Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panie i Ponowie, mam taki problem z moim BMW na które nie zna odpowiedzi żaden dotychczas spotkany mechanik czy fan BMW, odnośnie sprawa wygląda w ten sposób, że auto po rozgrzaniu do 106-7 stopni na test nr 7 nie otwiera termostatu, dopiero jak mu przygazuje do 5-6 tys. temperatura chwilo spada do 98 stopni i termostat otwiera się i dolny wąż zaczyna robić sie gorący , następnie przejadę założymy 5-10km po trasie z prędkością 100-120km/h lub po mieście i dolny wąż zaczyna robić sie zimny i górny puchnie, chłodnica była sprawdzana czy jest szczelna, korek od zbiorniczka też upuszcza powietrze ,no i nigdzie nie zauważyłem wycieku płynu czy to może być wina pompy wody czy termostat, lub ktoś może mieć inny pomysł? :? :?: :|
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy jest przelew w zbiorniku wyrównawczym na wolnych obrotach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
nie nie tam jest termostat fazowy z grzałką, która według mnie to pic na wodę, chodzi tutaj o to, że silnik pracuje w normalnej temperaturze czyli 105-7 , ale górny wąż jest twardy i na postoju szybko jeszcze bardziej twardnieje, a dolny wąż jest zimny, dopiero jak mu depnę do 5-6 tys to puszcza na duży obieg , przejadę sie kawałek i dolny wąż robi sie zimny. :shock:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jest zwykły termostat.

Chwila, przecież w tych silnikach 105- 107 ℃ to normalna temperatura pracy

Tu sie ukrywasz :)

To nie jest normalna temp dla tego termostatu

nie nie tam jest termostat fazowy z grzałką, która według mnie to pic na wodę

To zmienia postac rzeczy...

To nie jest pic na wode.

Ten uklad tak ma dzialac.

Przy temp ok 110 st sam sie otworzy i otworzy sie tez elektrycznie jak sypniesz po gazie-to jest sygnal dla komputera ze bedzie nagly przyrost ciepla ale jak odpuscisz gaz to znowu sie zamknie.

Edytowane przez kotin44
Opublikowano
czyli to jest w pełni normalne, że samochód mając 105-107 stopni nie otwiera termostatu, a dopiero jak mu przygazuje to otwiera duży obieg i zamyka po chwili i to nie jest problem tylko ten typ tak ma,że pracuje na małym obiegu ? :shock: :?
Opublikowano
hej , ja miałem podobne problemy z temperaturą raz zimny raz ciepły itd , podstawa , termostaty są dwa , po wymianie jednego żadnych zmian , po wymianie drugiego zero problemów , podobno wymienia się je parami , rok czasu i temperatura ani drgnie a koszt obydwu to jakieś 20o zł było więc niewiele
Opublikowano
hej , ja miałem podobne problemy z temperaturą raz zimny raz ciepły itd , podstawa , termostaty są dwa , po wymianie jednego żadnych zmian , po wymianie drugiego zero problemów , podobno wymienia się je parami , rok czasu i temperatura ani drgnie a koszt obydwu to jakieś 20o zł było więc niewiele
Opublikowano
a gdzie znajduje sie drugi termostat, pierwszy raz słyszę, żeby w N46 były dwa termostaty ? :shock:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czyli to jest w pełni normalne, że samochód mając 105-107 stopni nie otwiera termostatu, a dopiero jak mu przygazuje to otwiera duży obieg i zamyka po chwili i to nie jest problem tylko ten typ tak ma,że pracuje na małym obiegu ?

W poprzednim poscie zle wpisalem temp i jest edit na 110 st

Dokladnie tak...

Tak od siebie Ci powiem zebys sobie raz w roku zmienil plyn poniewz jesli bedzie w nim za duzo glikolu to temp wrzenia bedzie nizsza i wbrew pozorom zamarzania tez-wymien sobie plyn raz w roku czy co dwa lata bo to nie majatek.

Co do syczenia to za wczesnie zeby podpinac to pod awarie ukladu chlodzenia bo dziala prawidlowo ale syczec nie powinno.Moze jest korek uszkodzony...-od zawsze syczy?

Czemu szukales wycieku?tracisz plyn?-bo jak tak to trzeba wykonac pewne badania.

Jak bardzo te weze puchna?Duzo sily wkladasz zeby je ugniesc?Puchna oba czy jeden?Jak sie otworzy termostat to miekna czy dalej sa napuchniete?

Jeszcze Ci wyjasnie roznice ukladu chlodzenia tradycyjnego termostatu a elektrycznego...

Tradycyjny mial za zadanie chlodzic silnik ale ze wzgl na opieszalosc jego reakcji nie moze on pracowac na pograniczu krytycznych temperatur ktore sa korzystne dla silnika...

Twoj fazowy ma za zadanie trzymac silnik w najkorzystniejszej temp. i choc jest na pograniczu bezpieczenstwa to nad wszystkim czuwa komputer i dziala z wyprzedzeniem a jego reakcja i wykonanie polecenia to sekundy dlatego nie jest to niebezpieczne.

Mysle ze pomoglem...

Opublikowano

Powiem ci jak sprawa z tym samochodem wygląda od początku, w samochodzie robiłem uszczelkę pod głowicą bo mechanik stwierdził testerem CO2, dwutlenek węgla w układzie czyli walniętą uszczelkę,że niby dlatego termostat się nie otwiera, szukałem od początku problemu tego termostatu, od początku puchł mi górny wąż bo jeździłem chwilę na wodzie bo wystrzelił mi niedopięty wąż z płynem, więc postanowiłem chwile po testować z wodą, aktualnie zalałem go niebieskim płynem prestone taki jak w sklepie mi doradzili do BMW, i w zasadzie płyn zmieniałem 3 dni temu więc może nie odpowietrzyłem go jeszcze do końca i jest tam trochę powietrza które według mnie uchodzi przez korek, a co do twardości węża górnego jest dość twardy ale można go ugiąć nie jest, aż tak twardy jak kiedyś przy zalanej wodzie czy czerwonym płynie z k2, gdy stoi na postoju trochę bardziej zaczyna twardnieć, a gdy mu przygazuję 5tys.+ dolny wąż zaczyna robić sie gorący wentylator sie załącza i trochę na chwilę robi się miększy.

No i dodatkowo na inpie mam

-actual value differential pressure into air-intake-system ( zielone pole od 45 do 55 ) a u mnie 405 !

-set point differential pressure into air-intake-system ( zielone pole od 45 do 55 ) a u mnie 355 !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Woda ma temp wrzenia 100 st a plyn 120 dlatego na wodzie bedzie twardszy-nie wyrzucalo wody?

Z tego co opisales uklad dziala prawidlowo.

Odpowietrz dokladnie-tego nie bagztelizuj.

Te bledy sa zwiazane z powietrzem-ciagnie lewe powietrze albo przeplywomierz sie skarzy.

Masz problemy z odpalaniem albo z wkrecaniem na obroty?

Odepnij wtyczke z przeplywomierza jak bedzie fajnie jezdzil to umyj przeplywomierz-najlepiej zmywaczem do hamulcow nie bedziesz musial dotykac czulych elementow i szybko odparuje

Opublikowano
Miałeś rację, samochód jeszcze trochę odpowietrzyłem i dolny wąż robi się częściej gorący, górny juz tak nie puchnie, a co do przepływomierza, wcześniej sie delikatnie dławił na wolnych obrotach, odpiąłem kostkę na wolnych też trochę go przydusza , ale za to teraz od 3-4 tys czuć jak aż delikatnie w fotel przyciska, jutro go ściągnę i wyczyszczę zobaczę czy będzie rezultat a jak nie to będę musiał kupić nowy, wielkie dzięki szkoda, ze w mojej okolicy nie trafiłem na nikogo tak ogarniętego w BMW, chętnie bym ci flachę postawił za pomoc. :mrgreen: :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciesze sie ze pomoglem i zycze bezawaryjnosci...

W kwestii chlodzenia nie miej za zle tego mechanikom-niewiele aut ma taki termostat.

Ja sie w innym dziale poslizgnalem na tym temacie ale szybko uzupelnilem wiedze i moglem sie tym podzielic...

Opublikowano
A mam jeszcze pytanie do drugiej sprawy, wczoraj po godzinnej jeździe w korku (sprzęgło, gaz, sprzęgło) zaczął mi samochód szarpać przy ruszania pod górkę i kierownica delikatnie drgala na prostej czy to może być wcześniejsza podpora walu która delikatnie huczy, poduszki czy najgorsze czyli sprzęgło?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podpora wykluczona.

Przyczyn szarpan moze byc wiele i szarpania tez sa rozne i bez auta ciezko postawic diagnoze ale tak w ciemno to moge powiedziec zebys sprawdzil elementy odsprezynowania silnika i skrzyni- gumowe poduszki.

Drganie kiery to inna bajka- uklad zawieszenis wachacze -drazki kierownicze i koncowki - jesli bedziesz kiedys wymienial to wymieniaj razem bo puzniej sie to msci a koszt jest nie wiele wiekszy.

Czasem tez powoduja to kola

Opublikowano
To może faktycznie to przez koła bo jeżdżę na 19", czyli przydało by się sprawdzix/wymienić poduszki skrzyni i silnika,mam nadzieję, że to nie sprzęgło bo w ostatnim czasie jak mam ten samochód cały czas jakieś naprawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie o rozmiar kol biega tylko o proste i wywazone kola.

Normalne oznaki zuzycia sprzegla to jak wysoko bierze ale uszkodzenia mechaniczne tez sie zdazaja niezaleznie od przebiegu.

Najpierw oblukaj poduszki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.