Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem nowym użytkownikiem forum i standardowo proszę o wyrozumiałość jezeli cos robię nie tak.

Przejdę od razu do sedna sprawy. Otóż sytuacja wyglada tak ze odkad kupilem samochód (półtora roku temu) borykam się z pewną przypadłoscia mojej turbosprężarki.

W pewnym przedziale obrotów silnika tj. 2200-ok 3000 obr/min przy deptaniu na pedał gazu turbospreżarka gwiżdże. nie było by w tym nic szczególnego gdyby nie fakt że ten gwizd jest przerywany z częstotliwością od około 2-6 razy na sekundę, brzmi to dość śmiesznie bo sprawia wrażenie takiego blow-offa który się zaciął i popuszcza cały czas. dodam że obiawy te wystepuja jedynie na obciazonym silniku, gazowanie auta na biegu jałowym nie wywołuje takich dziwnych dzwięków. Auto to e39 525D z automatyczna skrzynia biegów. Dodam że poprzedni właściciel regenerował turbinę. Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj to, bo tak to trudno odnieść się do tego, masz jakieś spadki mocy wtedy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mam nagranie wideo. Moge jakos wrzucic w firmie zalacznika? Czy na Youtube i linka podeslac? Co do spadkow to ciezko mi powiedziec.. Nie mam punktu odniesienia bo takim samym samochodem nie jezdzilem. Mocy jest zawsze mało :D . A Tak powaznie to wydaje mi sie ze auto powinno troszke lepiej ciagnac w tym dolnym zakresie obrotow, nie powiem ze do 3000obr nic sie nie dzieje ale moge powiedziec ze od tego momentu idzie zdecydowanie lepiej choc moze to tylko moje bledne odczucie..
Opublikowano
Mam nagranie wideo. Moge jakos wrzucic w firmie zalacznika? Czy na Youtube i linka podeslac? Co do spadkow to ciezko mi powiedziec.. Nie mam punktu odniesienia bo takim samym samochodem nie jezdzilem. Mocy jest zawsze mało :D . A Tak powaznie to wydaje mi sie ze auto powinno troszke lepiej ciagnac w tym dolnym zakresie obrotow, nie powiem ze do 3000obr nic sie nie dzieje ale moge powiedziec ze od tego momentu idzie zdecydowanie lepiej choc moze to tylko moje bledne odczucie..

 

Zamiast się zastanawiać czy idzie dobrze czy nie, to zmierz czas 0-100 km/h na płaskiej drodze i porównaj z wartością katalogową.

Opublikowano

Coś mi się kojarzy, że taki przerywany świst występował u mojego tata kilka lat temu w e60 530dA.

Też każdy myślał, że to turbo a pomogła (o ile się nie mylę) wymiana oleju w skrzyni :)

Opublikowano
Mam nagranie wideo. Moge jakos wrzucic w firmie zalacznika? Czy na Youtube i linka podeslac? Co do spadkow to ciezko mi powiedziec.. Nie mam punktu odniesienia bo takim samym samochodem nie jezdzilem. Mocy jest zawsze mało :D . A Tak powaznie to wydaje mi sie ze auto powinno troszke lepiej ciagnac w tym dolnym zakresie obrotow, nie powiem ze do 3000obr nic sie nie dzieje ale moge powiedziec ze od tego momentu idzie zdecydowanie lepiej choc moze to tylko moje bledne odczucie..

 

Zamiast się zastanawiać czy idzie dobrze czy nie, to zmierz czas 0-100 km/h na płaskiej drodze i porównaj z wartością katalogową.

 

Tak naprawde to od tego zaczalem. Jakies 9 sekund. Nie mam jakiegos fachowego urzadzenia z gps ktore mierzyloby przyspiesenie dokladnie. Poza tym to ze wcisne but z miejsca od podlogi i sprint do setki bedzie porownywalny z katalogowym to juz znaczy ze dobrze idzie? Moze ja za duzo wymagam od tego samochodu ale wydaje mi sie ze powinien reagowac jakims kopniakiem juz na delikatne musniecie pedalu gazu. W tym samochodzie reakcja na pedal gazu jest slaba jak dla mnie. Moze taka charakterystyka silnika, moze to przez ASB. Zanim to zacznie ciagnac to swoje trzeba odczekac.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Problem chyba rozwiązany. Przyczyną okazał się zużyty już elektrozawór turbosprężarki. Po wymianie na inny piszczenie ustalo, jednak tani zamiennik jaki założyłem sprawdza się jakieś 15 minut od odpalenia silnika. Po osiągnięciu wysokiej temperatury całkowicie odmawia posłuszeństwa. Czekam na nowy, tym razem oryginalny elektrozawór.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musi być oryginał, wystarczy pewny pierburg (nie za 130,- z alledrogo), to samo co oryginał tylko bez logo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Właśnie myślałem że jak Pierburg za 300 zł to już jest oryginał. Czyli jestem w błędzie kolego? Wogole widzialem drozsze elektrozawory, innych firm, a myślałem że nic lepszego niż Pierburg nie da się kupić?
Opublikowano

Nawet jak kupisz taki zaworek w ASO to będzie to Pierburg, który będzie miał ewentualnie dorzucone logo BMW. Jak kupisz poza ASO zaworek Pierburga to będzie miał najwyżej zeszlifowane logo BMW. Różnica będzie w cenie - za znaczek BMW zapłacisz odpowiedni bonus.

Pzdr.

Opublikowano
Wogole to tych zaworkow jest kilka rodzaji. Mają nieco inne numery Ale podobno każdy pasuje do silnika M57. Będzie w nich jakaś różnica? Inaczej pracują czy coś?
Opublikowano

A sprawdziłeś przy okazji wszystkie wężyki podciśnieniowe, włącznie z tymi, które są do tego elektrozaworka podłączone?

Miałem kiedyś już podobny przypadek w swoim aucie - na zimnym turbina działała pięknie, a po rozgrzaniu był straszny muł. Okazało się, że przy wcześniejszej wizycie w warsztacie, fachowcy nie wpięli jednego wężyka podciśnieniowego w mocowanie i leżał sobie swobodnie na którymś metalowym elemencie, który oczywiście się nagrzewał. I tak wężyk przygrzał się do metalu i dopóki był zimny, to spełniał swoją funkcję, a po rozgrzaniu się odklejał i podciśnienie uciekało.

 

I tak na marginesie - jeśli Twój oryginalny elektrozawór ma metalową obrączkę, to można go rozebrać i wyczyścić. Dodatkowo pamiętaj, że masz 2 takie elektrozawory - drugi przy EGR.

A wężyki podciśnienia i tak zawsze warto sprawdzić, a czasem nawet dla świętego spokoju wymienić.

W dziale "zrób to sam" była i pewnie nadal jest instrukcja do ww. czynności.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie myślałem że jak Pierburg za 300 zł to już jest oryginał. Czyli jestem w błędzie kolego? Wogole widzialem drozsze elektrozawory, innych firm, a myślałem że nic lepszego niż Pierburg nie da się kupić?

W takiej cenie powinien to być oryginalny pierburg, grunt to kupno w jakimś pewnym sklepie internetowym lub hurtowni. Mam wątpliwości co do oryginalności pierburgów za ok 130,-

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A sprawdziłeś przy okazji wszystkie wężyki podciśnieniowe, włącznie z tymi, które są do tego elektrozaworka podłączone?

Miałem kiedyś już podobny przypadek w swoim aucie - na zimnym turbina działała pięknie, a po rozgrzaniu był straszny muł. Okazało się, że przy wcześniejszej wizycie w warsztacie, fachowcy nie wpięli jednego wężyka podciśnieniowego w mocowanie i leżał sobie swobodnie na którymś metalowym elemencie, który oczywiście się nagrzewał. I tak wężyk przygrzał się do metalu i dopóki był zimny, to spełniał swoją funkcję, a po rozgrzaniu się odklejał i podciśnienie uciekało.

 

I tak na marginesie - jeśli Twój oryginalny elektrozawór ma metalową obrączkę, to można go rozebrać i wyczyścić. Dodatkowo pamiętaj, że masz 2 takie elektrozawory - drugi przy EGR.

A wężyki podciśnienia i tak zawsze warto sprawdzić, a czasem nawet dla świętego spokoju wymienić.

W dziale "zrób to sam" była i pewnie nadal jest instrukcja do ww. czynności.

 

Wężyki sprawdzone. Kupiłem nawet nowe Ale różnicy nie było. Stary zawor Pierburga wyczyszczony. Obydwa filterki. Po zabiegu żadnej różnicy. Wymiana na zamiennik za 85zl skutkowała większym kopniakiem poniżej 2000 obrotów na min. Po rozgrzaniu silnika dźwięk z rury wydechowe przypominał wielka ciężarówkę rodem z amerykańskich filmów. Tak jakby łopatki turbosprężarki w ogóle się nie kręciły, dźwięk wolnossacego 6 cylindrowca, niezakłocony pracą turbiny, taki ładny basowy pomruk. No i samochód jechał dopiero po przekroczeniu 3000 rpm. Narazie jeżdżę na starym zaworku do czasu aż przyjdzie nowy Pierburg. Udało mi się przez pomyłkę pojeździć chwilę na wężykach podłączonych na odwrót. Wtedy piszczenie o którym pisałem w pierwszym poście występował praktycznie w całym zakresie obrotów A po podłączeniu samochodu do komputera wyświetlał sie błąd zbyt dużego ciśnienia doładowania. Po złożeniu wszystkiego "Po staremu " wszystko wróciło do normy. Co do zaworu sterującego Egr to na razie nie wymieniam ponieważ ten jest u mnie zaslepiony z powodu kopcenia. Chyba że źle kombinuje i ktoś wyprowadzi mnie z błędu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz zaślepiony egr to zamień je miejscami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.