Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic dodać, nic ująć. Ale jak widać niektórzy wolą kombinować - a to założą zamienniki hamulców, a to kupią oponki non-rft, bez homologacji BMW, a to zdecydują się na przekładanie co pół roku opon rft na ten sam komplet felg itp. itd. Potem płacz w wątku o braku stabilności G30 :D Tymczasem zazwyczaj jest tak, że jak dbasz - tak masz. Wszystko w imię pozornych oszczędności kilku złotych. Hmm, wydawało mi się, że to forum BMW, a nie forum Skody, choć nawet w Skodzie na bezpieczeństwie (i w sumie na komforcie) nie radziłbym oszczędzać.

 

Nie za bardzo rozumiem na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski? :8) Ja mam drugi, oryginalny komplet kół, dbam o samochód bardzo, na niczym nie oszczędzam, a niestabilność podczas wiatru jak była tak jest. Myślę, że to jest cecha pojazdu, którą śmiało można nazwać wadą i nie ma nic do rzeczy czy ktoś ma jeden komplet kół czy dwa albo jakie klocki hamulcowe założył... :8)

 

Powiedzmy, że na podstawie doświadczenia. Podobne tematy przerabiałem w E60 i F10 - w samochodach, z którymi też nie miałem najmniejszych problemów. A zobacz na naszym forum ile jest tematów dotyczących rozmaitych problemów z tymi modelami. Gdyby tak poczytać to logicznie myślący człowiek nigdy w życiu by nie kupił ani E60 ani F10, przecież z nimi są same problemy, nieprawdaż? Tymczasem okazuje się, że wystarczyło dbać, wkładać oryginały i można było latami śmigać niezawodnie. Nigdy mnie nie zawiódł żaden z tych samochodów. Teraz jeżdżę G30 i też nie mam z nim nawet pół grama problemów o jakich się tu pisze. Moim jedynym "problemem" jest obecnie spękana guma łącznika wału, jak się okazuje podlegająca gwarancji. I co ciekawe - wyszło to przy okazji, podczas wymiany oleju w xDrive'ie, bo na razie żadnych objawów typowych dla tej usterki nie daje.

  • Odpowiedzi 422
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem o wymianie oleju w skrzynce rozdzielczej VTG, czy jak to się tam fachowo nazywa. Plus oczywiście adaptacja.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Stałem się niedawno właścicielem G30 530ix z pakietem M.

Rozglądam się za oponami na zimę, w salonie gdzie kupowałem samochód powiedziano mi że nie można założyć zimowych opon z różną wielkością na 18 calowe felgi (można na 19)

W serwisie potwierdzono to tłumacząc że nie ma opon z homologacja pasujących na tylne felgi 18 z M pakietu.

Czy myślicie że można założyć opony bez homologacji czy lepiej jednak kupić całe koła

Pozdrawiam

Opublikowano

Trzeba rozroznic dwie rzeczy.

Homologacja opon - w zasadzie na to mozna zlac. Opona mia moec te same parametry czytaj rozmiar, nosnosc, wzmocneienia ale dlaczego np mialbym jezdzic na michelin prymacy 3 jak w momencie montazu bylo juz prymacy 4 nie mowiac o czyms takim.jak michelin pilot sport 4s? Oczywiscie ze wybieram ps4s bo jest to niebo i ziemia w jamosci jazdy. Ale ma te same parametry tkore byly homologowane dla bmw.

Nie widze problemu tez w zalozeniu na tyl opony szersze ale to jednoczesnie musisz zmienic felge chociaz nie ma sensu klasc na 18 kapcia szerszego niz te 245 i tak i tak. Plus ten rozmiar opony nie byl homologowany dla g30 wiec tutaj maja sie prawo czepnac. Co innego jesli uzywasz opony o parametrach homologowanych dla g30

Opublikowano

Teraz letnie mam:

Przód 245/45/18 ET 30 8/18

Tył 275/40/18 ET 44 9x18

I zastanawiam się czy można założyć na te felgi takie same opony zimowe, problem w tym że według serwisu nie ma pasujących na tył zimowych opon z homologacją i jesli chce mieć na zimę 18 to muszę kupić nowe felgi by założyć na tył i przód opony 245/45/18.

Przy dziewiętnastkach już nie ma tego problemu podobno

Opublikowano
Ja mam założone Hankooki 245/275 18 i byłem na seriwisie jakoś nic nikt nie psioczył, zreszta ile w Polsce teraz jest tego śniegu, max 2 tygodnie. Nawet na tym rozmiarze daje radę. Jak kupowałem opony nie miałem pojęcia o jakiś homologacjach. Dopiero w tym wątku się dowiedziałem.
Opublikowano

Witam, jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość tym bardziej że nie jestem kumaty w mechanice samochodowej. Mam świeżą G30 z mpakietem więc różne opony przód i tył. Pomyślałem że nie będę bawił się w w zimowe opony na tych felgach bo to temat kłopotliwy a zakupię felgi 19 dedykowane przez sprzedawcę do G30 do tego 4 takie same zimówki . Czy to co piszę ma sens? Nie zwariują mi jakieś czujniki? Czy ten schemat rożnych rozmiarów przód tył nie musi być powielony nawet przy nowym większym zestawie?

Będę wdzięczny za info pozdrawiam

Opublikowano

Czujniki ci nie zwariują pod warunkiem, że założysz je do tego nowego kompletu. Felgi powinny mieć odpowiednie ET i szerokość zgodnie z katalogiem BMW do twojego modelu. No i opony dobrane szerokością i profilem do felg.

Tu masz felgi dedykowane do G30, ale musisz zweryfikowac swoja wersję silnikową itp. -> możesz stąd wziąć parametry felg

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupa/36-kola/i58525/kL/sN/r2019/m05

Opublikowano
Ok dzięki bardzo, jeśli ktoś ogarną sobie fajne felgi 19tki poza ASO które się sprawdziły to będę wdzięczny za info. Lepiej kupić sprawdzone a opony dobrać to już będzie prosta sprawa.
Opublikowano

Dlaczego chcesz w ASO zakładać. akurat w przypadku tej usługi to różnica taka, że u wulkanizatora zapłacisz 60pln a w ASO za to samo sądzę, że z 300pln. No może ci auto w cenie umyją - ale czy dobrze to tez różnie z tym bywa.

Pomimo tego, że w ASO założysz to i tak ci gwarancji nie dadzą, tzn. dadzą ci na usługę / robociznę, ale że zestaw będzie ok, to nie bo felgi nie BMW. Moim zdaniem kompletnie nic nie zyskujesz zakładając to w ASO, a w kieszeni będziesz miał mniej.

Opublikowano
jak jesteś z wawy to pisz priv i ASO zalozy - tylko licz ze tanio nie bedzie

W Fusie powiedzieli że oni raczej preferują zmiany kół a nie zabawę w opony jak poszedłem pogadać odbierając auto czym trochę mnie zrazili. Rozmowa na zasadzie lepiej żebyś do nas nie przyszedł także nawet jak ogarnę felgi i zimówki jako nowy komplet to raczej tam nie zawitam.

Opublikowano
Obawiam się że w wulkanizacji coś mi źle podepną w końcu jest tu też jakaś elektronika, czujniki itp

 

widze ze z wawy jesteś to jedź na wawelską do wulkanizacji 24h na stadionie skry


wezmą za to 200zł i zrobią to dobze niczego nie niszcząc


robilem tam swoja piatke i przy mnie był gość w lambo na wymianie opon wiec im ufam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Gdańsku za wymianę opon runflatów chcą w ASO 600zł (w Bawaria Motors; już nie pamiętam czy brutto czy netto, ale oba warianty są równie kuriozalne). W każdym razie cena wymiany ceną wymiany, fakty są takie, że runflaty powinny zostać raz założone i tyle, a nie co pół roku gięte, zdejmowane itp. Z tego powodu warto jednak mieć drugi komplet całych kół.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.