Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na początku chciałbym się przywitać, ponieważ jest to mój pierwszy posta na tym forum. Niestety od razu z problemem.

 

Oto krótki opis tego jak co jakiś czas auto wariuje.

 

Najpierw pojawia się błąd Dynamic Drive, później wspomaganie zaczyna wariować,ABS i skrzynia biegów w następnej kolejności a na koniec info że akumulator rozładowany.

Oczywiście po wyłączeniu auto nie odpala.

 

Po pierwszej takiej akcji akumulator został wymieniony w autoryzowanym serwisie na oryginalny BMW oraz została przeprowadzona (podobno) adaptacja akumulatora.

 

Niestety po około 2 tygodniach problem się pojawił na nowo. Problem w tym, że byłem w trasie.

Po odłączeniu akumulatora na chwilę i resecie komputera udało się odpalić auto "z kabli".

Po chwili pojawił się błąd silnika "spadek mocy", jednakże takowego nie odczułem.

 

Po przejechaniu około 300 km auto "odpoczęło" około 2h i odpaliło bez problemu. Problem pojawił się na nowo po około 2 tygodniach.

 

Znajomy podpowiada, że to nie wprogramowany akumulator, choć w to ciężko mi uwierzyć.

Wg logiki wychodzi mi regulator napięcia, który po tym jak "odtaje" zaczyna normalnie pracować.

 

Proszę o pomoc szanownych kolegów.

 

Auto: E70 X5M 2010 4.4

 

Pozdrawiam,

R

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ci na diagnostykę trzeba jechać , a nie czekać tu odpowiedzi, my nie wróżki dać odpowiedź co do x5m

a w aso tylko zeby zmieniać, ot bandyci )))

Opublikowano

Miałem tak kiedyś w e60. Wymieniłem szczotki w alternatorze i po problemie!

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Miernik w dłoń i sprawdź po odpaleniu napięcie ładowania na akumulatorze ma być od 13,8 do 14,4 Volta. Jak za mało lub za dużo to trzeba sprawdzić przy wyjściu u samego alternatora. Jeśli dalej się nie zgadza to alternator do naprawy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy przeczytales jakie bledy sa zapisane w komputerze? Do wstepnej diagnostyki nie potrzeba ASO. Mimo, ze mam samochod nadal na gwarancji, jesli mam jakis problem, zawsze sam czytam bledy przed pojechaniem do "fachowcow" z ASO.

 

Brak adaptacji akumulatora moze skutkowac jedynie krotsza jego zywotnoscia.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Witam

 

Wszystkim dziękuję za zaangażowanie i odpowiedzi.

 

Jestem po diagnozie i na 99,99% regulator napięcia.

 

Błędy wyczyszczone ale historię zapisałem.

 

Jak będzie po naprawie to opiszę szczegółowo caly przypadek aby koledzy wiedzieli.

 

Pozdrawiam i puki co dziękuję.

 

R.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Trochę późno, ale odpisuję.

1. Wymieniono akumulator na nowy oryginał - koszt z adaptacją 2000 zł

2. Wykonano wymianę regulatora i regenerację alternatora - koszt 800 zł.

 

Problem od 2 miesięcy nie występuje.

 

Wymianę aku osobiście uważam za niepotrzebną, ale cóż. Poszło.

 

Pozdrawiam

R

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.