Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Informacje i dyskusje na temat DPF są w tym wątku: DIESLE Diagnostyka filtrów DPF

 

Trapiony problemami z filtrem DPF (auto jeździ głównie po mieście) zacząłem szukać prostego rozwiązana które pozwoziłoby na łatwe sprawdzenie stanu zapełnienia filtra i ewentualne jego wypalenie gdy wybieram się w trasę poza miasto. Jako że kilka aplikacji które przetestowałem nie spełniały moich wymagań postanowiłem napisać własną aplikację (z zawodu jestem programistą).

Powstała aplikacja bimmer-tool na telefony z androidem, dostępna w google play lub do ściągnięcia TU.

 

Obsługiwane auta: BMW 1/2/3/5/7/X1/X3/X5 serii E, F, G oraz Mini. Do e39/e46/e83/e53 może być wymagany kabel (na pewno do benzyn i starszych DDE3 i DDE4).

 

Aplikacja pozwala na:

- odczyt błędów ze sterownika silnika wraz z opisami

- odczyt błędów z pozostałych modułów jak CAS, FRM, JBBF, KOMBI, DSC, MRS, MASK/RAD/CCC itd. (bez opisów, ale opisy można znaleźć tu http://bmwfault.codes)

- kasowanie błędów, co może być czasami wymagane aby procedura regeneracji DPF się uruchomiła

- Live data - czyli podgląd temperatury płynu, ciśnienie/masy powietrza, temperatura katalizatora, ciśnienia wydechu, wysterowania turbo, egr, dawki wtrysku i wiele innych.

w wersji płatnej dodatkowo:

- możliwość wymuszenia regeneracji filtra DPF

- automatyczne kasowanie błędów podczas regeneracji (potrzebne w przypadku mocno zapchanych filtrów)

- podgląd stanu regeneracji filtra, tzn czy filtr się aktualnie wypala, czy regeneracja została zaplanowana

- reset adaptacji DPF po jego wymianie lub czyszczeniu

- odczyt korekcji wtryskiwaczy

- odczyt wartości aktualnych i oczekiwanych: przepływomierza, doładowania, ciśnienia paliwa

- logowanie odczytanych danych do pliku csv, Można logować dane w trakcie jazdy przeanalizować na spokojnie w excelu lub online tu https://log.tunezilla.com

- reset adaptacji skrzyni automatycznej informacje oraz procedury adaptacji można znaleźć tu https://blog.fcpeuro.com/how-to-reset-relearn-e90-bmw-automatic-transmission-adaptations-zf6

- inicjalizacja (reset) czujnika deszczu W przypadku aut do 2007 ta funkcja działa tylko z kablem K+D-Can. Po 2007 działa również z adapterami ELM.

- rejestracja wymiany akumulatora na nowy akumulator o identycznej pojemności oraz podgląd parametrów akumulatora jak stopień naładowania, stopień zużycia oraz zakodowana pojemność.

- reset serwisu olejowego i zmiana interwału wymiany. W autach do 2007r dla tej funkcji wymagany jest kabel K+D-Can.

 

Obsługiwane adaptery

- K+DCan USB (kompatybilny z INPA) dla serii E/F/G : + przelotka USB-OTG za kilka złotych. Większość telefonów obsługuje już USB. Przelotka jest w komplecie z telefonem. Do serii F/G kabel musi mieć przełącznik lub rozłączone piny 7 i 8.

- Kabel ENET dla serii F/G + przelotka USB-ETHERNET. Aby korzystać z kabla ENET należy włączyć w telefonie funkcję Router sieci ethernet (Ethernet tethering) lub ustawić w telefonie stały adres IP dla połączenia Ethernet: IP: 169.254.250.250, Maska sieci: 255.255.0.0, DNS: 0.0.0.0, Brama: 0.0.0.0

Zamiast maski sieci może być ustawienie długości przedrostka sieci, ustawiamy wówczas wartość 16.

- MHD WiFi/ENET, modBMW WIFI ENET, UniCar UCSI-3000 dla serii F/G.

- ELM 327 Bluetooth/Wifi: Adapter jest obsługiwany ale od czasu do czasu może zerwać połączenie i konieczny będzie restart aplikacji. Na bieżąco będę wypuszczał poprawki dla ELMa. Adapter musi być ORYGINALNY, tzn. zbudowany na procesorze PIC18. Tanie chińskie adaptery nie będą działać, chociaż sprzedawcy twierdzą że obsługują wszystkie protokoły, że to nowa wersja itp. Te adaptery nadają się jedynie do Torque do odczytu podstawowych parametrów silnika i do niczego więcej.

 

Przetestowane adaptery Bluetooth ELM 327

- UniCarScan UCSI-2000 / UCSI-2100 W zaawansowanych ustawieniach połączenia wybieramy: D-Can tryb: MODE2

- Carista - bardzo dobry adapter i nie ma podróbek.

- Konnwei KW901/KW902

- Veepeak OBDCheck BLE

- Vgate OBD Scan (niebieski) - tylko wersje na procesorze PIC18 za ok. 50zł

- Vgate iCar V3 / iCar pro, ale uwaga - trafiają się podróbki.

- Vgate iCar V2 - zdarzają się podróbki które nie działają z M47/57 lub zrywają połączenie. W podróbkach nie działa przycisk

- Vgate iCar V1

Carly Gen. 2, ale uwaga: aplikacja Carly aktualizuje adapter i może się zdarzyć że adapter przestanie być kompatybilny z bimmer-tool

- OBD Mini - tylko wersje na procesorze PIC18. Zwykle to te niebieskie i lekko przeźroczyste z dwiema dwiema płytkami drukowanymi w środku (double PCB)

- każdy markowy adapter ELM 327 w wersji 1.4 lub nowszej powinien działać.

Inne przetestowane adaptery

- Thor WiFi - tylko protokół D-Can (od 2008). W ustawieniach należy wybrać typ adaptera 'OBD', IP 192.168.4.1, port 23. Może być konieczne wyłączenie komórkowej transmisji danych. Jest to adapter WiFi kompatybilny z INPA, szybszy i stabilniejszy od adapterów ELM. https://www.bimmer-connect.com/thor-wifi-adapter.php Nie zadziała z e46, starszymi X3 itp.

- Viaken STN1110, od 2008r, wybrać tryb DCan MODE3

 

Nie polecam adapterów tańszych niż ~50zł. Są to najstarsze ELM 1.0, nadają się jedynie do Torque.

Uwaga na podróbki adapterów ELM! Adapter można sprawdzić za pomocą programu ELM327 Identifier. Powinien wskazać wersję co najmniej 1.4.

Tu znajdziecie ciekawe zestawienie adapterów godnych uwagi i tych które do niczego się nie nadają: http://priusapp.com/obd.html

dKIDBZE.jpgnjJqV21.pngPQD44GS.jpgKF6mYfd.jpgIQHqpA8.jpg

HUZ9Ieq.jpgOsaMBg7.pngedoVFXG.png

jZlUHu2.jpgn08LTTX.jpggc378Xx.jpgz3JVO1J.jpg

bKiK1p1.pngps2AYtY.pngxHDr9zV.jpg

Aplikacja jest bardzo 'lekka', zadziała nawet na starszych smartfonach z obsługą USB.

 

Jako że poświęciłem trochę pracy i chciałbym dalej rozwijać aplikację, jest ona dostępna w dwóch wersjach:

-bimmer-tool Lite - darmowa: umożliwia odczyt/kasowanie błędów oraz odczyt Live Data

-bimmer-tool - płatna: to co Lite + odczyt dodatkowych informacji o DPF, wymuszanie regeneracji, reset adaptacji DPF, logowanie danych, funkcje serwisowe.

 

Kody promocyjne

Warunkiem uzyskania kodu jest podanie: modelu, rocznika, wersji silnikowej auta, typu adaptera/interfejsu oraz przetestowanie darmowej wersji programu. Model auta i nazwę użytkownika podepnę na koniec tego posta aby inni użytkownicy mogli się bezpośrednio kontaktować np. w celu porównania pomiarów live data itp.

Prośby o kody promocyjne do pełnej wersji proszę wysyłać na PRIV. Prośby o kod w wątku ignoruję.

 

 

Jeśli chcesz mieć najnowszą wersję - przejdź na wersję beta: Btool Expert beta Btool Lite beta

Jeśli dodaję nowe funkcje lub poprawki to wypuszczam najpierw wersję beta. Wersja publiczna jest zazwyczaj jedną lub dwie wersje do tyłu w stosunku do bety. Jeśli nie ma uwag to po tygodniu-dwóch zamieniam betę w wersję publiczną dostępną dla wszystkich.

 

Dzięki waszej pomocy aplikacja obsługuje silnik M47. W przypadku połączenia Bluetooth dla M47/M57 należy wybrać w ustawieniach adapter 'ELM 327' i protokół 'KWP 2000*'

 

Ograniczenia:

- X5 e53 - niektóre egzemplarze nie chcą współpracować z adapterami bluetooth

- X3 e83/X5 e53 oraz innych modelach w których wykorzystywany jest pin 8 w złączu OBD za pomocą adaptera bluetooth możliwa jest jedynie diagnostyka silnika. Dzieje się tak ponieważ adaptery bluetooth obsługują jedyni pin nr 7 do którego podłączony jest silnik. Aby diagnozować pozostałe moduły w tych modelach potrzebny jest kabel z przełącznikiem lub zwartymi pinami 7 i 8.

 

Film:

A tu w minucie 1:03 widać jak uruchamia się regeneracja DPF w moim aucie:

 

WpzBlJQ.pngVt2bImX.png

 

Przykładowe logi z aplikacji:

E91 320d N47 177KM 2008 Pre-LCI

Korekcje wtryskiwaczy

Aktualne oczekiwane

Regeneracja DPF

 

F11 525xdA 218KM 2015 aktualne oczekiwane

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano
Bardzo proszę o kod promocyjny. Mam rozumieć że jak mam kabel to wystarczy mi przelotka?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Ja bym poprosił o kod jak jeszcze da radę :) Zobaczymy jak to śmiga :)

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mam Carly 4 BMW, ale moge sprobowac i podzielic sie opinia. Wiec jezeli mozna to chetnie przetestuje.

 

 

Pozdrawiam

 

 

Przepraszam, nie mam polskich znakow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zrobisz wsparcie dla M47 chętnie skorzystam bo Carly się mocno zeszmacił.
Opublikowano

Już jestem po testowaniu apki. Działa elegancko. Błędy, temperaturę silnika odczytuje bez żadnego problemu i najważniejsze o problemie DPF mogę już zapomnieć. Sam juz mogę decydować o procesie wypalania, kiedy chce i gdzie chcę.

 

@pawelgawel dzięki za aplikację

 

Ps. Aby telefon nawiązał połączenie z interfejsem to musi posiadać opcje OTG. Bez niej telefon nie wykryje kabla. Huawei P8 lite niestey nie ma takiej opcji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie czapki z głów!!!

 

A więc:

 

318d LCI po remappingu, żadnych problemów z połączeniem przy pomocy kabla. Aplikacja sama uruchamia się po podłączeniu do obd. Na test poszło ćwierć baku, testowane na motorway oraz bocznych drogach, zawsze jednak obroty na 2200(tempomat).

Jeżeli ktoś pamięta starego dobrego winamp'a 2.XX, który miał służyć do słuchania muzy bez jakiś beznadziejnych wodotrysków, to tym jest ta aplikacja. Robi robotę do której została stworzona! Mega prosta w obsłudze, co za tym idzie, nie trzeba pasażera do trzymania pada(w przypadku C4BMW pomoc czasami nieoceniona). Sam proces wypalania banalnie prosty: sprawdzamy błędy, jeżeli są-kasujemy, wracamy, regeneracja(oczywiście jesteśmy pewni, że chcemy :-) ) i poszło. Wypalanie uruchamia się dosłownie po paru sekundach. W moim przypadku temperatura chłodziwa 91*C, DPF-627*C, Ash-57g, Soot 11g. Po pierwszym wypalaniu soot spadł do 0.41g. Ogólnie po kilku wypalaniach stanęło na 0.09g. Wynik rewelacyjny, w trakcie testów przybyło sadzy z 57g do 63g.

 

W/g mnie jeżeli potrzebujemy aplikacji do kasowania błędów i ogarnięcia DPF'u za małe pieniądze, polecam jak najbardziej.

P.S We wtorek na warsztat idzie E60, tak z czystej ciekawości... .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

@leming dzięki za za info. Zainstaluj sobie najnowszą wersję - jest po polsku.

@Molibden kod poszedł. O kody pytajcie na pw.

@DDChojnice aktualnie tylko android. iOS jeśli kiedykolwiek to nie prędko.

@525IX aktualne priorytety to diesle, interfejs bluetooth, obsługa wszystkich sterowników a potem pewnie wezmę się za benzynki. Pewnie potrwa to parę miesięcy bo projekt jest hobbistyczny a czas i zasoby ograniczone.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w sobotę przetestowałem aplikację w swoim aucie.

przed wypalaniem:

popiół - 19,62

sadza - 14,31

 

po jednokrotnym wypalaniu:

popiół - 21,13

sadza - 9,63

 

po jakichś 30 minutach kolejny raz uruchomiłem wypalanie i poziom sadzy obniżył się o kolejne 2g. interfejs bardzo prosty.wypalanie uruchamia się właściwie od razu. jak ktoś potrzebuje aplikacji do utrzymywania swojego dpf w czystości to naprawdę polecam.trzymam kciuki za rozwój aplikacji na inne silniki :cool2:

Opublikowano

Moje pytanie będzie zapewne trywialne...

Czy za pomocą tej aplikacji wypalanie wymusić można w dowolnym momencie czy muszą być spełnione warunki typu temperatura, ilość paliwa itp?

Rozumiem że aby wypalanie już zainicjowane w tej aplikacji wykonało się auto musi poruszać się przez ileś km z obrotami powyżej 2000 i w baku musi być min 10 litrów paliwa?

Opublikowano

Xiaomi redmi3s nie działa, brak oth

Uruchomiłem na samsungu s5

Gdy zaczynałem wypalanie było :

popiół 9.37 sadza 3.89

po kilkakrotnym uruchomieniu:

popiół 10.91 sadza 0.17

 

 

Niestety dalej odczuwam w środku na światłach zapach nie wypalonego dpf

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano (edytowane)

@Pirek92 Hmm, ja tam nie czuję zapachu, albo słaby nos mam. Twoje parametry DPFa wyglądają bardzo dobrze. Masz jakieś zastrzeżenia do do działania filtra poza zapachem?

 

W najnowszej wersji dodałem ciśnienie różnicowe DPFa, ilość km od ostatniej regeneracji, oraz info czy regeneracja została niedokończona (przerwana).

 

Zażądać regenerację można w zasadzie w dowolnym momencie (nie jestem tu do końca pewny ale lepiej wykasować błędy i upewnić się że paliwo jest). Aplikacja pokaże wówczas "Reg. plan =1". Wypalanie faktyczne uruchomi się gdy tylko zostaną spełnione warunki tak jak w ISTA, czyli brak błędów, odpowiedni zapas paliwa, temperatura płynu chłodniczego i prędkość >60kmh. Aplikacja pokazuje wówczas "Reg. akt. =1" tak długo aż wypalanie się zakończy, czyli ok 20minut. Najlepsze efekty są gdy jedzie się ze stałą prędkością bez puszczania pedału gazu. Widać to po temperaturze spalin, która drastycznie spada gdy puścimy gaz. Mam nadzieje że wszyscy to wiedzą ale napiszę: uruchamianie regeneracji w mieście powoduje jeszcze większe zasyfienie filtra.

 

Mam już prawie gotową obsługę M47, ale ze względu na brak auta do testów potrzebuję waszej pomocy. Gdyby ktoś chciał pomóc zapraszam na PW, objaśnię co i jak.

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano
Ten problem mam od miesiąca i zapach jak stoję w korku czy na światłach jest straszny(to na pewno samochód, nie ja :p).. Dodatkowa zaczęła być okopcona końcówka wydechu
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Na szybko odpaliłem na s8+

Nie miałem jeszcze kiedy użyć odpalić wypalania, ale jakoś na dniach będę chciał to zrobić.

Czy poniższe zapchanie filtra to dużo?

popiół - 3,57 g

sadza - 9,43 g

Jakie są maksymalne wartości?

 

Ostatnio pojawia mi się błąd czujnika ciśnienia na filtrze i tym samym dpf chyba się nie wypala. Wczoraj robiłem dłuższą trasę i trochę przegoniłem auto, ale błędy dalej dzisiaj się pojawiły.

Opublikowano (edytowane)

Te wartości są bardzo dobre. Mi dochodzi do 30g sadzy. Maksymalnych wartości nie znam ale chyba nie ma czegoś takiego. Przy 30-40 gram sadzy sterownik wyr

zuca już błędy o małej przepustowości filtra. A wyświetlanie ciśnienia działa?

 

[edit]

Trzeba pamiętać że sterownik oblicza ilość cząstek między innymi na podstawie pomiarów ciśnienia. Jeśli czujnik szwankuje to wyniki mogą być przekłamane.

 

Dzięki za pomoc w testowaniu M47!

Edytowane przez pawelgawel
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli należy dążyć do jak najmniejszych wartości sadzy i popiołu? można kilka wypalań zapodać pod rząd? wie ktoś czy może mieć to ujemny wpływ na dpf?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.