Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
zakoduj INPĄ i będzie dobrze

do resetu potrzebny jest DIS lub ISTA

Zakodowałem i błąd nie znika. Zakodowane są na pewno dobrze, kolejność od koła pasowego - kolejność tak jak były zakodowane oryginalne wtryski. Sprawdzałem już kilka razy, zakodowane są poprawnie.

Możesz przybliżyć jak wykonać poprawnie adaptację w ISTA?

Edytowane przez Shackmir
Opublikowano

Sam wymieniałem wtryskiwacze, z informacji na forum wyczytałem, że jedyne co konieczne to zakodowanie nowych kodów IMA wtryskiwaczy w programie INPA - co zrobiłem.

Żadnej opcji adaptacji w INPA nie znalazłem - z tego co rozumiem to jest albo kodowanie IMA albo adaptacja, ale chętnie się dowiem co zrobiłem źle, bo ten błąd nie znika - więc coś źle zrobiłem na pewno.

3 wtryski z młodego N47 (przebieg 80tys. km) i 1 używany wtrysk sprawdzony na maszynie - więc z nimi problemu nie powinno być.

Zakodowanie kodów wtryskiwaczy ma sens gdy montujesz fabrycznie nowe.Twoje mają 80tys.lub więcej czyli parametry fabryczne mogą być już historią.Należałoby wykonać kasację, reset adaptację.

Wiesz może jak zrobić taki reset?

Opublikowano
A jesteś pewien że to nie wina pinów w Twoim OBD?

Jednak kabel, pobawiłem się i go powyginałem - kabel przy samym złączu coś nie łączy, musiałem mocno wygiąć i podkleić taśmą. Radzę spróbować tego samemu koledze, co wcześniej pisał o podobnym problemie też z interfejsem Viakena.

Opublikowano

@lapka666 na Amazon mac Carista w cenie o 50% tańsze niż od Polskiego dystrybutora. Działa z #BTool #Carista #Bimmercode

 

Czy może ktoś podesłać link do allegro do oryginalnego ELM327 z allegro, który na bank działa z tym programem? Mam 3szt ELM327 z Aliexpress i żaden nie działa.
Opublikowano (edytowane)
Po wymianie wszystkich wtrysków i zakodowaniu mam ciągle błąd który po skasowaniu znów się pojawia:

"4909 Zerowanie kompensacji dryfu objętościowego"

Co to jest? Nigdzie nie ma o tym informacji. Auto jeździ i pali ok.

---

Auto prawie zawsze pojedzie, czy są błędy, czy ich nie ma.

Dobre pytanie, w oryginale ten błąd ma opis dla n47" DDE: Reset rate-drift compensation" lub "Quantity adjustment reset".

Po wymianie wtryskiwaczy jest zawsze wymagany reset adaptacji. Ktoś "czegoś" nie zrobił.

Jak sam robiłeś, to walcz dalej, jak ktoś to robił, to nie zrobił, to wróć tam i niech ci zrobi.

---

Sam wymieniałem wtryskiwacze, z informacji na forum wyczytałem, że jedyne co konieczne to zakodowanie nowych kodów IMA wtryskiwaczy w programie INPA - co zrobiłem.

Żadnej opcji adaptacji w INPA nie znalazłem - z tego co rozumiem to jest albo kodowanie IMA albo adaptacja, ale chętnie się dowiem co zrobiłem źle, bo ten błąd nie znika - więc coś źle zrobiłem na pewno.

3 wtryski z młodego N47 (przebieg 80tys. km) i 1 używany wtrysk sprawdzony na maszynie - więc z nimi problemu nie powinno być.

 

Witam Was


Paweł (od BTOOL) to człowiek liberalny, ale tak w ogóle, to powinniśmy się z tą nieco uboczną dyskusją "wynieść" do osobnego wątku. Forum ma niestety pewne "wady logistyczne".


W sprawie wymiany wtryskiwaczy, błędu "4909" i procedury niestety sprawy nieco się komplikują. Niestety, ale chyba nie mamy ani manuali, ani opisów procedur i jest "błądzenie". Zapewne ktoś wie, jaka jest procedura RESETU. Serwisy zapewne wielokrotnie wymieniały w autach BMW wtryskiwacze i musiały wykonać procedurę. Ten, który wie, niekoniecznie chce się ujawnić i powiedzieć, co należy zrobić.


Z "Injection quantity compensation" - instrukcji BMW dotyczacej kwestii wymiany wtryskiwaczy:


1/ Injection quantity compensation

"The BMW diagnosis system has the service function ”Injection quantity compensation”. With this service function, the code for each cylinder can be changed and stored on the DDE control unit. For cylinders for which no new adjustment value is entered, the old adjustment value is retained in the DDE control unit. Injection quantity compensation must also be performed if the DDE control unit is replaced and communication was no longer possible with the old control unit. The codes for the injectors installed must be read off and stored in the DDE control unit".


2/ Mean quantity adaptation

A deviation of the injection quantity is ”learned” in an adaptive characteristic map. This characteristics map is saved permanently in the DDE control unit (EEPROM).

The characteristic map must be reset (deleted) in EEPROM if any of the following components is replaced: To reset the characteristics map, the BMW diagnosis system offers the service function of ”mean quantity adaptation”.


Tak to brzmi w wersji oryginalnej eng. Niestety słownictwo samochodowe jest dośc specyficzne, na dodatek w opisach sa tzw. "niedopowiedzenia"

Tak więc - walka Panowie!


Pozdrawiam w tej "sesji".

ZYGI-BMW

Edytowane przez Zygi-BMW
ZYGI-BMW
Opublikowano

Witam Was

Paweł (od BTOOL) to człowiek liberalny, ale tak w ogóle, to powinniśmy się z tą nieco uboczną dyskusją "wynieść" do osobnego wątku. Forum ma niestety pewne "wady logistyczne".

W sprawie wymiany wtryskiwaczy, błędu "4909" i procedury niestety sprawy nieco się komplikują. Niestety, ale chyba nie mamy ani manuali, ani opisów procedur i jest "błądzenie". Zapewne ktoś wie, jaka jest procedura RESETU. Serwisy zapewne wielokrotnie wymieniały w autach BMW wtryskiwacze i musiały wykonać procedurę. Ten, który wie, niekoniecznie chce się ujawnić i powiedzieć, co należy zrobić.


Z iInjection quantity compensation”nstrukcji BMW dotyczacej kwestii wymiany wtryskiwaczy:


1/ Injection quantity compensation

"The BMW diagnosis system has the service function ”Injection quantity compensation”. With this service function, the code for each cylinder can be changed and stored on the DDE control unit. For cylinders for which no new adjustment value is entered, the old adjustment value is retained in the DDE control unit. Injection quantity compensation must also be performed if the DDE control unit is replaced and communication was no longer possible with the old control unit. The codes for the injectors installed must be read off and stored in the DDE control unit".


2/ Mean quantity adaptation

A deviation of the injection quantity is ”learned” in an adaptive characteristic map. This characteristics map is saved permanently in the DDE control unit (EEPROM).

The characteristic map must be reset (deleted) in EEPROM if any of the following components is replaced: To reset the characteristics map, the BMW diagnosis system offers the service function of ”mean quantity adaptation”.


Tak to brzmi w wersji oryginalnej eng. Niestety słownictwo samochodowe jest dośc specyficzne, na dodatek w opisach sa tzw. "niedopowiedzenia"

Tak więc - walka Panowie!


Pozdrawiam w tej "sesji".

ZYGI-BMW

Dzięki za odpowiedź, to jest dobry trop! ”mean quantity adaptation” - tego będę szukać w ISTA jeśli w ogóle jest taka opcja w ISTA?

Mógłbym prosić o udostępnienie instrukcji z której zacytowałeś te informacje?

Dyskusja zeszła na inny temat, gdyż stwierdziłem, że zapytam tu bo w tym wątku jest duża wiedza na temat błędów i diagnostyki (właśnie przez BTOOL, w którym znalazłem ten błąd).

Jeśli moderacja wyrazi taką wolę to proszę o przeniesienie postów do odpowiedniego tematu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sadza cały czas pokazuje 36g... miał ktoś taki problem? Wartości ciśnienia wstecznego w normie, zero błędów DPF.

 

Miałem taką sytuację kiedy czujnik temperatury spalin był nie sprawny.

Opublikowano
paweł co jest nie tak u znajomego wywaliło błąd wszystkich świec żarowych po wejściu w live data wartości- świece żarowe aktywacja jest taka sama jak bez błędu , po skasowaniu i braku usterki takie same parametry jak z błędem.....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skasowanie błędów nie spowoduje że sterownik świec żarowych się naprawi.
Opublikowano
Skasowanie błędów nie spowoduje że sterownik świec żarowych się naprawi.

Chodzi mi o parametry .....

 

Panowie

Aby dokonać racjonalnej analizy sytuacji w każdym przypadku musi by "pełny raport".

Opis kolejnych wykonanych czynnosci I ich wynik. Inaczej nie da się tego ocenić I inni niewiele z tego skorzystają.


W przypadku świec żarowych sytuacja jest relatywnie prosta. Błędy moga być powodowane przez:

- same świece żarowe (w zalezności od modelu BMW 4 lub 6 świec)

- przez sterownik świec żarowych

- niezmiernie rzadko przez system sterujacy ECU


W większości przypadków wymagana była wymiana świec żarowych I również sterownika świec żarowych. Na szczęście świece żarowe i sterownik nie są ekstremalnie kosztowne (świece po 50-55PLN, sterownik 200-300PLN + robocizna). Niestety sterownik świec żarowych w autach BMW okazał się być dość zawodnym elementem. Defekty są częste I typowe. Konstrukcja modułu sterownika jest nieoptymalna, jest on zbyt "delikatny". Jest on też trudno rozbieralny.


Natomiast samo działanie układu sterownika świec żarowych, algorytmy sterujace są bardziej skomplikowane. Te algorytmy musi "rozpracowywać" nasz programista Paweł!


Trzymajcie się!

ZYGI-BMW
Opublikowano
Kolega aaben już to rozpracował - parametr Wysterowanie świeć żarowych to najwidoczniej wartość zadana - życzenie sterownika silnika, a nie faktyczna moc na wyjściu sterownika świec.

 

Witam

Tak Paweł. Jest to wartość zadana przez sterownik silnika, a nie sterownik świec żarowych, ale jest to jednocześnie sparametryzowane. Konstruktorzy przyjęli jakieś założenia, czym się kierowali trudno ustalić. Z jakiegoś powodu świece żarowe nie włączają sie np. nigdy dla temp. Ta=> 30oC! Poniżej Ta 30 oC mogą się włączyć. Sterowanie świec żarowych odbywa się za pomocą modulacji PWM, która daje zadaną wartość mocy sterowania na poszczególne świece.

* Tzn. jest tu pewien błąd logiczny - jest to również wartość mocy sterujacej świecami na wyjściu sterownika ŚŻ.

ZYGI-BMW
Opublikowano
Pytanie, BMW e60 530i skrzynia automat ZF 6hp, adaptacja skrzyni która jest w btool ogarnie mi w/w skrzynie?
Opublikowano
Tak. W pierwszym poście jest link do strony z instrukcjami jak zaadaptować skrzynię po zrobieniu resetu. Treba mieć pusta drogę do dyspozycji żeby to wykonać poprawnie.

Dzięki

Opublikowano

Faktycznie, wymiana sterownika i wymiana termostatu spowodowala że dpf zaczał się wypalać :) roboty przy tym w ciul ale satysfakcja jest :) termostat behru i sterownik też, błędów świec i sterownika brak, temp 92 około non stop. Pytanie, co oznacza że regeneracja została zablokowana? Że wypalił się szybciej i jest zaplanowana ale narazie Niue wymaga regeneracji stąd zablokowana?


b1a20e8b812f207bmed.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.