Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no to niech służy bezawaryjnie :cool2: to co nazywasz tutaj EGR to jest przepustnica. egr ,razem z chłodniczką egr masz z przodu silnika po lewej stronie. na zdjęciu poniżej to to z napisem WAHLER:

_DSC0239.JPG

 


aha:)

człowiek się uczy całe życie ... zrozumiałem, że ta przepustnica jest również częścią EGRa, prócz wspominanej przez Ciebie chłodniczki i ustrojstwa (zaworu?) z napisem WAHLER

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • Odpowiedzi 573
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
EGR to generalnie system recyrkulacji spalin,ale potocznie pisząc o EGR mówi się o zaworze. to miałem na myśli. możliwe,że to ja Ciebie nie zrozumiałem. tak czy inaczej,to co wyczyściłeś to przepustnica ;) :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skąd ja to znam. U siebie jakiś miesiąc temu robiłem dokładnie to samo, plus kilka innych rzeczy, z tym że u mnie to było jeszcze profilaktyczne usunięcie, Aczkolwiek wszystkie klapki już dość mocno sie ruszały. A postanowiłem usunąć bo zauważyłem pocenie z jednej klapki. Dość obszerną relacje mam na swojej galerii :D Zauważyłeś jakieś zmiany w pracy silnika lub dzwieku po usunięciu?
Opublikowano
Ja po usunięciu klapek w poprzedniej e90 n47 177km, pomimo programu miałem wrażenie, że auto słabo cięgło z dołu, dopiero po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów dostawało kopa ;)

---------------------------------Moja galeria------------------------------------


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339720&p=2477504#p2477504 jest


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306494 [*] była

Opublikowano

no właśnie ...

nie wiem czy to efekt wywalenia klapek, czy może przeczyszczenia kolektora i klap etc, a możne obu zabiegów koledzy stwierdzili, że auto jeszcze mniej chodzi jak diesel, bardziej miękko, prawie bez charakterystycznego klekotu. Być może mnie zasugerowali, ale też mam takie wrażenie.


Z rzeczy które ja doświadczyłem:

- gaszenie jest delikatniejsze, nie gaśnie nagle, ale tak spokojnie, planowo

- nie wiem, czy jest słabszy na dole, raczej taki sam ale na pewno bardziej odczuwalny jest moment kiedy turbo zaczyna pompować, być może to jest to co Mateusz określa słabszym dołem, ale być może to efekt nowego czujnika doładowania ...

- przy dźwięku nic nie zauważyłem (prócz dźwięku przy gaszeniu), ale dopiero 150km zrobiłem


a jakie u Was wrażenia po operacji ?


Streatracer88 z ciekawości jak zauważyłeś pocenie się jednej klapki? u mnie czystym przypadkiem (czyściłem kratki z liści przy silniku) zauważyłem że coś się lekko poci i osłona jest przybrudzona, a był to raczej ostatni dzwonek. Czy może tam przy połączenia kolektora z blokiem Ci pociło ? u mnie tak to siedziało na uszczelkach, że prawie nie dało się zdemontować, a o nieszczelności nie mogło być mowy...

Jutro, rano obadam Twój temat, a teraz idę spać :)

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Ja za duzo porobilem/powymienialem za jednym razem zeby oceniac jak silnik pracuje. Aczkolwiek jakich roznic nie czuje. Slabszego dolu tez raczej nie. U mnie gora jest zlabsza :( bo wsadzilem kata i nie wstaje tak szybko jak to mialo miejsce przed katem. A co do klapek to po zdjeciu kolektora pierwsza klapka od przodu auta byla dosc mocno zapocona,ale zaslepki i uszczelki mialem juz pokupowane, bo i tak mialem je usunac. Tez juz dosc mocno lataly ale chyba nie tak jak u Ciebie :D
Opublikowano

Uff! Dobrze, że udało się ogarnąć temat przed urwaniem.


Ciężko obiektywnie wypowiedzieć się co do efektów zaślepienia. Moim zdaniem nie zmieniło się nic :D :) :mrgreen: Odnosząc się do mojego przypadku wersja 325d ma fabrycznie kolektor bez klapek, a słupek jest ten sam co w wersji 330d (jeśli jest inaczej niech mnie ktoś poprawi :mad2: ) - głównie to rozwiało wątpliwości zaślepiać czy regenerować. Tak czy tak jestem zadowolony z efektu i zrobiłbym to samo ponownie. Największy + :arrow: Nie trzeba już o nich myśleć.

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Opublikowano
Tez juz dosc mocno lataly ale chyba nie tak jak u Ciebie :D

bo u mnie musi być TOP :duh: :mad2: :mrgreen: :mad2: :duh:


jak wspomniałem lub nie, auto było bardzo brudne po ponad tygodniowym postoju oraz po wcześniejszym objeździe po Polsce.

Postanowiłem sprawdzić działanie piany aktywnej TENZI Neutral Magic Foam Clear i szamponu TENZI SHAMPO NEUTRO ... i jestem b. zadowolony!

20181006_161332.jpg20181006_161357.jpg20181006_161453.jpg




2 raz użyłem także ręcznika GYEON Q2M Silk Dryer. Najtańszy nie jest, ale na wiosnę kupie kolejny bo wart każdego grosza !


Niestety na koniec zabiegów odświeżania auta zauważyłem coś co mnie strasznie zabolało...

20181007_172422.jpg

odpysk ten łącze z ustawianiem zbieżności przed tygodniem... muszę tam pojechać na poprawkę więc nie omieszkam wspomnieć i pokazać co uczynili feldze mojej ...


Tak niewiele zabrakło, a bez szkód na kołach zakończołbym sezon letni.


A we wtorek jadę odebrać odebrać naprawione, wyprostowane i odnowione 194ki, w nowej, zaskakującej odsłonie... ale tym się podzielę jak je na auto założę, wraz z relacją z pokrywania ich CarPro Cquartz DLUX, powłoką ceramiczną dla felg i plastików.

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Bielsku, tam, gdzie ja ustawiam geometrię, przyrząd montują na przyssawki na środek felgi, ograniczając właśnie rysy na rantach felgi, gdzie mechanicznie dopasowują przyrząd do felgi. trudno, będziesz musiał zrobić pędzelkiem małą zaprawkę. Człowiek uważa i naprawdę można się wkurzyć, na takie otarcie spowodowane pośpiechem innych. :duh:
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
no właśnie, pośpiech i wygoda innych boli najbardziej. Bo własny błąd jakoś da się przełknąć ... No nic, pozostaje mi tylko albo odnowienie całej felgi albo pędzelek, ale we wtorek jak będę odbierać zimówki dopytam jak i czym to zrobić aby było dobrze... a na wiosnę też nałożę na nie powłokę.

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak tam dpf po czyszczeniu? wszystko ok?

 

minęły przeszło 2 miesiące od czyszczenia DPF i w tym czasie przejechałem około 7ooo km w ruchu mieszanym.

Na początku obserwowałem prawie cały czas jak wygląda DPF, jakie tam parametry panują etc. i wszystko było do tego stopnia ok, że zupełnie o tym zapomniałem. Gdyby nie Twoje pytanie pewnie nadal byłoby tak... i z tego powodu małe opóźnienie w odpowiedzi...

wczoraj przyobserwowałem parametry i:

sadza: od ok. 7g do 30g

popiół: 0.72g


poziom sadzy podnosił się i sam opadał bez wypalania. Przez cały wczorajszy dzień (około 120km w cyklu mieszanym) nie wypalał się DPF i nic się nie działo.


Końcówka wydechu na początku dość szybko ciemniała i przy każdym myciu musiałem ją mocniej czyścić, od około miesiąca nie mam tego problemu.



Niestety po czasie, od czyszczenia DPF wyszło kilka "kwiatków" pozostawionych przez serwis, który wykonywał usługę. Po 2 - 3 tyg po wyczyszczeniu DPF przy odpalaniu na zimnym było słychać uderzenie, zaś końcówka się lekko przechyliła i zgubuła poziom. Szybko udało mi się ustalić, że uderzała rura wydechowa o tylną rozpórkę (czy jak się to tam nazywa). Podczas "akcji naprawczej" związanej z klapkami poprosiłem aby i na to zerknęli i poskręcali dokładniej. Okazało się, że przy demontażu DPF ukręciła się śruba i jej nie wymienili... Zapewne to uchybienie (niedbalstwo?) przyczyniło się, że poluzowały się śruby trzymające, łączące elementy wydechu lub została całość źle poskręcana. Problem uderzania przy odpalaniu zniknął na jakiś czas, ale niestety ostatnio powrócił. Po świętach zostawiam auto na wymianę kilku elementów (m.in. łożyska podporowego ramienia przekładni 25111222015) i liczę, że przy okazji rozwiążą ten temat chłopaki z serwisu.



i mały update w temacie zimowych kół:

odnowione felgi zabezpieczone przy pomocy CarPro CQuartz DLUX Robi to efekt piękny, kolor żywszy i głębszy, aż się nie mogę doczekać kiedy koła założę :D i jak całość będzie się prezentować :D

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Tam spory luz się robi też w samym centrum dźwigni... ogarnialem to niedawno. W jakimś e90 :)
Opublikowano
Tam spory luz się robi też w samym centrum dźwigni... ogarnialem to niedawno. W jakimś e90 :)

 

i jak sobie poradziłeś ? jakiegoś "locka" dodałeś na gwint, czy wystarczyło ultra mocno zakręcić ?

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Auto miało ponad 500kkm 2009 wymieniony cały mechanizm na nowy
Opublikowano
ah, Ty o podporze piszesz, a ja myślałem, że o rurze ... heheh :)

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

12 listopada, zwany Dniem św. Adriana lub Świętem 11-stego listopada wykorzystałem na przygotowanie auta do zimy.

Małe spa, zabawa z pianownicą oraz nałożenie nowej warstwy wosku.

20181112-110148-01.jpg 20181112-110053-01.jpg 20181112-123645-01.jpg 20181112-133640-01.jpg


jak zapewne zauważyliście wpadły również zimowe, gumowe dywaniki :mrgreen: oraz 194ki po regeneracji :twisted:

Kolor zapewne wielu z Was nie przypadnie do gustu, natomiast dla mnie jest on petardą. Bordo, które w słońcu jest niemalże krwawo czerwone :twisted:

Jak już we wcześniejszych postach wspominałem felgi zabezpieczyłem przy użyciu CarPro CQuartz DLUX (2 warstwy) co już wiem było świetnym posunięciem. Efekt hydrofobowości jest NIESAMOWITY. Letni zestaw 193jek umyłem, wyczyściłem i schowałem, ale waham się czy jeszcze w tym roku nie położyć na nich wspomnianej ceramiki...

20181020-123556.jpg20181020-124048.jpg

20181020-134219.jpg20181020-134226.jpg20181020-134232.jpg20181020-134237.jpg

20181020-134518.jpg


na aucie prezentują się:

20181110-134510-01.jpg

20181110-134741-01.jpg

zaś wieczorową porą:

DSC-0134-01.jpg


Z mechanicznych rzeczy to w sumie niewiele się działo.

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_386v.jpg

kiedyś wymieniłem elementy 7 i 12. Niestety lewarek w pozycji biegu 3 i 5 uderzał o dekor i trzeszczał :evil: Aby to wyeliminować postanowiłem, że muszą zostać elementy 2 i 5

20181030-114754.jpg


efekt jest. Lewarek nie uderza o dekor i nie trzeszczy, a w bonusie lewarek przestał się trząść, oczywiście bardzo delikatne wibracje ale jest prawie jak z fabryki hehe Jak ktoś ma z tym problem to polecam zabieg.

Ponadto zmieniłem moje "super-hiper" ledy w przeciwmgłowych. Wpadły Philips White Vision +60% i nareszcie mgły i smogi nie są aż tak wielkim problemem, choć kilka dni temu musiałem jechać 5km/h aby mieć szanse zareagować.

Naprawiony został również wydech i przestał się obijać. Winna okazała się obejma (18308506992) pomiędzy dpf a rurą wydechową, która zupełnie się rozsypała.

Z uwagi na to, że zima się zbliża, w aucie nadal jest ori akumulator a ja zawsze chciałem go mieć to zainwestowałem w prostownik CTEKa MXS 5.0.


A na koniec coś dla ciała ...

20181113-073842.jpg


testowałem wiele kubków i niestety kawa zawsze po chwili była zimna, tu nie ma tego problemu :)

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
odważny kolor jak na tak mały rozmiar i brak stensów :) ale wazne ze Tobie sie podoba :)
Opublikowano
odważny kolor jak na tak mały rozmiar i brak stensów :) ale wazne ze Tobie sie podoba :)

 

Fakt, po doświadczeniu 18-nastek, to ledwo o rozmiar mniejsza 17-stka wydaje się być jakaś taka mała :mad2:


Być może jest tu analogiczna sytuacja jak z mocą w aucie, kiedyś wystarczało 75km, potem 120km budziło respekt, a teraz 180km to ... meh ... tak z felgami, kiedyś alusy 14" były czymś godnym uwagi, potem 15", 16" a teraz 17" to słaba i niezauważalna norma, a człowiek głowę dopiero ospale obraca za ładnymi 19stkami ... :norty: :norty:

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano


Z mechanicznych rzeczy to w sumie niewiele się działo.

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_386v.jpg

kiedyś wymieniłem elementy 7 i 12. Niestety lewarek w pozycji biegu 3 i 5 uderzał o dekor i trzeszczał :evil: Aby to wyeliminować postanowiłem, że muszą zostać elementy 2 i 5

efekt jest. Lewarek nie uderza o dekor i nie trzeszczy, a w bonusie lewarek przestał się trząść, oczywiście bardzo delikatne wibracje ale jest prawie jak z fabryki hehe Jak ktoś ma z tym problem to polecam zabieg.

 

Dużo roboty przy tym jest? Jak tam się dostać?

Opublikowano


Z mechanicznych rzeczy to w sumie niewiele się działo.

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_386v.jpg

kiedyś wymieniłem elementy 7 i 12. Niestety lewarek w pozycji biegu 3 i 5 uderzał o dekor i trzeszczał :evil: Aby to wyeliminować postanowiłem, że muszą zostać elementy 2 i 5

efekt jest. Lewarek nie uderza o dekor i nie trzeszczy, a w bonusie lewarek przestał się trząść, oczywiście bardzo delikatne wibracje ale jest prawie jak z fabryki hehe Jak ktoś ma z tym problem to polecam zabieg.

 

Dużo roboty przy tym jest? Jak tam się dostać?

 

Wyminę koszyczka (element 7) spokojnie samemu można, do reszty trzeba lekko opuścić skrzynię biegów. Ja robiłem to u mechanika i o ile dobrze pamiętam to tak to opisywał, więc bez kanału albo podnośnika się nie obejdzie. Luzów wyczuwalnych tam raczej nie było, a pomimo tego efekt jest :cool2:


EDIT: tam ponoć mocowanie elementu nr 5 jest jakieś dziwne i można mieć problem z demontażem, natomiast nie ma problemu z montażem

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Kolorek zimówek odważny bardzo ale to Tobie ma się podobać :D :) Dlux ładnie leży na alu , mycie jest łatwe i syf schodzi bezproblemowo ;) Sam chce się przesiąść z Coli 476 na powłokę ale waham się bo zamiast Dlux chciałem wybrać FX protect (dobre opinie na forum kosmetykaaut ;) ) . :cool2: Tak czy siak dobra decyzja z powłoką :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.