Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Rozważam zakup F25 z rocznika 2017 (silnik za pewne 2.0d, M pakiet, DDC). Potrzebuję jedno, uniwersalne i w miarę niezawodne auto. Czy mogę prosić posiadaczy F25 o podzielenie się doświadczeniami z użytkowania tego auta? Proszę zaznaczcie, czy auto posiadacie od nowości. Z góry dziękuję za pomoc!

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym brał w ciemno... koniec produkcji to samochód pozbawiony wszelkich wad wieku dziecięcego. Silnik B47 nie ma słabych stron. Problemy z przekładnią (ponoć) zostały wyeliminowane.

 

Jak Ci tylko dynamika 2.0d pasuje i bryła samochodu podoba to bierz. Niezawodność w BMW niestety ogólnie jest nie najwyższa... wiedz, że decydując się na tę markę płacisz niewyobrażalne wcześniej ceny za serwis (np. 480PLN za godzinę pracy).

 

Dla pewności kup pakiet serwisowy (nie tylko przeglądy) - mnie się zwrócił bardzo szybko...

 

Na pewno F25 wpisuje się w obraz auta uniwersalnego (przynajmniej dla mnie) - bardzo rozsądnie, że bierzesz DDC - bez tego resorowanie dużo traci.

 

P.S. Mam F25 od nowości...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Witaj wodzik2,

 

Dzięki za szybką odpowiedź!

 

Tak, dynamika 2.0d nam odpowiada, tzn. jest wystarczająca, nie usypia, ale szału nie ma. Na marginesie dodam, że testowaliśmy 2.0i w tym aucie i jazda była przyjemniejsza oraz silnik dużo cichszy, ale za naradą sprzedawcy wybraliśmy 2.0d bowiem 2.0i w F25 rzekomo potrafi bardzo dużo spalać (do 17l/100km). Z bryłą auta jest podobnie. W LEDach samochód bardzo fajnie się prezentuje, choć widać znak czasu. Nie mniej tak, jak piszesz jest to koniec produkcji (niestety wybieramy ze stocku, bo nie da się już zmienić konfiguracji na ostatnie sloty produkcji) i model jest pozbawiony przy najmniej części początkowych wad, co jest na plus. Funkcjonalność i uniwersalność tego auta jest chyba dla nas decydująca (dzieci, miasto, trasa), a dodatkowo oferta cenowa jest teraz stosunkowo korzystna (alternatywa to Macan, ale przy budżecie większym o 40k).

 

Dawniej nie wyobrażałem sobie, abym kiedykolwiek rozważał X3, ani też silnik diesela. Dzisiaj F25 wydaje się to być optymalnym wyborem. Nie mniej chciałbym wiedzieć, jakie problemy nie zostały wyeliminowane, jak często ten model musi odwiedzać garaż, czy są to odosobnione przypadki, czy też jest to regułą? Nie chciałbym po zakupie dowiedzieć się, że po 60k km trzeba coś robić w silniku, albo napędzie X-Drive. Zgodzę się, że obluzowanie jakiejś podkładki, gdzieś w klapie bagażnika bo 2-3 latach użytkowania i częstego otwierania/zamykania klapy może się zdarzyć, ale nie chciałbym, żeby pojawiały się jakieś inne "stukania" w pierwszych dwóch latach użytkowania. Pytanie, czy nie wymagam za dużo? Marka premium, auto z końca produkcji, więc powinno być niezawodne, ale czy oby na pewno?

 

Dzięki za radę - zapytam o pakiet "BMW Repair Inclusive" i czy mogę go wykupić tylko przy zakupie auta. Piszesz, że Tobie pakiet szybko się zwrócił. Czy możesz podzielić się, jakie miałeś problemy i w jakim wieku auta?

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

 

U mnie lista będzie bardzoooo długa (chyba już nawet wszystkiego nie pamiętam):

 

1. Stukający siłownik klapy bagażnika

2. Wieniec kierownicy (odkształciła się skóra)

3. Zegary pojawiła się rosnąca rysa - ponoć od zbyt ciasnego spasowania

4. Fragment zawieszenia przedniego (luz)

5. Wszystkie wtryskiwacze (stukanie przy zimnym silniku)

6. Przekładnia kierownicza (stukanie przy wjeździe na krawężnik i skręconych kołach) - 3 razy (Sic!)

7. Rozrząd (rozciągnięcie się łańcucha - głośna praca) już przy ~40 tys. km (!)

8. Przycisk hamulca postojowego (wybrzuszenie i pękanie lakieru)

9. ...reszty nie pamiętam ;)

 

Poza #4. nie można tego nazwać naprawami eksploatacyjnymi... Całość jakby podliczyć ceny ASO kosztowałaby pewnie 2-3x więcej niż pakiet... więc BMW Repair Inclusive to najważniejsza rzecz przy zakupie.

 

Silnik 20i to wykastrowany 28i - można zrobić tuning by dodać mu mocy - więc nie dziwię się, że lubi wypić...ale żeby 17 l/100km to chyba nie bardzo. Jeździłem X4 28i przez "chwilę" i czerpałem garściami z mocy 245KM, ale 17l/100km nie osiągnąłem :)

 

Macan to zupełnie inna liga - zarówno pod względem prowadzenia, postrzegania marki jak i kosztów... jedynym problemem w Macanie jest wielkość bagażnika i opadający dach (mało miejsca dla pasażerów). Reszta to same superlatywy. Niezawodność przede wszystkim. Szczególnie, że bazuje w dużej mierze na Q5 poprzedniej generacji, które należy do najmniej awaryjnych w grupie.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Faktycznie długa lista. Nie zachęcająca, jeśli mam być szczery. Z którego roku jest Twoje auto? Nadal jeździsz nim?

 

P.S.

Do czego służy opcja "6NS Zestaw głośnomówiący Bluetooth o rozszerzonym zakresie funkcji Office"? Nie mam tego w konfiguracji i zastanawiam się, czy to będzie problemem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sierpień 2011 - na szczęście wszystko zostało już naprawione :) i gdyby nie ta historia to byłbym nadzwyczaj zadowolonym posiadaczem X3. Nadal go używam.

 

Po tych wszystkich przejściach nigdy już nie kupię auta z początku produkcji... najwcześniej po lifice.

 

"6NS Zestaw głośnomówiący Bluetooth o rozszerzonym zakresie funkcji Office" - to możliwość pokazywania (na wyświetlaczu) i odczytania Ci przychodzących wiadomości przez dość sztucznie brzmiącego asystenta... Gadżet, spróbowałem kilka razy i jakość mnie to nie rajcuje. Nie ma co żałować.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Silnik 20i to wykastrowany 28i - można zrobić tuning by dodać mu mocy - więc nie dziwię się, że lubi wypić...ale żeby 17 l/100km to chyba nie bardzo. Jeździłem X4 28i przez "chwilę" i czerpałem garściami z mocy 245KM, ale 17l/100km nie osiągnąłem :)

 

ja miałem 20i przez kilka dni i spalanie było na poziomie 16-17l, przy podobnej jeździe 20d mam ok. 9-10l.

 

Po tych wszystkich przejściach nigdy już nie kupię auta z początku produkcji... najwcześniej po lifice.

 

mimo, że nie miałem praktycznie żadnych problemów ze swoim to muszę się zgodzić i dlatego dość długo szukałem kolejnego auta, bo warunkiem był lift

 

Funkcjonalność i uniwersalność tego auta jest chyba dla nas decydująca (dzieci, miasto, trasa)

 

ehh te przepastne kieszenie w drzwiach, będę za nimi tęsknił ;)

Opublikowano

EGRy padające w 2.0D temat znany w aso problem w tym ze trzeba długo czekać na wymianę.

Jesli masz opcję to pojezdzij X3 w roznych konfiguracjach i róznymi felgami.

Na jezdzie probnej jezdziłem normalną wersją chyba X-line czy cos tam zamówiłem auto ze stoku X3 M-pak sportowe zawieszenie na 19 calowych felgach.

2 rózne światy.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano
Ja mam X3 3.0d od maj 2015.Przejechane (naprawdę dynamicznie ) 43 tyś km bez żadnej awarii,stuków czy innych ...............Jestem zadowolony i kupiłbym ponownie.Znam b dobrze 3 inne X3 (2.0d ,28i ,2,0) podobnie 3 lata przebieg 40 parę tyś do 80 tyś km bez uwag.
Opublikowano
Potwierdzam to co napisal 13gruby, mam auto od pazdziernika 2015 i praktycznie bez uwag, jedyne co, to dwie akcje serwisowe (w ramach gwarancji oczywiscie) - mocowanie isofix i cos z EGR, chyba wymiana pompy (jesli cos takiego jest ;)) Jak Ci sie podoba to polecam, wiekszosc problemow opisywanych w tym dziale dotyczylo wersji przed liftingiem
Opublikowano

Dziękuję Wam za odpowiedzi! Wiele wyjaśniają.

 

Również testowałem xLine i była ogromna różnica w porównaniu z M Pakietem. Nie wiem, z czego to wynika, bo testowane auta z M Pakietem miały standardowe zawieszenie. Wcześniej napisałem, że wybrane przeze mnie X3 ma DDC. Okazuje się, że jednak nie. Jedynie M Pakiet i standardowe zawieszenie. Demo w takiej konfiguracji z 2.0d prowadziło się przyzwoicie i pomimo, że wolelibyśmy 2.0i, to pozostaniemy przy 2.0d z M Pakietem.

Opublikowano

Jeszcze dopytam, czy problem z EGR dotyczył tylko 2.0d? Wiadomo, czy został rozwiązany? Jeśli nie, to w jaki sposób się manifestuje i po jakim czasie użytkowania się ujawnia?

 

Z góry dzięki! Pozdrawiam.

Opublikowano
Dziękuję Wam za odpowiedzi! Wiele wyjaśniają.

 

Również testowałem xLine i była ogromna różnica w porównaniu z M Pakietem. Nie wiem, z czego to wynika, bo testowane auta z M Pakietem miały standardowe zawieszenie. Wcześniej napisałem, że wybrane przeze mnie X3 ma DDC. Okazuje się, że jednak nie. Jedynie M Pakiet i standardowe zawieszenie. Demo w takiej konfiguracji z 2.0d prowadziło się przyzwoicie i pomimo, że wolelibyśmy 2.0i, to pozostaniemy przy 2.0d z M Pakietem.

Moje oznaczenie zawieszenia to 226 , może wielkość felg robiła róznicę ?

 

Jeszcze dopytam, czy problem z EGR dotyczył tylko 2.0d? Wiadomo, czy został rozwiązany? Jeśli nie, to w jaki sposób się manifestuje i po jakim czasie użytkowania się ujawnia?

 

Z góry dzięki! Pozdrawiam.

Po około 6 000 miałem pierwszy raz komunikat "napęd moc ograniczona udaj się do ASO"

lecz moc była na normalnym poziomie

potem po 500 km ten sam komunikat .... i tak dalej aż codziennie miałem kilka razy ten sam komunikat.

Oczywiście potem moc była już ograniczona.

Wymiana EGR w czerwcu przy przebiegu 10 800 w tej chwili dobijam do 14 000 km cisza.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano
Jeszcze dopytam, czy problem z EGR dotyczył tylko 2.0d? Wiadomo, czy został rozwiązany? Jeśli nie, to w jaki sposób się manifestuje i po jakim czasie użytkowania się ujawnia?

 

Z góry dzięki! Pozdrawiam.

Po około 6 000 miałem pierwszy raz komunikat "napęd moc ograniczona udaj się do ASO"

lecz moc była na normalnym poziomie

potem po 500 km ten sam komunikat .... i tak dalej aż codziennie miałem kilka razy ten sam komunikat.

Oczywiście potem moc była już ograniczona.

Wymiana EGR w czerwcu przy przebiegu 10 800 w tej chwili dobijam do 14 000 km cisza.

Cześć radzio76,

Wow! Zaskoczony jestem, że miałeś problemy już po 6 tyś. km. Spodziewałem się, że jeżeli w ogóle, to bliżej 60 tyś. km. :-( Najważniejsze, że już masz problem z głowy.

A z którego rocznika Twoje auto i jaki model?

Opublikowano

Problemy z EGR znane są na forum i jeśli ma się część zepsuć to raczej na początku eksploatacji.

Rocznik 2016 zakup 29 listopada przebieg 14 ooo. 2,0D

Dodam tylko jeszcze że od nowości przejeżdżałem na baku do 850 kilometrów - to był listopad wiec już było chłodno - zimne starty itd

W tej chwili po wymianie EGRa średnie przebiegi na baku to ponad 900 km raz nawet 980 km a jeżdżę raczej po mieście (fakt wolno) , jesli trasa to do 150 km/h max bo i tak szybciej jest bez sensu. (te różnice w spalaniu jakoś sobie łącze z tym EGRem może od nowości nie był sprawny....) tak sobie gdybam....

 

Tak czy siak jestem zadowolony głównie z wygodnych siedzeń o sporej regulacji , tym że są miękkie mają sporo pianki, nijak się mają do siedzeń z Q5 s-linowych a juz miałem przyznany leasing na taką Q5.

Ilość miejsca na nogi moim zdaniem też na plus lepiej niż Q5 , nad głową też sporo przestrzeni brak okna dachowego mimo że mam 188 cm wzrostu spokojnie się mieszczę i jest wygodnie.

61f2444ce1b82775gen.jpg

 

Dodać trzeba ze sporym wydatkiem są koła zimowe : kupowałem opony , czujniki i felgi sam i tak wyszło prawie 8 ooo mało/dużo kwestia zasobności portfela lecz trzeba to doliczyć do ceny auta plus pakiet naprawczy jakieś 6 ooo plus ubezpieczenie i robi się premium kwota, szkoda że mechanizm klapy bagażnika nie jest premium i wnętrze drzwi pasażera też odbiega od jakości premium bo trzeszczy jak ......

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano

radzio76, jeszcze raz dzięki za wszystkie informacje! Są o tyle pomocne, że jesteśmy przekonani, aby zakupić auto. Wybierzemy ze stocku lub do produkcji (jeśli się uda). Trochę off topic, ale czy możesz / możecie doradzić w kwestii tapicerki skórzanej? Bierzemy pod uwagę czarną lub mokkę.

 

Dopytam jeszcze jak jest z pakietem naprawczym i przedłużaniem gwarancji. Rozumiem, że jeśli przedłużę gwarancję, to nie potrzebuję pakietu naprawczego? W tym roku coś się zmienia z przedłużaniem gwarancji, czy tak?

Opublikowano
radzio76, jeszcze raz dzięki za wszystkie informacje! Są o tyle pomocne, że jesteśmy przekonani, aby zakupić auto. Wybierzemy ze stocku lub do produkcji (jeśli się uda). Trochę off topic, ale czy możesz / możecie doradzić w kwestii tapicerki skórzanej? Bierzemy pod uwagę czarną lub mokkę.

 

Dopytam jeszcze jak jest z pakietem naprawczym i przedłużaniem gwarancji. Rozumiem, że jeśli przedłużę gwarancję, to nie potrzebuję pakietu naprawczego? W tym roku coś się zmienia z przedłużaniem gwarancji, czy tak?

Skórę mam kolor ostrygowy - taki chciałem , pragnąłem mieć auto z jasnym środkiem , poprzednik był czarny jak smoła i miał open sky nigdy wiecej szklanego dachu.....chciałem mieć drewno na boku ale niestety mam aluminium - wybierałem z tego co było juz w Polsce jezdziłem po lokalnych dilerach i szukałem.

W nawiązaniu do EGR, to znalazłem coś takiego:

http://www.hyperchips.co.uk/blog/bmw-mini-exhaust-gas-recirculation-valve-egr-problems

 

radzio76, Czy w serwisie powiedzieli Ci może na czym polegała naprawa?

W serwisie jak powiedziałem ze mam taki problem pierw samochód był zdiagnozowany potem miły sympatyczny pan powiedział abym się uzbroił w cierpliwość bo jestem któryś tam w kolejce a rekordzista z x5 czekał 2 miesiące na EGR. Więc uzbroiłem się w premium cierpliwość i czekałem.

Potem na czas wymiany EGRu dostalem na cały dzień serię 5 M-Pakiet i ona miała rewelacyjne zawieszenie. (Miękkie)

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano

Witam ponownie,

Jeśli chodzi o 2.0d, poza wspomnianym problem z EGR, czy są znane inne problemy? Na co zwrócić uwagę w codziennej eksploatacji przesiadając się z auta benzynowego (145hp)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.