Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie!

 

Ten post to raczej moja konkluzja związana z wymianą 2 klap DISA w kolektorze dolotowym.

Bądź co bądź, autkiem jeżdżę pierwszy raz od paru dni, ale myślę, że spostrzeżenia są trafne.

 

Wraz z śmiercią rozrusznika i potrzebą zdjęcia kolektora dolotowego, diagnostyce zostały poddane klapy DISA.

Co ciekawe, żadna z nich nie miała luzu, a zaraz po wyjęciu z kolektora były w pozycji otwartej ( powinno być na odwrót )

Procedura testowa nie za bardzo przeszła....klapy nie reagowały na polecenia i pozostawały w innych pozycjach niż zadane przez inteface.

 

Post ten jest skierowany do posiadaczy N52B30....Dobra rada, jak macie możliwość, to sprawdźcie swoje DISY, silnik po wymianie na sprawne dostaje drugie życie...

Na razie jeszcze nie wiem jak z spalaniem, bo ja u siebie wzrost spalania z 12,7 na 13.7-14.5 właśnie z awarią DISA wiąże.

 

Autko zbiera się od samego dołu i liniowo ciągnie aż pod czerwone pole...

Wcześnie czułem takiego "muła" ( jakby przelewał za dużo paliwa, albo za dużo powietrza dostawał ).

W zakresie 1500-3000 obr/min reakcja na gaz bardzo słaba.

 

Czy jest też ktoś na forum kto robił DISY u siebie i ma podobne spostrzeżenia ?

Naprawa nie jest tania, gdyż normalna cena w ASO za 1 klapę to około 1000PLN :(

Opublikowano

Cześć,

 

przy jakim przebiegu wymieniałeś obie Disy?

Ja przy okazji wymiany odmy przy 130ktkm wymieniłem sobie małą disę bo dostęp do niej kiepski i chciałem mieć ją z głowy na przyszłość.

Jak się okazało disa była jeszcze ok więc żadnej większej zmiany w zbieraniu się nie odczułem. Są znane przypadki kiedy disy się rozlatują, a ich części wpadają do cylindra i niszczą silnik. Są to oczywiście przypadki rzadkie ale jednak.

Opublikowano

Obecnie mam 148tyś km.

Przewody odpowietrzające od odmy po dotknięciu się wykruszyły w otulinie piankowej, która sama w sobie była mocno przesiąknięta olejem.

Klapy DISA sobie w wolnej chwili rozbebesze i zobaczę co w trawie piszczy.

Opublikowano
Obecnie mam 148tyś km.

Przewody odpowietrzające od odmy po dotknięciu się wykruszyły w otulinie piankowej, która sama w sobie była mocno przesiąknięta olejem.

Klapy DISA sobie w wolnej chwili rozbebesze i zobaczę co w trawie piszczy.

 

Mona też pokusić się o zestaw naprawczy zamiast zakupu nowej.

 

http://www.ebay.de/itm/Aluminium-Repair-kit-DISA-Intake-Aduster-BMW-engine-N51-N52-N52N-N52K-SMALLER/151883812045?_trksid=p5713.c100284.m3505&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D7%26asc%3D20140905073823%26meid%3Dee568f858b9a4d6a94ecefa53e992feb%26pid%3D100284%26rk%3D2%26rkt%3D7%26sd%3D151883812045

Opublikowano
Obecnie mam 148tyś km.

Przewody odpowietrzające od odmy po dotknięciu się wykruszyły w otulinie piankowej, która sama w sobie była mocno przesiąknięta olejem.

Klapy DISA sobie w wolnej chwili rozbebesze i zobaczę co w trawie piszczy.

 

Mona też pokusić się o zestaw naprawczy zamiast zakupu nowej.

 

http://www.ebay.de/itm/Aluminium-Repair-kit-DISA-Intake-Aduster-BMW-engine-N51-N52-N52N-N52K-SMALLER/151883812045?_trksid=p5713.c100284.m3505&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D7%26asc%3D20140905073823%26meid%3Dee568f858b9a4d6a94ecefa53e992feb%26pid%3D100284%26rk%3D2%26rkt%3D7%26sd%3D151883812045

tylko że to jak wpadnie do silnika to po ptokach ;)

Karonball, i jak po zmianie? jak spalanie? ja sprawdzałem zewnętrzną Disę i była zamknieta i sztywna, w Inpie słychać jak je przełącza (przy wyłączonym silniku) ale mam właśnie wrażenie ze za słaby jest trochę właśnie w tym przedziale 1,5-3, albo za mocny ponad 3 ;)

Opublikowano

pochwal się kolego jak dalej praca silnika z nowymi DISami.

Ja wiem, ze wywalając 2000zł efekt placebo działa najsilniej :norty:

jednak również jestem po wymianie dużej disy, gdyż ta była zacięta w pozycji otwartej i rowniez wydawało mi się, że silnik nagle o niebo lepiej pracuje.

 

DISA to doładowanie dynamiczne, to ma powodować mniej wiecej taki efekt jak overboost w turbosprężarce.

Jesli jest słaby dół lub gdzieś "po drodze" w skali obrotomierza, to problem leży najprawdopobniej w przepływce/vanosach/sondach lambda.

Nie ma innej opcji

Opublikowano
naprawdę wierzysz, że +40KM w silnikach "n" to zasługa 2-giej DISy?
a czego? poza kolektorem to praktycznie ten sam silnik, za oceanem jak się biorą za tuning to pierwszy element kolektor z 2 Disami. W normalnym NA masz do wyboru punkt gdzie będzie wysoki moment, dzięki DISOM przeciągasz to na cały zakres i masz możliwość nierobienia restrykcji żeby coś było też na niższych/średnich - choć tak prawdę mówiąc awaria DISY nie zabierze 40km bo nie będzie to w zakresie wysokich obrotów, ale skutecznie zamuli auto na właśnie na niskich/średnich.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
naprawdę wierzysz, że +40KM w silnikach "n" to zasługa 2-giej DISy?
a czego? poza kolektorem to praktycznie ten sam silnik, za oceanem jak się biorą za tuning to pierwszy element kolektor z 2 Disami. W normalnym NA masz do wyboru punkt gdzie będzie wysoki moment, dzięki DISOM przeciągasz to na cały zakres i masz możliwość nierobienia restrykcji żeby coś było też na niższych/średnich - choć tak prawdę mówiąc awaria DISY nie zabierze 40km bo nie będzie to w zakresie wysokich obrotów, ale skutecznie zamuli auto na właśnie na niskich/średnich.

 

+1

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=381371

Opublikowano
Polecam zatem do wersji 177KM zapodać kolektor trójfazowy i zmierzyć moc. Tylko nie drapcie się mocno po głowach ze zdziwienia jakiego przyrostu dostaliście...
Opublikowano

Od wymiany dwóch klap DISA zrobiłem ponad 3500KM.

Nadal twierdzę, że silnik odzyskał sporo elastyczności i mocy.

Spalanie spadło również.

 

Ruszanie spod świateł, przejeżdżanie przez progi zwalniające i dodawanie gazu zaraz po zjechaniu czy dodawanie gazu na zjeździe z ronda...wszystko odkrywam na nowo :).

 

Ogólnie jestem zadowolony z efektu po wymianie.

Opublikowano

Co ciekawe, żadna z nich nie miała luzu, a zaraz po wyjęciu z kolektora były w pozycji otwartej ( powinno być na odwrót )

 

Heja czy disy nie powinny być w n52otwarte bez napięcia i po zgaszeniu?

Opublikowano

powinny być.

Nie wiem co masz na myśli "bez napięcia", ale sterownik przy gaszeniu silnika otwiera je, co też nawet słychać wyraźnie przy otworzonym oknie, czy drzwiach

 

Nadal twierdzę, że silnik odzyskał sporo elastyczności i mocy.

Co do elastycznosci to się zgodzę. Moc będzie ta sama, bo pow. 4tyś obr obie disy sa otwarte, wiec niby jak one mają wpłynąć na wartość mocy?

 

Dla przypomnienia czym jest moc:

M= 9550*P/n

P-moc w kW 1kW=1.36KM

n-obroty [obr/min]

M-moment obrotowy Nm

Opublikowano

Co ciekawe, żadna z nich nie miała luzu, a zaraz po wyjęciu z kolektora były w pozycji otwartej ( powinno być na odwrót )

 

Heja czy disy nie powinny być w n52otwarte bez napięcia i po zgaszeniu?

Z tego co widziałem na YT są otwarte i zamykają się wraz z właczeniem zapłonu albo zapalenim silnika, potem kolejno otwierają (moja górna była otwarta i sztywna) dolnej jeszcze nie sprawdzałem
Opublikowano

Witam

Auto E91 325i z 2005 roku N52B25

Czy możecie odpowiedzieć przy jakich obrotach włączają się DISA-1 i DISA-2 ???

Rozumiem że wtedy powinno się czuć 'kopniecie' . Tak było w 2,5 V6 Forda 170 KM 220 Nm (Cougar/Mondeo) z IMRC na 3,5-4.0 tys obr (podobny układ) którym jeździłem wcześniej .

Teraz ujeżdżam BMW od czerwca (230 kkm przebiegu) i nie zaglądałem jeszcze do odmy i DISY .

Widzę że na 2-gim biegu jeśli zacznę z dołu przy pełnym bucie idzie mułowato do końca , jeśli zacznę wyżej to chyba czuć drugą DISę powyżej 4 tys obr

Jak stestować DISę ???

 

Pozdrawiam

Z

Opublikowano

Uruchomic w INPA lub ISTA disa actuator. W inpie jest to w activate w sterowniku msv70.

Zeby miec pewnosc, musisz je widziec na oczy, chociaz ja swoją uszkodzoną na sluch wyczailem ze jest zablokowana

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.