Skocz do zawartości

F30 330D hałaśliwe zawory przy lekkim gazie


arturoski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od niedawna jeżdzę F30 330d (przesiadka z E90). Nie da się ukryć, że silnik pracuje zupełnie inaczej jak na moje ucho. W szczególności zawory klekoczą jak szalone (w porównaniu do M57). Czy to normalka? Nie mam okazji posłuchać innego modelu. Klekot jest pomiędzy 1000 a 1500 obr/min tylko przy lekkim gazie, przy wiekszym gazie zmienia się charakterystyka dzwięku i jest ok. Jeżdżę obecnie na 5w40, może to za gęsty olej na ten silnik? Przebieg to 42 tys km. Proszę o poradę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesteś pewien że to hałasują zawory a nie wtryskiwacze ?

Częsta przypadłość zabrudzonych wtryskiwaczy.

W takim przypadku doznania akustyczne podczas przyspieszania i to właśnie łagodnego w danym zakresie obrotów bardzo zbliżone do wadliwej pracy zaworów.Jeżeli to wtryski co odstawiam to ten dźwięk dosadniej można określić cykaniem niż klekotem.

Jeździsz na oleju o zbyt dużej lepkości (za gęsty) zmień na 5w30 rekomendowany do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj 330d zbliza sie do 50 tys. i sprawuje sie idealnie. Najlepsze auto jakie mialem do tej pory, silnik pasuje idealnie do trojki i przez to ze nie jest wysilony nie powinno mu sprawic problemu dobicie do wysokich przebiegow. Na kulture pracy silnika duzy wplyw ma jakosc tankowanego paliwa, dlatego warto tankowac markowe paliwo, tymbardziej ze 330d zuzywa go niewiele.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że to zawory. Wydaje mi się, że wtryskiwacze wydawałyby bardziej stukający dźwięk - ekspertem jednak nie jestem, profilaktycznie doleje jakiegoś środka oczyszczającego układ. Mogę dodać, że od dłuższego czasu jeżdżę na BP Ultimate Diesel.

 

Nowy olej zamówiony, Shell Helix Ultra Professional AM-L 5w-30 Pure Plus. Zobaczymy co przyniesie ta zmiana. W chwili obecnej wydaje się, jakby własnie nie było odpowiedniego smarowania.

 

Czy będę musiał odnotować zmianę w kompie, jeśli olej zmieniałem jakiś miesiąc temu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Czy będę musiał odnotować zmianę w kompie, jeśli olej zmieniałem jakiś miesiąc temu?

Możesz, nie musisz.

 

W E61 po zalaniu 5W40 motylem zaczęty fumlować popychacze hydrauliczne, objawiało się to tym że po odpaleniu zimnego silnika i dodania gazu odzywały się zawory. Po szybkim powrocie do 5w30 po jakimś czasie nie od razu, sytuacja wróciła do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to na 99% wtryskiwacze, był długi temat w serii 5

 

Trochę przeszperałem ofrum, jest wielki wątek na temat info przed zakupem serii 5. Czy to ten temat? Jeśli nie, proszę o linka.

 

Juz tydzien na 5W30 i śmiało mogę powiedzieć, że jest duzo lepiej z dźwiękiem. Jak się rozgrzeje, to prawie wcale nie słychać. Myślę, że będzie jeszcze lepiej.

 

Czy, tak przy okazji, kabina w F30 vs E90 jest mniej wygłuszona? Silnik ogólnie dużo bardziej słyszalny, szczególnie dolot i dźwięk zasysanego powietrza (rury dolotowe na miejscu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.