostatniego wypalania. Po czym po wypaleniu przejechałem ok. 15 km i przez ten czas poziom sadzy wzrósł do 10g. Po czym dojechałem do domu i zostawiłem auto w garażu. Tam sobie stało dwa dni nie odpalane. Dzisiaj go odpalam i jadę do pracy 30 km i poziom sadzy mam 5g. Zmieniałem już czujnik ciśnienia wstecznego, ponieważ zauważyłem, że na podstawie jego odczytów system "wróży" poziom sadzy.

Już mi powoli ręce opadają.

Opublikowano

Ogólnie jeśli czujnik ciśnienia jest ok i DPF ma małe opory to nie ma co szukać problemu ze wypala za często czy za rzadko :) niech sobie wypala ile chce.

Ilość sadzy jest szacowana i raz wyliczy więcej raz mniej.

Poza tym wypalanie raz jest skuteczniejsze raz mniej (postój)


Jak już chce się monitorować to lepiej brać statystykę długoterminowa - ilość kilometrów / ilość wypalen

Np u mnie od nowości średnio jest co ok 500 km mimo dużej ilości autostrad

Opublikowano
Tylko u mnie na początku wypalał się co 400km w trybie jazdy mieszanej i nagle częstotliwość mu spadła o połowę, a obecnie raz co 200km, a raz co 70km. Czy możliwie jest, że coś się zacina i auto zaczyna na przykład więcej produkować sadzy? Zauważyłem, że te częste dopalania są podczas tych nieszczęsnych upałów, tzn, gdy silnik jest zimy poziom sadzy nie rożnie. Gdy jest gorący, poziom sadzy potrafi się zwiększyć dwukrotnie na odcinku 5 km trasy, przy spokojnej jeździe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, coś może być nie tak. Przede wszystkim - czy każde dopalanie jest robione do końca?


Na początek spróbuj zrobić diagnostykę filtra przez ISTA. W BTool jest chyba teraz nawet możliwość podejrzenia ile jest wszystkich wypalań od nowości zapisanych w komputerze. Jaką masz tą wartość i jaki przebieg?

3A0jS9b.png
Opublikowano
Każde dopalenie jest robione do końca, wiem ponieważ za każdym razem odpalam btool'a. Licznik jest skasowany ponieważ filtr był na czyszczeniu wodnym i po tym był robiony reset filtra. Obecnie ma 0,7g popiołu.
Opublikowano
Każde dopalenie jest robione do końca, wiem ponieważ za każdym razem odpalam btool'a. Licznik jest skasowany ponieważ filtr był na czyszczeniu wodnym i po tym był robiony reset filtra. Obecnie ma 0,7g popiołu.

 

podchwytliwe pytanie:

- skad auto wie ze wypalilo do konca ?

- skad auto wie ze popiolu jest 0,7g ?

- ile popiolu w filtrze zostalo po czyszczeniu ?


to wszystko sa szacunki i zgadywania

dopoki nie wiemy (a nie dowiemy sie) kiedy komputer podejmuje decyzje czy wypalac to mozemy tylko gdybac

Opublikowano

Masz rację, w filtrze nie ma żadnych czujników będących w stanie zmierzyć ilość sadzy, czy popiołu. Wydaję mi się, na podstawie obserwacji, że ilość sadzy określa na podstawie wartości ciśnienia wstecznego, ilość popiołu na podstawie ilości wypaleń. Ale są to tylko szacunki algorytmu.

Co do końca wypalanie to po prostu znika znaczek w aplikacji. :-)

Opublikowano
U mnie w F11 i N47 wypalanie występowało kiedyś w granicach 150 km miasto i nawet 900 km w trasie. Teraz wypala częściej, ale byłem z autem na tej akcji z wymianą chłodniczki EGR i zauważyłem po tym zmianę w wysterowaniu EGR. Mam wrażenie, że przy tej akcji wgrali inną mapę i sterownik więcej spalin przekierowuje teraz w wydech na DPF, w celu odciążenia tej chłodniczki, żeby się nie zapychała. Teraz 300km jest mi ciężko uzyskać między wypaleniami. Taka moja obserwacja lużna.
Opublikowano
Może u mnie ten EGR tez się zawiesza i za dużo wpuszcza z powrotem do silnika? Można to zdiagnozować?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Zmieniałem już czujnik ciśnienia wstecznego, ponieważ zauważyłem, że na podstawie jego odczytów system "wróży" poziom sadzy.

Już mi powoli ręce opadają.

 

Czujnik temperatury przed dpf też ma wpływ na pomiar sadzy ponieważ kiedy u mnie był zepsuty to Btool pokazywał cały czas wartość na poziomie 60g i w ogóle się nie zmieniał, dopiero po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.

Opublikowano
U mnie poziom sadzy się zmienia od 4.6g bezpośrednio po wypaleniu do 28g. kiedy już zaczyna się procedura wypalania. Umówiłem się na diagnostykę na oryginalnym komputerze diagnostycznym BMW. Zobaczymy co pokaże. Macie jakieś sugestię na co zwrócić uwagę, czy o co się pytać mechanika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczyty czujników, warto też zobaczyć w okolice filtra czy nie ma gdzieś nieszczelności.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Byłem u mechanika i niestety nic się nie dowiedziałem. Jak pozostali chciał wyciąć filtr. Nie zgodziłem się i odjechalem. W domu na btool sprawdziłem zawór egr. Miałem wartość -0.4. Zmienilem na +0.5. Zrobiłem mała trasę 70km i mam tylko 10g sadzy. Poprzednio przy tym przebiegu było 28g i zaczął się wypalać. Możliwe, że częste wypalanie dpf było związane z ustawieniami egr?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba jest blad w aplikacji, albo nie blad a jakis problem po mojej stronie. przy sprawdzaniu bledow usterek program nie widzi modulu E P S. przy polaczeniu przez icoma ista widzi i nie ma w nim zadnych bledow. modul odpowiada i wszystko jest ok. czy to jakis znany problem? lacze sie przez vgate icar pro. wersja aplikacji najnowsza w wersji beta. czy ktos ma podobnie?
Opublikowano

Błąd 4560 ciśnienie szyby - regulacja ilościowa

Co powoduje taki błąd silnik n47

Błąd pojawia się po wciśnięciu pedału gazu do końca

Proszę o pilna pomoc mechanicy chcą pol silnika wymieniać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba zrobić diagnostykę. Wygląda na błąd związany z regulatorem ciśnienia na szynie, ale równie dobrze źródłem problemu może być filtr paliwa.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Dzisiaj jadąc na wakacje podłączyłem aplikację i obserwowałem DPF. Stan początkowy popiół ok 24, od regeneracji ok 300 km. Jadąc drogami lokalnymi z prędkością do 100 km/h popiół powoli spadał. Po wjechaniu na autostradę popiół zaczął gwałtownie rosnąć. Prędkość pomiędzy 120 do 130 km/h. Przy ilości 32 g rozpoczęło się wypalanie i zakończyło się po osiągnięciu wartości 0 g. Po zakończonym wypalaniu sądzą zaczęła znowu bardzo szybko przyrastać i po ok 130 km znowu zaczęła się regeneracja. Po zjechaniu z autostrady na drogi lokalne sądzą przestała gwałtownie przyrastać a wręcz powolnie opadała. Przez następne 150 km poziom sadzy nie przekroczył wartości 13 g. Sprawdziłem programem korekty, są pomiędzy 0,5 do 0,09. Wartości oczekiwane i rzeczywiste pokrywają się prawie całkowicie. Komputer nie pokazuje błędów. Samochód E83 z silnikiem N47 jeździ normalnie. Od czego zacząć diagnostykę? Co może powodować taki stan?
Opublikowano

Sprawdź ciśnienie wsteczne i podaj przy jakiej ilości sadzy było mierzone


Na autostradzie były wyższe obroty i wysokie ciśnienie wsteczne mogło sugerować komputerowi wypalanie zatkanego filtra

Opublikowano (edytowane)
Popiół 36,8 g przebieg 120000. Ciśnienie wsteczne sprawdzę dokładnie ale wartości nie były bardzo wysokie. Spalanie też jest w normie. Temperatura silnika 87 do 88. Termostat wymieniony w zimie. Edytowane przez zslawek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.