Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od dłuższego czasu borykam się ze znanym i lubianym tematem dotyczącym M54 czyli nadmierną konsumpcją oleju. Co 1000 km muszę robić ok. 0.5 l dolewki.

Myślałem zatem w pierwszej kolejności o wymianie odmy i węży (to jestem w stanie sam zrobić), ale to raczej nic nie da. Chciałbym również wymienić uszczelniacze zaworów oraz pierścienie tłokowe.

I tu pojawia się moje pytanie, co oprócz tego warto lub trzeba zrobić jak już głowica będzie zdjęta i mniej więcej jaki będzie koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy (chodzi o koszt robocizny, bo części sam ogarniam)?

Czy do M54 można włożyć pierścienie z M52, bo podobno są lepsze konstrukcyjnie (może głupie pytanie, ale nie jestem mechanikiem i podobno kto pyta nie błądzi)?

 

Podobno uszczelniacze zaworowe można wymienić bez ściągania głowicy, ale boję ruszać się rozrząd, bo nigdy tego nie robiłem, więc taka opcja odpada i wolę komuś oddać.

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw zrob olejowy pomiar kompresji-przy takim zuzyciu oleju powinny byc ok.

Da sie przeprowadzic wymiane uszczelniaczy bez sciagania glowicy ale trzeba sie postarac o znalezienie mechanika-tylko rozrzad Cie przeraza zeby samemu to wykonac?

Opublikowano

No dobra, a orientujesz się może jaki jest tego rząd cenowy?

A coś bardziej powinno mnie przerażać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cena to juz zalezy od warsztatu.

Nie wiem jaka jest twoja wiedza i ile potrafisz zrobic sam przy takiej naprawie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lukne w niedziele bo slabo mi smiga necik ale najpierw zrob olejowy pomiar kompresji bo male prawdopodobienstwo zeby puszczaly a koszt nowych to spora kwota i bez sensu jest wymieniac dobre na nowe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do tych pierscieni to popytaj ludzi co robili taki manewr.

Pan ladnie tlumaczy i skupia cie na szczelinach tzw zamkach ale ani slowa o rozszerzalnosci a to jest najwarzniejsze.

Ja nigdy czegos takiego nie testowalem...

Opublikowano
ale ani slowa o rozszerzalnosci a to jest najwarzniejsze.

Chodzi Ci o rozszerzalność temperaturową pierścieni? Z tego co kojarzę to w jednym z filmików mówił ze dwa pierścienie z m52 można zastosować w m54 a trzeci musi być z m54.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi Ci o rozszerzalność temperaturową pierścieni?

Tak.

Ja nie mam takich doswiadczen-jesli chcesz sprubowac czy to sie sprawdza w praktyce musisz podjac ryzyko...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.