Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
BMW odstapilo od obowiązku stosowania RFT


pzdr

 

BMW od niczego nie odstąpiło. Nigdy nie było przymusu ich stosowania. Dają w autach ROF bo nie ma koła zapasowego i zestawu naprawczego. Nigdy nie było musu mieć ROF. Masz dla własnej wygody i zachowania mobilności. W przepisach UE jest że auto musi zachować mobilność po uszkodzeniu opony więc albo masz koło zapasowe albo zestaw naprawczy albo ROF.

  • Odpowiedzi 422
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Poza tym odpada cyrk z projektowanie podłogi na zapas w bagażniku, auto jest lżejsze i tańsze produkcji...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piszecie jakieś pierdoły o wygodzie, a jakoś nikt się nawet nie zająknął o bezpieczeństwie. Runflaty są przede wszystkim bezpieczniejsze od zwykłych laczków. No, ale przecież tu same Schumachery, dla których złapanie kapcia przy prędkościach autostradowych to chleb powszedni i bułka z masłem.
Opublikowano
Dostałem ofertę z aso na 19tki Pirelli tył 2850 i przód ponad 2400 sztuka. Myślałem że z krzesła spadnę. Mam ciekawą ofertę na Dunlopy kpl. za 4k. Czy ktoś sie orientuje czy czujniki z aso wymagają jeszcze jakiegoś programowania czy zakładam i wszystko gra?
Opublikowano

To chyba bardzo dobra oferta, Najtańsza jaką znalazłem na OPONEO, to PIRELLI, i komplet 245 x2 i 275 x2 to koszt ponad 5300PLN.


Oczywiscie mówimy o RunFlat


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś sie orientuje czy czujniki z aso wymagają jeszcze jakiegoś programowania czy zakładam i wszystko gra?

 

Jak są właściwe to tylko w menu reset...

Opublikowano

ja po zgłębieniu tematu wszystkich za i przeciw zakupiłem w ASO kompletne koła 19" z szerszym tyłem 664M Czarne


sumując zakup opon + felg 19" np. ATS czy Alutec + czujniki suma wychodziła zbliżona jak nie taka sama jak za oryginały. Oryginał jest oryginałem :D + 3 lata ubezpieczenia opon

Opublikowano
To chyba bardzo dobra oferta, Najtańsza jaką znalazłem na OPONEO, to PIRELLI, i komplet 245 x2 i 275 x2 to koszt ponad 5300PLN.


Oczywiscie mówimy o RunFlat


Pzdr

O takie prosiłem ale będę musiał się upewnić. Z tego co czytam to finalnie większej różnicy nie ma nie licząc możliwości dalszej jazdy po złapaniu gumy. Spotkałem się też z opinią że na ROF jest głośniej, czy to prawda?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest głośniej. Wszystko zależy od modelu opony. Goodyeary, Dunlopy czy Micheliny potrafią w tych rozmiarach generować poniżej 70dB. Głośne są Pirelli, Bridgestony i Continentale. Runflat nie ma tu nic do rzeczy.
Opublikowano
Będę sprzedawał oryginalne koła(auto posiadam od 2tyg.) z nalotem 1200 km. 18tki M felga Double Spoke 662. Wymieniam w tym tyg. na 19tke i planuje zostać z tym rozmiarem na stałe. Jakby co priv
Opublikowano
Nie jest głośniej. Wszystko zależy od modelu opony. Goodyeary, Dunlopy czy Micheliny potrafią w tych rozmiarach generować poniżej 70dB. Głośne są Pirelli, Bridgestony i Continentale. Runflat nie ma tu nic do rzeczy.

 

oj ma, ma - jest sztywniejszy i generuje więcej hałasu, zwłaszcza w koleinach

moje micheliny są piekło, jak chodzi o głośność


etykiety mówią o warunkach laboratoryjnych - idealnie gładka droga itp, a jak wiemy w PL raczej takich jest mało

na koleinach, dziurach i mocno zdegradowanych asfaltach słychać te różnice i czuć wyraźnie

Opublikowano
Nie sprawdzałem zimowych ale w przypadku letnich , opony z ROF u niektórych producentów ( Michelin Primacy 3 , Dunlop Sport Maxx GT ) potrafią być CICHSZE od opon bez ROF .

masz na myśli etykietę czy odczucia?

Opublikowano
Nie sprawdzałem zimowych ale w przypadku letnich , opony z ROF u niektórych producentów ( Michelin Primacy 3 , Dunlop Sport Maxx GT ) potrafią być CICHSZE od opon bez ROF .

masz na myśli etykietę czy odczucia?

 

Oczywiście deklaracje producenta a nie subiektywne odczucia .

Aczkolwiek w F10 zmieniłem Continentale ROF na właśnie Dunlopy Sport Maxx GT ROF i subiektywnie różnica na korzyść tych drugich wyraźna . Z tego co pamiętam etykieta podawała 3 dB różnicy między tymi modelami opon.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3dB to tak naprawdę 2x cichsze lub głośniejsze opony. Dlatego śmiać mi się chce jak ktoś kupuje Pirelli, Bridgestony czy Continentale, a potem miauczy, że są głośne. Wystarczy czytać etykiety ze zrozumieniem.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
ja po zgłębieniu tematu wszystkich za i przeciw zakupiłem w ASO kompletne koła 19" z szerszym tyłem 664M Czarne


sumując zakup opon + felg 19" np. ATS czy Alutec + czujniki suma wychodziła zbliżona jak nie taka sama jak za oryginały. Oryginał jest oryginałem :D + 3 lata ubezpieczenia opon

 

To znaczy że miałeś bardzo słabą ofertę na ATS czy Alutec :P

Opublikowano

Gdyby ktoś chciał mam do sprzedania Nowe Koła zimowe 684 w bardzo dobrej cenie.


Zapraszam Priv.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

w temacie opon na zimę

założyłem wczoraj komplet runflatów Continental WinterContact TS 860 S 

19 cali 2x245/40 2x275/35

i uwaga: cichsze niż letnie Michelin Primacy 3


jak będą sprawować się w warunkach zimowych mróz śnieg zobaczymy ale pierwsze wrażenia po 150km rewelacja (w tym szybka jazda) zaraz po założeniu weryfikacja i korekta geometrii.

auto prowadzi się idealnie no i ta cisza :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


kontynuuję zamknięty temat dot opon zimowych

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=376987


Ehhh nie sądziłem, że zakup ogumienia przysporzy mi tyle kłopotów :) Przyszło zamówione, opony na przód są ok, natomiast zwróciły moją uwagę opony na tył ponieważ nigdzie nie znalazłem gwiazdki. Okazało się że otrzymałem opony o kodzie producenta 3904000 (czyli bez homologacji dla BMW) a nie tak jak zamawiałem produkt o kodzie 3120300

https://opony.strefakierowcy.pl/opona/pirelli_sottozero_serie_iii_119086.html


Złożyłem reklamację i przysłali mi nowy komplet opon, znowu ten sam :( ponownie zgłosiłem reklamację.


Tymczasem zauważyłem że pojawiły się nowa oferta na Oponeo:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-245-45-r18-100-v-run-on-flat-xl---moe#303085347

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-275-40-r18-103-v-run-on-flat-xl-/

- i napisałem do nich w tej sprawie, po czym otrzymałem informację zwrotną:


„Na tył opony rozmiarowo będą pasować i posiadają homologację BMW - wyłącznie BMW. Niestety po weryfikacji naszej oferty stwierdzam, że nie będą pasowały do opon na przód, gdyż tamte mają homologację BMW+Mercedes, co czyni z nich po prostu inne opony. Może być inny wzór bieżnika, a na pewno będzie inna mieszanka gumy.


Jeśli jest to BMW z napędem xDrive, to muszą być z przodu takie same jak z tyłu. W dużej mierze wszystko zależy od autoryzowanej stacji obsługi BMW. Warto zadać im drogą mailową pytanie czy z przodu mogą być opony z oznaczeniem "*+MOE" (czyli BMW oraz Mercedes), a z tyłu tylko "*" (tylko BMW). Jeśli odpowiedź byłaby pozytywna, mógłby Pan zafundować sobie takie komplet.”


Proszę o komentarz czy wg Waszej wiedzy faktycznie są tak duże obostrzenia w przypadku xDrive? Trochę się zdziwiłem ponieważ inny sprzedawca informował mnie, że "ważne jest tak, aby na osi był ten sam bieżnik ale mogę stosować dwa typy bieżnika.”. Będę wdzięczny za pomoc i komentarz.


Btw czy na mieszane felgi 18cali (Dobule Spoke 662 M) można założyć 4 opony x 245 - czyli na tylną oś ten sam rozmiar co na przód? Jeśli tak to co myślicie o takim rozwiązaniu? wpłynie to negatywnie na właściwości jezdne? pod kątem gwarancyjnym będzie ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Będzie to gorsze rozwiązanie niż opony przód *+MOE, a tył *.

Mieszane felgi = mieszane opony...

Komplety felg 662M w rozmiarze 4x 8x18 et30 są droższe w ogłoszeniach niż komplety felg mieszanych.

Niestety jak masz na krowę musisz mieć i na łańcuch...

Opublikowano

Ok, dzięki za info. Zatem zostając przy mieszanych oponach


1) czy takie rozwiązanie jak wskazałem z oferty Oponeo -> przód *+MOE, a tył * -> jest akceptowalne z punktu widzenia

- gwarancji

- bezpieczeństwa

?

czy są jakieś przeciwskazania do zastosowania takich opon na zimę do mojego auta?


2) czy przy xdrvie można stosować na osiach zróżnicowane bieżniki, a istotne jest tylko aby na jednej osi były takie same opony (tak jak pisał jeden z handlowców)?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Do G30 producent przewidział ogumienie mieszane zimowe tylko przy 19" - staggered.

17" i 18" ma 4x ma zestaw square. Czyli takie same opony przód tył.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.