Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
być może praca na lpg powoduje jakieś przekłamania w adaptacji sterownika. Jest możliwość selektywnego kasowania adaptacji, używałeś tego czy kasowałeś wszystko? Być może tak "przybliżysz" problem
Opublikowano

Kasowalem selektywnie.

Chwilowo temperatura jest jak jej sie podoba.

Silnik mysli po prostu ze jest gnojony bardziej niz jest.

WG mnie jest to cos zwiazane z czujnikiem stuku lub sensorem na wyjsciu z silnika.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam tak samo po zrobieniu adaptacji temperatura w n52 około 99 a 105 C, po jakimś czasie około miesiąca temperatura spada do 76 a 83 C i tak trzyma. Ponowna adaptacja inpa znowu trzyma temperaturę normalna około 100 C. Więc gdzie szukać przyczyny ? Dwa termostaty oryginał, pompa wody pierburg to wymieniłem. Reaguje na adaptacje, gdy po czasie znowu włącza sie tryb 80 C. Niech wypowiedza sie ludzie co mają elektryczną pompę wody i elektryczny termostat, inne wnioski będą mylić gdyż ci ludzie nie znają działania chłodzenia w n52.
Opublikowano
Ponoć w silnikach 3.0 jest jeszcze jeden termostat w chłodniczne automatycznej skrzyni biegów. W następnym tyg. właśnie ją wymieniam bo zimą po mimo wymianie obu termostatów silnik nie trzyma temperatury.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Ponoć w silnikach 3.0 jest jeszcze jeden termostat w chłodniczne automatycznej skrzyni biegów.

 

:cool2: :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
No tak tylko u mnie po adaptacji trzyma temperaturę przez jakiś czas, więc podejrzewam jakby była chlodniczka to by adaptacja nie miała wpływu ? A u mnie ecu steruje temperatura w zależności od wysiłku, tylko jak już skończy sie adaptacja i zebrał już informacje to wchodzi w tryb 80 C. Błędów zero. Dziwne trochę czemu adaptacja przywraca prawidłową temperaturę w granicach 100 C dla silnika n52, a potem wchodzi w tryb ochrony silnika 80 C.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

witam


Gdzie w silniku N52 w chłodnicy ASB jest termostat ?


http://fs1.directupload.net/images/180928/dyrsvo9a.jpg


1. Wlot środka chłodzącego

2. Olej wylotowy oleju

3. Wlot oleju przekładniowego

4. Wyjście czynnika chłodzącego

5. Termostat


.... ale teraz trzeba wiedzieć ze termostat w chłodnicy ASB był montowany talko w kilku modelach BMW :D


W BMW E60/E61 termostat ASB ( w zależności od typu silnika ) był montowany przy wymienniku ciepła ASB . :cool2:


Ponizej przyklad : BMW 525i E60 sedan Europa N52

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E60/Europe/525i-N52/browse/radiator/mounting_parts_f_radiator/


http://fs5.directupload.net/images/180928/532g7lkh.jpg


13. Termostat - 17 21 7 559 962

16. Wymiennik ciepla - 17 11 7 534 896

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano (edytowane)
witam


Gdzie w silniku N52 w chłodnicy ASB jest termostat ?


http://fs1.directupload.net/images/180928/dyrsvo9a.jpg


1. Wlot środka chłodzącego

2. Olej wylotowy oleju

3. Wlot oleju przekładniowego

4. Wyjście czynnika chłodzącego

5. Termostat


.... ale teraz trzeba wiedzieć ze termostat w chłodnicy ASB był montowany talko w kilku modelach BMW :D


W BMW E60/E61 termostat ASB ( w zależności od typu silnika ) był montowany przy wymienniku ciepła ASB . :cool2:

 

Jesteś pewien, że to jest chłodnica ASB która jest montowana w silniku N52 ? Bo wg. mnie jest to wymiennik montowany w 3.0 diesel. Podaj numer tej części jak masz. Ten drugi przykład tak :)

Edytowane przez PanDell
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesteś pewien, że to jest chłodnica ASB która jest montowana w silniku N52 ?

 

Ponizej przyklad : BMW 525i E60 sedan Europa N52

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... _radiator/

:cool2: :cool2:

 

Podaj numer tej części jak masz.

 

13. Termostat - 17 21 7 559 962

16. Wymiennik ciepla - 17 11 7 534 896

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


@PanDell a teraz zamiast stawiać pytania sam możesz sprawdzić jak masz :


BMW 530i E60 sedan Europa N52

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E60/Europe/530i-N52/feb2006/browse/radiator/mounting_parts_f_radiator/


13. Termostat - 17 21 7 559 962

16. Wymiennik ciepla - 17 11 7 534 896 :cool2: :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

witam po długiej nieobecności.

nareszcie problem z 80 stopniami rozwiązany.

Walczylem z nim dość długo, zaczalem od wymiany termostatów, chłodnicy, czujnikow temp, generalnie wszystkiego co było związane z chłodzeniem auta, jednak koiec koncow temp zawsze wracala do tych 80 stopi.

Generalnie już miałem ddosc poszukiwan i chciałem olac temat, do czasu, az przeczytałem gdzies, ze może to być problem z miesznka paliwowo powietrzna, problem był o tyle skomplikowany, ze nie było zadnych bledow w kompie, auto nagrzewało się do temp. roboczej czyli około 96 stopni po czym temp walila w dol do 80 stopni. Najprawdopodobniej sondy wykrywaly zly skład mieszanki, mowie o sondach za katem, a one ponoc zaczynają dzialac dopiero w momencie kiedy silnik osiągnie wlasciwa temp. Moje poszukiwania w tym kierunku zaczalem od :

1. wymiana swiec i cewek - minimalna poprawa, ale to nie to

2. czyszczenie filtrow elektrozaworów vanos (obydwu) - to nie to

3. wymiana elektrozaworów vanos (dolot + wylot) razem z czujnikami - to nie to (ale za to auto trochę lepiej zaczelo przyspieszac i dluzej trzymalo wlasciwa temp. po skasowaniu adaptacji, jednak ostatecznie i tak 80 stopni)

4. Wymiana pompy paliwa + czujnik wału korbowego - BINGO!!!!!!

Jezdze już ponad miesiąc i auto trzyma ksiazkowa temp tzn około 100 stopni (nadmieniam ze jest zima i temp. na zewnątrz około 0stopni). Zdecydowalem się wymienić pompe paliwa, ponieważ zaraz po odpaleniu nagrzanego do około 90 stopni auta, silnik przez kilka sekund dlawil się jakby brakowało paliwa i długo odpalal (jakby zaworek zwrotny nie trzymal ciśnienia w przewodzie zasilającym). Nie wiem dokładnie czy to pompa była winowajca czy czyjnik walu (stawaiam na czujnik walu) ponieważ wymieniłem je jednocześnie.

POWODZENIA.

Opublikowano
ps. osoby które pisza ze 80 stopni to temp. wlasciwa dla tego silnika, nie maja chyba o tym pojęcia. Teraz auto chodzi o wiele ciszej po nagrzaniu, spalaie nizsze, biegi zmienia o wiele płynniej, nie mam już szarpniec skrzyni przy dochamowywniu. Bez porównania.
Opublikowano
Super, że udało Ci się rozwiązać problem i dzięki że się z nami podzieliłeś rozwiązaniem. Mógłbyś jeszcze powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje i jaki jest jego ewentualny koszt?

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano
czujnik jest pod rozrusznikiem. Można się do niego dostać od spodu, ale trzeba trochę się powyginać. Koszt czujnika 500zl, oczywiście za oryginal. Ps. to ze u mnie on był przyczyna trzymania niższej temp. nie oznacza ze w waszych auta także. Pozdrawiam
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. W swoim wymieniłem oba termostaty, chłodniczkę skrzyni biegów z trzecim termostatem a i tak temp. nie są najlepsze. Średnia 86 oC, więc może powinienem pójść Twoim tropem? Dzięki i pozdrawiam.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano
Hej. Ciezko mi powiedziec czy powinienes isc moim tropem, głownie dlatego, ze jak widze po opisie masz inny silnik i do tego Diesla, o Twoim silniku nie wiem za wiele. Powodzenia
Opublikowano
Oczywiscie po wymianie termostatow, odpowietrzaniu itp... zabiegach zwiazanych z chlodzeniem auta, zanim poszedlem droga zasilania w paliwo, vanosy i czujniki, oddalem auto do speca od BMW. Pan od bmw stwierdzil za pomoca oprogramowania serwisowego, ze wszystkie parametry pracy silnika sa okej i ze nie wie dlaczego zrzuca na 80 stopni, rzucil podejrzenie na sterownik termostatu, ze moze byc padniety.... na wlasna reke wykluczylem to podejrzenie. Sam rowniez analizowalem parametry pracy silnika poprzez INPA... i do zadnych konkretnych wnioskow nie doszedlem. ps. cisnienia na listwie nie mierzylem, wymienilem pompe na czuja, po uprzednim czytaniu forum na ten temat.
Opublikowano
Oczywiscie po wymianie termostatow, odpowietrzaniu itp... zabiegach zwiazanych z chlodzeniem auta, zanim poszedlem droga zasilania w paliwo, vanosy i czujniki, oddalem auto do speca od BMW. Pan od bmw stwierdzil za pomoca oprogramowania serwisowego, ze wszystkie parametry pracy silnika sa okej i ze nie wie dlaczego zrzuca na 80 stopni, rzucil podejrzenie na sterownik termostatu, ze moze byc padniety.... na wlasna reke wykluczylem to podejrzenie. Sam rowniez analizowalem parametry pracy silnika poprzez INPA... i do zadnych konkretnych wnioskow nie doszedlem. ps. cisnienia na listwie nie mierzylem, wymienilem pompe na czuja, po uprzednim czytaniu forum na ten temat.

 

Możesz mi powiedzieć jak trzyma tą temperaturę? Cały czas około 100 bez względu na styl jazdy ?


U mnie przy -10 jadąc przez miasto tak do 80-90 km/h po 7 km mam już 98 stopni.

Ale jak zredukuje bieg i przycisnę mocniej to temp płynu spada do 80. zwolnię i zaraz rośnie do 98-100.

Nie wiem już czy to jest ok ze względu na ten aktywny układ chłodzenia, czy też bez względu na prędkość jazdy powinna być temperatura płynu w granicach 100 stopni.

Opublikowano
Dobrze trzyma temperature u Ciebie, 98-102 stopnie trzyma przy normalnej jezdzie w normalnym terenie. Przy ostrzejszym depnieciu obniza temperature, ale potem wraca. Ostatnio pojechalem do karpacza, kilkumetrowy ostry podjazd i zrzuciło mi na 80, juz myslalem ze problem powrocil, alejak tylko zrobilo sie plasko to temp wrocila do 100 :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.