Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy okazji weekendowego wyjazdu za miasto mialem sposobnosc zainicjowac w piatek wypalanie Dpf w mojej E90 niestety nie udalo mi sie dokonczyc procedury za pierwszym razem pozostalo okolo 0.96 g sadzy (stan początkowy 36g) i wpadlem na roboty drogowe. Przez weekend dozbieralo sie wsumie 16 g wiec w drodze powrotnej na tym samym odcinku S8 postanowilem powtorzyc proces jako że sadzy bylo ponad 2 krotnie mniej sadzilem ze proces zakonczy sie bez problemu i dobije do 0 ale po przejechaniu okolo 30 km powyzej 2 tys. obr. temp. spalin powyzej 600 stopni, status regeneracja aktywna z 1 zmienil sie na 0 gdzie bylo jeszcze ponad 5 g sadzy i 36 g popiołu.

Ma ktos pomysl dlaczego nie chce sie to do konca wypalic i czemu nie ubywa popiolu?

Poniżej załączam screny z apki pawla odrazu uprzedzam ze byly robione okolo 1.5 godziny po powrocie i dlatego temp nie jest za wysoka w trakcie wypalania caly czas trzymal 90 +/- 2 stopnie.

21eb8e399db2fbea1ca2e3e00fa631e8.jpga76dbb479342c07226e89359c98b8a85.jpg0ab5694cee74a22699db15eef084e347.jpg

 

Pawel raz wywalilo mi taki bląd:

20e00712b08eec1270cea2e6952587d7.jpg

a pozatym od czasu do czasu zdazalo sie że apka łapała zawieche wszystkie wskazania zmienialy wartosc na -1 ale po restarcie apki bylo juz ok.

 

Prosze o rady i opinie czy mam sie juz czym przejmowac czy to normalne. Zapomnial bym ale przy odczucie błędów wyskoczyl mi bląd nr 480a

32367cb21b362f0f9dd91963351aec19.jpg

 

 

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przez ten błąd przerwana została procedura wypalania, wyjedź na trasę, ustaw prędkość przy której będziesz miał ok 2000rpm, skasuj błąd i uruchom wypalanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sory nie dopisałem że ten błąd wywaliło mi w sobotę, po pierwszej niedokończonej piatkowej regeneracji. Po wczorajszej tj. niedzielnej regeneracji nie ma żadnych błedów tylko 36 g popiołu i 15,5 g sadzy (po przejechaniu 37 km wiekszośc trasa).
Opublikowano

Zignoruj ten błąd - to jest mój błąd a nie auta:)

 

UPDATE M47 Bluetooth

Udało mi się uruchomić na stole moduł JBBF od M47 i odczytać błędy za pomocą BToola :) Wypuściłem aktualizację aplikacji - w ustawieniach pojawił się typ adaptera BT dla M47 "ELM327 KWP-2000 Bluetooth".

Mam możliwość testowania tylko odczytu błędów z JBBF, ale odczyt live data z silnika itp tez już powinno działać.

 

Jeśli ktoś ma ochotę pomóc w testowaniu to proszę:

1) Dać mi info na PW jeśli chcecie kod.

2) Zainstalować najnowszą wersję

4) Opcjonalnie w nowszych telefonach upewnić się że aplikacja ma uprawnienia do zapisywania (logów) w telefonie. Aplikacje > Menedżer aplikacji > Btool Expert:

kbDuFwr.png

 

5) Uruchomić aplikację i w konfiguracji wybrać adapter "ELM327 KWP-2000 Bluetooth" oraz włączyć logowanie

QYeY3ns.png

Gdyby pojawił się błąd że nie można utworzyć katalogu to należy wskazać jakiś inny istniejący katalog.

 

6) Spróbować odczytać błędy, poklikać po aplikacji, zamknąć aplikację. W tym momencie zostaną zapisane logi.

7) Jeśli były jakieś problemy z odczytem wartości to wyślijcie mi pliki *.log na maila (plików może być kilka).

Mój mail jest na google play, albo pytajcie na PW (nie piszę na forum ze względu na spam).

j2yKjBE.png

 

I jeszcze wyjaśnienie dlaczego wcześniej nie działało:

Auta z silnikiem N47 posiadają interfejs diagnostyczny D-CAN i własnie ten interfejs aplikacja początkowo obsługiwała. Natomiast auta z silnikami M47 do marca 2007 mają diagnostykę po linii K. Połączenie przez kabel działało bo kabel obsługuje obydwa protokoły jednocześnie, nawet nie trzeba ich przełączać. Od strony aplikacji nie ma różnicy czy jest D-Can czy K-Line. Natomiast w adapterach bluetooth trzeba wybrać który protokół ma być użyty. Co więcej adaptery bluetooth standardowo nie obsługują D-Can, ale da się to obejść. Na szczęście obsługują bez problemu protokół KWP-2000 (po linii K) i właśnie tym protokołem Btool gada z M47.

Niestety komunikacja po linii K jest bardzo wolna - 10kbit/s. Dla porównania kabel D-Can działa z prędkością 115kbit/s a bluetooth D-Can 38kbit/s. Czyli BT z M47 będzie 4x wolniejszy niż w przypadku N47.

Opublikowano
Witam apka działa na m47 zauważyłem ,że czasem np tem. czy inne parametry z 75st wskakuje na -1 po chwili wraca przejmować się tym ? Czy tem oleju i tem silnak są pod jednym czujnikiem bo wskazują praktycznie takie same parametry
Opublikowano
Cześć koledzy,dzisiaj po aktualizacji apk opalila na module po blutu.zdziwil mnie stan popiolu w dpf 13g.tylko po 215tys.auto od pierwszego wlasciciela DE.Kolego czy odczyt temp.oleju jest miarodajny,bo u mnie po jezdzie nie podskoczyl wiecej jak plynu,tzn.90 pare?jutro przetestuje odczyt bledow to dam znac,pozdrawiam i dziekuje za prace .
Opublikowano

Poszła jeszcze jedna poprawka dla M47 BT. Powinno działać stabilniej (mam nadzieję że przestanie się pojawiać -1).

 

Aplikacja czyta parametr z silnika oznaczony jako temperatura oleju. Wszystko na to wskazuje że jest to to samo co temperatura płynu. Nic tu nie poradzę :(

 

W przyszłym tygodniu będę robił obsługę 3.0.

Opublikowano (edytowane)
ktoś już chyba o tym pisał ale przydało by się granice tolerancji przy niektórych parametrach...chyba, że "odczyt ok" informuje ,że wszystko jest dobrze mam 4,22g popiołu i 24,41 sadzy czy to dobre parametry przebieg to 195 tys Edytowane przez crazyduck
Opublikowano

@crazyduck

Napewno dobrze odczytałeś? Popiołów po 195 tyś powinieneś mieć dużo więcej niż 4.22g że chyba ty lub ktoś inny żerował DPF i komputer zaczął liczyć od nowa ja mam najechane jakieś 135 tyś i mam 37g popiołów.

A co do sadzy to jak porównując ponownie do mojego też trochę dużo u mnie wypala jak mam około 12g a ty masz to już X2 no ale tu by się musieli inni wypowiedzieć ile oni mają jak zaczyna im wypalać

Mi wychodzi wypalanie raz na tydzień co około 250 km +-30km

Po każdym wypalaniu kasuje licznik przebiegu i jak mam już 200 km zrobione to mam zawsze włączona apke i pilnuje by czasem nie zgasić w trakcie wypalania

Dziś miałem zrobione 220 km i mam sadzy 10.7g więc lada chwila będzie wypalać a muszę się pilnować bo 90% to miasto

 

@pawelgawel

Da radę do livedata dołożyć linijkę czy jest właśnie aktywne wypalanie? Bo mi tego tam brakuje :-)

Opublikowano

A powiedzcie mi po czym poznajecie, że samochód wypala DPF?

 

Posiadam Silnik M47, rura czysta, nigdy nie widziałem żeby auto jakiegokolwiek dym puściło.

Staram się użytkować samochód stosunkowo sporo w trasie, ale czasami zdarza mi się również zrobić kilkaset km po mieście.

Samochód zawsze posiada taką samą moc i takie same obroty jałowe. Termostaty sprawne - dogrzewa się właściwie.

 

Jakiś czas temu facet sprawdził mi przepustowość DPF poprzez procedure testową na kompie i powiedział, że jest w bdb stanie.

Opublikowano
@crazyduck

Napewno dobrze odczytałeś? Popiołów po 195 tyś powinieneś mieć dużo więcej niż 4.22g że chyba ty lub ktoś inny żerował DPF i komputer zaczął liczyć od nowa ja mam najechane jakieś 135 tyś i mam 37g popiołów.

A co do sadzy to jak porównując ponownie do mojego też trochę dużo u mnie wypala jak mam około 12g a ty masz to już X2 no ale tu by się musieli inni wypowiedzieć ile oni mają jak zaczyna im wypalać

Mi wychodzi wypalanie raz na tydzień co około 250 km +-30km

Po każdym wypalaniu kasuje licznik przebiegu i jak mam już 200 km zrobione to mam zawsze włączona apke i pilnuje by czasem nie zgasić w trakcie wypalania

Dziś miałem zrobione 220 km i mam sadzy 10.7g więc lada chwila będzie wypalać a muszę się pilnować bo 90% to miasto

 

@pawelgawel

Da radę do livedata dołożyć linijkę czy jest właśnie aktywne wypalanie? Bo mi tego tam brakuje :-)[/q

 

 

Na pewno dobrze odczytałem, z dpf nikt nie grzebał pokazuje jednie w apce że za chwile wymiana dpf, dodam ,że mam chipsa na 200 km 430 nm

Opublikowano

@crazyduck ja się nie znam ale z tego co wyczytałem po różnych forach BMW ustala z góry że DPF ma żywotność około 250 tyś i po przejechaniu tego należy go wymienić przy tym przebiegu popiół powinien być +60g ale nie znaczy to że musisz go wymienić w apce jest reset adaptacji DPF i komputer liczy od nowa bo myśli że wymieniłeś DPFa i jeździsz dalej aż tak się spruje że nie będzie chciał wypalać

Ale dokładnie niech się @pawelgawel wypowie bo to on tu jest specjalistą i on napisał program

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A powiedzcie mi po czym poznajecie, że samochód wypala DPF?

Jak jest automat to po tym, że utrzymuje wyższe obroty. Podczas wypalania jest dużo wyższa temperatura spalin, można odczuć różnicę stojąc za autem oraz usłyszeć charakterystyczne buczenie układu wydechowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

M47 203tys przelotu.

 

-popiol 31

-sadza 9.44

chyba niezle / ciezko mi sie odniesc choc caly watek przeczytalem o wynikach innych.

 

auto zimne odpalone tylko w garazu po postoju kilkudniowym.

90% trasa

 

 

apka super

Opublikowano
Moje spostrzeżenia aplikacja nadal się wiesza lub odczytuje dane i aktualizuje dziwi mnie to , że na tarasie tem spalin do ponad 300 st popiół 4,22 sadza doszła do 30, po zgaszeniu auta i ponownym ruszenia popiół 4,22 g , sadza zaczęła spadać i tem spalin rosnąć do nawet 550 st obecnie sadza spadła do 4,33g i tem spalin do okolo
Opublikowano
Moje spostrzeżenia aplikacja nadal się wiesza lub odczytuje dane i aktualizuje dziwi mnie to , że na tarasie tem spalin do ponad 300 st popiół 4,22 sadza doszła do 30, po zgaszeniu auta i ponownym ruszenia popiół 4,22 g , sadza zaczęła spadać i tem spalin rosnąć do nawet 550 st obecnie sadza spadła do 4,33g i tem spalin do okolo 300 st jak była wysoka tem spalin nie pokazywało aktywnej reg
Opublikowano
Więc chyba jasne że jak sadza spadła a temperatura spalin skoczyła to załączyła się regeneracja dpf. Możesz także zobaczyć stan km od ostatniej regeneracji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.