Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Fajnie że nie czujesz cos się dzieje z Twoim autem. Bo animacja jest najprostszym sposobem pokazania w jakim trybie zostaje auto, niestety nie jestem w stanie na forum przekazać Ci odczucia z jazdy. :) Dźwięk (w comfort nigdy nie strzela po pdpuszczeniu), działanie układu kierowniczego (w comfort jest irytująco lekkie działanie układu kierowniczego), reakcja na pedał gazu (w comfort jest większa zwłowka). Trudno to przekazać na filmiku, jednak jest faktem. Nie sądzę też żevy w 28i miało być inacej zatem albo macie coś nie tak z autami, albo magia ;) Pomijam już fakt że mogę wyłączyć dsc i reszta pozostaje w comfort...
  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
No ja właśnie czuję że nie zostają ustawienia ze sport/sport+. Przecież nie wykłócał bym się o animację, Ty wrzuciłeś ją jako dowód a ja Ci pokazałem że ona nic nie ma do tego :)
Opublikowano

U Ciebie nie ma - u mnie w aucie jest inaczej. Trudno jest pomylić działanie auta z trybu comf do sport/sport+. U mnie na dsc off zostaje tak jak w sport/sport+. Nie znajduję wytłumaczenia, bo zakładam że poza innym silnikiem, Wasze auta mają: sportowy zmienny układ kierowniczy, regulowane zawieszenie i albo linię sport albo MPakiet. A z racji iż niestety pozbyłem się sklatkowanych aut to czwórka pełni rolę najbardziej "sporotwego" i często tryb dsc off gości.

Edit: zresztą najprościej, jak będziesz na śląsku możemy się spotkać na kawę i wątpliwości rozwiejemy.

Opublikowano

A tak jest w instrukcji chociaż tego wpisu o sport+ nie do końca rozumiem. Bo przyciskając sport+ jest dtc on a nie dsc off. Nie mniej podwozie i układ kierowniczy na dsc wg instrukcji są w trybie sportowym i jak pisałem wcześniej to czuć i słychać

https://zapodaj.net/4e6d34d540e00.jpg.html

https://zapodaj.net/6e5f0f941eaca.jpg.html

I jeszcze jedno, jak jest u Was ze skrzynią: u mnie w comfort albo sport skrzynia w trybie manualnym i tak zmieni bieg, jednak w sport+ i dsc off łapie odcinkę a auto zostaje na wybranym przeze mnie biegu. Macie tak samo?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Przy skrzyni w położeniu "na lewo" i sport+ łapie odcinkę.
Opublikowano
Już to kiedyś u siebie sprawdzałem i nie działało. Teraz na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz i napis jest taki sam jak u ciebie, ale przy dsc off tryb sport nie działa. Czuć, że nie jest na sport zresztą po naciśnięciu przycisku w górę od trybu jazdy widać, że przeskakuje z comfort na sport i jednocześnie włącza z powrotem trakcję. Może masz magiczne auto, nie wiem :)
Opublikowano
Bzdura - przy dsc off nastawa podwozia i silnika jak w sport działa i dla mnie eot. Albo 28i jest wyjątkowe i inaczej zaprogramowane (ironizuje bo na pewno tak nie jest). Może nie magiczne a po prostu sprawne auto, trudno pomylić działanie układu kierowniczego czy wydechu w komfort vs sport. Pomijam już wyświetlane info... ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak narazie jesteś jedyna osobą która w to wierzy więc temat bzdura czy nie bzdura podlega dyskusji. W 20d jest tak samo jak w 28i. I znowu wracasz do wyświetlanego info które nic wiążącego nie wyświetla tym bardziej ze po naciśnięciu trybu jazdy dziwnym trafem znów zaczynamy od Comfortu.
Opublikowano

I mam tak w dwóch autach. Dziś przez chwile u taty sprawdziłem i... jest tak samo. Może faktycznie w słabszych wersjach silnikowych jest inaczej. Pamiętam że np w E82 tylko 123d i 135i miały "elektroniczną" imitację szpery.

Macie tutaj filmiki dwa z pracy wydechu. Na gilmie z zewnątrz w takiej kolejności są tryby: comf, sport, comf, dsc off.

Na filmie wewnątrz widzicie jakie są tryby.

Tak szczerze dla Was komf i dsc off brzmią tak samo? Czy sport i dsc off :)

https://youtu.be/Wkb3DFRcfrM

https://youtu.be/iXnj60bLUnE

No niestety "czucia kierownicy" filmem już się nie odda. W comfort nigdy nie strzela przy ujęciu w sport i dsc off zawsze. Jutro jadąc do pracy założę gopro na zderzak po podczas jazdy najlepiej to słychać.

Opublikowano (edytowane)

Tak się składa, że też mam 428i :P U mnie to działa jak napisałem czyli nie działa :D Może ty masz wyjątkowe auto, spierać się przez forum nie zamierzam. Obojętnie co komputer pokazuje to po wyłączeniu trakcji czuję, że reakcja na gaz i sztywność układu kierowniczego wraca do ustawień komfort, tak jest u mnie, kropka, z tym sprawnym autem to, żeś dowalił do pieca ;)

 

edit. Co do dźwięku wydechu to zerknę jutro jeszcze u siebie i dam znać. Z twojego filmiku ciężko jednoznacznie stwierdzić, który dźwięk to które ustawienie. Ja mam xdrive także i tak mi to różnicy nie robi, wiem, że to tak u mnie nie działa bo próbowałem kiedyś na śniegu się pobawić i było jak było. Na co dzień mi wyłączona trakcja z trybem sport nie potrzebna.

Edytowane przez fenfir
Opublikowano

No właśnie ja mam 435i, ale nie sądzę żeby akurat taka różnica była w stosunku do 28i

A co do sprawności auta: ja osobiście na Waszym miejscu bym się lekko - wku€&ił. Kupując auto które ma dać namiastkę sportowego prowadzenia i czucia z rwd po wyłączeniu trakcji "mięknie". I tym oto sposobem każdy track day czy zwykłe dziczenie po mieście w weekend traci sens.

Opublikowano

Polecam sobie to przejrzeć:

https://zapodaj.net/aa0df689745fb.png.html

W porównaniu z moimi odczuciami jedno nie zgadza się na pewno - dźwięk jest zupełnie inny niż w comfort. Z drugiej strony moje auto ma seryjny wydech i nie ma mppk. U mnie w comfort burble czy jak kto woli strzały/pierdzenie z wydechu nie występuje.

Może jednak 428i jest inne bo właśnie znalazłem że np u Was nie ma w dsc off tej elektronicznej blokady dyfra

Opublikowano

A 435i każde fabrycznie ma el. blokadę dyfra w sport + ?

 

Moja zmienia biegi w górne na sport + nie dochodzi do odcinki .... Nikt nie wie czy da sie zakodować aby tak nie było ?

 

Pozdr

Opublikowano

Elektroniczna blokada jest w dsc off. W sport + działa dtc.

@fenfir - no to faktycznie próbując raz na śniegu masz ogromne doświadczenie w kwestii zachowania auta na dsc off. Podjerzewam że pozostali koledzy na podstawie podobnych prób się tu wypowiadali :lol:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak, bo tylko Ty jesteś wielkim znawcą zachowania auta, reszta jeździ bez pojęcia. Skończ.
Opublikowano
Najwyrazniej moje odczucia pokrywają sie z press release a Twoje nie. :) nie trzeba być znawcą żeby umieć więcej od kogoś kto najwyraźniej nie potrafi wyczuć znaczącej różnicy w zachowaniu układu kierowniczego. Może jakiś merytoryczny komentarz dot dsc off zamiast demonstracji urażonej dumy? :) Bo jak na tą chwilę to: iDrive źle informuje kierowcę, instrukcja kłamie, materiały BMW kłamią, wszystkie zagraniczne fora gdzie temat był wałkowany kłamią, każdy kto (nie twierdzę że jeżdżę dobrze) dosyć często używa trybu, jeździ na track day etc też jest w błędzie. Racje ma dwóch użytkowników z czego jeden próbował raz na śniegu a drugi..? No sorry ale to jest śmieszne.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wmawiasz wszystkim na sile swoją wersje bo byłeś na track day - super. Od początku jak mam F (najpierw 20 teraz 30) grzeje mnie to ze dsc tak działa. Nie tylko mnie ale i wszystkich na forum poza tobą i setki osób na bimmerpost.
Opublikowano
Gościu spuść z tonu. Czuję wyraźnie, że po wyłączeniu trakcji twardość układu kierowniczego i reakcja na gaz powraca do ustawienia z komfort. Nie wiem co mi chcesz wmówić? Może masz magiczne auto i u ciebie to działa, nie będę z tym polemizował, ale nie próbuj mi wciskać, że nie wiem co czuję w swoim aucie.
Opublikowano

Tylko widzicie ja nie muszę nic wmawiać, bo moje odczucia pokrywają się z wszystkim począwszy od wskazania na ekranie, zapis w instrukcji, ale co najważniejsze - przez BMW press release którego tablekę dotyczacą działania auta wkleiłem powyżej. Track day, jazda po mieście, autostradzie, czy po jeziorze nie ma tu znaczenia z mojego pov - bo u mnie działa to ok. Tabelka - ok, dotyczy auta 35i, więc albo 35i mają inaczej zestrojone tryby albo jednak to Wy jesteście jedynymi którzy mają inaczej. Jak narazie to poza odczuciamy wszystkie dane też potwierdzają moją wersję. A skoro masz w dupie jak działa dsc to po co się udzielasz? Zwłaszcza że podajesz błędne info (no chyba że 28i ma inaczej to sorry) i później urban legends stają się alternatywną rzeczywistościa. :cool2:

Tak jeszcze raz dla przypomnienia o czym mówimy:

https://zapodaj.net/aa0df689745fb.png.html

Więc nie ja mam magiczne auto, a Wy :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak na razie jesteś jedynym z takimi odczuciami ale ok :lol:
Opublikowano
Z trzema autami w domu które tak samo działają :D poza tym wszystkie dane są po mojej stronie więc ponawiam prośbę o jakiś merytoryczny argument? Chyba że BMW też wydając biuletyn nie wie co jest w ich aucie.
Opublikowano
Ale jakiś dokument, info od producenta cokolwiek jako kontrargument? Bo jak na tą chwilę ja podzieliłem się poza wrażeniami jakimś dowodem od producenta a Wy bijecie pianę jako grupa właścicieli 328/428i. Nie mam magicznych aut - raczej mam normalne auta które działają zgodnie z tym co jest w tabelce którą wkleiłem, i czytając fora z USA jakoś wychodzi na moje. Może 428i/328i ma inaczej - nie wiem, wątpię. U mnie to tak działa i z ciekawości przeglądając tematy na bimmerpost o F30, F32, F22 - wychodzi na moje. :) Nie mniej prowadząc dyskusję (dla mnie to czysta ciekawość bo BMW traktuję jako pasję i lubię wiedzieć więcej), szukam info - i jak znajduję to się dzielę. W tym temacie na razie nikt nic podobnego nie zrobił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.