Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazlem zamiennik Bosha https://allegro.pl/oferta/bosch-sonda-bmw-13628589104-13628570689-8589104-9778201436 , czy ktos moze potwierdzic, czy warto ? lub macie moze info jaka firma produkuje OEM ? Oryginal 1300zł

 

Na to patrzyłeś?

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bmw-7-g11-725d-730d-740d-750d-420d-4-11602162249


Też produkowana w Rumunii tak samo jak Bosh. W teorii ma to być OE.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wartość sond.....????

Podobno , jeśli sprawdzasz sondę to ustaw odczyt na mV

Sonda pokazuje jakieś porametry jak płyn chłodniczy złapie wyższą temperaturę ( nie będę w tym temacie precyzyjny , jest to powyżej 70°C czy 80°C )

Gdy silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej , to wartość napięcia powinna oscylować w granicach 850mV.


Nie wiem jak u ciebie ale u mnie ( w N47 ) , przewód zasilający drugą sondę był uszkodzony . Jest on w pewnym momencie mocowany w metalowym uchwycie. Właśnie w tym miejscu była zniszczona izolacja .

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Znalazlem zamiennik Bosha https://allegro.pl/oferta/bosch-sonda-bmw-13628589104-13628570689-8589104-9778201436 , czy ktos moze potwierdzic, czy warto ? lub macie moze info jaka firma produkuje OEM ? Oryginal 1300zł

 

Na to patrzyłeś?

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bmw-7-g11-725d-730d-740d-750d-420d-4-11602162249


Też produkowana w Rumunii tak samo jak Bosh. W teorii ma to być OE.

Dzieki niewidzialem- oferta super cenowo, tylko w spisie na tej aukcji niema F10/11.

Na bmw bmwstore ta sonda o nr 13628589104 wedlug opisu pasuje do innych modeli niz te podane w aukcji allegro https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/8589104-sonda-lambda


Edit: doszukalem sie, jednak ta sonda niepasuje do mnie. Dokladnie ta z aukcji (ma inny nr czesci) https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/8593852-sonda-lambda

Gosc na allegro wprowadza pewnie nieswiadomie w blad. Pasuje do silnika B47 , ale w innych wersjach (moze byc wlasnie inny dlugosc przewodu)

 

Wartość sond.....????

Podobno , jeśli sprawdzasz sondę to ustaw odczyt na mV

Sonda pokazuje jakieś porametry jak płyn chłodniczy złapie wyższą temperaturę ( nie będę w tym temacie precyzyjny , jest to powyżej 60°C czy 70°C )

Gdy silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej , to wartość napięcia powinna oscylować w granicach 850mV.


Nie wiem jak u ciebie ale u mnie ( w N47 ) , przewód zasilający drugą sondę był uszkodzony . Jest on w pewnym momencie mocowany w metalowym uchwycie. Właśnie w tym miejscu była zniszczona izolacja .

Wlasnie w bimmer-tool zadnych wskazania niemam ( przy lambda 2 jak by jej niebylo -same zera. Cieply silnik zimny- bez roznicy ) lambda 1 pracuje i pokazuje wszytsko Ok.

Niby mechanik patrzyl na kable, ale musze jeszcze sie raz przyjzec sam - potrzebny kanal, zeby to miejsce zlokalizowac ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie ten metalowy uchwyt na kabel znajduje się pomiędzy silnikiem a początkiem miski olejowej od automatycznej skrzyni biegów ASB.

Auto było na podnośniku gdy poprawiałem izolację. Dodatkowo nałożyłem na przewód kawałek grubszej gumy ( rozcięty przewód paliwowy ) ponieważ ten metalowy uchwyt jest na końcach dosyć ostry .


U mnie , gdy silnik jest zimny to żadna z sond nie pracuje

Sonda nr.1 załącza się pierwsza oczywiście po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez płynu chłodniczy.

Według wcześniej zamieszczonych informacji...

Sondy zaczynają działać gdy płyn chłodniczy osiągnie temperaturę 70°C - 80°C.

Gdy ponownie uruchomisz silnik , a jego temperatura nie obniżyła się znacząco to i tak sondy zaczynają działać po kilku minutach. Sonda nr.2 zaczyna działać kilka minut później niż sonda nr.1.


Pytałeś czy sonda ma wpływ na szybsze zapychanie się DPF???

Moim zdaniem tak ponieważ saonda ma wpływ na mieszankę paliwowo - powietrzną..


Czytałeś dokładnie opis działania sond.

Jest tam napisane ,że w temperaturze 20°C grzałka sondy ma impedancję 3 Ohm.

Możesz sam zmierzyć tą wartość miernikiem.


To jest miejce sondy nr.2

1VnZ55wdPP


Jeśli będziesz chciał zmierzyć impedancję grzałki sondy to możesz dokopać się do komputera auta i w kości 460*3B

jest pin nr.75 , kolor przewodu biało - zielony.

Drugi koniec grzałki to bezpiecznik F42.......30A. Ja osobiście przy tych pomiarach odłączył bym minus od akumulatora.

1VnY5QsAIK

FHknTSX1

Zwróć uwagę na miejsce gdzie wszystkie przewody wchodzą do puszki - komputer auta. Na tej granicy a dokładnie , w gumowych osłonach przewody elektryczne ulegają zniszczeniu ( to miejsce jest wskazywane przez NewTis ).


1VnYalZnMl

Opublikowano
U mnie ten metalowy uchwyt na kabel znajduje się pomiędzy silnikiem a początkiem miski olejowej od automatycznej skrzyni biegów ASB.

Auto było na podnośniku gdy poprawiałem izolację. Dodatkowo nałożyłem na przewód kawałek grubszej gumy ( rozcięty przewód paliwowy ) ponieważ ten metalowy uchwyt jest na końcach dosyć ostry .


U mnie , gdy silnik jest zimny to żadna z sond nie pracuje

Sonda nr.1 załącza się pierwsza oczywiście po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez płynu chłodniczy.

Według wcześniej zamieszczonych informacji...

Sondy zaczynają działać gdy płyn chłodniczy osiągnie temperaturę 70°C - 80°C.

Gdy ponownie uruchomisz silnik , a jego temperatura nie obniżyła się znacząco to i tak sondy zaczynają działać po kilku minutach. Sonda nr.2 zaczyna działać kilka minut później niż sonda nr.1.


Pytałeś czy sonda ma wpływ na szybsze zapychanie się DPF???

Moim zdaniem tak ponieważ saonda ma wpływ na mieszankę paliwowo - powietrzną..


Czytałeś dokładnie opis działania sond.

Jest tam napisane ,że w temperaturze 20°C grzałka sondy ma impedancję 3 Ohm.


Możesz sam zmierzyć tą wartość miernikiem.


To jest miejce sondy nr.2

1VnZ55wdPP


Jeśli będziesz chciał zmierzyć impedancję grzałki sondy to możesz dokopać się do komputera auta i w kości 460*3B

jest pin nr.75 , kolor przewodu biało - zielony.

Drugi koniec grzałki to bezpiecznik F42.......30A. Ja osobiście przy tych pomiarach odłączył bym minus od akumulatora.

1VnY5QsAIK

FHknTSX1

Zwróć uwagę na miejsce gdzie wszystkie przewody wchodzą do puszki - komputer auta. Na tej granicy a dokładnie , w gumowych osłonach przewody elektryczne ulegają zniszczeniu ( to miejsce jest wskazywane przez NewTis ).


1VnYalZnMl

 

Dzieki wielkie za poswiecenie czasu i opisy co i jak :cool2:


W tej skrzynce przy kompie auta zerkne na kable, ale chyba niebede grzebal z miernikiem jednak. Bezpiecznik F42 sprawdzalem, ale jest OK.


Byc moze kabel od sondy jest gdzies uszkodzony, ale poczytalem, ze kabli od sond niemozna lutowac (chyba, ze mnie zmylili) , czyli naprawa niewchodzi w gre.

Jesli nieda sie faktycznie lutowac to zaryzykuje zakup nowej sondy tej z allegro za 800 pare zlotych. Ponoc oryginal.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu nie chodzi o sprawdzenie bezpiecznika .

Mi chodziło o to abyś wiedział gdzie przyłożyć sondy od miernika i zmierzył rezystancję sondy.

Drugie , alternatywne miejsce , to kość mieszcząca się na podwoziu ( zdjęcie powyżej ). Tam jest o wiele gorsze dojście jeśli nie masz podnośnika.


Tak więc jedna sondę miernika przykładasz do wyjścia z bezpiecznika a drugą do wskazanego pinu kości komputera auta.


Czy można lutować kable sondy lambda?

Nie wiem ?

Jak przeczytałeś opis działania czujnika tlenku to jest tam wzmianka ,że przez przewody elektryczne przechodzi powietrze atmosferyczne potrzebne do prawidłowego działania czujnika.

W instrukcji wyraźnie pisze ,że kość przyłączeniowa nie może być w żadnym stopniu zabrudzona i nie wolno stosować żadnych środków czyszczących ( środki do czyszczenia konektorów/pinów ).

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi. Zdecydowalem sie na zakup w ciemno ( te sondy padaja ) mam nadzieje, ze bedzie trafiony zakup.


Wybralem ta drozsza ( ta tansza z allegro rozni sie dlugoscia kabla -niewiem, czy by pasowala)

Jak zaloze to dam znac co i jak.

Opublikowano

Zakupilem ta sonde za 819zł z nr 13628589104 i okazalo sie, ze sprzedawca jednak jej niema na stanie. Polecil mi ta tansza i rano kupie ( 13628593852 ). Sonda ta sama, jedyna roznica to dlugosc przewodu (ta tansza ma 510mm drosza 540mm). Ponoc ma pasowac, mam nadzieje, ze przez te 3cm niebedzie za krotka.


Ktoś.ja może demontował? Wiecie czy tak jest zapas czy przewod na styk?

Opublikowano

Sonda przyszla, ale mam wątpliwości czy to nie podrobka czasem. Niby ma być OEM. Jest logo bosch, symbol ( napisy na sondzie - myślałem że bedzie grawelka )

Made Romania ale to wiedziałem. Wtyczka plastikowa z logo bmw ( ale taka wtyczkę pewnie można kupic).

Zapakowana w zwykły kartonik bialy ( brak logo )


Ktoś coś wie jak to rozpoznać? Mam.mieszane uczucia a jak założę to po ptakach. OEM w bmw 1300zl.

0bf5d66ec0ba.jpg

830e2fb0c442.jpg

Opublikowano

Sonda założona wszystko pasuje I działa. ( napięcie itp - wcześniej były zera)

Teraz muszę trochę potestowac i zobaczymy czy coś się zmieni.

Błędów oczywiście już brak.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Narazie po wymianie sondy za katem narazie dalej dosc szybki przyrost sadzy -z wyliczen mi wychodzi +/- jakies 9- 9,3gr 100km

(trasa, ale z przejazdami przez male miasta i z predkosciami ok 60-100 moze z 5% miasta w tym ) -czyli taka niby trasa :)


Adaptacja sond niebyla kasowana, ale z tego co czytalem powinny sie zaadoptowac, tylko niewiem ile KM trzeba zrobic ( mam od wymiany ok 200-230km dopiero )


Wczoraj filtr wypalil mi sie do 7gr sadzy i tak juz zostalo i powoli narasta. Wczesniej wypalal sie do 8gr, ale po 3km podnosilo sie na 13gr z automatu i potem sobie roslo juz rownomiernie. Przypadek albo cos sie zaczyna zmieniac. Niewiem jak do przyrostu sadzy ma sie niska temp, ale chyba wolniej przyrasta niz w lecie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adaptacja czujników tlenu

Czujniki tlenu mogą wysyłać prawidłowy sygnał tylko po zakończeniu adaptacji. Adaptacja czujników tlenu jest konieczna, jeśli zainstalowano nowy czujnik tlenu i adaptacja została zresetowana.

Opublikowano

Pytanie, czy te zasady sa sztywne z Tisu


Czy sondy same się nie zaadoptują po np. przejechaniu 300-400km ?

Gdzieś tu na forum trafiłem.na wątek jak ktoś pytal o 318d w chyba e46 i Acs z Raszyna pisal, że sondy same się się zaadoptują i niema.potrzeby resetu ( chyba że w moim silniku jest inaczej)

Opublikowano

Hej,


Ostatnio po sprawdzeniu pojawił mi się błąd 284E00 oxygen sensor after catalytic converte. Wypalanie DPF bylo normalnie, żaden komunikat na desce nie wyskakiwał.

W programie nie pokazywało parametrów z sondy za katalizatorem.


Auto wyładowało w ASO i po diagnostyce potwierdzili ze sonda za katem padła.

Sonda wymieniona, błędu na razie nie ma, parametry pokazuje. :-)

Przy okazji znalezione jeszcze dwie rzeczy pod autkiem do zrobienia,


W tym przypadku nie chciałem się bawić w żadne zamienniki.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Pytanie, czy te zasady sa sztywne z Tisu


Czy sondy same się nie zaadoptują po np. przejechaniu 300-400km ?

Gdzieś tu na forum trafiłem.na wątek jak ktoś pytal o 318d w chyba e46 i Acs z Raszyna pisal, że sondy same się się zaadoptują i niema.potrzeby resetu ( chyba że w moim silniku jest inaczej)

 

Drazylem temat, czy adaptacja sond po wymianie jest konieczna. Niedawno zrobilem adaptacje sond po wymianie tej za katem. Przejechalem z 1200km i niema zadnej roznicy w przybywaniu sadzy po adaptacji. Tak wiec, sam proces adaptacji nic nie zmienil.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
@lendio


hej, sam wymieniłeś sonde? jak z dostępem? idzie to ogarnąć samemu?

Zlecalem wymiane, sam niemam obecnie nakalu i narzedzi ( z tego co wiem pasuje miec klucz do odkrecania sondy).

Pozatym czesto ponoc trzeba uzyc palnika, zeby nagrzac jak niechce sie odrecic.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam mam ten sam błąd tylko w 114d b37 

Poduczyłem się trochę i zobaczyłem dokładniej o co z tym może chodzić 
I właśnie pokazało mi się że nie jest wykonana adaptacja 
Usunąłem błąd 
Usunąłem adaptację 

I błąd powrócił 
Zobaczę jeszcze instalacje i właśnie zabieram się za wymianę 
I mam pytanie która to sonda i gdzie ona się znajduje 

I mam jeszcze pytanie jak robię adaptację to wystarczy że usunę aktualną ?IMG_2023.thumb.jpeg.5341a62a73d5db88b3422af36f0efc8c.jpegIMG_2038.thumb.jpeg.9a1d66bfd982b17db99d0e12438076cd.jpegIMG_2039.thumb.png.8a1e6530bc7c28557ba972ca7656189a.pngIMG_2040.thumb.jpeg.4d9f8d09f1804746ed8af03efbfe6f10.jpeg

IMG_2104.jpeg

IMG_2112.jpeg

IMG_2115.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.