Skocz do zawartości

Koła na zimę


cher

Rekomendowane odpowiedzi

Opcje masz takie bo wszystko zależy co kupisz:

1)Możesz kupić czujniki czyste które trzeba programować a na dodatek po programowaniu trzeba je aktywować (nowe czujniki programowalne (uniwersalne). Bywają jednorazowe lub z możliwością wielokrotnego programowania)

2)Możesz kupić czujniki gotowe (nie z salonu) pod konkretne auto i wtedy (jeżeli dobrze dobrane) wkładasz i działają (nowe lub używane)

3)Możesz też kupić czujniki z salonu i wtedy działają jak w przypadku 2 (nowe lub używane)


pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 422
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja do swojego na zimę mam opony Hankook I Cept Winter R19 nie pamiętam rozmiaru, a na lato mam Michelin Pilot Super Sport w tym samym rozmiarze R19. I po prostu nie mam run flat oraz drugiego kompletu felg tylko 2 razy w roku podmiana opon na jednej feldze i jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w marcu na ebay oryginalne koła od G10 jako powystawówki. Cena 1500e + 100e wysylka. 4x 245/45/18 ROF z Dunlop SP Winter Sport 3D. O wiele lepszy komfort niz na letnich 19, przod 245 tył 275 z Michelin Pilot Sport 3.

Czujniki pasowaly ale zanim polaczyly sie z autem i wyswietlilo 100% trawlo to ok 10min i 8km. Po zmianie na letnie inicjalizacja trawala kilkadziesiat sek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w marcu na ebay oryginalne koła od G10 jako powystawówki. Cena 1500e + 100e wysylka. 4x 245/45/18 ROF z Dunlop SP Winter Sport 3D. O wiele lepszy komfort niz na letnich 19, przod 245 tył 275 z Michelin Pilot Sport 3.

Czujniki pasowaly ale zanim polaczyly sie z autem i wyswietlilo 100% trawlo to ok 10min i 8km. Po zmianie na letnie inicjalizacja trawala kilkadziesiat sek

 

1600eur czyli prawie 7 tysi. Dokładając jakieś 1500zł można mieć nowe, na gwarancji, z czujnikami i dedykowane do G30. Zakup wydaje się więc niezbyt trafiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kół potrzebowałem na już. Dzwoniłem do ZK Motors w Kielcach cena ok 10tys zl. Problem polegał na tym że na codzien mieszkam w Belgii więc tak czy siak wysyłka. Tutaj troche problem dostać zimowki, oczywiscie zamówią ale i cena nieatrakcyjna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A po co koła wystarczą same opony i przekładanie opon lato zima na jednej feldze, ja tak robię w swoim G30 i jest ok, mam 2 komplety opon zima lato a tylko jeden komplet felg brak runflat.

Tak, i po dupie dostają opony i felga. Świetny pomysł co pół roku zmieniać kapcie na kole, do tego płacić za wyważanie i samą zmianę opon. Przy wymianie RFT dodatkowo płaci się więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zawsze zmieniałem tylko opony. Potem widziałem rysy na felach. Nie widzisz tego bo brudne od tego smaru a potem po myciu widać co jest. Do tego ten co sie interesuje detailingiem wie jak dużo daje drugi komplet. Poza tym, nie chce ryzykować uszkodzenia czujników przez ignoranta mechanika. ROF nie lubią częstych zmian na felach tak poza tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam rofu to po pierwsze a po drugie cena za komplet zimówek same opony Hankook I Cept Winter R19 płaciłem ok 3 tys zł z homologacją BMW a kompletne koła zimowe w tym rozmiarze w salonie to jakieś 9 tys zł, więc dla mnie 6 tys zł piechotą nie chodzi i zostaje w portfelu choćby na wymianę opon z wyważeniem 2 razy w roku.


A co detaling ma do zmiany opon na jednej feldze bo nie rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że robiąc 2x do roku przekładke na jednych felgach poprostu sie porysuja od samego sciągania i zakłdania gumy.

Jedni widząc najmniejszą ryske nawet na feldze dostają palpitacji serca, dla innych to tylko dupowóz na okres leasingu.

Dlatego 2 komplety kół to wygoda i minimalizujemy szanse na obtarcia felg przy przekladce + mozliwosc innych ( zazwyczaj wiekszych i ładniejszych) felg na lato. Zimą częsciej można wjechac w niewidoczna dziure i uszkodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po to wybierałem ładną felgę w konfiguratorze jak zamawiałem auto aby na czas zimy schować ją do garażu, wybierałem tę felgę z myślą aby na niej jeździć 12 miesięcy w roku a nie tylko 6.


Jakiej palpitacji serca to tylko samochód rzecz nabyta, a co będzie jak będziesz miał stłuczkę swoim zawału dostaniesz aż się o Ciebie boję.


Ale masz racje ja do samochodu podchodzę praktycznie i nie przeszkadzają mi rysy zadrapania czy nawet odpryski na lakierze, dupowóz do leasingu masz rację brałem na okres 60 miesięcy, 18 rat już spłaconych pozostało 42 raty i za 43 miesiące już nie będę tym autem jezdził. Będzie kolejne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli masz leasing to oczywiste, że nie ma sensu brać drugiego kompletu. Nie ma sensu robic ceramiki, nie ma sensu dbać o samochód bo i tak będzie nowe za chwile. Nie ma sensu bo i tak samochód nie jest Twój.


Mam nadzieję, że jeśli znowu zdecyduję się kiedyś kupić używany to nie kupie po leasingu. A przynajmniej wiem co boli tych z leasingiem. Na co szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość moich znajomych zmienia same opony w swoich autach nie wiem czy ktoś ma 2 komplety kół i tyczy się to wszystkich segmentów od marek popularnych do premium, ba nawet w Porsche nie ma ROF-u a co za tym idzie większość klientów tej marki kupuje same opony zamiast kompletnych kół, bo producent w tym przypadku Porsche nie narzuca odgórnie klientom kupowanie 2 osobnych kompletów kół ze względu na kłopotliwą drogą i trudną wymianę opon ROF w innych markach nie ma czegoś takiego, ale również w BMW można założyć opony bez ROF-u i nie dać się naciągnąć na drugi zwykle droższy komplet kół od samych opon w danym wymiarze.


Powtarzam nie po to wybierałem ładną felgę w konfiguratorze aby na niej jeździć tylko 6 miesięcy w roku auto przyjezdza zawsze na letnich. Ktoś tu napisał że Zimą często nie widać dziur i można uszkodzić felgę ale w lecie też ją można uszkodzić po za tym ja nie chcę się ograniczać że ładniejsza felga i większa felga jest na lato a mniejsza i brzydsza na zimę, ja chcę cały rok jeździć na ładnej i dużej nie chcę na zimę psuć wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Oczywiście, że większości ludzi zmienia tylko opony, ale jak ktoś lubi swoje auto i lubi mieć felgi w dobrym stanie to dla świętego spokoju ma drugi komplet felg. To nie jest jakieś odgórne przykazanie.

Tak jest po prostu wygodniej.

Edytowane przez Ponta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo lubię swoje auto, ale mam tylko jeden komplet felg i robię przekładkę 2x w roku, dla mnie to nie problem być w ASO 1 godzinę na wymianie opon i wywarzeniu zamiast 10 minut na przełozenie kół to tylko raz na pół roku można to zaplanować w kalendarzu a tak po za tym to w tym czasie można pośmigać jakąś nową demówką na salonie na przykład.


Czy drugi komplet felg decyduje o dobrym stanie samochodu no nie powiedział bym są inne ważniejsze czynnik które o tym decydują.


Dobra skończmy te puste dywagacje każdy robi jak uważa to jest moje auto i robie z nim co chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzizasss... chłopaki/Panowie :)

Co to za dylemat? Jeden chce zmieniać same opony a inny chce mieć drugie koła a jeszcze inny ma 3 komplety bo go jedne nudzą i nie wyobraża sobie takiej monotonii w aucie. Nie ma wątpliwości że drugi kpl kół jest bardzo wygodny i tańszy przy sezonowych wymianach. Nie ma tez wątpliwości że przekładka opon (oczywiście zrobiona fachowo) nie jest w żaden sposób groźna ani dla felg ani dla opon. Oczywiście ryzyko jest odrobinę większe ale na pewno nic się oponom i felgom nie dzieje. Proszę nie siać niepotrzebnego zamętu stwierdzeniami że coś się uszkadza podczas przekładki. Jak się ma odpowiedni sprzęt i ludzi do fachowej obsługi to koła przed i po montażu są czyste i nieporysowane, czujniki na miejscu a opony w jednym kawałku :) Proszę mi wierzyć bo prowadzę warsztat gdzie między innymi wymieniamy ogumienie a do tego dość mocno współpracujemy z jednym z ASO BMW. Jasne że jak się pójdzie do kogoś kto obsługę ROF zna tylko z internetu i jedyny sprzęt jaki posiada to obrotowa stolnica i metalowe łyżki to faktycznie sukcesu nie gwarantuję :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest jeszcze jeden aspekt - jak przychodzi nagle ochłodzenie czy sypnie śniegiem - dobre warsztaty czy ASO mają terminy na 2 tygodnie do przodu. Nawet jak się kiedyś umawiałem na konkretną godzinę, to i tak czekałem kupę czasu na przekładkę opon, bo zawsze były jakieś obsuwy... a ja sobie szanuję swój czas i zwyczajnie nie mam go na tyle, żeby go marnować na warsztacie i denerwować. Przecież drugi kpl felg przy cenie G30 często oscylującej w okolicach 300k PLN to nie jest jakiś kosmos, można poszukać i wcale nie przepłacać... A jaka satysfakcja na wiosnę, jak wracamy na letni zestaw :wink: Dlatego zawsze i w każdym aucie mam i miałem 2 kpl felg. A po 5 latach (jeszcze przy cenie opon z RoF) felgi się zwyczajnie spłacają...


Obserwuję pogodę i jak mam ochotę to w półgodziny w garażu mam zmienione koła na zimowe lub letnie. Teraz to nawet mój syn do tego się rwie, więc ja tylko mu pomagam i sprawdzam, czy wszystko jest OK. Szybciej to ogarnę niż droga na i z warsztatu.

No ale nie każdy ma garaż, klucz pneumatyczny i dynamometryczny, kompresor, syna... tylko leasing a resztę ma gdzieś. To wolny kraj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mandus akurat tu masz rację ... to znaczy popieram cię całkowicie.

Super zawsze wraca się do letnich kół a znaczna większość ludzi letnie koła ma zwyczajnie fajniejsze.

Co do terminów to jak sypnie śniegiem to zapisy mamy na 3 tyg do przodu. Klientów z kołami prawie zawsze idzie gdzieś wcisnąć :)

Tak czy siak ja to najchętniej bym zmieniał koła na inne ze dwa razy w sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przekładka RunFlat 19-cali to niestety nie mały koszt. Podejrzewam, że w Wawie minimum 300zł x 2 = 600zł

To raz a dwa, w zimę koła zawsze się obcierają, jest śnieg, nie widać krawężników, dodatkowo jest sól, i to też niszczy felgi, i jak ktoś nie myje regularnie, to potem ciężko doszorować.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.