Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich klubowiczów.

Planuję wykonać poniższe zadanie dotyczące tuningu i mam wielką prośbę o wszystkich o wskazówki?

Grube punkty projeku DRIFT 330CI:

1. Zakup BMW e46 330Ci

2. Tuning silnika, np. https://www.olx.pl/oferta/zestaw-turbo-set-bmw-e30-e36-e46-m52tu-m54-drift-CID5-IDnkO8M.html#5765c9d180;promoted

3. Tuning zawieszenia, np. http://tuningshop24.pl/bmw-e46-d2-racing-street-zawieszenie-gwintowane-p-2126.html

Czy jest to właściwy tok rozumowania, czy do poniższych punktów powinienem coś dodać oraz czy wybrane powucje są właściwe, w projekcie DRIFT.

Dzięki za każde wskazówki.

Opublikowano
Odszukaj stare posty w podobnej tematyce i tam napisz, to Ci co tam pisali to może się odezwą bo będą mieć powiadomienie o twoim poście. Oni może tu na E46 już nie zaglądają bo mogą mieć inne jednostki albo im się już znudziło czytać że komuś gdzieś stuka.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Miałem kurs 1h i powiem szczerze, fajna sprawa. Może jeszcze w tym roku zapiszę się na profesjonalny kurs, a na kolejny sezon chciciałbym mieć już swoją brykę. Dobrym początkiem do tego jest e46, tylko z nominalnych 231KM muszę dojść do ok. 400KM, a wskazane punkty w pierwszym moim poście to umożliwią. Z racji na to, że zaczynam z BMW chciałem jeszcze porozmawiać na ten temat z osobami na forum. Tak więc, wszystkie propozcje i uwagie są mile widziane.
Opublikowano
A czym jeździleś na tym kursie? Bo e-46 z turbo to mocne wyzwanie dla warsztatu który będzie to robił, kompresor stwarza mniej problemów tylko uzyskasz w tedy około 300km a nie 400 ale dodając szperę 40% powinno być dobrze. Jak turbo to 200sx z większą spręźarką.
Opublikowano

zacznij od czytania for do tego przeznaczonych.

 

Nie wiem czy nie lepszą opcją jest prostszy i mocniejszy silnik 2.5 m50b25, żeliwny blok, przy dobrym dmuchaniu pewnie takie moce osiąga. Mocniejszy w sensie bardziej pancerny pod turbo.

 

ogólnie mam nadzieje że jesteś swiadom kosztów, 30-40tys żeby to jako tako jeździło.

szukam
Opublikowano

@thompson 79: jeździłem e46 które miało prawie 300 Kucyków, choć było jeszcze jedno, które instruktor chwalił jako prawie 400-konne. Tym pierwszym dawało radę driftować mi jako nowicjuszowi choć czasami coś się zacinało i konieczne było zjazd do PitStopu, ale to drugie wymiatało no i nie miało problemów. Co do UPGRADEu silnika to w pierwszym moim poście był link do tzw. "Zestaw turbo set BMW E30 E36 E46 M52TU M54 DRIFT" (pkt.2) i mam taką skrytą nadzieję, że sprawę zwiększenia kucyków to ten pakiet rozwiąże. Jeżeli proponujesz jakiś inny PACK lub inne podzwspoły to prośba o linki lub przynajmniej jakieś nazwy to sobie odszukam.

 

@K3m0T1989: czytam, w wolnym czasie. Na projket mam czas prawie 10 miesięcy, więc jeszcze się za bardzo nie rozkręcam. Najważniejsze teraz znaleźć samochód i e46 330Ci wydawał mi się najlepszy do tego przedsięwzięcia. Co do m50 to w sumie godne przemyślenia, tylko chciałbym mieć nowszą linię, a jak narazie na e92 to mnie nie stać i wybór padł na e46. Może do e46 można byłoby zainstalować mocniejsze podzespoły silnika co by nie uginały się pod przyszłą mocą? Co do kosztów to powiedzmy jestem świadom, ale jak zauważyłeś mam na to 10 a może 12 miesięcy więc kaska rozłoży się po małych dawkach.

 

Wielkie dzięki za każde info, wszystkie są dla mnie bezcenne. Choć mam tak dużo czas nie chciałbym go tracić i pomaleńku się UPDATE'uje względem wiedzy w tej dziedzinie.

Opublikowano

ale bude możesz mieć z czego chcesz :) a silnik to swoją drogą.

 

kupujesz najtańsze i najzdrowsze blacharsko auto, wsadzasz tam silnik jaki chcesz albo te 3.0, chociaż ja nie wiem bo nikt tego nie używa za bardzo do driftu bo to za delikatny silnik jest. On ma problem seryjnie utrzymać 230 koni i zazwyczaj ma jakies 210-215.

 

nawet bym pomysłał o zrobieniu strokera np. m50b28 czyli blok żeliwny m50, tłoki i reszta co tam trzeba z 2.8. Wiem ze ludzie robią takie hybrydy i potem w zależności ile chcesz uzyskać to albo kompresor (mniejszy przyrost) albo turbo.

 

Ewentualnie silnik z m3 e36 i do tego kompresor albo turbo. w serii masz 320 koni i jak to odrobine dmuchniesz to 400 wypluje. Wsadzasz to wszystko w bude e46 kupioną za 3 tysiące, nawet anglika jeśli ci nie robi różnicy. Prujesz wnętrze, wstawiasz klatkę i kubły, w miske oleju powiekszasz i wstawiasz przegrody, bak możesz do bagaznika wrzucić. Wrzucasz ręczny, most spawasz na sztywno jakiś krótki dyfer żeby mocy było na pierwszych 3 biegach. Do tego wszedzie poliuretan wiadomo, z przodu regulowane mocowania amorów żeby negatyw zrobić delikatny nawet, na tył dystanse i wio. Dobrze jest wzmocnić całe mocowanie tylnego wózka w e46 bo tam był problem w seryjnych autach.

 

kiedyś chwile się bawiłem w to z e39 i silnikiem z m5. Ale to za duza locha była :D

 

W polsce masz gotowe zestawy pod silniki m50/m52/m54 turbo. Natomiast doczytaj czy m54b30 się do tego nadaje bo według mnie średnio. Zależy też czy chcesz seryjny silnik zaturbić czy chcesz seryjny silnik rozebrać, wymienić wszystko, tłoki, pierścienie, panewki itp i dopiero to dmuchać turbiną.

szukam
Opublikowano

Co do budy to podoba mi sie e46 no i czy dałbym radę wpasować tam wspominany silnik, tj. m50b28? Btw. przeszukałem Net i znalazłem już taki silnik tylko na co zwrócić uwagę oraz czy ta kwota jest odpowiednia za niego (http://allegro.pl/silnik-swap-bmw-m50b28nv-turbo-drift-i6900061033.html#thumb/3)? Jeżeli tak to już jeden z ważnych elementów bym już miał. Wspominałeś tutaj o żeliwnym bloku, widzę, że jest to ważny element silnika, którego będziemy doładowywać. Tylko zakup fajnego silnika nie jest łatwy, trzeba ostro przeszukać giełdy, tak potem wpasowanie go w budę może być wyzwaniem jeszcze trudniejszym, czyż nie tak?

 

Żeby się już ukierunkować, to który z silników byłby lepszy do uzysniaka ok. 400-kucyków, ten m3 e36 czy m50b28?

Co do tego samochodziku to mimo wszystko będę go przygotowywał bardziej jako cywilny, czyli nie tylko do driftowania, ale i do pojeżdżenia po ulicach. Wielka prośba o podsyłanie, o ile jest to możliwe proponowanych linków do podzespołów, np. jakiś silnik, może pack pod upgrade silnika, albo zawieszenie. Każda rada będzie na wagę złota.

 

@K3m0T1989: propozycje Twoje są bezcenne i jak już będę się zbliżał do finalizowania poszczególnych etapów, na bierząco będę raportował postępy. Wielkie dzięki.

Opublikowano

Kiedyś na forach się udzielał Leo z Wrocławia ale obecnie jest mniej widziany po jest zawalony robotą.

leo może by był dobrym źródłem informacji lub pomocą w realizacji projektu.

http://www.maxbimmer.pl/profile/2699-leo/

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.