Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz inpa? Sporo można wtedy sprawdzić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Masz inpa? Sporo można wtedy sprawdzić.

 

Nie mam.

 

Edit: Wlałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy. Termin w serwisie na diagnostykę itd mam dopiero na początku września.

Opublikowano

Wiele nie poprawisz bo ten silnik jest znany ze mocy nie trzyma.

 

Diagnostyka podczas jazdy, ktoś kto wie jak sprawdzić a nie tylko odczytać błędy. Trzeba pojeździć i popatrzeć na katy vanosa, na dise. Świece wymień jak stare,

szukam
Opublikowano

Dla pocieszenia masz tu wykres mojego M54B30 wg tej samej normy przy ori przebiegu 266tys, świece miałem świeże a odmę z przewodami niewiele wcześniej wymienioną, disa ciągle sprawna, bez luzów, sprężyście odbija:

 

http://images81.fotosik.pl/54/fb06cad3e1d1138b.jpg

 

Wykresy dość podobne jak i wyniki - 211KM, 280Nm. Jaki masz przebieg? Ile Ci bierze oleju?

 

Dołek w okolicy 3800-4000obr. to sprawka disy i jest charakterystyczny dla tego silnika. I tu na forum i u swojego mechanika dostałem prostą diagnozę - vanos do regeneracji. Można też iść tą drogą głębiej i mierzyć czy to ciśnienie paliwa, czy kompresję na cylindrach, na wielu forach w tematach o m54b30 pojawiają się własnie te wszystkie propozycje. Wytrwałości życzę! A i warto byłoby się zająć spalaniem oleju, choć czy klasyczny remont silnika jest skuteczny - opinie są podzielone.

Opublikowano

Więc tak:

 

- przebieg prawdopodobnie ori 272kk

- odma z przewodami, disa, cewki zapłonowe wymieniane w 2016 roku za kadencji poprzedniego właściciela, dostałem wszystko do auta.

- bete kupiłem w marcu br przy przebiegu 262/264kkm, olej wymieniłem 8kkm temu na 5W50 mobil 1 po płukance. Wcześniej był Castrol 10W40. Oleju spala +/- 500ml na 1000km.

- kompresja mierzona w kwietniu br i wyszło następująco:

1 - 12,5

2 - 10

3 - 12,5

4 - 13

5 - 12,5

6 - 12,5

 

- kompresje zmierzę przy najbliższej zmianie oleju i wszystkich filtrów.

- mam coś z rozrządem do roboty bo się odzywa.

- sprawdzić także chce pompę paliwa i ciśnienie na listwie.

- diagnostyka tak jak napisałem dopiero we Wrześniu.

- dół u Ciebie jest lepszy, dalej bardzo podobnie.

- ogólnie silnik ładnie podaje choć z dołu jest zmulony.

- świece, cewki, wtryski, odmę i disę też chce sprawdzić w trakcie serwisu.

- co do remontu(pierścienie, panewki itp) nie bronie się przed tym ale też mi się nie śpieszy żeby robić to już.

Opublikowano
jak widać kompresje masz słabą :D 2 cylinder, róznica 3 barów. Remoncik bo lepiej już nie bedzie a tylko gorzej :)

 

Sprawdzę przy najbliższym serwisie czy od kwietnia się pogorszyło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.