Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Problem dotyczy BMW E46 323i 2.5 99r. Dzisiaj jadąc w korku zauważyłem, że wskazówka się podniosła (ale nie była na czerwonym polu). Włączyłem szybko test i temperatura była już około 120 stopni. Normalnie mam około 93 (w porywach od 90-96max). Włączyłem ogrzewanie na maxa 32 stopnie i trochę spadła do 110. Później wyłączyłem auto, sprawdziłem góry wąż i był bardzo gorący. Odczekałem około 1,5h - sprawdziłem płyn i nie ubyło nic (może delikatnie się podniósł, ale to pewnie dlatego, że jeszcze auto nie ostygło). Nie było żadnej mazi czy coś z tych rzeczy. Nie tak dawno (około 3tys km) wymieniałem pompę wody, termostat, górny wąż, korek, płyn chłodniczy. Po odpaleniu auta niby temperatura była ok jak jadę (tj. skakała od 93-96). Dopiero jak zatrzymałem się w korku to znów podskoczyła do około 100. Z auta słyszałem tak jakby coś się załączało a nie mogło. Później jadąc cały czas już nie było problemów, ale nie stałem w korku. Dopiero na końcu zatrzymałem się na 3-4 minuty i temperatura w ogóle nie wzrastała - utrzymywała się 95 stopni. Co mogło paść? Obstawiam wiatrak/sterownik. Ale jak mogę to sprawdzić? Inpa w silniku nie pokazuje żadnych błędów, a po wejściu w "Air Condition IHKA" (czy jakoś tak) mam jedynie błąd:

26 Sensor blower

Ale on był już chyba wcześniej. Szukałem gdzieś opcji ręcznego włączenia wentylatora ale nie znalazłem. Miał ktoś podobny przypadek?

Opublikowano

a wentylator w ogóle działa jak była taka temperatura ?

 

masz tam tylko elektryczny czy wisko ?

 

błędy wentylatora bedziesz mieć przy błędach silnika. Sprawdź czy napięcie dochodzi, czy bezpiecznik, ewentualnie przekaźnik jeśli jest. A moduły wentylatora często się sypią.

szukam
Opublikowano

No właśnie tego nie sprawdziłem, bo już jak dojechałem to była temperatura w miarę ok (95). Jak sprawdzić czy mam elektryczny czy wisko?

Przy silniku nie mam żadnych błędów. Można w Inpie ręcznie załączyć wentylator?

Opublikowano

Tu masz filmik o zamianie visco na elektryczny

Zobacz jaki masz i napisz.

Można w Inpie ręcznie załączyć wentylator?

Można. Wpisz na YT "bmw e46 inpa fan test" ale np. moja inpa nie ma takiej możliwości :(

Zmierz napięcie czy dochodzi do kostki wentylatora.

 

Mozesz sprawdzić zam wentylator podając bezposrednio zasilanie ze zmienioną biegunowością na kostkę wentylatora jak wystartuje to znaczy ze sam wentylator jest dobry ale sterownik moze być uwalony. Mozesz wyjąc i sprawdzic u mnie było czuć spaloną elektroniką . Jakbyś chciał kupic to daj znać to podam Ci namiary na sprzedającego z allegro od którego kupowałem z gwarnacją 30 dni i jest wszystko ok.

Opublikowano

Dzięki wielkie! Dzisiaj sprawdziłem Inpą wentylator i włącza się, ale pomimo podawania różnego zakresu obrotów - kręci się tak samo (z delikatnymi lekkimi przerwami, w sensie nie są to stałe obroty). Wymienić sam sterownik czy cały wentylator? I jakiej nr częsci szukać? Zrobiłem 3 zdjęcia jak wygląda ten wentylator:

http://files.tinypic.pl/i/00922/j0yog1i3vc1b.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00922/h7yq998wguhe.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00922/o27tb5k787gd.jpg

 

Ostatnio jak jechałem to właśnie czułem jakiś dziwny zapach - być może wtedy coś się spaliło? Możesz podać również namiary na ten sterownik/wentylator.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jakim sensie namiar na sterownik? Jest na połowie wysokości wentylatora, po stronie pasażera, srebrna puszka z czarną pokrywką. Może nadawać się do naprawy, daj jakiemuś elektronikowi (np. od naprawy tv) niech sprawdzi. Rzadko ktoś sprzedaje sam moduł używany albo nawet wcale.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Samego regulatora to nikt nie sprzedaje. Wyjmij wentylator i zobacz bo czasem połączenia kabli w sterowniku są zaśniedziałe albo kabel sterujący jest urwany. Ten z góry to czujnik brzydkich zapachów AUC do klimatyzacji sterownik jest w połowie wysokości wentylatora.

 

Ja kupowałem z tej aukcji http://allegro.pl/wentylator-klimatyzacji-bmw-e46-323-benzyna-gwaran-i6823514079.html wszystko działa też do 323i.

Opublikowano

Dzisiaj wyciągnąłem wentylator - sterownik niby się wydaje ok (w sensie nie widać przepalenia czy coś), więc pewnie trzeba kupić cały wiatrak. Powiedzcie mi teraz pod jakim numerem szukać części? Pytałem sklepy zajmujące się BMW i napisali, że mój wentylator ma nr: 17117561757 / zamiennik NRF 47026/NRF a inny sklep podał 64546988913 / zamiennik NRF 47027. Który wybrać?

Sprawdziłem jaki jest nr na moim wentylatorze i nr sterownika: 6904768 a na obudowie przeplatają się nr: 0130303874 / 7503763 / 1593003.38 0919159. Jaki w końcu wybrać? Czy to ma jakieś znaczenie?

Opublikowano
Kup z tej samej aukcji co ja do 323i. Bo często masz tak że część z jakimś numerem powiedzmy "X" zastępuje część o numerze "Y" ale przy obu by działało. Bo z tymi sterownika masz tak że z początków produkcji były w plastikowych obudowach a później masz już w aluminiowych pełniących rolę radiatora. Na tej aukcji masz taki z aluminiową obudową.
Opublikowano

Dzięki @Kusza. Kupione na tej aukcji co dałeś - działa. Jednak tak jak myślałem - padł sterownik modułu wentylatora. Dziwne tylko, że nie sypało żadnymi błędami. Tak więc gdyby ktoś miał podobny problem - trzeba robić testy na % mocy wentylatora. Ciekaw jestem ile wytrzyma "nowy" sterownik :)

 

Temat do zamknięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.