Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiłem ost programowa wymiane dpf.

Teraz pojawia mi się błąd czujnika spalin a po nim błąd DPF.

Czy możliwe że przez uszkodzony czujnik ciśnienia wywala błąd dpf? Poniżej screeny z apki i dziwne pomiary. Ista pokazuje też podobne wartości lub zerowe. 0ce60db38208f1d8414790bbd484e89d.jpge26b8660f77a96c2d068346cb2cc4d1c.jpga45a74fe00aabff9d521b6f61aaad39e.jpg

 

Wysłane z mojego NX563J przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

pawelgawel, na jakiej zasadzie działa "wartości aktualne/oczekiwane" ??. Testowałem dziś funkcjonowanie programu na najtańszym elm327 bluetooth i w tym programie zaniepokoił mnie parametr "Powietrze".

jak interpretować te wskazanie?, czyżby przepływomierz mi siadał ??.

 

P.S. Spalanie wydaje mi się że mam normalne, ok. 7l na miejscu, 5.5-6l w trasie

 

9c72b8b16c6215c5med.png

Opublikowano

nie.

Zakładam już że faktycznie siada przepływka, w końcu ma już 12 lat...

reelop jak masz m47 163km to sprawdz w wolnej chwili u siebie na jałowym biegu i zimnym silniku jakie masz wskazanie tego parametru.

Opublikowano

Witam mam problem z połączeniem się z X3 silnik M47 2,0d

takim interfejsem iCar2 Vgate OBD2 BLUETOOTH ELM327 może to wina elma

Opublikowano
Witam mam problem z połączeniem się z X3 silnik M47 2,0d

takim interfejsem iCar2 Vgate OBD2 BLUETOOTH ELM327 może to wina elma

Na czym polega problem? Co pokazuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim M47 też bluetooth łączy się a program pokazuje wartości -1

Próbuje na Carly adapter gen2 i Vgate.

Opublikowano
Autor programu napisał, że Vgate iCar V2 nie działa z M47. Za to poleca Vgate iCar V3, który zamówiłem i za parę dni będę testował na M47N2 w E60 LCI.
Opublikowano

Nowa wersja 1.55. Poprawki wizualne:

- Opisy parametrów są przycinane żeby wartości nie wyjechały poza ekran

- Jeśli opis parametru jest zbyt przycięty można kliknąć go i przytrzymać - pojawi się pełny opis

- Dla regeneracji aktywnej/planowanej itp są ikonki zamiast wartości 0/1.

 

Aktualnie zajmuję się:

- dopracowaniem obsługi adaptera Carly

- wskaźniki liniowe ze skalą i zielonym/żółtym/czerwonym polem

- obsługą silnika M57E0 (DDE5 z DPF)

 

Odnośnie adaptera Vgate iCar V2 - nie działa z M47 i nie niestety nie zadziała :(

Jeśli jakieś inne adaptery wam nie działają polecam zainstalować Carly lite. Jeśli Carly nie ruszy to Btool też nie ruszy.

 

0okm, bardzo pomocne informacje, dzięki!

Opublikowano
Może się komuś przyda taka informacja. Screen z ISTA dla silnika M57:

https://i.imgur.com/30x8rKr.png

Podejrzewam, że dla pozostałych silników jest tak samo (poza pojemnością).

Hmm myślisz że N47 ma mniejszą pojemność DPFa? W sumie aplikacja pokazuje przewidywany dystans do pełnego zapełnienia popiołem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może się komuś przyda taka informacja. Screen z ISTA dla silnika M57:

https://i.imgur.com/30x8rKr.png

Podejrzewam, że dla pozostałych silników jest tak samo (poza pojemnością).

Hmm myślisz że N47 ma mniejszą pojemność DPFa? W sumie aplikacja pokazuje przewidywany dystans do pełnego zapełnienia popiołem.

 

Fizycznie jest roznica w wielkości DPF dla 3.0d i 2.0d z tego co wiem.

Opublikowano

Testowałem wersję Lite na Vgate iCar V3 w E60 LCI M47N2. Działa ale zdarza się jej zawiesić podczas włączania LIVE DATA i powrotu do głównego menu. Czasami też podczas live data pokazuje na chwile -1 ale później pokazuje prawidłową wartość mierzoną. Czasami też nie potrafi odczytać błędów z MOTOR.

Nie testowałem jeszcze wersji pełnej.

Opublikowano

Zakupiłem icar v3 i potwierdzam działa super z e91 m47 :cool2:

teraz pytania (może przydadzą się dla potomnych)

1) ile musi być sadzy by komp zainicjował wypalanie?

2)jaka jest dopuszczalna ilość popiołu? i jak sie go pozbyć?

 

u siebie mam po przejechaniu 63km (12km dom-praca-dom, bez tras -drogi lokalne) 5,89g sadzy i 59g popiołu pytanie czy są to wartości akceptowalne??

pozdrawiam

Opublikowano
Zakupiłem icar v3 i potwierdzam działa super z e91 m47 :cool2:

teraz pytania (może przydadzą się dla potomnych)

1) ile musi być sadzy by komp zainicjował wypalanie?

2)jaka jest dopuszczalna ilość popiołu? i jak sie go pozbyć?

 

u siebie mam po przejechaniu 63km (12km dom-praca-dom, bez tras -drogi lokalne) 5,89g sadzy i 59g popiołu pytanie czy są to wartości akceptowalne??

pozdrawiam

Wejdź w DPF szczegóły. Tam jest informacja kiedy był wypalany DPF i przewidywany dystans do całkowitego zapchania DPF popiołem. Dodam tylko że 60g popiołu wydaje się dość dużo.
Opublikowano

No bo tak jest, panowie z bmw określili w DDE że teoretyczna żywotność to 250k i taką przybliżoną wartość odlicza

 

Tak to wygląda u mnie, dpf nie ruszany nigdy, przebieg realny

9Iz6zIG.png

Parametry dpfa jak widać bardzo dobre a za 17k niby "każą" mi go wymienić

Opublikowano
A jaki błąd wyskoczy po osiągnięciu przebiegu tej sztucznie zaprogramowanej żywotności filtra? Więc rozumiem, że wtedy adaptacja nowego "starego " filtra i można jeździć dalej? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.