Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem BMW E46 316i.

 

Gdy kupiłem auto od poprzedniego właściciela przjechałem około 2500 KM i pojawił się problem z drganiami auta.

 

Oto co się dzieje:

Auto się odczuwalnie buja w rytm silnika ( tak jak ktoś za mną stał i w rytm mnie bujał w górę i w dół)

Na niskim biegu auto nie ma mocy i ma problem z podjechaniem nawet najmniejszą górkę.

Jestem bardzo zaniepokojony bo z doświedczenia wiem, że jak coś dzieję się z silnikiem to już można skazywać auto an remont silnika.

 

Dodatkowe informacje:
Model: BMW E46 316i 
Rocznik: 2004
Przebieg: 181 000 KM
Gaz: Tak ( przejechane około 70000 KM)
Olej: Wymieniony razem z filtrem zaraz po kupnie auta
Kontrolki: Żadne kontrolki się nie świecą

 

Prosiłbym o pomoc gdyż gdy okaże się, że coś jest nie tak z wałem korbowym albo innym elementem w silniku (głowica) to pewnie będą duże koszta naprawy i będę musiał zrezygnować z urlopu który planuję za miesiąc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz zrobić diagnostykę programem dedykowanym do bmw, np. Inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok zrobione. BMW powiedziało co go boli na sercu.

 

Pożyczyłem od znajemego sprzęt, wyskoczyły 2 błędy i o ile dobrze pamietam nazywały się one mniej więcej tak:

 

"okresowe wypadanie zapłonu na 3 cylindrze"
"okresowe wypadanie zapłonu na 4 cylindrze"

 

Troszkę pogooglowałem i wychodzi na to, że powinienem wymienić: 2 cewki zapłonowe a do tego 4 świece bo się wypaliło wszystko. Jak wspomniałem auto mam od miesiącai nie wiadomo kiedy to było wymieniane. Wujek Google powiedział, że świece powinno wymieniać się co 45000 KM, a skoro gaz był montowany 70000 Km temu to logicznie zakładam, że świece musiały być wymienione ostatnio podczas montażu gazu.

 

Poszedłem już krok dalej i już mam na oku cewki i świece marki - NGK za ~500 zł

 

Jestem głupi w tych sprawach i czy ktoś mógłby mi potwierdzić/zaprzeczyć czy to co się narodziło w mojej smętnej głowie to jest to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest to :8) ale żeby nie wymieniać dobrych cewek na dobre, warto przed wymianą zamienić je miejscami, czyli w Twoim przypadku z cylindra 3 na 4 oraz z 2 na 1, wtedy jeszcze raz podpinasz się i sprawdzasz czy "niewypały" przechodzą razem z cewkami, jak nie to skup się najpierw na świecach, tylko kup odpowiednie do gazu, bo na fabrycznych może gorzej pracować. Często też zapłony wypadają przy nieszczelności, np. przewodów odmy, ale wtedy pojawiają się jeszcze inne błędy, w Twoim przypadku trzeba skupić się na świecach/cewkach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok świece i cewki zakupione. Dałem je do swojego mechanika, żeby je zamontował bo ja mam 2 lewe ręce do tego.

 

Narazie wszsytko gra i śmiga. Pojeżdżę nim przez najbliższe kilka dni i jak wszystko będzie OK, to temat będzie można zamknąć :)

 

EDIT:

Do zamknięcia. Problem rozwiązany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.