Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
to zrób jeszcze raz test- i jak jesteś tak dokładny, to też filmik- tylko żeby było widać jak przełączasz przycisk do zmiany trybów w górę. Spójrz z jakiego trybu przechodzisz w jaki.
Opublikowano

To już zaczyna być nudne ale w sumie fajnie że o to spytałeś. W 11 sekundzie przechodzi z comfort w sport -> najpierw podświetlony jest comfort, później sport. W 20 sekundzie z dsc off przełączam i wchodzi w sport - comfort ni jak nie jest podświetlony.

Reasumując:

- tabelka którą wkleiłem minimum 3 razy w tym temacie ze strony z USA potwierdza to o czym pisałem,

- instrukcja auta (choć fakt to nie jest uber wiarygodne źródło),

- ekran iDrive mówi że podwozie czy jak tam jest napisane przy dsc off jest w trybie dynamicznym,

- wydech ma to samo brzmienie w dsc off jak w sport i sport+, i na filmiku z wczoraj to słychać :)

- kierownica i zawieszenie są tak samo twarde w dsc off jak w sport i sport+

- i wreszcie na Twoją prośbę filmik też pokazuje że po wyjściu w górę z dsc off faktycznie wchodzimy w sport, ale comfort nie jest podświetlone.

No cóż dziś zapomniałem więc w ramach ciekawostki nagram w weekend film z tylnego zderzaka jak działa wydech w każdym trybie.

Poza tym na każdym forum jakie znalazłem był podobny temat i zawsze padało podsumowanie takie jak w tej tabelce - dsc to osobny tryb, jednak zostaje w nim większość nastaw z sport/sport+ :)

 

A tu filmik o który prosiłeś:

https://youtu.be/uRGm9M5pHDc

 

A co do pytania kolegi o dyfer - ja nie wiem. Na 100% jest w 435i/335i i teraz w 440i/340i. Ja na Twoim miejscu bym to po prostu sprawdził w sposób który może nie jest subtelny, ale najlepiej obnaża obecność szpery przy małej prędkości - bączki na suchym, przyczepnym asfalcie.

Opublikowano

http://members.multiweb.nl/carlebur/Drivingmodes.png

 

http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1182677&stc=1&d=1427641065

 

http://f87.bimmerpost.com/forums/attachment.php?s=7ff414cc4d155b92dddd720f3cda5935&attachmentid=1624195&d=1495054489

 

Polecam sobie poczytać. Widać nie tylko moje auto jest magiczne :lol:

W każdym z tych (135i, 335i, M2) jest trochę inaczej, głównie w kwestii dźwięku. U mnie najbliżej jest do tego opisu z 335i z drobnymi odstępstwami, ale podejrzewam że nie mam mppk ani wydechu mperfoemance stąd u mnie nie występuje strzelanie przy ujęciu czy wbijaniu wyższego biegu w comfort. Jak widać w każdym z aut w dsc off zawieszenie i układ kierowniczy jest w trybie "twardym". Jedyne co mi nie pasuje to reakcja na gaz, wydawało mi się że zostaje ta ze sport+. Podczas jazdy dalej uważam że ciężko to wyczuć, na jałowym może faktycznie jest trochę inaczej niż w s+. Jednak kolejna porcja informacji która sugeruje że:

- albo 28i i 20i (bo podejrzewam że część z Was ma tą wersję n20) jest zupełnie inaczej zestrojona

- albo jednak nie jesteście w stanie wyczuć różnicy - choć już bez uszczypliwości, przecież opór koerownicy jest całkiem inny!!!

- albo to Wasze auta są magiczne, bo jednak nie moje stanowią mniejszość

- albo sam już nie wiem :)

Opublikowano
Ponawiam pytanie czy 328i ma blokade dyfrów przy DSC OFF ?

 

Nie ma.

co najwyżej może mieć LSD.

ale moja 328i raczej tego nie miała, przynajmniej nie odczuwałem tego.

i chyba żadne seryjne bmw nie blokady dyfrów, bo po co.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Sprawdziłem i jeśli w trybie komfort wyłączę całkowicie trakcję (przytrzymam kilka sekund guzik) to układ kierowniczy przechodzi w stan Sport/Sport+. Sprawdzałem kilka razy. Wyraźnie czuć to na kierownicy.
Opublikowano
Sprawdziłem i jeśli w trybie komfort wyłączę całkowicie trakcję (przytrzymam kilka sekund guzik) to układ kierowniczy przechodzi w stan Sport/Sport+. Sprawdzałem kilka razy. Wyraźnie czuć to na kierownicy.

Czyli Ty tak jak ja masz magiczne auto - zobacz sobie wyżej tabele dot. 335i i porównaj z odczuciami ;)

 

Ponawiam pytanie czy 328i ma blokade dyfrów przy DSC OFF ?

 

Nie ma.

co najwyżej może mieć LSD.

ale moja 328i raczej tego nie miała, przynajmniej nie odczuwałem tego.

i chyba żadne seryjne bmw nie blokady dyfrów, bo po co.

 

Tu nie było pytania o mechaniczną szperę - taką można domówić jako akcesorium mperfoemance (do 435i na pewno do 328i nie wiem) ale o eLSD czyli to co masz np w IS-F przed liftem(po lifcie nie wiem) czy w C63 w serii. To jest elektronicznie blokowany dyfer hamulcami...tak w skrócie.

Opublikowano

Może i magiczne :-)

 

Właśnie znalazłem w instrukcji do mojego samochodu info, że gdy układ DSC jest wyłączony układ kierowniczy oraz, w zależności od wyposażenia, także podwozie jest ustawione na jazdę sportową.

Opublikowano
Może i magiczne :-)

 

Właśnie znalazłem w instrukcji do mojego samochodu info, że gdy układ DSC jest wyłączony układ kierowniczy oraz, w zależności od wyposażenia, także podwozie jest ustawione na jazdę sportową.

 

Zdjęcie tej strony instrukcji wczoraj linkowałem na 2 czy 3 stronie tego wątku. A jak u Ciebie jest z wydechem?

Opublikowano
Może i magiczne :-)

 

Właśnie znalazłem w instrukcji do mojego samochodu info, że gdy układ DSC jest wyłączony układ kierowniczy oraz, w zależności od wyposażenia, także podwozie jest ustawione na jazdę sportową.

 

Zdjęcie tej strony instrukcji wczoraj linkowałem na 2 czy 3 stronie tego wątku. A jak u Ciebie jest z wydechem?

 

Mam zwykły mPakietowy więc w ogóle ledwo go słychać. Muszę sprawdzić przy otwartym oknie jak nie będzie dużego ruchu. Ale przypuszczam, że też wejdzie na sport... chociaż w tej Twojej tabeli jest napisane, że pozostaje na Medium, czyli tak jak w Comfort.

Opublikowano
Zgadza się - tylko w tabeli auto ma mppk i mperformance exhaust. U mnie w comfort nie słychać flat shiftów czy "strzałów" przy odpuszczeniu a w sport/sport+/dsc off już tak. Stąd pytam bo sądzę że w wersjach 4 cyl będzie tak samo - no może z wyjątkiem 420i
Opublikowano
Zgadza się - tylko w tabeli auto ma mppk i mperformance exhaust. U mnie w comfort nie słychać flat shiftów czy "strzałów" przy odpuszczeniu a w sport/sport+/dsc off już tak. Stąd pytam bo sądzę że w wersjach 4 cyl będzie tak samo - no może z wyjątkiem 420i

 

Sprawdziłem. Wydech się nie zmienia, tylko układ kierowniczy (i pewnie adaptacyjne zawieszenie jeśli ktos ma)

Opublikowano
Zmienia się przede wszystkim reakcja na gaz. Reszta nie wiem- co do tego się nie wypowiadam.
Opublikowano

A skoro u mnie nie zmienia sie układ , to nie mam adaptacyjnego , tak?

 

A każda 435i posiada blokade dyfrów w standardzie czy to opcja?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A skoro u mnie nie zmienia sie układ , to nie mam adaptacyjnego , tak?

 

A każda 435i posiada blokade dyfrów w standardzie czy to opcja?

 

Mateusz rozkoduj sobie vin, zobaczysz jak wyglądał konfig. Bez adaptacyjnego zawieszenia i zmiennego sportowego układu - nie ma co się zmienić.

 

Każda 435i w serii ma eLSD, opcją jest mechaniczna szpera. eLSD działa i pomaga ale wrażenia jazdy są inne niż przy typowo spiętym dyfrze czy dyfrach "obecnych" M gdzie dyfer jest aktywny ale ma mechaniczną blokadę.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A co to jest te eLSD? I co daje ??

 

Limited-slip differential.

w audi to się nazywa "aktywny dyferencjał".

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Jak sprawdzic czy ma sie ta opcje ? ;)

 

 

nie wiem jak w bmw, ale w audi steruje się przez mmi w drive select.

opcja chyba fajna, ja tego nie mam.

w jeepie miałem zwykłe lsd, zasada działa - to sprzęgło w moście, jak jedno koło ma uślizg, drugie się nie kręci i auto stoi. sprzęgło ma zadanie spiąć oś i przekazać moc na drugie koło które stoi. działa automatycznie.

na tym filmie nie widzimy czy tylne prawe koło jest napędzane, ale przyjmując, że auto nie ma lsd, koło prawe stoi, lewe się kręci. lsd ma za zadanie spiąć oś i równo napędzać oba koła.

ten filmik coś może ci rozjaśni:

 

btw dopytaj w bmw jak w rzeczywistosci działa elsd :D

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
ale jak bmw 428i przykładowo ma napęd stały 4x4 i damy tryb sport lub sport+ to idzie bokiem spokojnie polatać? puścić go od czasu do czasu kiedy się 4x4 dołącza? a i jak to jest 60% tył 40% przód?
Opublikowano
ale jak bmw 428i przykładowo ma napęd stały 4x4 i damy tryb sport lub sport+ to idzie bokiem spokojnie polatać? puścić go od czasu do czasu kiedy się 4x4 dołącza? a i jak to jest 60% tył 40% przód?

Sam sobie zaprzeczyles w poscie :P staly naped 4x4 to staly, a za chwile pytasz kiedy sie dolacza 4x4 - zreszta co znaczy 4x4 dolacza ? miales na mysli przod ? :) nie wiem jaki jest rozklad mocy na osie, ale to dobre pytanie, moze ktos sie wypowiedziec jak jest dokladnie w tym napedzie ? Salon mi mowl ze to staly naped, a z tego co wszedzie doczytuje to jest typowy Haldex czyli dolaczany. Tu fajnie by bylo miec bardziej sprecyzowane info

Co do latania bokiem - testowke mialem 430i xDrive - latac bokiem na sport+ mozna bylo bez problemu, super sprawa :) a jeszcze mozna calkowicie trakcje wylaczyc to podejrzewam ze w ogole bedzie ogien :D :twisted:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Xdrive to stały napęd ze zmiennym rozkładem mocy na osie. Żaden haldex i inne dołączane gunwo.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie zależy w serii 3 i 4. Dołączany napęd jest tylko w platformach przednionapędowych serii 2 i X1.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.