Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ok, jutro po robocie to ogarne, zrobie fotki w inpie i zobaczymy. Osobiscie uwazam ze temperatura na wylocie z chlodnicy jest zbyt wysoka w porownaniu do temp.bloku i dlatego wlacza sie wiatrak, czyli wychodziloby ze termostat zbyt wczesnie otwiera albo caly czas otwarty, jutro sprawdze. Pozdro
Opublikowano
Jak chłodnica słabo chłodzi to może jest zasyfiona liśćmi lub jakieś inne ustrojstwo nie pozwala jej oddawać ciepła.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
to jeszcze z głupa zapytam, czy masz wersję auta z żaluzjami przy nerkach, jesli tak, to rozumiem, że są otwarte? :mrgreen:
Opublikowano
chlodnica byla wymieniana w tamtym roku, kapalo z niej, jest to wersja bez zaluzji
Opublikowano
chlodnica byla wymieniana w tamtym roku, kapalo z niej,

To niedogrzanie może się pojawiło po wymianie tej chłodnicy ?

Hmm... a może zamiast wymiany chłodnicy ktoś ją potraktował tz doktorkim?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dziwne rady. Niedrożność w układzie chłodzenia ma niby powodować niedogrzanie silnika? To nie jest układ ogrzewania silnika tylko uklad chłodzenia silnika, jak nie działa w pełni, to silnik będzie przegrzany a nie niedogrzany.

 

No i druga rzecz, że sugerujecie się złą temperaturą. To co jest widoczne w ukrytym menu to nie może być temperatura głowicy, bo nie jest możliwe żeby temperatura głowicy zmieniała się tak dynamicznie.

 

U mnie temperatura w ukrytym menu, również trzyma się w okolicach 80 stopni przy jeździe w mieście, ale temperatura oleju wynosi wtedy około 95 stopni i praktycznie się nie zmienia, bez względu na to jakie są skoki temperatury w ukrytym menu.

Opublikowano
Niedrożność w układzie chłodzenia ma niby powodować niedogrzanie silnika? To nie jest układ ogrzewania silnika tylko uklad chłodzenia silnika, jak nie działa w pełni, to silnik będzie przegrzany a nie niedogrzany.

Dokładnie na to się zapowiada.

 

Ja tu widzę taki schemat w tym przypadku:

- auto sie rozgrzewa, zgodnie z zalozonym algorytmem, do 94-96st, do momentu konwencjonalnego otwarcia termostatu.

- po otworzeniu termostatu następuje duzy obieg, komputer to wykrywa czujnikiem temp wody na wyjściu chłodnicy (po coś wlasnie ten czujnik jest, bo np. w M57 go nie było)

- na podstawie tej temperatury komputer szacuje sprawnosc/drożność chłodnicy

- temperatura okazuje się jednak nieodpowiednia

- komp przechodzi w tryb maksymalnego wychładzania systemu celem zapobiegnięcia przegrzania silnika - wczesne załączanie wiatraka, załaczanie grzałki w termostacie, zeby duży obieg wymuszał przy mniejszych temp

 

Cały system chłodzenia od zwykłego rozni sie tym, ze ma zlozony algorytm by duzo wczesniej reagowac na chłodzenie uwzględniając bezwładność termiczną i co za tym idzie minimalizować wahania temperatury samej głowicy, czyli jak mówisz dobrze, ma miec w miarę wlasciwie stałą temp. oleju.

 

Na pewno wiadomo, że zeby spełnić warunek normalnej pracy, musi być sprawny czujnik oleju. Jesli jest niesprawny, system włącza "high mode + mapped"

Jest duża szansa, ze kontrolowana jest rowniez temp na wyjsciu chłodnicy i ma oscylować w pewnych granicach w korealcji z temperaturą przy głowicy.

 

 

Test nr 7, to nie temperatura głowicy, tylko cieczy w głowicy. To ze sie waha, nie znaczy ze temperatura oleju tez bedzie się wahac. Wlasnie ma się wahać, zeby kompensować wahania temperatury oleju.

U mnie w test nr 7 to temperatury 94-99, przewaznie 96, oleju ponad 100. Dokładnie odwzorowuje to INPA co do ukrytego menu

Opublikowano

Przeprowadzilem test nagrzewania od zimnego silnika

Auto nagrzewa sie normalnie, termostat jest zamkniety, pompa na 0%. Temperatura wyjscia z chlodnicy caly czas na 23 stopnie. W momencie kiedy plyn osiagnie temp okolo 89 stopni komputer otwiera duzy obieg, termostat na full otwarty i pompa na 23% i wlaczas sie wiatrak, schladza do 74 stopni, a potem sytuacja wyglada tak :

temperatura wyjscia z chlodnicy 74 st

temperatura oleju 80

temp. silnika 80

temp. zasys. powietrza 40.

termostat na 33%

pompa na 23 %

Test przeprowadzony w garazu

Czas nagrzewania okolo 15-20 minut

Opublikowano

wrzuć na jakiś serwer jpg, np. imagebam i masz tu tagi IMG, w których nalezy umieścić link url.

 

Masz za wysoką temp na wyjsciu chłodnicy

Opublikowano

Generalnie temp. na wyjsciu trzyma sie na niskim poziomie do momentu az temperatura silnika nie osiagnie okolo 86 stopni, wowczas otwiera sie termostat i rusza pompa. Kiedy tylko sie uruchomia, to temp. na wyjsciu z chlodnicy zaczyna rosnac, uruchamia sie takze went. (zaznaczam ze proba byla robiona na odlaczonym kablu od termostatu a temp na wyjsciu i tak rosla - kabelek podpialem do starego termos.)

Ponizej linki do zdjec inpa. od zimnego silnika do zalaczenia sie wiatraka:

http://www.imagebam.com/image/5c3543567447413

http://www.imagebam.com/image/ace021567447643

http://www.imagebam.com/image/14dde0567447793

http://www.imagebam.com/image/d6e37e567447903

http://www.imagebam.com/image/2b6ba1567448003

Opublikowano
Moja 550i też ostatnio ma niższą temperaturę niż kiedyś trzyma ciągle 93 - 96 st kilka miesięcy temu było 103-105 A przy ostrej jeździe 95, termostat pada?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Serwus. Temat z temperatura silnika rozwiazany.

Teraz jest tak jak trzeba, czyli 103 stopnie podczas spokojnej jazdy. Przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu temp. spada do okolo 90 stopni, po czym wraca do 103. (Czyli jak w instrukcji)

Mechanik mial program serwisowy BMW, za jego pomoca odpowietrzyl silnik (moje odpowietrzanie poprzez wcisniecie pedalu gazu nie daly ponoc rezultatu - pomimo kilkukrotnego powtorzenia), podobno powinno sie to robic kompem. Nastepnie zostaly zrobione wszystkie adaptacje od nowa. Teraz dziala.

(powod niskiej temperatury 74-84 stopnie - "cos mu sie w systemie pomieszalo" - taka inf. dostalem przy odbiorze auta, zaznacze tylko ze w inpie nie bylo bledow)

Pozdrawiam i wszystkim szukajacym wlasciwej temperatury silnika zycze powodzenia.

Ps, czasem warto wydac kilka zł. i podjechac do kogos kto sie zajmuje BMW - zaoszczedzicie czasu, nerwow i niepotrzebnych wymian - taka moja rada :)

  • Haha 1
Opublikowano

w INPIE masz odpowietrzanie przecież (mi z pedałem gazu odpowietrzanie nie uruchamiało się), dostałeś taką sugestię nawet

 

Dobrze ze sie udało rozwiazac problem, szkoda ze na moj problem uznawany mechanik rozłożył ręce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
, Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

.... jak prawidlowo odpowietrzyc uklad chlodzenia silnika N52 ?

 

.... np. po wymianie chlodnicy lub elektrycznej pompy wody .

 

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
w INPIE masz odpowietrzanie przecież (mi z pedałem gazu odpowietrzanie nie uruchamiało się), dostałeś taką sugestię nawet

 

Dobrze ze sie udało rozwiazac problem, szkoda ze na moj problem uznawany mechanik rozłożył ręce

a gdzie w INPA jest ta funkcja?

Robimy to na zamknietym czy otwartym zbiorniczku?

Opublikowano

Czli - na wlaczonej stacyjce, z silnikiem rozgrzanym do mniej niz 95*C ?

(Laptop juz sie laduje :wink: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.