Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!,

 

Czy ma ktoś już może X1 z produkcji od Lipca 2017 ? W szczególności chodzi mi sDrive z DCT. Zauważyłem że na YT zaczęły pojawiać się filmiki z nowym iDrive (ID6 )z touchscreenem i ogólnym updatem funkcjonalności ID, ale nigdzie nie widziałem jeszcze zdjęć/filmów X1 sDrive18i lub sDrive20i z dual clutch Steptronic i nową dźwignią zmiany biegów

 

Nowy iDrive 6 w f48:

https://www.youtube.com/watch?v=PdFMSTc_4v8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w tym tygodniu odebrałem MY18, faktycznie jest kafelkowy iDrive5 + ekran dotykowy.

Czyli właściwie to chyba iDrive5.5 :wink: bo iDrive6 to dopiero z rozpoznawaniem gestów.

 

Właściwie jedyne zmiany (na pierwszy rzut oka) to właśnie dotykowość ekranu oraz 6NW czyli "telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym".

No i jeszcze WLAN HotSpot - ale aby z niego korzystać trzeba przez ConnectedDrive wykupić dodatkowy abonament w T-Mobile.

 

Dotykowość ekranu moim zdaniem można sobie podarować, jeśli ma się iDrive z gładzikiem (rozpoznawaniem znaków).

Ja tą funkcjonalność używałem może maksymalnie przez 2 minuty, czekając na dokumenty do wydania auta. Moim zdaniem iDrive jest tak wygodny, że - jak dla mnie - dotykowość jest zbędna.

Zresztą samo BMW twierdzi, że zrobili to na siłę - bo takie są aktualne trendy...

 

Aha - zauważyłem jeszcze jedną kwestię na plus.

Pełna obsługa Spotify odbywa się przez BT, bez konieczności podpinania kabla.

Jeszcze nie "zdiagnozowałem" czy to zasługa iDrive5, czy może 6NW.

W każdym razie - jak dla mnie - super.

Opublikowano
A jaką masz skrzynie biegów? Pytam, bo ja do odbioru mojego sDrive20i mam jeszcze ~3-4tyg i bardzo jestem ciekaw charakterystyki 7 stopniowego DTC i oczywiście wyglądu "na żywo" nowej dźwigni/joysticka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależało mi na xDrive - więc mam Aisin'a.

Nowej dźwigni na żywo nie widziałem (żaden z warszawskich dealerów jeszcze nie miał), tylko wizualizacje w konfiguratorze.

Dźwignia na pewno będzie robić lepsze wrażenie, choć umówmy się - z tym Aisinem dramatu też nie ma :)

Pozostaje mieć nadzieję że w praktyce nie będzie działać gorzej niż Aisin, który działa naprawdę porównywalnie z ZF (mam bezpośrednie porównanie z serią 5).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Znalazłem: Nowa lewarek zmiany biegów w modelach X1 F48 z DCT:

$_21.JPG

$_3.JPG

 

Znalezione na mobile.de

 

Ja na moją X1 sDrive20i muszę jeszcze czekać 3 tygodnie i nie znam jeszcze wrażeń z jazdy z 7 stopniową Steptronic double clutch.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda tak samo jak na wizualizacjach w konfiguratorze.

 

Co do wrażeń - na forum będziesz chyba pierwszy :D więc podziel się koniecznie wrażeniami.

 

Patrząc na zachowanie dwusprzęgłówek w innych markach, to spodziewać można się:

- szybszej zmiany biegów, zwłaszcza gdy mówimy o zrzucaniu więcej niż jednego biegu (kick-down)

- delikatnie wyczuwalnych zmian, zwłaszcza w zakresie niskich biegów (to dosyć częsta cecha skrzyni dwusprzęgłowych)

 

Ale jak będzie - zobaczymy, myślę że będzie OK. Jeśli BMW dopracuje soft tej skrzyni tak jak ZF i Aisin'a, to powinien powstać fajny napęd.

Swoją droga ciekawe, kto jest producentem tej skrzyni.

 

P.S.

iDrive 5 ma niestety trochę błędów...

Czekam na upgrade softu, ale na razie nie ma nowszego.

Dotykowości ekranu od wyjazdu z salonu nie używałem ani razu :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Getrag robi 7-biegową dwusprzęgłówkę dla BMW dla modeli M. Przy czy to skrzynia dla wzdłużnego mocowania silnika. Dla platformy UKL to na pewno inny model - i dobrze, bo 7 DCT z modeli M do normalnego, komfortowego jeżdżenia nadaje się średnio :wink:

Jeśli chodzi o automaty dwusprzęgłowe dla silników mocowanych poprzecznie, to najbardziej znaną skrzynią Getrag jest chyba PowerShift robiona dla Forda i Volvo (przy czym to skrzynia 6-biegowa).

Opublikowano
Dotykowości ekranu od wyjazdu z salonu nie używałem ani razu :mrgreen:

 

Do przewidzenia :) W przypadku pokrętła z touchpadem nie wyobrażam sobie sytuacji, w której bym odczuwał potrzebę dotykania ekranu.

 

Mam tylko nadzieję, że nie spieprzą koncertowo czegoś, co przez lata działało dobrze i było wzorem dobrze zaprojektowanego systemu. Miałem ostatnio okazję jeździć F-Pacem i wyłem z rozpaczy przy obsłudze czegokolwiek na ekranie. Kto im to pisał?

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A'propos X2 - komplet informacji dotyczących polskiego rynku, wraz z oficjalnymi zdjęciami jest poniżej

 

https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/2018-bmw-x2-ciekawszy-zdjecia-informacje-dane-techniczne-premiera/

 

To już nie mały SUV, to klasyczny crossover.

Patrząc na wymiary - rozstaw osi ten sam, więc w kabinie będzie podobna ilość miejsca (choć X2 jest niższa, więc wysocy mogą odczuć mniejszą przestrzeń).

Ale długość całkowita mniejsza - to oznacza mniejszy bagażnik... zbliżony do Countryman'a, a ten ma odczuwalnie (nawet mocno odczuwalnie) mniejszą przestrzeń bagażową.

 

P.S.

Ciekawe, czy skrzynia DCT też tylko w sDrive.

AutoHold nadal brak :wink:

O ile się nie mylę w środku ma też nowe zegary (nowe - w sensie, że te same, które odświeżone trafiły ostatnio do klasycznej serii 1).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.