Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam


czy to błąd w programie ? czy może uszkodzona sonda ? ktoś miał coś takiego we wskazaniach ? wskazane napięcia sondy -1 i nic się nie zmienia.

auto e60 2004r M57N


57387502_653871855055648_1973006678978723840_n.md.jpg

Opublikowano
jazdaprzemo,spythere, upewnijcie się że ustawienia połączenia są poprawne, ewentualnie wymuście zatrzymanie Btool i wszystkich innych aplikacji diagnostycznych. Jeśli nadal będzie problem to piszcie na PW.

Ok. Sprawdziłem na kablu USB wszystko działa jak należy. Adapter BT Carly nie działa poprawnie.

Opublikowano
Dałbyś radę wysłać log? Jest ryzyko że Carly wprowadziło jakąś aktualizację adaptera. Wiadomo mi o przypadku że aktualizacja Carly dla Toyoty uniemożliwia dalsze wykorzystane adaptera w btool w autach do 2007r.

https://drive.google.com/drive/folders/1VqcTj5x6_WUlsUJ68B5Qkr-0bFQKG73m?usp=sharing


NVM już działa. W nowym telefonie miałem źle ustawione. ELM miało być. :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pawelgawel


Czy w N53 program czyta napięcia na sondach? Niby w konfigu widzę dwie, a są cztery, ale i tak nie mogę ich zaznaczyć.


Sprawa druga, czy jest opcja dodania do odczytu błędów funkcji aby program tworzył log błędów dopisując kolejne odczyty do poprzednich? Coś na wzór chronologicznego rejestru z datą/godziną odczytu błędu i przebiegiem wystąpienia? Sterownik chyba zapisuje w chwili wystąpienia błędu przy jakim przebiegu wystąpił? Dało by to możliwość sprawdzenie np. częstotliwości wystąpienie jakiegoś błędu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cześć BAX, mógłbyś mi podesłać screena z parametrami live data jakie masz u siebie na rozgrzanym silniku? głownie korekty wtryskiwaczy, lanbda multiplikatywne i offsetowe na obu bankach. Daj znać :) pozdr

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
btool, żeby nie zaśmiecać tematu może byc PW :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poprawiło się u mnie odczytywanie danych z DDE7. :cool2: Świetna robota Paweł!
3A0jS9b.png
Opublikowano


Czy w N53 program czyta napięcia na sondach? Niby w konfigu widzę dwie, a są cztery, ale i tak nie mogę ich zaznaczyć.


Sprawa druga, czy jest opcja dodania do odczytu błędów funkcji aby program tworzył log błędów dopisując kolejne odczyty do poprzednich? Coś na wzór chronologicznego rejestru z datą/godziną odczytu błędu i przebiegiem wystąpienia? Sterownik chyba zapisuje w chwili wystąpienia błędu przy jakim przebiegu wystąpił? Dało by to możliwość sprawdzenie np. częstotliwości wystąpienie jakiegoś błędu.

 

Dodam napięcia wszystkich sond.

Do do zapisu logu błędów, aktualnie apka czyta jedynie same kody. Odczyt dodatkowych informacji o błędzie wymagałby bardo dużo pracy. Na ten moment nie chciałbym poświęcać na to czasu. Może w przyszłości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Paweł, wiem, że to na chwilę obecną jest kosmos zapewne, ale MEGA by się przydało, żeby program pokazywał wartości graniczne (normy) dla poszczególnych, mierzalnych parametrów - typu zakresy pracy lambda offset/multiplikativ, korekty wtryskiwaczy, itp itd

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Witam wszystkich. Na wstepie pochwała za super aplikacje. U mnie problem ze zbyt czestym wypalaniem Dpf. Postanowiłem oddać filtr do mycia w maszynie. Filtr wypłukany adaptacja zrobiona, 30 km przejechane i regeneracja aktywna. Pojechałem, wypaliłem. Nastepne 30 i znowu aktywna (btool pokazywał 0,1 popiołu i 3,0 sadzy), pojechałem, wypaliłem. Krótki przegląd parametrów w Btool: ciśnienie spalin ok. ale dziwnie zachowuje sie odczyt z sondy lambda, na zimnym silniku lambda pokazuje 4,28mV i jest to wartość stała. Po paru minutach ta wartość zaczyna sie wachać od 1000mV do 2700mv. W Inpie nie mam chyba podgądu pracy sondy, pewnie trzeba dograć spdaten. Tez sie zastanawiam czy sonda walnięta, czy Btool źle pokazuje. Czy możliwe że źle działająca sonda jest powodem do częstego aktywowania procedury wypalania?
Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich. Na wstepie pochwała za super aplikacje. U mnie problem ze zbyt czestym wypalaniem Dpf. Postanowiłem oddać filtr do mycia w maszynie. Filtr wypłukany adaptacja zrobiona, 30 km przejechane i regeneracja aktywna. Pojechałem, wypaliłem. Nastepne 30 i znowu aktywna (btool pokazywał 0,1 popiołu i 3,0 sadzy), pojechałem, wypaliłem. Krótki przegląd parametrów w Btool: ciśnienie spalin ok. ale dziwnie zachowuje sie odczyt z sondy lambda, na zimnym silniku lambda pokazuje 4,28mV i jest to wartość stała. Po paru minutach ta wartość zaczyna sie wachać od 1000mV do 2700mv. W Inpie nie mam chyba podgądu pracy sondy, pewnie trzeba dograć spdaten. Tez sie zastanawiam czy sonda walnięta, czy Btool źle pokazuje. Czy możliwe że źle działająca sonda jest powodem do częstego aktywowania procedury wypalania?

No to mamy bardzo podobnie. Sonda pokazuje podobnie. Wcześniej opisałem np. Przy hamowaniu silnikiem nawet 2600,00 mV przy przyspieszeniu 600,00 mV . Wypalanie mam do zera z tym że sadza mi rośnie zaraz tak szybko że po 8 km mam jej już 30 g. I stoi w miejscu popiołu mam 1,2g ale dpf był prany i reset. Myślałem że coś pomoże ale widzę że nie pomimo że po demontażu filtra był czysty i przepustowość prawidłowa. Korekcje mam wg. Btool w normie. Tylko jeszcze mnie zastanawia że przy rozgrzanym silniku na jałowym pomiędzy wypaleniami wartość czujnika ciśnienia spalin raz pokazuje 3.5 a po chwili 9.5. Programy diagnostyczne pokazują 0 błędów a dpf jak wypalał tak wypala po ok. 150-200 km. 80% miasto.

Edytowane przez Robinero
Opublikowano

Cześć,

U mnie po ostatniej aktualizacji parametr lambda ma stałą wartość "1", a napięcie stałą wartość 4,28mV z krótkimi wahnięciami na 0.

Silnik m57n2. DPF&EGR off. Błąd w programie?

Opublikowano
Witam. U mnie 0 pokazuje kiedy sonda nie jest rozgrzana na początku i muszę przejechać ok. 1km i musi osiągnąć odowiednią temperaturę aby zaczęła swoją prace. Z tym wskazaniem 4.28 mV nigdy takiego nie zaobserwowałem ale może mamy inne silniki i dlatego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś ograniczał Btoolem EGR? Jakieś pozytywne odczucia? Ma to jakiś wpływ na DPF?

przeczytaj te 160 stron i znajdziesz odp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś ograniczał Btoolem EGR? Jakieś pozytywne odczucia? Ma to jakiś wpływ na DPF?

Też mnie to interesowało próbowałem się dowiedzieć.

Jednoznacznej odpowiedzi nie znajdziesz zdania są podzielone jedni uważają że przyspiesza zapełnianie DPF-a inni że wydłuża.

W B47 metodą prób biorąc pod uwagę spalanie uważam za optymalne ostawienie 0,2. Przy max. ograniczeniu 0,6 wzrastało trochę spalanie. Jeszcze nie jestem pewien ale przy 0,2 chyba trochę mniej pal i wolniej zapełnia się DPF. Żeby mieć 100% pewności muszę jeszcze trochę na tym ustawieniu pojeździć.

Zauważyłem że skutki ograniczenia EGR zależne są od temp. otoczenia.W zimne mroźne dni ograniczenie RGR powoduję zauważalny wzrost spalania.Ma to uzasadnienie bo silnik wtedy dłużej się nagrzewa i do silnika trafia mniej gorących spalin.Latem w ciepłe dni ma to znacznie mniejsze znaczenie.

Opublikowano
W btool dla silnika m57n2 można odczytać dwa parametry dla sondy lambda: Lambda(1) i Lambda napięcie w mV. U mnie odczyty są nieprawidłowe(post powyżej) i nie wiem, czy mam uszkodzoną sondę czy btool wariuje. Jakim programem można zweryfikować te dane? Szukałem w ISTA, INPA ale nic nie znalazłem..
Opublikowano
Czy jest szansa by w N47 była możliwość odczytu ciśnienia oleju? Nie mogę wybrać tego parametru po połączeniu.
Opublikowano
Pierwszy raz zrobiłem odczyt apką i poziom sadzy u mnie to 48g, natomiast popiołu 20g, czy w tej sytuacji bezpieczne jest samodzielne wymuszenie regeneracji z poziomu apki czy lepiej udać się na czyszczenie do mechanika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy jest szansa by w N47 była możliwość odczytu ciśnienia oleju? Nie mogę wybrać tego parametru po połączeniu.

ZTCW w N47 nie ma czujnika ciśnienia oleju, jest tylko sprawdzacz czy ciśnienie jest.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Pierwszy raz zrobiłem odczyt apką i poziom sadzy u mnie to 48g, natomiast popiołu 20g, czy w tej sytuacji bezpieczne jest samodzielne wymuszenie regeneracji z poziomu apki czy lepiej udać się na czyszczenie do mechanika?

Jaki przebieg od ostatniej regeneracji? Czy złapał jakieś błędy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.