Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witm oglądam się za bmw 4 ale nie rozumiem jeden kwestii...chodzi o tryby jazdy jeden mają ich 3 a inne 4 dochodzi chyba sport+

 

Czy to tylko kwestia wgrania oprogramowania czy silnik jest zupełnie inaczej zestrojony i większą filozofia.

 

Chodzi o to czy warto przy kupnie samochodu zwracać na to uwagę ? Czy jest ta opcja z plusem coś warta?

Czy da sie wgrać to jakoś jak sie tego nie ma??:D

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli auto ma amortyzatory, które są regulowane elektronicznie , to ten tryb jest domyślnie .

Jeśli pojazd ma zwykłe amortyzatory, to można po prostu zakodować tryb Sport+, który automatycznie wyłącza system stabilizacji

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie mam amortyzatorow z regulacja a mam sport +. W f20 tez był bez edc. Nic nie było kodowane.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zalezne to jest od rodzaju skrzyni biegow sportowa z lopatkami czy normalna

absolutnie nie zależy. To błędna info

Opublikowano
Mam w domu 2 szt F30 jedna wlasnie ze sportowa skrzynia i ma sport+ a druga ja jezdze i nie ma tej opcji
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam w domu 2 szt F30 jedna wlasnie ze sportowa skrzynia i ma sport+ a druga ja jezdze i nie ma tej opcji

Zakoduj i bedzie, to nie jest problem

Opublikowano
Mam w domu 2 szt F30 jedna wlasnie ze sportowa skrzynia i ma sport+ a druga ja jezdze i nie ma tej opcji

Zakoduj i bedzie, to nie jest problem

Chyba nie chodziło o to czy problemem jest to zakodować czy nie tylko czy są jakieś różnice w samochodach mających to fabrycznie a tymi bez.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chodzi o to ze kazdy f moze mieć sport+ . czy chce właściciel tego czy nie - to już inna historia. tak samo jak i sportowa skrzynia biegów - kto nie ma, ten jedzie na aktywację
Opublikowano
miałem F30 ze zwykłą skrzynią i było sport+, także nie ma reguły chyba
Opublikowano
Czyli krótko mówiąc jeśli samochód nie ma tyej opcji.nNe ma się czym przejmować.Mozna zakodować i tyle.Swoja drogą jest to warte ? jest to jakaś mega różnica?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli krótko mówiąc jeśli samochód nie ma tyej opcji.nNe ma się czym przejmować.Mozna zakodować i tyle.Swoja drogą jest to warte ? jest to jakaś mega różnica?

 

Różnica pomiędzy sport a sport+ jest chyba tylko taka iż dezaktywuje działanie systemów wspomagających. Czyli niepotrzebne przy normalnym użytkowaniu,chyba że baczki chcesz podkręcić.

male-bmw-2.png
Opublikowano

Żeby był Sport+ musi być co najmniej jedna z opcji:

- 2VL (sportowy układ kierowniczy)

- zawieszenie adaptacyjne

- sportowa skrzynia biegów

 

Zakodować skrzynię można, ale moim zdaniem to w działaniu nie ma większej różnicy. Jest inny lewarek (IMO ładniejszy) i manetki pod kierownicą, które przydają się przy potrzebie redukcji przed wyprzedzaniem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nikt z was nie ma racji :)

Trzeba mieć M pakiet albo sport line

Info ze strony bmw

MODEL M SPORT. / MODEL SPORT LINE.

przełącznik właściwości jezdnych z dodatkowym trybem SPORT+

 

natomiast comfort+ pojawia się gdy w samochodzie jest EDC.

 

Sport+ to tryb sport z wyłączoną "do połowy" kontrolą trakcji, czyli coś tam zamiecie ale tak żeby mama nie krzyczała. W każdym modelu można wyłączyć kontrolę do połowy lub całkowicie przytrzymując przycisk kontroli przez 2-3s.

  • Moderatorzy
Opublikowano
To by się zgadzało, F20 miałem sportline, stąd Sport+ ;)
Opublikowano
U mnie za to w 328i F30 , po wyłączeniu DSC całkiem , samochód wraca do trybu jazdy comfort ( wolniejsza reakcja na gaz) da się zakodować żeby pozostał w Sport + ?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Niestety w każdej tak jest i jeszcze nie widziałem żeby ktoś to przekodował.
Opublikowano
Niestety w każdej tak jest i jeszcze nie widziałem żeby ktoś to przekodował.

Chyba jednak nie w każdej. Dsc off z trybu comfort można wyłączyć jak i z posiomu sport+ i wtedy masz off z wszystkim ustawionym na sport

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie. Po wyłączeniu wszystkiego kierownica i pedal gazu wracają do domyślnych ustawień. W każdej serii F jaka jeździłem a kilkanaście tego było.
Opublikowano
Nie. Po wyłączeniu wszystkiego kierownica i pedal gazu wracają do domyślnych ustawień. W każdej serii F jaka jeździłem a kilkanaście tego było.

Czyli wiesz lepiej jak jest w moich dwóch autach. :) Zostaje w trybie sport przy dac off jak robisz to z poziomu sport lub sport plus i masz to na iDrive wyświetlone. I jest tak zarówno w X3 35i jak i 435i. Oba z mpakietem, zf i aktywnym zawieszeniem.

Opublikowano
Nie. Po wyłączeniu wszystkiego kierownica i pedal gazu wracają do domyślnych ustawień. W każdej serii F jaka jeździłem a kilkanaście tego było.

Czyli wiesz lepiej jak jest w moich dwóch autach. :) Zostaje w trybie sport przy dac off jak robisz to z poziomu sport lub sport plus i masz to na iDrive wyświetlone. I jest tak zarówno w X3 35i jak i 435i. Oba z mpakietem, zf i aktywnym zawieszeniem.

A teraz przytrzymaj DSC OFF przez 4 sek. i zobacz co się stanie ;) Widać nigdy nie wyłączyłeś kontroli trakcji całkowicie...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Fajnie że się sugerujesz animacją na ekranie. Poniżej filmik ode mnie, gdzie wyłączam DSC z poziomu Comfort - animacja jest identyczna jak u Ciebie :)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.